Thanks voor de succeswensen! Eitje lijkt inderdaad geweest te zijn maandag.. temp moet morgen nog even flink omhoog! Maar goed geklust (vrijdag, zondag en maandag) dus daar zal het niet aan liggen Ik kom morgen wel een verslagje uitbrengen..
!@ Jessie: Hoelaat moet je vandaag naar de gyn? Je temp is nog niet zo duideiljk he.... Ik had vannacht extreme buikkramp, waardoor ik vannochtend de vk maar gebeld heb.. Ze was gelukkig erg lief en begripvol. Ze gaf aan dat extreme buikkramp waarsch een hevige groeispeurt van mn baarmoeder was, dat ie gekanteld is vannacht ofzo. Ze zei dat zolang er geen bloedverlies bij is, de kans klein is dat het miskraam is. Toen ik vroeg of het wel een miskraam kon zijn, zei ze dat als er vanmiddag bloedverlies is, de kans wel zo is, maar dat ik verder niet meer dan andere kans heb dat het miskraam was. Ze zei de 1e 12 weken zijn gewoon spannend, maar zo'n kramp hoeft echt niets te betekenen. Wel raadde ze aan om paracetamol naast mn bed te leggen, want dit kan geen kwaad voor de kleine. Ik heb geen bloedverlies, dus ga maar van het positieve uit! Hebben jullie dit wel is gehad?
Mamatien, ik heb dat geloof ik niet gehad, in ieder geval niet zo vroeg in de zwangerschap. Wel toen bij 14 weken en toen is voor de zekerheid een echo gemaakt. Daar was niks op te zien en het leken mijn darmen ook niet te zijn dus werd het op het groeien van de baarmoeder gegooit. Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer je niet te veel zorgen te maken, zolang je geen bloed ziet is er niks aan het handje!
Hoi mamatien, hoe gaat het nu? is toch wel even schrikken of niet. Jessie, hoe was het bij de gyn? En Lavendel, waar ben je???
@ ummie: gaat weer goed bij me hoor! Zit nog op juli forum en daar waren meer meiden die mn probleem herkende (en die hadden toen ook de gyn/vk gebeld haha, allemaal zelfde antwoord gekregen). Nu voel ik mn borsten ook weer licht en heb ik weer trekkerig gevoel in mn buik. Dus zit wel weer goed Ik moet gewoon wat zekerder worden en niet bij elke kramp denken dat het mis is. Dat heb ik nu met mezelf en mn vriend afsgesproken En jij?? Temp weer mooi omhoog!!! @ jessie: hoe was t bij gyn???
mamatien, wat fijn dat je je weer goed voelt. ik kan me wel voorstellen hoor dat je daar onzeker van wordt. is helemaal niet gek. en gewoon altijd bellen met de vk als je twijfelt. beter een keer teveel bellen dan te weinig! hier heb ik eigenlijk best wel een dipje. dat heb ik wel vaker tegen het einde van mijn cyclus. dan heb ik gewoon al zo'n gevoel dat het toch niet raak is en dan ben ik bij voorbaat al chagrijnig. gek he. heb dus net een zak chips en wat chocola naar binnen gewerkt. en tsja, daar word ik dan ook weer niet vrolijker van. nou ja, morgen ben ik lekker vrij. dan ga ik denk ik maar goed schoonmaken ofzo, dat helpt meestal wel bij een dip. debby, hoe is het trouwens bij jou gegaan vandaag?
@Mamatien, fijn dat je je weer wat zekerder voelt.. hopelijk is er de komende weken weinig aanleiding om je onzeker te voelen en kan je lekker toeleven naar de echo op 13 december. @Ummie, knuffel! Ik hoop natuurlijk dat je dipje zonder reden is en dat ook jij je bij de zwangeren mag voegen! Je temp was wel weer mooi gestegen vanochtend! @all, en dan nu mijn verslagje van de gyn.. we hebben 6 mensen gesproken.. dus da's best heftig, maar verder voelde het erg goed! We kregen eerst wat uitleg over hoe alles werkt daar, daarna een gesprek met een gyn en FA (die laatste is nieuw in het Geertgen en zat er bij om te kijken hoe ze dingen in het Geertgen doen enzo..). Ze vond het goed dat we waren gekomen, het had lang genoeg geduurd. Ze zei wel dat ook eitjes na 5 of 6 weken nog prima bevrucht kunnen worden, dus dat is in elk geval goed (kunnen we gaan hopen voor over 2 weekjes!), maar verder vond ze de lengte en onregelmatigheid van mijn cyclus wel iets om naar te gaan kijken. Ze vroeg verder trouwens helemaal niet naar temp-kaartjes of ovu-testen, dus het was dat ik zei dat ik zondag een positieve ovu-test had gehad.. Daarop besloten dat ze nu niet gingen prikken (LH en FSH te laat, progesteron te vroeg). Over 2 weken terugkomen, dan is het CD2/3 of zwanger! En dan prikken op LH, FSH, TSH en nog wat dingen.. en afspraak maken voor Jessie-man voor zaad-onderzoek. Daarna nog een gesprekje met medisch assistent waarbij nieuwe afspraak werd gemaakt en nog een keer doorgenomen wat de bedoeling was van volgende afspraak (doen ze altijd omdat blijkbaar veel vrouwen en mannen naar buiten lopen met vragen). Dus uiteindelijk stonden we met een uurtje weer buiten (en dat viel niet tegen, was een beetje bang gemaakt door alle wachttijd-horror-verhalen). Al met al een goed gevoel en nu op naar mijn NOD, hopelijk de afspraak afbellen, en anders dus onze eerste stapjes in de MMM!
@ Jessie: Fijn dat je je gehoord voelt daar en dat ze je graag willen helpen. Uiteraard hopen we hierr met zijn allen dat dit niet nodig is, maar als het dan toch nodig is is het prettig dat zij dat willen doen @ Ummie: Vervelend je dipje... Heb ik ook altijd wel last van.. maar je temp ziet er nog goed uit he!!!!!
jessie dat klinkt zeker goed zeg die afspraak... wat netjes zeg hoe het daar allemaal gaat! Hopelijk heb je het allemaal niet nodig... mamatien ik heb ook verschrikkelijke buikpijn gehad rond 5 a 6 weken. Ik was overtuigd van een miskraam maar babytje zit er nog steeds... Hier vandaag bij de gyn redelijk nieuws. Bloeddruk was exact gelijk aan 2 weken geleden dus niet verder gestegen gelukkig. Echo was ook goed maar de baby is echt heel groot... ze denken rond de 4200 gram bij de geboorte... hij zit op de p95 lijn wat zoveel inhoudt dat 95% van de babys kleiner zijn met deze termijn... Mijn dochter zat op de p10 lijn (Dus 10% van de babys was maar kleiner dan haar) weer het andere uiterste. Er is geprikt voor suiker en ijzer (ivm moeheid) morgenochtend krijg ik de uitslag. Ik blijf ook nog minstens 2 weken 50% werken, dan heb ik in ieder geval wat afleiding (als je thuis komt te zitten ga je helemaal zo aftellen)...
Jessie: heel verhaal zeg. Fijn dat je er zelf een goed gevoel over hebt. Hopenlijk zijn alle vervolgstappen niet nodig maar je zit in iedergeval op de goede plek. mamatien: herken het niet maar gelukkig voel je je weer beter en beginnen de kwaaltjes ook te komen. Debby: Gelukkig maar van je bloeddruk. En een grote knul dus. Zolang alles maar goed is met hem is dat neit zo erg toch? Lavendel: waar ben je? Hopenlijk is alles goed met je!
Jessie, bedankt voor je knuffel. En fijn dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan je bezoek vandaag. Ze pakken het idd grondig aan, maar dat is alleen maar fijn toch. Hopelijk is het niet nodig, maar wel fijn dat alles nu in gang is gezet. Debby, mooi dat je bloeddruk niet is gestegen. Is 4200 gram echt zo veel dan? Ik hoor wel vaker dat babytjes bij de geboorte rond de 8 pond zitten. Het is wel groot natuurlijk, maar is dat ook erg? Ik bedoel, kan het problemen geven bij de bevalling ofzo? En fijn dat je nog een beetje kan werken. Is het de bedoeling dan dat je over 2 weken gaat afbouwen of wil je 50% blijven volhouden? Ik ben ook benieuwd hoe het met Lavendel is.
hmmm hij zit op de p95 lijn wat inhoudt dat 95% van alle babies lichter is dan dit... dus ja het is groot... baby weegt nu al 1100 gram terwijl mijn dochter met 34+4 1990 gram woog... Het is niet heel erg (ben eerder blij dat de baby niet te klein is) maar het kan op diabetes wijzen dus vandaar dat ze me gaan testen. En omdat ik vorige keer met een keizersnee ben bevallen is een groot kind ook niet heel gunstig als ik natuurlijk wil bevallen. Maar goed, dat is allemaal nog zoooo ver weg... voor nu weer 2 weken rust...
Debby: aan de andere kant zegt het ook niets hoor de grootte van een kind tijdens de bevalling. nathan was net 6 pond en ben toch enorm ingeknipt enz.. Maar inderdaad een groot kindje kan op zwangerschapssuiker duiden en dat is niet fijn natuurlijk.
Ha meiden, Hier een lekker dagje vandaag. De kamer van m'n dochter opgeruimd en hij is nu helemaal klaar voor de nieuwe kast (die hebben we nog niet, maar goed dat is maar een detail...). Verder lekker eten gekookt voor vanavond.
fijn zo een rustig dagje ummie. Mijn suiker en ijzer waren goed. Dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Ik ga slapen... manlief ligt er ook al in. Wat zijn we toch een saaie mutsen!