@ Ummie, wij zijn weer in een goed humeur hoor Voor je het week zit jij in Egypte met je gezin! Kunnen jullie niet nog ergens in nederland kort weg voor die tijd? @ helise, kleine meid, zit en ligt. Kruipen en lopen en optrekken doet ze nog niet. Fijn joh dat het afbouwen goed gaat! En wat doet jullie kleine man? klimt en klautert zeker overal al op? @ ummie nog gefeliciteerd met jullie dochter!!
hoi meiden, ik ben er ook weer eens... @flashbacks: heb ik elk jaar toch wat minder volgens mij, vorig jaar met mijn dochter had ik er niet zo erg last van en nu denk ik bijna nooit meer aan de bevalling van haar. @ontwikkeling: sam loopt al ruim 2 maanden los. We zijn van de week ook een keer zonder kinderwagen wezen wandelen. Ging hardstikke goed, maar op de terugweg was hij wel moe dus heb ik hem op mijn nek genomen. @lavendel fijn dat je vakantie zo geslaagd was! @ummie gefeliciteerd! En heerlijk straks naar egypte! @vakantie: wij gaan 16 mei 2 weekjes naar zuid frankrijk en daarna nog een dagje naar disneyland. Daarna een weekje thuis en dan weer een weekendje naar center parcs met mijn ouders en zusje en dr vriend. (mijn ouders zijn dan 35 jaar getrouwd). Met mij gaat alles ok. Heb eigelijk niet zo veel te vertellen. Ben bezig met afvallen en dat gaat heel goed. Er is al ruim 8 (bijna 9) kilo af.
Ik had niet door dat ik hier al zo lang niet meer geschreven had.. sorry! @Juffie, ja, ik kijk met een goed gevoel terug op mijn bevalling. Op zich had ik me niet echt een voorstelling gemaakt, want dat kan eigenlijk ook niet, maar het was goed zoals het was! Vloeien is nu zo ongeveer over.. ik zou nog niet zonder inlegkruisje een witte broek aan doen, maar het is bijna te verwaarlozen zo weinig. @Ummie, tja, ik weet het ook niet, maar moest wel bij de vk in de auto en manlief moest er met stagiaire achteraan rijden. Dus ik denk dat ze in elk geval het zekere voor het onzekere wilde nemen. Waarschijnlijk zag ze wel aan me dat ik nog geen hele sterke persdrang had? Fijn dat je wel aan je uren slaap komt doordat je man de late fles doet. Hier borstvoeding dus dan wordt dat moeilijk.. maar ons mannetje komt 's nachts ook maar 1x dus het is nog wel te doen. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter! @Helise, welkom Moet wel wennen aan je naam hoor.. fijn dat het zo goed gaat met afbouwen! En dat de MRI scan goed was! @Lavendel, hoe is eerste werkweek na vakantie weer bevallen? Weer even erin komen? Kruipen en lopen komt vanzelf toch.. voor je het weet moet ook jij haar de hele tijd achterna @Debby, jouw zoontje is echt een snelle zeg met lopen.. Lekker 2 weekjes vakantie in het vooruitzicht! Gaan jullie kamperen? En wat goed dat je al 9 kilo kwijt bent.. en dat in 6-7 weken. Knap hoor! Hier gaat het goed. Al laat mannetje nu wel van zich horen.. huiluurtje, al viel hij net wel in zijn wipstoel in slaap, dus ik had goede hoop dat hij ook in zijn bedje nog even zou slapen, maar helaas. Vorige week eerste "apk" keuring op het bureau gehad. Keurig 500 gram aangekomen en 4 cm gegroeid. Wel een voorkeurshouding en dat was ook al te zien op zijn hoofdje, dus nu overdag zoveel mogelijk op de zij en buik. 's Nachts slaapt hij nog wel op z'n rug. Verder is het een heerlijk ventje. Laat goed merken als het hem allemaal teveel wordt, zoals de afgelopen dagen, dus gisteren was hij niet te genieten maar dan weet ik weer dat ik niet teveel moet plannen..
Jessie, leuk om even te horen hoe het met jou en de kleine gaat. maakt niet uit hoor dat je een tijdje niet hebt gereageerd, dat snap ik best . maar fijn dat alles goed gaat met jou en kleine man. heerlijk he, zo'n kleintje in huis. kun je verder nog wat doen aan de voorkeurshouding behalve erop letten hoe hij ligt. mijn kleine man wil best eventjes op z'n buik liggen, maar niet zo heel lang en ik doe dat zeker niet als z'n buikje net vol is . hij had in het begin ook wel een voorkeur voor rechts, maar dat ging gelukkig vanzelf weer over. het is wel jammer als je het ook aan z'n hoofdje gaat zien. debby, wat goed zeg 9 kilo al! ik wil ook nog een paar kilootjes kwijt, maar bij mij gaat het wel langzaam. ik probeer eigenlijk vooral op te letten dat ik geen extraatjes eet, verder doe ik er ook niet zoveel voor. is jouw dieet makkelijk vol te houden? en een snelle zoon heb je zeg! knap hoor dat hij al zo goed kan lopen. dochterlief liep met 1 jaar, maar ik ben benieuwd of onze zoon dat gaat halen. ik heb toch altijd het idee dat jongetjes trager zijn dan meisjes (behalve bij Sam dan ). lavendel, fijn dat het goede humeur weer terug is . ik denk niet dat wij voor die tijd nog weggaan. ik ben zelf niet zo van de weekendjes weg. ben je eerst druk bezig met alles inpakken en regelen enzo en voordat je het weet zit je weer thuis met alle troep. nee, dan maar gewoon een lange vakantie. Helise, is Sem weer helemaal beter? alvast fijn weekend iedereen!
Lavendel, ja de kleine man is echt een bezig bij, de woorden rustig doen, stil zitten enzo komen niet in zijn woordeboek voor Hij heeft een eigen stoeltje, zo'n fauteuil en daar trof ik hem vanmiddag staand dansend op aan.. Oeps Dus 'geniet' er nog maar even van dat jullie kleine meid dat allemaal nog niet door heeft, want dan is het echt afgelopen met de rust hoor Ummie, nog gefeliciteerd met je dochter! 5 jaar alweer zeg, grote meid! Ja de kleine man is weer helemaal beter gelukkig! Hij bleek uiteindelijk krentenbaard (over zijn hele lichaam, normaal is dat alleen in het gezicht) te hebben dus heeft een antibioticakuur gehad en is weer helemaal opgeknapt ondertussen Jessie, haha ik moet er ook nog steeds aan wennen hoor, aan mijn nieuwe naam Fijn dat het goed gaat bij jullie! Jammer dat Tim een voorkeurshouding heeft maar goed, beter dat jullie het zo snel door hebben en er wat aan doen, dan zal het uiteindelijk straks allemaal wel meevallen. Fijn weekend allemaal!
ha meiden, ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven. onze wasmachine lijkt het namelijk te gaan begeven, hij begint wat kuren te vertonen . waarschijnlijk gaan wij dus binnenkort een nieuwe kopen. hebben jullie nog tips waar je op moet letten. welk merk of soort absoluut niet, welke merken zijn goed. alles is welkom. ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen. ik vind het best lastig. het is niet alleen een behoorlijke aanschaf qua geld, maar ook een apparaat dat het gewoon echt goed moet doen. je kunt niet zonder... en, o ja, ik ben ook benieuwd hoe lang jullie (oude) wasmachine is meegegaan. groetjes!
ik houd het even bij zwaaien, wou ff bijkletsen maar dochterlief ligt nog geen uur in bed en begint te schreeuwen... zwaai...doei!
Hai dames, Zo dat is lang geleden dat ik hier was, zie dat Ummie en Jessie inmiddels zijn bevallen. Van harte gefeliciteerd meiden met jullie zoontjes! Hier een zware tijd achter de rug, paps overleden en m'n jongste vermoedelijk last van 'epilepsie', maar ben er weer! Hoe gaat het met de rest van het groepje, Truus21, Mamatien, Juffie1984, Lientjelove, Mirtjuh (verder reikt m'n geheugen niet )? Lavandel, Truus21 en Juffie jullie kindjes inmiddels ook alweer 1jr geweest (mijn jongste ook), gefeliciteerd ermee. Debby, hoe gaat het met je snelle jelle en prinsesje? Lees nu pas je ot over miskraam, jeetje meid heftig! All, dames nog steeds last van lange cyclussen na de bevallingen? Hier begint er regelmaat in te komen, ik word iig vanzelf ongie ipv medicatie te gebruiken om het op te wekken etc. Hoe zien die van jullie er nu uit?
hoi moedertjuh, leuk dat je er weer bent! wel heftige periode heb je achter de rug... hoe gaat het nu met de jongste? is alles een beetje onder controle? wat betreft mijn cyclus. ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. de eerste ronde was 27 dagen, dus prima. maar volgens mij is deze ronde mijn eisprong nog niet geweest, dus wordt weer wat langer denk ik.... verder heb ik de lentekriebels. heerlijk! heb vanochtend al weer een beetje in de tuin gewerkt en wat zaadjes geplant. ben benieuwd of ze uit gaan komen . hoe gaat het met iedereen??
De jongste gaat met ups en downs, mag niet klagen. Ze heeft sinds gisterenavond 39.5 graden koorts, dus vandaag thuisblijven met haar (dan maar op het balkon genieten van de zon met de oudste). Mijn cyclus na de bevalling was ook een chaos maar dat kwam door bv, sinds november is die 54 en nu 45 dagen dus nogal onregelmatig maar ja ben allang blij dat ik spontaan ongie word ipv door medicatie oid. geef je bv, zo ja dan kan het ook daaraan liggen he. Hier ook lentekriebels, geen tuin en planten/zaadjes maar wel poetsen haha. Hoe gaat het met je zoontje? Hoe heb je hem genoemd (je hoeft niet te antwoorden als je niet wilt he)?
hoi meiden, hoe gaat het met iedereen?? Helise, hoe gaat het met het afbouwen van je medicijnen? Moedertjuh, hoe gaat het nu met je dochter? Is de koorts weer voorbij? Ik zet de namen van mijn kids trouwens liever niet op internet. Ik vind het toch fijner om anoniem te blijven. Met name de naam van dochterlief komt haast niet voor, dus dan blijft er van anonimiteit niet veel meer over... Jessie, hoe gaat het met jou en de kleine Tim? Debby, juffie, lavendel hoe gaat het bij jullie? Hier gaat alles goed. Dochterlief is alleen gisteren gevallen op het schoolplein. Op haar neus , dus ze heeft nu een rode, geschaafde dikke neus... Gelukkig niets ergers. Wij zijn voor de zekerheid nog wel even langs de huisarts geweest. Fijn weekend en ik hoop weer een keer wat van jullie te lezen!
Hai Ummie, Hier z'n gangetje allemaal. Dochter is gelukkig koortsvrij, bijna de oude weer hier. Begrijpelijk meid en is je goed recht. Auch gerum je dochtertje, gelukkig niks ergers. Beterschap ermee! Hoe was je weekend? Ben ook benieuwd hoe het met de rest van de dames gaat.
Moedertjuh, mag ik vragen wat voor anticonceptie je gebruikt. gezien je cyclussen neem ik aan dat je niet aan de pil bent. hier ook (nog) niet, maar weet ook niet wat nou het fijnste is. ik zie zo op tegen hormonen slikken...
Ummie, wat naar van je dochter dat ze op haar neus is gevallen! Ziet er mooi uit zeker? Heeft ze er nog erg last van? Afbouwen van de medicijnen gaat redelijk. Merk dat ik wat aan het kwakkelen ben dus bouw voorlopig nog even niet verder af. Maar goed, heb al de helft afgebouwd dus we zijn al een eindje op weg. Moedertjuh, ik ben Truus Wat leuk weer eens wat van je te lezen. Wat heftig dat je jongste last lijkt te hebben van epilepsie. Nog gecondoleerd met het verlies van je vader. Heftig jaartje dus voor jou geweest? Ik ben trouwens na de bevalling weer aan de pil gegaan maar zit er over te denken een mirena te nemen. Maar twijfel heel erg omdat er ook wel kriebels voor een tweede zijn en ik het zonde vind als ik hem over een poosje weer moet laten verwijderen.
Ummie, klopt. Hier moet heel wat gebeuren voordat ik een 3e kan krijgen dus een zw zit er niet in. Maar heb de prikpil als fijn ervaren omdat ik iemand ben die 9 v.d 10x vergeet ik te slikken dus om de 3 maanden een prik halen was ideaal voor mij. Helise, hai meid! Dank je, idd een zware jaar achter de rug. Spannend, de kriebels voor een 2e? Dan is het idd zonde van de Mirena.
Helise, oh kriebels voor een tweede. wat leuk . ik hoop het zo voor je. hier kriebelt het voortdurend. erg hoor. aan de ene kant denk ik, het is mooi zo met 2 kids, lekker overzichtelijk en praktisch en we mogen blij zijn dat we 2 gezonde kids hebben, maar ja, die kriebels... echt erg. ik ben er dus nog niet uit. maar voorlopig voor mij dus geen pil of wat dan ook. ik ben veels te bang dat het afbouwen van de pil weer net zo lang gaat duren als de vorige keer en dat wil ik echt niet. en wat fijn dat je inmiddels al de helft van je medicijnen hebt afgebouwd. super toch. het gezichtje van dochterlief was inderdaad behoorlijk gehavend, maar nu gaat het gelukkig weer de goede kant op. Maar moedertjuh, begrijp ik het dan goed dat jullie nu geen anticonceptie gebruiken? is de kans op een derde zo klein? sorry, als ik misschien iets verkeerds vraag... fijn weekend allemaal!
Ummie, ac hier zijn cdds maar zelfs zonder is de kans heel klein ja. Je hoeft geen sorry te zeggen, je mag alles vragen. Fijn dat het weer goed gaat met het gezicht van je dochtertje.
hey meiden ben er ook weer eens. Helise: kriebels voor een 2e dus. Leuk en spannend weer als jullie er ook weer voor gaan straks.. Ummie: Hoe is het ondertussen met je dochter.. Nog steeds geschaafd en blauw?? Anticonceptie: hier de pil. Hier trouwens helemaal geen kriebels meer voor een 3e. Vind het mooi zo met 2 gezonde jongens. Hier verder alles goed. Matthijs is een lekker mannetje dat alleen nogal ana mij hangt. Hebt regelmatig een dreumesje aan mijn benen hangen. Nathan moet 2 mei aan zijn keelamandelen geopereerd worden. Wel even spannend hoor. Maar ga er van uit dat hij er echt wel van opknapt.
Ummie, fijn dat het weer de goeie kant op gaat met het gezichtje van je dochter! Dus bij jou kriebelt het ook, haha. Bij je man ook of vind ie twee wel mooi zo? Juffie, ach arme Nathan.. Zo zielig altijd voor die kleintjes. Hopelijk valt het allemaal mee! Loopt Matthijs al? Jessie, hoe gaat het met jou en je mannetje? Lavendel, en met jou en je kleine meid? Wat betreft de kriebels, dat blijft hier voorlopig bij kriebelen. Zal eerst de medicijnen af moeten bouwen en daar gaan nog wel een aantal maanden overheen. En dan erbij, bekken zijn nog steeds om te huilen dus dat moet ook eerst beter. Gelukkig zijn we daarmee ook op de goeie weg
Matthijs loopt overal langs en heeft een paar keer een paar stapjes los gedaan maar echt loslopen doet hij nog niet. Hij vindt het volgens mij maar eng en ziet het voordeel er nog niet van.. Kruipen gaat veel sneller en makkelijker