Nog meer meiden hier met een lange cyclus? Deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Truus21, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaa, kleine man heeft heerlijk geslapen vannacht :).

Juffie wat goed van Matthijs. Knap hoor, lijkt me zo'n leuk gezicht als ze beginnen te lopen.

Helise, balen van je pijn en bijbehorende gevolgen. Komt je stress van het revalidatietraject? Vervelend hoor.

O ja, nog een vraagje voor de juffen onder ons. De rest mag ook reageren hoor. Wij hebben vorige week te horen gekregen dat dochterlief wrsch volgend jaar naar groep 3 mag als wij dat ook willen. Ze is van maart 2007, dus ze zou eigenlijk nog een jaartje in de kleuterklas moeten zitten. Volgens de juf heeft ze echter genoeg kennis en is ze er ook sociaal-emotioneel aan toe. Nog een heel jaar kleuterklas vindt ze te lang. Wat is jullie ervaring met het overslaan van een kleuterklas? Pakt dit vaak wel goed uit? Ik ben bang dat ze er misschien later tegenaan gaat lopen dat ze een jaar heeft overgeslagen. Aan de andere kant ben ik het wel met de juf eens. Ze kan het best en ze is ook heel nieuwsgierig en leergierig. Bovendien zijn de meeste van haar vriendinnetjes ook de 'grote' meiden die volgend jaar ook naar groep 3 gaan.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ummie de dochter van mijn vriendin heeft een kleuterklas overgeslagen. Ze trekt het allemaal heel goed maar ze is wel echt altijd de jongste van de klas. Op zich niks mis mee maar nu ze in de puberteit beginnen te komen (ze wordt 11) valt dat wel op.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    misschien een slaapzakje?

Sam slaapt altijd in een hoekje op zijn buik met zijn knietjes opgetrokken. Als ik ga slapen leg ik nog even een dekentje over hem heen.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lavendel super goed dat ze kan kruipen! Echt super.

ummie: keuze voor een derde is wel lastig idd. Want je moet gelijk een grotere auto ed. het hakt er wel in. Maar wat ik wel hoor is dat de overgang van 0 naar 1 en van 1 naar 2 veel kleiner is dan van 2 naar 3. De derde gaat gewoon een beetje mee in het ritme zeg maar.

Helise balen dat je weer zoveel pijn hebt en dat je zo lang blijft sukkelen. Bij mij blijven mijn bekken ook altijd een zwak punt maar dat is niks vergeleken met jouw bekken.

Hier gisteren teruggekomen van vakantie. het was heerlijk. Wel 5 dagen enorme regen gehad maar daarna werd het mooi weer. En disneyland was geweldig. En sam vond het zelfs ook leuk (had ik niet verwacht). Hele tijd lachen en wijzen en schaterlachen en hij ging zelfs met teigetje dansen.
    En s avonds enorm mooie lichtshow met vuurwerk en dat vonden de kids allebei geweldig...

5. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Ummie, en slaapzak al van zolder gehaald? HEeft hij daardoor goed geslapen?
    En 2e hier? Ik durf nog niet zo goed...

@ Juffie, heb je je handen vol aan je los-lopertje??

@ Helise, he bah wat vervelend zeg. Ik had wel goede hoop voor je omdat je een poos terug zei dat het beter leek te gaan.

@ Ummie, je dochter zit toch in groep 1 nu? Ik ben al jaren leerkracht van groep 3 en heb al veel meegemaakt. Maar ik vind niet dat je op basis van wat jij zegt een kind moet over laten gaan naar groep 3. Afgelopen jaar heb ik een leerling halverwege groep 3 binnengekregen. Zij heeft een jaar groep 1 gevolgd, een half jaar groep 2 en daarna kwam ze in groep 3. Dit gaat supergoed. Maar heb ook wel eens het tegenovergestelde meegemaakt. Het ligt aan zoveel. Wij gebruiken het protocol hoogbegaafdheid, vraag eens na of ze dat bij jullie ook hebben.

@ Deb, leuk dat jullie naar disney zijn geweest. Hoe gaat het met je werk? Heb je al wat anders?

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lavendel ik heb nu een klus van 3 maanden. Dus wordt mijn ontslag weer 3 maanden uitgesteld. Zoals het er nu uitziet ga ik 1 dec de ww in.

7. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    debby, je vakantie klinkt superleuk!

lavendel, ja, ze zit nu in groep 1, maar het is eigenlijk een combinatieklas van 1/2, de juf laat de kinderen opdrachten doen die bij hun eigen niveau passen. Ze kent de meeste letters al en kan ze schrijven, ze kan een beetje rekenen, rijmen gaat goed. op haar toetsen had ze de hoogste score.
    tsja, ik weet het ook niet zo goed hoor. maar ik vind het wel interessant wat je zegt. maar hoe gaat het nu met dat kindje dat halverwege het jaar in groep 3 is gekomen? gaat zij nu volgend jaar nog een jaar groep 3 doen of gaat ze door naar groep 4?

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ummie, de stress komt gedeeltelijk van het revalidatietraject maar ook van een aantal andere dingen nog. Het is vanalles bij elkaar dus mijn emmertje stroomt even over momenteel.

Wat betreft je dochter, ik ben geen juf dus ik weet niet wat wijsheid is. Ik zou in ieder geval je gevoel volgen.

Debby, zo wat ga je goed met afvallen! Wat leuk dat jullie op vakantie zijn geweest.

Lavendel, jup het ging een tijdje terug ook echt beter maar ja, hopelijk is deze dip van korte duur en gaat het daarna weer beter.

9. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    helise, ik hoop voor je dat het snel weer beter gaat!

en debby, wat goed dat je al zoveel bent afgevallen. knap hoor! hoeveel wil je er nog afhebben?

10. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe gaat het met iedereen?

jessie, hoe gaat het met jou en met je kleine man?

11. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Pff ik ben vanochtend met de kleine man van de trap gevallen :$

Wat een schrik zeg.. Gelukkig heeft Sem niks want ik kon alle klappen voor hem opvangen maar ja ik ben dus iets ongelukkiger uit de strijd gekomen. Schaafwonden, dikke zere voet en omdat mijn been onderweg nog ergens bleef hangen hebben mijn bekken een flinke klap gehad..

En dat alles omdat mijn nieuwe slippers die ik voor het eerst(!) aanhad het leuk vonden om het te begeven. Echt belachelijk.

12. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is idd schrikken zeg. gelukkig heb jij alles voor je kleine man opgevangen, maar toch... stomme slippers! hopelijk herstel je zelf weer snel.

13. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    De schade wat betreft het van de trap vallen lijkt mee te vallen gelukkig! Zere voet nog wel maar is al een heel stuk weggetrokken.

Volgens jullie nog wat van het EK? Hier een chagerijnige man in huis.. :D Dom voetbal.

14. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijn dat de schade mee lijkt te vallen. gelukkig maar. hier volgen wij het ek wel, maar ik kan er echt niet chagrijnig van worden hoor dat ze niet doorgaan. het was leuk geweest als het wel zo was, maar ja, dan moeten ze maar wat beter spelen...

15. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe gaat het met iedereen? hier even een dipje, ben errug moe de laatste tijd... was het maar alvast vakantie.

16. Moedertjuh

Moedertjuh Actief lid

31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Hoe gaat ie hier?

Lavendel en Juffie, sinds vandaag een beetje de goede kant op gelukkig. Tonsillen zijn er afgelopen donderdag uit gehaald, pijn stil ik met diclofenac.

Debby, leuke vakantie gehad zo te lezen. Mooie pica's ook!

Helise, jeetje meid wat een schrik. Gelukkig heeft je mannetje niks en valt het bij jou wel mee. Take it easy, stomme slippers!

Ummie, dikke knuff meid. Hoe komt het je dip? Gaan jullie op vakantie?

17. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha moedertjuh,

Hier gaat het weer ietsje beter hoor. Het komt ook een beetje doordat er bij mijn dochter op school wat ernstige ziektegevallen zijn (twee kindjes, moeder van een kindje, leraar) en dat trek ik mij toch best wel aan, vooral omdat ons mannetje begin dit jaar zo ziek is geweest. Komt allemaal weer naar boven. Maar nu gaat het wel weer wat beter. En wij gaan lekker op vakantie deze zomer. Heerlijk 3,5 week naar Egypte. Gaan jullie nog wat leuks doen?

En beterschap voor jou! Hopelijk knap je snel helemaal op.

Liefs Ummie.

18. Moedertjuh

Moedertjuh Actief lid

31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ummie, fijn dat het stukken beter met je gaat meid. Heel begrijpelijk, je leeft toch met de mens mee.
    Lekker 3.5 week naar Egypte, geniet ervan! Nee hier geen vakantieplannen dit jaar, of het moet een lastminute worden oid.
    Dank je!

19. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is al weer een tijdje terug, maar, zo vlak voor de vakantie, ben ik toch benieuwd hoe het met iedereen gaat. Gaat alles goed? Hebben jullie nog leuke vakantieplannen? Hoe gaat het met de kids? Hier gaat alles prima iig. De kleine man groeit goed. Hij kan al op zijn handen en knietjes zitten en hij komt ook goed vooruit (echt kruipen is het nog niet, maar hij komt er wel :)). Met dochterlief gaat het ook goed. Zij gaat volgend jaar toch naar groep 3 en daar heeft ze heel veel zin in. En wij hebben allemaal zin in onze weekjes naar Egypte. Nog heel eventjes geduld.

Ik hoop nog even van jullie te horen.

Liefs Ummie

20. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Lang geleden dat ik hier was, maar even een teken van leven geven, hier gaat het prima.
    Moet nog deze week werken en dan vakantie, we zijn er erg aan toe. Hebben het net als vele anderen druk gehad, op mijn werk is het crisis geweest.
    Heel heftig, verder zitten we al ruim een jaar met heftige situaties in familie en vriendkring. We vallen van het in het ander.
    Zitten nu nog met vrienden die auto ongeluk hebben gehad, ze hebben het wonder boven wonder overleefd. Maar liggen nog in het zkhuis, en zijn er nog lang niet.
    Met onze meid gaat het goed, heerlijk meisje die veel zingt (nouja zingen, neuriet) en alle kinderliedjes die ze kent! Heel grappig, want vorige week hoorde ik de wijs ‘ik zag twee beren’ en die heb ik nog nooit met haar gezongen. Ws of bij de go of van een cd een keer gehoord. Sinds twee maanden kruipt ze volop, en sinds 3 weken gaat ze overal staan. Eerst was het alleen in de haar bedje.
    Daarna box, en nu overal. Sinds een week vindt ze stappen ook erg leuk. Maar dan wel als je haar twee handjes vasthoudt.
    Ook crossen door het huis en in de tuin op haar loopauto is helemaal haar favoriet.
    Volgende week vertrekken we met een volle auto naar de camping in zuid frankrijk, twee weken kamperen. Ben erg benieuwd, en vind het net als vorig jaar weer spannend.
    Want hoe zal onze meid het gaan doen?

Deel Deze Pagina