goed om te weten dat je er wel een voorraadje van moet aanleggen in je lichaam. dat motiveert mij wel meer om het echt elke dag te gebruiken. het probleem is niet zozeer dat ik het vergeet, het is meer dat ik er op een gegeven moment zo chagrijnig van werd. elke keer weer een leeg potje foliumzuur en nog niet zwanger... hoe gaat het nu met jou? merk je iets van de clomid?
@ Ummie ik weet nog niet wat ik met mijn verjaardag ga doen.. waarschijnlijk een dagje winkelen ofzo. Ik zit alleen te duimen dat ik niet ongi ben, want tja de laatste tijd nog al eens buikpijn en dan is gelijk mijn dag minder leuk. Ik ben alleen bang dat de kans erg groot is, aangezien ik toch al duidelijke ongi kwaaltjes begin te krijgen..
Met mij gaat het goed hoor.. wel enorm last van mijn rug en ik zit het hele weekend al achter de computer om mijn presentatie voor te bereiden (voor de verdediging). Maar eigenlijk geen bijwerkingen gehad van de Clomid, dus dat is fijn. Al vraag je je dan ook wel af of het wel heeft gewerkt, maar volgens de gyn had slechts 10% last van bijwerkingen, dus ik ga er maar vanuit dat ik bij die andere 90% hoor en het spul wel z'n werk heeft gedaan. Morgen maar weer eens tempen.. en dan donderdag op de echo hopelijk een mooi follikel!
Wanneer ben je jarig? Ik hoop voor je dat je gevoel onjuist is en dat je toch pas na je verjaardag ongi wordt!
@ Jessie fijn dat je geen last heb van de clomid, hopelijk blijft het zo... Ik ben donderdag jarig, dus duurt nog een paar dagjes. Meiden ik zit een beetje met een dilemma. Ik zit namelijk al een poosje te twijfelen of ik misschien weer met de pil ga beginnen. Misschien een beetje raar, want ik had gezegd dat ik dat ding nooit meer zou gaan slikken. Toch is mijn gevoel een beetje veranderd ten opzichte hiervan, vooral omdat ik de laatste tijd het gevoel heb de halve maand last te hebben van allerlei kwaaltjes. Eerst zo rond de eisprong, steken misselijk en daarna tot aan mijn ongi zere borsten, steken opnieuw misselijk en zodra ik ongi word super pijn in mijn buik, niet lekker etc. De reden dat ik de pil niet meer wilde stikken, was omdat ik er naar mijn gevoel zo depri van werd en het staat me ook echt tegen om alles op zo'n kunstmatige manier te laten verlopen.. Ik wil zo wie zo volgend jaar een poosje de pil gaan stikken, omdat we een verre reis gaan maken en heb dan geen zin in al de ongemakken. Kunnen jullie mij helpen en adviezen???
Jeetje, lastig hoor lientje. Persoonlijk zou ik niet meer aan de pil gaan, maar zijn er geen alternatieven met wat minder hormonen? Ik heb weleens gehoord van nuvaring, dat schijnt heel plaatselijk te werken. Misschien dat je eens kan kijken wat er allemaal mogelijk is. Kan mij voorstellen dat het wel vervelend is als je zo'n last hebt van je cyclus.
Lientje, ik snap je probleem wel.. misschien kan je eens met je HA praten over de alternatieven? Wellicht dat de prikpil (dan word je ook niet ongi volgens mij) of inderdaad de nuvaring iets voor je is?
@ Lientje: Heel begrijpelijk hoor! Ik heb zelf ook altijd goede verhalen gehoord over Mirena Spiraaltje..
lieve meiden ik wil jullie even laten weten dat ik er weer ben, alles gaat goed met mij en de kleine...heb nu geen tijd om uitgebreid alles te vertellen hoe of wat, maar vanavond kom ik ff kletsen en zal ik uitleggen waarom ik er niet was....overigens niets ernstigs hoor! hoop dat het met jullie goed gaat, heb veel bij te lezen maar daar ga ik denk ik niet aan beginnen...tis te veel.
@ Lavendel: Ohhh meid wat fijn om van je te horen!! We waren (allemaal) zoo ontzettend ongerust om jou en de kleine. Fijn te horen dat het goed met jullie gaat!! Ben benieuwd waarom je zo lang niet online bent geweest! xxx
@ Lavendel wat onwijs fijn om wat van je te horen.. en gelukkig dat alles goed met je gaat, pfff!!! @ de rest, bedankt voor jullie reactie, misschien inderdaad een goed idee om er eens met de huisarts over te praten.. ik zal er eens over nadenken..
en ik maar denken dat jullie mij niet zo zouden missen lief dat jullie zo reageren, en ik heb er nu een beetje spijt van dat ik niet eerder wat van mij heb laten horen. Ik weet niet of jullie mij begrijpen, maar het komt er eigenlijk kort op neer dat ik niet zo heel lekker in mijn vel heb gezeten in november. Maarja, denk dat jullie daar ook geen genoegen meenemen dus zal een korte uitleg geven. Als eerste ben ik verlost van die rotpc, zit nu achter mijn laptop die eindelijk binnen isgekomen. Het begon eerst met de pc, die had al kuren zoals jullie weten maar na mijn laatste bericht hier op zp ging het helemaal niet meer. Heb nog een paar dagen geprobeerd, maar elke keer als ik een bericht plaatste liep de pc vast. Daardoor kon ik niet meer op zp komen. Dus zat poosje zonder pc. Jullie weten ook dat het op mijn werk (mn duo collega) niet zo lekker liep. Dat speelde ook mee, ik werk maar 3 dagen maar was er 6 dagen zoet mee. Het was echt niet leuk meer. Er zijn nu wat maatregelen genomen en gaat nu wat beter. Verder waren er ook wat andere omstandigheden in de familie, wat mij veel energie koste. Mijn man was verschrikkelijk druk in de maand november, weinig thuis, echt niet fijn want ben wel iemand die moet praten als ik ergens mee zit. Ook was ik naast mijn werk druk met andere dingen, die heb ik ook allemaal in november stopgezet. En dat geeft minder druk op de ketel. Ik voelde mij alleen maar beroerder/rotter worden doordat ik voor mijn gevoel geen rust had in mijn hoofd. Ook heb ik mij wekenlang niet lekker gevoeld, veel buik- en rugpijn. Dit was het gevolg van ontlasting die er niet uit wou...gevolg van mijn darmziekte. Ik heb daar echt heel erg last van gehad. Ik ging naar mijn werk, en daar was alles meegezegd. Had veel pijn en geen energie. Medicijnen gehad, en gelukkig kan ik nu zeggen dat sinds 1,5 week ik mij lichamelijk weer goed voel. Misschien kom ik nu wel over als een heel labiel iemand, maar het is denk ik een opeenstapeling van alles in combinatie met de zwangerschap. Het gaat nu weer goed, voel mij lichamelijk echt stukken beter. Gelukkig doen mijn darmen het ook weer goed. Op school loopt het aardig, merk wel dat ik echt heel weinig energie heb. Maar dat zullen jullie wel herkennen. Leuk detail over mijn werk, volgende week komt de schoolinspectie langs. Plotseling en nog net ff voor de kerstvakantie...hoe verzin je het?! Maargoed, misschien denk je nu wel heel anders over mij en vind je het stom dat ik nu pas reageer. Ik vind het weer stom om te zeggen dat ik genoeg had aan mijzelf, voel mij dan zo zwak/labiel overkomen. Hoop in ieder geval dat jullie niet boos zijn en hoop dat alles goed gaat met jullie. Geen vervelende dingen gebeurt? Ik zal proberen een beetje wat terug te lezen, maar van meer dan een maand is best veel
Geeft toch niets meid... we dachten alleen dat er wat vervelends met jou of de baby gebeurd was. De volgende keer zeg je gewoon: ik ben er even niet (dan hoeven wij ons niet ongerust te maken...). En iedereen heeft zijn eigen probleempjes en dat is heel normaal. Ik heb ook een poos problemen op mijn werk en in mijn relatie gehad en daar word je soms verdrietig van en weet je niet meer hoe het verder moet. Dipjes zijn menselijk en dat hoort bij het leven hoe vervelend het soms ook kan zijn. Probeer zoveel mogelijk aan jezelf te denken en rust te nemen wanneer het nodig is (de enige die voor jou kan zorgen ben jezelf) en uiteindelijk komt alles wel weer op zijn pootjes te recht.. Althans daar ben ik altijd van overtuigd...
@ Lavendel: Vervelend meid, en kan gebeuren, dat je een tijdje genoeg aan jezelf hebt en daardoor geen tijd voor andere! Daar hoef je helemaal niet labiel voor te zijn hoor!! (als het nog een keer gebeurt vind ook ik het wel fijn als je even stuurt 'ben er even niet, don't worry' ) Als je terugleest zal je zien dat we ons flink ongerust hebben gemaakt namelijk! Maar goed, ik ben blij wat van je te horen en dat het uiteindelijk meevalt (of naja meevalt, vergeleken met wat wij dachten haha, t blijft naar voor jou natuurlijk) Kom je nu weer vaker hier praten of niet?
Lavendel, wat fijn om weer van je te horen! Maakt niet uit wat er aan de hand was hoor. Ik ben zo blij dat het goed gaat met jou en de kleine!!
Vandaag weer een bezoekje aan het ziekenhuis gebracht. Eitje was nu 17mm en bms 6.7, dus er zit vooruitgang in! Woensdag mag ik weer.