Nog meer meiden hier met een lange cyclus? Deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatien

mamatien Niet meer actief

Meiden,

Ik kom afscheid van jullie nemen..

Ik verwaarloos jullie zwaar en daar voel ik me niet goed onder!
    Omdat ik ook op een ander forum schrijf, heb ik vaak geen tijd om ook nog hier te kijken (ondanks dat hier niet zoveel geschreven wordt ;)).

Ik zal af en toe nog wel even kijken, wil uiteraard ook weten hoe het met Jessie en de kleine gaat! Maar zal niet meer actief mee schrijven.. (wat ik eigenlijk al niet meer deed..)

Hoop dat jullie het snappen!

Meiden, ik heb een leuke tijd met jullie gehad en vond het fijn om dingen met jullie te delen!

Het gaat jullie goed :)

xxxxx en veel liefs!

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Ummie, hoe was het trakteren van je dochter op school? En is de koorts helemaal over nu?

@Lavendel, een dikke knuffel meid.. voor alle verdrietige dingen.. en als je er ooit eens toch over wilt spuien, dan kan dat hier altijd hè.. Sterkte!

@Truus, mmh, is die ischias iets wat voortkomt uit BI, of heeft het er niets mee te maken? Ik hoop heel hard met je mee dat je geen hernia ontwikkelt!

@Mamatien, jammer dat je ons gaat verlaten meid! Ook hier wel eens een dipje met schrijven (en soms ook een grote dip).. maar als jij je slecht onder gaat voelen dan moet je inderdaad doen wat je het beste lijkt! Ik wil je in elk geval veel geluk wensen samen met je man en dochter!!

Ego, groei-echo was goed! Buikje lag nog steeds onder de lijn van het gemiddelde, maar wel keurig tussen de lijnen, dus dat is gewoon de lijn die onze uk volgt! Hoef dan ook niet meer terug naar ziekenhuis voor controle. Begin wel weer steeds meer overtuigd te raken van voorkeur voor poliklinisch bevallen en niet thuis.. in het begin had ik dat gevoel ook heel sterk, toen heb ik een tijdje zoiets gehad van "als het thuis goed gaat, waarom dan naar het ziekenhuis", maar nu neig ik toch weer meer naar wel sowieso naar het ziekenhuis..

3. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamatien, jammer dat je weggaat, maar je moet doen waar je je zelf goed bij voelt! Heel veel geluk met je prachtige dochter. Geniet van elkaar!!

Jessie, wat fijn dat de groeiecho goed was. En niet alle babietjes zijn gemiddeld, dus als tie zijn eigen lijn goed volgt dan is dat prima toch. Ik vind het zelf fijn om in het ziekenhuis te bevallen. Alles is dan bij de hand. Als het achteraf niet nodig was, dan is het goed, maar als het wel nodig is dan ben je echt blij dat je al in het ziekenhuis bent. Je hoort soms ook wel dat sommigen thuis bevallen fijner vinden, omdat ze daar de sfeer van thuis hebben. Nou, persoonlijk was ik daar echt niet mee bezig tijdens de bevalling. En als alles goed gaat, mag je ook gewoon gelijk weer naar huis. Hier dus een voorstander van bevallen in het ziekenhuis, ha, ha. Maar het is heel persoonlijk, dus je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt.

Truus, ik hoop zo voor je dat die ischias niet doorslaat in een hernia!! En idd, komt dit door de bi of staat het daar helemaal los van?

Lavendel, dikke knuf meid! Kom hier maar gewoon wanneer je zin hebt. Het is geen verplichting hoor. Veel sterkte met alles!

Hier gaat het goed. Dochterlief vond het trakteren errug leuk en de kids uit haar klas ook. Zo schattig zoals ze op die leeftijd met een babietje omgaan. Heel lief.
    Koorts is wel weg, maar ben nog steeds niet helemaal 100%. Komt vooral ook door mijn borsten denk ik. Soms zijn ze wat rood en opgezet en dan ben ik gelijk helemaal van slag. En als ze er 'normaal' uitzien en voelen dan voel ik mijzelf ook wat beter.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mamatien jammer dat je weggaat. Ik schrijf hier ook wel eens een tijdje niet. Maar ik blijf meestal wel nieuwsgierig naar hoe het met iedereen gaat.

Jessie fijn dat de groeiecho goed was. Ga je al bijna met verlof (of ben je al met verlof?)

ummie: wat leuk dat je dochter trakteren leuk vindt. Zij is natuurlijk al een hele grote meid vergeleken met de baby ;)

Hier gaat het nu wel weer ok. Ik heb gisteren curretage gehad omdat er toch nog wat restweefsel was achter gebleven.
    Ik zag er erg tegenop (vooral tegen de narcose) maar het is me mee gevallen. Hopelijk ben ik er nu eindelijk van af.

Zondag gaan wij 3 dagen naar londen zonder kids! Ik heb er zin in.

5. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    meiden, even een paar vraagjes.

hebben jullie nog tips voor het stoppen met borstvoeding? hoe kun je dat het handigste aanpakken zonder heel veel pijn te krijgen?
    en hebben jullie nog tips voor het spugen na een voeding? onze kleine spuugt soms zelfs een uur na zijn voeding nog wat terug. niet dat alles er dan weer uitgaat, maar wel genoeg dat hij er nog lekker vies van wordt. ik durf hem dan na zijn voeding ook vaak niet meer los te laten. het maakt niet uit of hij een boertje heeft gedaan of niet...

debby, fijn dat het weer ietsje beter gaat en hopelijk doen de dagen in londen jullie beiden ook goed!!

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Jammer Mamatien..

Jessie, super dat de echo weer goed was! :) En qua bevallen, je moet doen wat jou het beste lijkt en je hoeft nu nog niet te beslissen he? Ik vond het ziekenhuis erg fijn en zou het de volgende keer weer doen!

Ummie, ik heb geen verstand van borstvoeding, maar wat je tegen het spugen zou kunnen doen is Nutriton halen, dan word de voeding ingedikt en spugen ze niet zo snel meer. Hoe gaat het verder met je kleine man en met jou?

Ischias, geen idee of het voortkomt uit de BI, heeft de HA in ieder geval niks over gezegd.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ummie ik ben gewoon gestopt. En als ik last kreeg dan gaf ik nog een voeding of kolfte een beetje af. Na 3 dagen was het weg. Maar goed, dat schijnt niet echt aan te raden te zijn...

Ik ben weer terug uit londen (weekendje met mijn man) was leuk. Ik ben echt blij als ik mijn kids morgen weer zie!

En jeetje wat heb ik een enorme last gehad van bekkeninstabiliteit. In het dagelijks leven nooit last maar nu, met zoveel in rijen staan, slenteren en ver lopen had ik zo veel pijn.
    Ik ga maar eens wat proberen af te vallen in januari. Misschien dat dat helpt.

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ummie: heb het ook op dezelfde manier als debby gedaan. Gewoon kolven als je erge stuwing voelt en alleen de ergste druk eraf.. Was hier ook zo weg..

9. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Ben nu bezig met afbouwen. Rechts gaat prima (die was vanzelf al behoorlijk teruggelopen), maar links is nog wel pijnlijk. Ik kolf alleen als het echt moet en volgens mij moet dat wel lukken zo.

Debby, fijn dat je leuke dagen hebt gehad! Lijkt me ook gezellig Londen in kerstsfeer. Maar over afvallen. Je was toch al mooi bezig en als ik het mij goed herinner was je behoorlijk wat afgevallen.

Hoe lang hebben jullie er trouwens over gedaan om weer op je oude gewicht te komen? Bij mij is er al best wat van af en ik kan ook veel kleren wel weer aan, maar om op mijn oude gewicht te komen, moet er nog 5 kilo vanaf.

Truus, bedankt voor de nutriton tip. Ik kijk het nog even aan en anders dan ga ik dat proberen.

Jessie, hoe gaat het met jou? Heb je nog vakantie binnenkort en wanneer mag je met verlof?

Liefs Ummie

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ummie: joh je bent pas net bevallen. Nog maar 5 kg is dan netjes vind ik hoor. Ik ben nu nog steeds niet helemaal op mijn startgewicht maar kan mijn kleding wel weer aan. Woog ook niet veel voor ik zwanger werd van Matthijs (tussen de 60 en 61 kg met 1,78) Nu was ik gisteren 61,6 dus ben wel tevreden. Helaas blijft er bij mij van mijn borsten niets meer over maar mijn buik is wel weer plat;)
    Bij Nathan duurde het ook bijna een jaar en nu dus weer. Heeft echt wel even tijd nodig..

All: heb lekker vakantie heerlijk 2 weken!

Hele fijne kerstdagen alvast.

xxxx

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ummie volgens mij kom ik nooit meer op mijn gewicht voor emma :p maar ik vind dat ook niet zo erg...

12. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook niet zo erg hoor. Ben al lang blij met hoe ik me nu voel. En om eerlijk te zijn, de 5 kilo is om op mijn gewicht voor deze zwangerschap te komen, maar om op mijn gewicht van voor mijn dochter te komen, moet er nog 7 kilo af. Maar goed, mocht ik uiteindelijk de 5 kilo eraf halen dan ben ik helemaal tevreden.
    En juffie, jeetje dan weeg je echt niet zoveel zeg. 61 kilo met 1.78 is echt niet veel. Ik ben 1.73 en weeg nu 70 kilo. Dat was dus 65 en ooit 63...

Fijne vakantie allemaal! Heerlijk hoor, hier ook twee weken vrij. Althans dochterlief is vrij en daarmee wij dus ook :).

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ha meiden, ik zie dat ik schandalig lang niet hier ben geweest.. maar "gelukkig" passen jullie berichtjes sindsdien ook nog op 1 pagina ;)

@Ummie, geen tips voor stoppen met bv.. moet nog beginnen ;) Maar waarom wil je stoppen? Hoeveel was je eigenlijk aangekomen in hele zwangerschap? Bedenk je wel dat jullie kleine man nog geen maand oud is hè.. dus niet zo gek dat je nog niet op je oude gewicht zit!!

@Truus, hoe is het nu met ischias?

@Debby, blij te horen dat je weekendje Londen leuk was! Vervelend van de BI, slenteren is inderdaad niet goed.. mijn rug heeft het ook altijd zwaar te verduren als we een stedentripje doen.. Succes met afvallen alvast!!

@Juffie, zo jij bent een slanke den zeg.. hier is het erg lang geleden dat ik onder de 70 kilo zat (lengte 1.81)!

Met mij is alles goed! Lekker vakantie aan het vieren.. dinsdag jaarafsluiting met de afdeling gehad en vanaf woensdag ben ik dus thuis geweest. Donderdag controle bij vk gehad, was allemaal prima. Daarna box uitgekozen (Brent van Bopita, met lade en wieltjes) en naar Wicked geweest. Erg mooie musical. Komende dinsdag wel wat uurtjes werken en de rest van de week ook vrij.. en daarna nog 2 weken werken in het nieuwe jaar. Dus verlof begint op 14 januari!

Ik wens jullie allemaal fijne kerstdagen!!

14. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jessie, wat gaat het snel zeg! Nog maar twee weekjes en een paar uurtjes werken en dan heb je alweer verlof! Kun je het allemaal nog goed volhouden. Je 'klinkt' nog vol energie in elk geval.

Borstvoeding. Tsja, op zich ging het heel goed. Ik had meer dan genoeg melk. Tot ik ontstekingen kreeg. Daardoor werd ik best ziek en het was heel pijnlijk. Toen de eerste ontsteking weer overging had ik nog wel goede moed en wilde ik doorgaan, maar ik had in ene wel veel minder melk, het kwam ook niet meer goed op gang en een nieuwe ontsteking kwam eraan. Toen had ik het gewoon gehad. De kleine heeft de eerste weken borstvoeding gehad gelukkig en nu vind ik het mooi zo. Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo van dat borstvoeding koste wat kost moet. Het afbouwen is inmiddels gelukt en ik voel mij nu veel fijner.

Wat hebben we hier trouwens een lange meiden in ons groepje. 1.81 is ook een mooie lengte (en niet gek hoor dat je dan niet onder de 70 kilo zit!).

15. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jippie!!!! Wij gaan weer naar Egypte op vakantie!!! Gisteren de tickets geboekt en over zeven weken gaan wij al. Ik ben helemaal blij en heb er superveel zin in.

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Jawel, ik ben nog best vol energie hoor.. merk wel dat ik een uurtje rusten op z'n tijd wel prettig vind, dus ik denk dat ik die laatste weken werken 's avonds niet al te veel meer hoef te plannen (mmh, en er staat al pilates, info-avond bevalling, yoga..)!

@Ummie, ja, met die borstontstekingen moet je inderdaad wel super gemotiveerd zijn om nog door te gaan.. fijn dat het afbouwen zonder al te veel problemen is gegaan! En weer een vakantie naar Egypte! Lekker.. in de carnavalsvakantie dus? Of woon jij wat noordelijker ;) Heb je internet daar.. anders mis je de aankondiging van mijn kleine spruit nog!

@Iedereen, hoe was jullie kerst?

Hier (zoals altijd) weer genoeg gegeten, maar vooral ook gezellig samen geweest met familie. Was wel even raar, is natuurlijk eerste jaar na scheiding van mijn ouders, maar het is allemaal goed verlopen! Gisteren de kliekjes opgegeten, dus vanaf nu begint het gewone leven weer, al is het natuurlijk zo weer oudjaarsdag :)

17. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Ummie, jullie uk is alweer 4 weken! Hoe is het? En hoe gaat het met grote zus? Beetje gewend? Lekker vooruitzicht om naar Egypte te gaan! En fijn dat je je goed voelt bij het stoppen van de bv, dan weet je ook dat je keuze goed is!
    @ Truus, hoe is het met jou?
    @ jessie, hoe is het met jou? Houd je het nog vol? Zo, jouw verlof komt ook al dicht in de buurt!
    @ deb, bijgekomen van londen?
    @ juffie hoe gaat het bij jou thuis? Lekker aant genieten van de vakantie?

Hier alles prima, afgelopen dagen van familie naar familie gegaan. Nu lekker thuis. Morgen gaan mijn man en ik hier in huis klussen, kleine (nouja klein..:) meid gaat naar de gastouder, en vrijdag gaan we dagje naar mijn opa en oma. Zij wonen 2 uur rijden en we komen er niet zo vaak, laatst is ze plotseling opgenomen geweest in het zkhuis dus wil er graag naar toe.

Verder lekker vakantie aant vieren!

18. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wow wat een nette gewichten, Ummie en Juffie! Hier was ik na de bevalling weer redelijk snel terug op mijn bijna startgewicht alleen nu dankzij alle medicijnen weer +10 kilo..

Ummie, jeej Egypte, fijn! Wij zijn ook een beetje aan het rondkijken waar wij in 2012 op vakantie gaan en Egypte staat heel hoog op mijn lijstje :) Hoe gaat het nu met het spugen van de kleine man?

Jessie, wat fijn dat het zo goed met je gaat en dat je lekker veel energie hebt! Nog een weekje of twee en je gaat gewoon met verlof! Krijgen we nog een foto te zien van de babykamer?

Lavendel, fijn dat alles goed bij jullie gaat. Leuk al die familiebezoekjes, heb je mooi tijd zo voor in je vakantie :) Geniet er nog even van!

-

Gisteren was mijn man naar boven gegaan en had de tussendeur naar de trap open laten staan. Sem vond dat nogal interessant en ik had het niet door en toen stond ie dus al op de derde tree! Ben achter hem gaan staan en gekeken wat ie verder ging doen en hij is zo heel de trap omhoog geklommen, haha. Wij stonden er echt versteld van! :)

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    wow knap truus. Nathan deed dat ook rond deze leeftijd. Matthijs zie ik het nog niet doen.

20. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Truus, oeps dat wordt dus heel goed opletten met de deuren open laten staan! Maar wel knap hoor :)

Foto's van het kamertje en mijn buik staan in mijn album, volgens mij zijn jullie allemaal vriendjes..

Meiden, ik wens jullie allemaal een goede jaarwisseling en alle goeds voor jullie en jullie kindjes in 2012!!

Deel Deze Pagina