Truus, wat knap van Sem zeg! Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren wanneer onze dochter dat voor het eerst deed, maar jullie hebben wel een snelle jongen volgens mij . Met het spugen gaat het redelijk. Hij doet het nog wel hoor, maar ook weer niet zoveel dat ik er echt wat mee wil doen. Hij groeit verder super volgens mij. Hij heeft al zo'n rond koppie gekregen. Vrijdag moeten wij voor controle bij de kinderarts, ben benieuwd hoevel hij dan weegt. Jessie, fijn dat je je nog zo goed voelt. En ik houd het nieuws over jullie uk in de gaten hoor vanuit Egypte! In Cairo hebben wij wel internet, alleen wanneer wij in het noorden bij de familie zijn niet... Wij vieren trouwens geen carnaval (ik had er nog niet eens aan gedacht dat dat dan was ), wij zitten idd boven de rivieren. Lavendel en juffie, fijne vakantie nog!
All: de beste wensen voor het nieuwe jaar! jessie: leuk kamertje! ummie: fijn dat het spugen minder wordt..
Iedereen de beste wensen!! Fijne jaarwisseling allemaal gehad? Jessie, is leuk geworden zo met die stickers! Ben wel echt verliefd op jullie meubels in de babykamer, die vind ik echt mooi! Ummie, fijn dat het met het spugen beter gaat. Spannend vrijdag naar de KA, is het een 'gewone' controle of voor iets speciaals?
Truus, het is een gewone controle. Alle babies die na de geboorte zijn gecontroleerd door de kinderarts moeten nog een keer komen voor een soort nacontrole. Ik verwacht niets bijzonders. Trouwens Egypte is echt leuk om op vakantie naar toe te gaan hoor. Ik vind het alleen jammer dat je op de plekken waar veel toeristen vaak naar toe gaan (hurgada, sharm el sheikh enzo) niet zo veel van het 'echte' Egypte ziet. Maar ja, ik kan me ook voorstellen dat je als toerist niet zo snel even in een willekeurige dorp of stad gaat rondrijden. Wat zijn jullie andere opties voor een vakantie? Ben benieuwd wat het gaat worden.
Ummie, aha op die manier. Met Sem moesten wij toen inderdaad ook nog een keertje terug komen en daarna niet meer. Onze andere opties om op vakantie te gaan zijn momenteel Turkije en Tunesie. Maar goed we gaan waarschijnlijk met vrienden dit jaar en die hebben een zwak voor de Canarische eilanden dus het is nog even bekijken hoe en wat Wat betreft Egypte, nee dat is natuurlijk wel zo. Want je zit als toerist natuurlijk altijd in het toeristische gedeelte en dan zie je verder niet zo veel. Dat is aan de ene kant wel jammer. Auto huren zou een optie kunnen zijn dan, of openbaar vervoer maar weet niet hoe dat daar geregeld is.
Truus, ik zou niet zo snel zelf gaan rijden in egypte (tenminste niet in de niet toeristische gebieden). het is echt een ervaring op zich om een keer in een taxi een stuk door egypte te rijden. nu kan ik er wel om lachen, maar soms... zelfs mijn man zegt soms tegen de chauffeur dat hij rustiger aan moet doen. je komt van alles tegen: gaten (grote!) midden in de snelweg (de meesten weten wel waar de gaten zitten en men remt dan ook keurig doch abrupt, maar stel dat je het niet weet...), ezel met wagen op de snelweg (met het verkeer mee, maar ook tegen het verkeer in of even oversteken), verkeerde afrit genomen van de snelweg, hup, stoppen, in de achteruit en we rijden gewoon verder op de snelweg. echt ik heb wat hartverzakkingen gehad, geloof mij. openbaar vervoer, daar heb ik geen ervaring mee, maar ik moet eerlijk zeggen, het ziet er niet echt aantrekkelijk uit. overvolle microbusjes, overvolle treinen, vies, oud etcetera. als je wat van egypte wilt zien, zou ik denk gaan voor een actieve, georganiseerde vakantie, met goede reisbegeleiding die je overal mee naartoe neemt en je van alles laat zien. misschien iets voor als je kleine man wat groter is, want ik weet niet of zo'n vakantie echt handig is met een kleintje. ben benieuwd wat het gaat worden. de canarische eilanden lijkt mij ook leuk hoor. schijnt ook heel mooi te zijn. gaan jullie weer in het najaar of ga je wat eerder?
Dames, nog de beste wensen.. ik zie dat ik hier nog niet geschreven heb dit jaar!! Dank voor alle complimenten over het kamertje, we vinden het zelf ook erg leuk geworden. Vanavond komt er iemand van de kraamzorg langs, ik ben benieuwd of ze het kamertje nog willen zien? Verder merk ik wel dat werken nu toch wel zwaarder wordt, maar goed, het is inmiddels echt aftellen. Helaas dit weekend niet echt kans om bij te komen want het traditionele vriendenweekend staat weer voor de deur! Wij zijn eind 2006 met Djoser naar Egypte geweest, tocht door de Sinaï woestijn gemaakt, echt wel erg mooi.. maar inderdaad niet iets wat ik snel met een klein kindje zou doen. Zij hebben trouwens ook speciale groepsreizen voor mensen met kinderen, maar zelfs die zijn vanaf 4 jaar.. @Ummie, succes morgen bij de KA!
Hi meiden, Helaas kan ik mij ook aanmelden bij het lange cyclus topic. Begin vorig jaar gestopt met nuvaring. Half jaar lang een cyclus van plus minus 25 dagen. Daarna is het "fout" gegaan, zie mijn handtekening. Cyclus waar ik nu in zit gaat waarschijnlijk 44 dagen duren. Je kan dan toch gewoon een goede eisprong hebben (als ik mijn temp.kaartje moet geloven ziet het er toch uit als een eisprong). Pff wachten duurd dan zoo lang..
Iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.. beetje laat, maar het kan nog. Beetje vervelende periode achter de rug, opeens is mijn relatie overgegaan.. maar ja zal jullie daar verder niet mee lastig vallen. MANNEN.. echt ik snap er niets van. Gelukkig waren we niet zo lang samen, maar ik had er een goed gevoel bij.. dus is wel jammer, maar ik kan het gelukkig aardig los laten (ook omdat we maar een korte periode samen zijn geweest). Hoe is het verder met iedereen?? Ik was begin december met de pil gestopt en netjes na 30 dagen kwam mijn menstruatie. Ik ben wel blij dat ik nu een normale cyclus heb, want dat was de vorige keer wel anders, hopen dat het zo blijft.
@Parisss, moest weer even nadenken hoor.. maar kwartje viel al snel! Jij ook de beste wensen.. 2011 is geen al te best jaar geweest voor jou op het gebied van de liefde dus!? Ik wens je alle goeds voor 2012 en zeker meer geluk op liefdesgebied. @Star, welkom in dit topic, maar ik weet niet of je nog heel veel aansluiting gaat vinden.. gelukkig zijn alle meiden (die nu hier nog schrijven) inmiddels (met of zonder hulp) zwanger geraakt en ik ben de enige die nog niet bevallen is Op zich valt de lengte van je cyclus nog wel mee, maar als je het niet vertrouwd zou ik naar de HA gaan voor een doorverwijzing.. het is wel vaag namelijk dat je cyclus ineens langer duurt! @all, hier een gezellig weekend weg gehad. Vermoeiend maar toch relax, dus ik verwacht dat ik er morgen bij de start van de laatste werkweek voor verlof niet al te veel last van heb @Debby, zwaai, zie je onderin hangen!
parisss bah je relatie over gegaan! Hoe kan dat nou? Ik hoop ook dat je cyclus nu zo blijft! truus: trap op klimmen goed al! Liep sem al los? Hij is toch mega snel? Sam doet wel pogingen maar verder dan 2 stapjes komt hij nog niet. egypte: 1 keer geweest in 2005. Ik vond het wel leuk maar wij zijn beide om de beurt heel ziek geweest van het eten. Wat betreft het verkeer, vreselijk! In India was het alleen nog erger. Daar zou ik voor nog geen miljoen achter een stuur stappen. Zit echt geen enkel systeem in daar. En voor je het weet stapt er weer een koe voor je auto ofzo. Of je slaat ineens af en denkt: goh wat een slecht voetpad! Blijkt het een autoweg te zijn??? En iedereen maar toeteren de hele dag door... nee zou mijn leven daar niet wagen. jessie wat gaat het vlot met jou nu he... (zal je zelf wel anders over denken natuurlijk) nog een paar daagjes en dan mag je ook bevallen! star880: welkom! Hopelijk kunnen we je adviezen geven. Iedereen van ons clubje is uiteindelijk toch zwanger geraakt. Alleen jessie moet nog bevallen voor de rest zijn alle kindjes al geboren. Weet niet of er nog meiden voor een tweede gaan (truus?... lavendel?)
vakantie: wij zijn ook bezig met boeken. Gaan naar zuid frankrijk 2 weekjes. Leuke camping, stacaravan. Heel leuk nederlands animatieteam voor emma. Vliegen hebben we vorig jaar gedaan maar nu gaan we toch weer liever met de auto.
Ja, ik ben ook nieuwsgierig!! Aangezien jullie kindjes alweer richting het jaar gaan.. Ikzelf ben erg benieuwd naar mijn cyclus na de bevalling.. maar wil ook borstvoeding geven, dus zal wel even duren voordat er iets van te zeggen is!
jessie mijn cyclus begon weer toen ik stopte met de borstvoeding. Dus dat kan heel lang duren. En nu weet ik het niet want ik slik de pil. Maar met de echo bij de miskraam zei de echoscopist dat er niks meer te zien was van mijn pcos... dat is toch raar????
Jessie, hoe was het gesprek met de kraamzorg? Wouden ze het kamertje nog zien? Hier destijds wel. Poeh laatste werkweek alweer, tjonge! Parisss, jee wat vervelend zeg! Had je het niet aan zien komen? Knuf meid. Hopelijk brengt 2012 je wat meer geluk, qua dat betreft. Debby, nee Sem loopt nog niet los hoor Hij staat wel los af en toe maar zodra die dat door heeft gaat ie zitten. Ik denk wel dat zodra die vertrouwen krijgt dat ie zo los loopt, want ik weet zeker dat ie dat al wel zou kunnen. Wat gek dat er niks meer van je pco te zien was! Hoe voel je je nu verder, lichamlijk en geestelij na de mk? Egypte, thanks voor jullie verhalen. Ik denk dat Egypte sowieso voor dit jaar van ons lijstje afgestreept gaat worden. Nu is Italie evt. weer een kanshebber maar onze voorkeur (van drie van de vier personen) gaat naar Turkije, dus ben benieuwd. Het verkeer in Egypte lijkt wel een beetje op hoe wij het mee hebben gemaakt in Turkije afgelopen jaar, dat was ook zo asociaal en van verkeersregels hebben ze daar ook nog nooit gehoord. Heb daar ook meerdere malen met mijn hart in mijn keel gezeten, en dan heb je ook nog een baby erbij, bah. 2de kindje, dat zit er hier (helaas) voorlopig nog niet in. Ik weet zelfs niet of het er uberhaupt ooit nog in zit Ik krijg van de revalidatiearts geen groen licht zolang we de BI niet onder controle hebben. En aangezien die kans vrij klein is.. Dan erbij nu natuurlijk ook nog de PND met medicijnen. Die zullen ook eerst afgebouwd moeten worden voordat we weer zouden kunnen starten. En ik ben zo bang voor herhaling bij een 2de kindje dat ik ook op dit vlak niet weet of ik het nog eens aandurf.. Ummie, hoe gaat het met jou en je kleine man. Hoe was het bij de KA? Goed gegroeid?
@Debby, het kan hè, na een zwangerschap kan de PCO minder worden, tenminste dat zei de gyn tegen ons.. dus ik ben zeer benieuwd of ik tot de gelukkigen behoor! @Truus, knuffel voor onzekerheid over (ooit) een 2e kindje Ik kan me voorstellen dat je er zelf ook met gemengde gevoelens naar kijkt.. maar je moet je inderdaad eerst geestelijk en lichamelijk beter voelen. Bij vrienden was de BI ook de reden om het bij 2 kinderen te laten en ik weet dat ze daar ondanks dat ze dus 2 kindjes hebben mogen krijgen toch wel veel verdriet van hebben gehad.. en logisch ook! De kraamzorg is trouwens niet boven geweest.. ze had er blijkbaar wel vertrouwen in Was verder een prima gesprek, gewoon 49 uur kraamzorg met nadruk op mama, kindje en de borstvoeding!
Thanks Jessie Ik had sowieso graag een groot gezin gewild (3 of 4 kindjes) en ik heb mij er al bij neer gelegd dat dat hem sowieso niet gaat worden maar ik hoop toch echt dat een tweede er in de toekomst nog wel in mag zitten..
hoi meiden, bij de ka ging het goed hoor vrijdag! de kleine man weegt nu 3810 gram en verder waren ze ook helemaal tevreden. vandaag naar het cb. daar heb ik wat minder zin in moet ik zeggen. het is daar altijd zo druk en benauwd en gedoe enzo... nou ja, het hoort erbij. leuk hoor al die vakantieplannen. debby, jouw man komt toch uit india? gaan jullie daar nog vaak heen. lijkt me een heel bijzonder land. truus, kan me voorstellen dat het echt moeilijk is als je graag een groot gezin had gewild. maar wellicht komt er nog een kleintje bij in de loop van de tijd. je weet nooit, je bent ook best jong nog, toch? hier weet ik het niet of er nog een derde komt. direct na de bevalling dacht ik, dit doe ik echt nooit meer!!!!! maar nu ben ik de pijn alweer een beetje vergeten. eerst even kijken hoe het onze kleine mannetje en wie weet... pariss, balen van je relatie zeg. ik hoop dat dit jaar je meer geluk zal brengen in de liefde! lijkt me trouwens wel fijn om te stoppen met de pil. hier begint dat gedoe nu weer. ik ben er nog niet uit wat wij willen doen wat betreft anticonceptie. eerst maar eens even een menstruatie afwachten. jessie, heel veel succes met je laatste werkdagen! en geniet straks van je verlof. heerlijk hoor, lekker thuis en dan maar afwachten wanneer het gaat beginnen. ik ben superbenieuwd naar jullie kleintje!