Ben ik weer ben weer aant werk en meteen weer druk en bijna geen tijd/puf om ff te kletsen. Maar wil toch even snel hier gluren. @ Truus, vervelend dat je je zo voelt. En dat het met je bekken ook niet zo wil! Blijft een beetje op en neer gaan he? Vind het erg sneu voor je dat je al zo lang met je bekken loopt! Wel goed van je dat je trouwens eerlijk zegt wat je bezig houdt! Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje herken. Het is inderdaad rustig hier de laatste tijd. Dat merk ik ook. Het niet op elkaar reageren merk ik in dit topic ook wel, maar wel minder, vind het zelf bij de febr mamas veel meer dat er niet op elkaar gereageerd wordt. Maar dat komt misschien ook wel omdat het een grote groep is. Moet ook eerlijk zeggen tegen jullie dat het van mijn kant ook nooit de bedoeling is geweest om iemand te vergeten of niet te reageren. Dus als iemand dat zo voelt excuus want dat is nooit mijn bedoeling geweest. Misschien komt het ook wel doordat het nu wel een drukke tijd is voor iedereen, zwanger of niet, en dat het daardoor rustiger is? Ook nu ik deze week weer ben begonnen met werken merk ik dat ik weinig tijd en energie heb om nog achter de computer te zitten. Ik wil het wel, maar alleen al de berichten lezen kost mij veel energie. Daarom ben ik ook wat minder actief. Blijf in ieder geval lekker kletsen, en lucht je hard zoals je nu ook hebt gedaan. Geeft niets gewoon doen, dan is het er ook uit. @ Verschillen, die heb je toch en blijf je houden. Voor mij is dat geen struikelblok. Ik heb wel eens eerder gezegd dat ik soms het gevoel heb dat ik te veel over het zwanger zijn praat. Maarja, aan de ene kant is daar hier ook het forum voor. Aan de andere kant wil ik anderen niet voor het hoofd stoten. Maar ik merk aan mijzelf dat ik het fijn vind om mijn ei kwijt te kunnen. Ik heb verder namelijk niemand in mijn omgeving bij wie ik eens terecht kan, en dat mis ik hoe verder in de zwangerschap steeds meer. @ lientje, ik ga je wel missen hoor.Maar zoals eerder gezegd, ik snap je wel. En ik sluit mij aan bij Truus, ook praten over andere dingen dan zwanger zijn vind ik helemaal niet erg hoor! @ Jes, wat fijn dat het goed was bij de gyn. Ik blijf voor je duimen en hoop dat 2011 het jaar voor jullie wordt. Dit is in ieder geval al een mooi begin!!! @ Juffie, gefeliciteerd met je zoon!!! @ Controle vk/echo, onze uk ligt niet meer in stuit!! Ligt nu met kopje naar beneden, zijn/haar billen liggen helemaal boven in. Volgens mij heeft ons kind dikke stevige billen, met de beentje/voetjes in mijn rechterzij. En krijg nog al eens een flinke schop. Weer kregen we te horen dat ons kind een zeer beweeglijk kind was. Maar alles was verder goed. Dus wij zijn erg blij. Het hele verhaal over naar het ziekenhuis gaan hoefde dus nu niet besproken te worden. Heel leuk om onze kleine nog even live te zien. Zo ontzettend bijzonder, bolle wangetjes (leek het), mooi klein neusje, de mondjes wauw echt zo bijzonder! Was ook grappig, hij/zij keek steeds recht in de camera. En ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb het niet meer over het slapen gehad. Moet ook eerlijk zeggen dat ik vannacht goed heb geslapen. Maarja, gister voor het eerst weer gewerkt, en hard ook J, na schooltijd snel man ophalen, naar de vk, daarna snel eten, toen weer naar school want had een vergadering. Was helemaal gaar gisteravond. @ Mamatien, wat ben je toch een heerlijke meid! Boer zoekt vrouw natuurlijk kijk ik dat!! @ Schaam, nu zit ik ook al weer even achter het beeldscherm, lees jullie berichtjes, probeer te reageren, maar dan ineens ben ik een beetje het overzicht kwijt. @ Jes, spannend duim duim duim. @ Ummie, wat voor werk deed jij nou ook al weer? @ meiden, ik stop, het duizelt mij, en val om van de slaap. Moet morgen weer werken dus duik mijn bed in.
Lavendel, allereerst fijn dat alles goed was bij de vk en dat de kleine niet meer in stuit ligt! Maaaaaaar, die van mij was toevallig ook vorige week gedraaid met zijn koppie naar beneden maar kwam er gisteren achter dat ie weer vrolijk in stuit ligt. Lang leven de hik tegen je ribben aan. Wel slecht van je dat je het niet meer over het slechte slapen hebt gehad. Hopelijk ga je de komende tijd net zo goed slapen als afgelopen nacht! Wat betreft het praten over de zwangerschap, ik ben ook bang dat ik de niet zwangeren voor het hoofd stoot maar vind het aan de andere kant ook fijn om hier mijn ei kwijt te kunnen. Beetje dubbel gevoel eigenlijk. Juffie, nog een leuke avond gehad of hebben jullie niet veel gedaan aan Nathans verjaardag?
Ha, ha, Lavendel, voor iemand die moe is heb je nog een heel verhaal geschreven . Wat fijn dat jullie kleine niet meer in stuit ligt. Echt super! Maar wilde je gewoon thuis bevallen of in het ziekenhuis? En tsja, wat voor werk ik doe, volgens mij had ik dat nog niet verteld hoor, maar ik werk als kandidaat-notaris. Ik werk op de afdeling familierecht en ben verantwoordelijk voor de afwikkeling van nalatenschappen. Klinkt misschien gek, maar het is wel leuk werk. Ik werk alleen 4 dagen (dat is het minimum bij ons op kantoor) en ik zou heeeel graag minder werken... Oh Lavendel, heb je niet stiekem kunnen zien of proberen te kijken of het een jongetje of meisje is...
Woow klinkt interessant Ummie, jou werk! Klinkt ook wel heel erg als intelligent werk, want voor studie moet je er wel niet voor gevolgd hebben?
Ik heb fiscaal recht en notarieel recht gestudeerd (in Groningen ). En het is inderdaad interessant werk, je komt zoveel verschillende (bijzondere) situaties tegen.
Ja je zult best wel bijzondere dingen mee maken inderdaad! Vind het altijd reuze interessant dit soort beroepen, net als wat Debby doet met hypotheken, klinkt ook leuk. Maar ja, ik ben niet van het studeren dus dan moet je het met minder interessante baantjes doen
Jaja, mijn man is een echte koeienboer! En jouw vriend lijkt op Gijsbert..? Mjammie!! @Lavendel, fijn dat de beeb gedraaid is! Hopelijk blijft hij/zij zo liggen tot aan de bevalling, maar ook steeds minder ruimte nu, dus hopelijk geen ruimte meer om "terug" te draaien. @all, sorry voor de korte reactie, maar ik ga snel slapen, met al dat klussen hebben we te korte nachten gehad 8)
Hier vanmiddag weer naar VK. Hoop zo dat m'n bloeddruk nou weer goed is en dat het vorige week gewoon een eenmalige uitschieter was..
Truus, dat valt best mee hoor. Ik doe best veel samen met mijn secretaresse. Als we bijvoorbeeld een huis moeten doorzoeken van iemand die overleden is, gaan wij altijd samen. En verder doet zij ook gewoon superveel. Dus wie weet... Ik hoop zo voor je dat je goed bericht krijgt vanmiddag bij de vk!!! Jessie, wat super, wonen op een boerderij. Dat lijkt mij nou ook helemaal geweldig. Help je zelf ook veel mee enzo? En koeien vind ik ook leuk. Varkens zou ik minder vinden...
ummie: wauw dat klinkt als super leuk werk! En heb jij gewoon je eigen secretaresse... chique hoor! Uiteindelijk kan je dus ook notaris worden toch (over 30 jaar ofzo) en heel rijk worden ... truus: meid ik heb ook niet gestudeerd hoor. Ik heb alleen havo gedaan. Ik heb alleen mazzel gehad altijd met baantjes. Ik heb een tijdje als griffier voor de rechtercommissaris gewerkt, super leuk werk met voorgeleidingen en huiszoekingen enzo. Helaas door bezuinigingen moest ik daar weg maar toen kon ik een opleiding volgen van mijn bank (4 weken en doorbetaald) en zo ben ik hier ingerold. Wat balen dat je jochie weer teruggedraaid is, dat verwacht je ook niet Succes bij de vk vanmiddag! Hopelijk blijft je bloeddruk zo goed! Jessie: als je man koeienboer is, ben jij dan koeienboerin Lijkt me super zwaar werk hoor... toen jullie naar New York gingen hadden jullie toen wel vervanging? Lavendel: zo wat een lap tekst. Wat fijn dat het allemaal goed was bij de vk en super dat de beeb gedraaid is. Hopelijk blijft hij/zij zo liggen! Hier alles weer ok bij de gyn. Bloeddruk 120/75 dus goed. Baby ligt met zijn koppie naar beneden. Over 2 weken heb ik weer een groeiecho. Dan ben ik al weer 35+3 dus 6 dagen langer zwanger dan ik van emma was toen ze werd geboren... klinkt heel raar...
Ha, ha debby. Nou dat rijk worden is nog even afwachten hoor. Moet ik nog wel flink doorwerken en ik weet niet of ik daar wel zin in heb... Debby, fijn dat alles goed was bij de gyn. Ben echt benieuwd of jouw kleine weer net zo vroeg komt als bij Emma. Dan haal je dus de volgende echo niet eens meer. Truus, hoe was het bij de vk?? Lavendel, hoe gaat het met je? Morgen ben je vrij toch, dus weer lekker weekend en tijd om uit te rusten. Juffie, hoe gaat het bij jou? Kun je het nog volhouden met werken? En hoe was de verjaardag van Nathan?
Zo ben ik weer meiden, mijn werkweek zit erop. En je kunt wel raden hoe ik nu achter de pc zit. Heb het even helemaal gehad, en heb denk ik voor het eerst last van hormonen. Niemand moet nu ff zeuren of moeilijk doen want dan ga ik moeilijk doen J @ Juffie, nog een leuke verjaardag gehad? Kreeg je zoon het een beetje mee? En wil het werken nog een beetje? @ Truus, ja fijne meid, wrijf het er maar in dat ik slecht ben (maar ben het wel met je eens hoor ) Nouja, het werken zorgt er in ieder geval voor dat ik weer beter slaap. @ Ummie, interessant werk doe je zeg! Nu je het zegt, er gaat ook geen lampje branden bij het lezen van je beroep. Dacht dat je iets financieels deed. Maar mooi dat je het werk leuk vind. Ik snap wel wat je ermee bedoelt hoor! Het is misschien raar om te zeggen, maar het is je werk wat je leuk vind. Wel knap van je, want ik ben afgeknapt op rechten jaren geleden. Hoeveel dagen zou jij graag willen werken? 4 dagen is wel veel ja, en werkt je man ook volledig? Hoe doe je dat met de kids dan? @ Geslacht, nee we hebben tegen de VK gezegd dat we het geslacht niet willen weten. En daar heeft ze rekening mee gehouden. Maar ze zei dat ze het zelf ook niet kon zien. Kind was veel te druk. Ze had al moeite om rustig te kijken en te meten. TJEE ummie heb jij gewoon een secretaresse. Haha, dat klinkt erg grappig. @ Truus, dus jullie knul ligt in stuit. Ga je poging laten doen voor draaien? @ Deb, wat fijn dat het weer goed was bij de gyn. Het is je zo gegund om een normale zwangerschap te doorlopen. @ All, ik heb gisteravond en vanavond wat wassen gedraaid. Mijn moeder komt morgen een dagje strijken. Dus gek hoor. Man en ik stonden net op de zolder de kleine spullen op te hangen, we kijken elkaar aan en vragen ons hardop af voor wie zijn we aan het wassen?! Heel apart hoor. Verder doe ik morgen rustig aan, ga proberen bij te komen. Morgenavond hebben we een feest van een vriend, en zondag gaan we naar mijn broer en schoonzus. En maandag moet ik werken . ja maandag ja terwijl het eigenlijk mijn vrije dag is. Maargoed, directeur vroeg het en ik dacht dan heb ik nog een extra dagje met de kids. Die zijn trouwens wel lief hoor, ik hoef maar iets te laten vallen en er staat al iemand naast mij juf ik pak het wel. Kreeg vandaag al een zwitsalspul voor de kleine, omdat ik bijna voor het laatst was zei een meisje. Lief he?! @ Tv, is er ook iemand die vanavond wie is de mol gaat kijken?
Lavendel, heb jij ook rechten gestudeerd dan? Ik zou heel graag minder willen werken, 3 dagen maximaal, maar ja, dat is eigenlijk niet haalbaar in mijn sector. Ik ben wel op zoek naar ander werk, dit is gewoon te druk. Het lijkt mij bijv. ook super om bij een goed doel te werken op de afdeling nalatenschappen. Mijn man werkt 4 x 9 uur. Dus de kleine gaat vaak 3 dagen naar het kdv. Ze is ook gek op opa & oma, dus daar logeert ze ook vaak, maar dat is meer extra en niet structureel ofzo. En ja, mijn secretaresse, klinkt een beetje arrogant vind ik en zo voelt het ook niet. Ze is gewoon mijn collega, maar ja, ze werkt wel voor mij. Hoeveel daagjes moet je nog werken volgende week? Misschien kun je het ook wel volhouden netjuist omdat het einde nu in zicht is... Maar geniet eerst maar lekker van je weekend! Enne, ik ga zo ook wie is de mol kijken!!
lavendel pfoe meid ook nog een dag extra werken volgende week... hopelijk slaap je er wel lekker door... nou nog 1 weekje doorbikkelen en dan heb je rust. ummie ik vind 3 dagen werken op zich ideaal maar 4 x 9 zou ik ook nog wel doen mocht mijn man zijn baan kwijt raken ofzo (ik werk nu 3 x 9). Ik vind werken op zich niet heel erg... truus hoe was je bloeddruk?
@ Ummie, nee geen rechten gestudeerd. Ben jaren geleden begonnen met administratie opleiding, daar kreeg je wel het vak rechten bij. Maar vond het echt niet interessant. Daarna heb ik bank en verzekeringswezen gedaan, die opleiding afgerond. En daarbij kreeg je natuurlijk ook leuke dingen zoals rechten/verzekeringsregels/hypotheek en beleggingsregeltjes/wetgeving enzo. Maar vond het niets. Heb bij de bank gewerkt, daarna later stap naar het onderwijs gemaakt. Je wilt dus wel in de nalatenschappen blijven? Zijn er wel wat vacatures? Er is geen mogelijkheid dat je thuis wat kan werken? Dat is misschien ook wel niet ideaal. Volgende week nog 3 dagen werken, woensdag laatste dag. Maar dinsdag en woensdag is mijn invaller ook in de klas. En die gaat dan ook wat doen. Maandag eigenlijk laatste dag dat ik het alleen moet doen Kids vonden het erg leuk om te horen dat ik maandag ook nog kwam werken. @ Deb, tja...weet je het werk vind ik te leuk, en ik heb dit jaar zo'n geweldige lieve leuke kids in de klas. Een hele makkelijke klas ook. Jij vind 3 dagen werken wel te doen met een kind? Blijf je trouwens 3 dagen werken, of ga je straks nog minder? Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden 3 dagen werken en een kind. @ Wie is de mol...kga zo de tv maar aanzetten. Denk wel dat ik boer zoekt vrouw leuker vind, maar wie is de mol vind ik ook altijd wel grappig. verder kijk ik zeer weinig tv. @ hormonen, ik denk dat doordat ik moe ben enzo een beetje moeilijk ben op dit moment. Man kreeg net volle lading van mij, en ik snap het niet he....hij kan het niet laten om nog even te reageren waardoor ik alleen maar :x wordt. mannen....zucht meiden fijne avond en tot morgen!!!
Goeieavond! Allereerst eventjes vertellen dat de bloeddruk weer keurig in orde was dus waar die ene uitschieter nou vandaan kwam, geen idee. Dus ik ben blij, hele geruststelling ook! Verder ligt de kleine niet meer in stuit! Zo apart want vanacht had ie nog de hik met zijn hoofdje tegen mijn ribben aan. Verklaarde de verloskundige ook voor gek toen ze zei dat ie met zijn kopje beneden lag en maakte haar zo onzeker door mijn overtuigingen dat ik een echo kreeg Lavendel, kleine ligt dus niet meer in stuit dus hoef niet meer na te denken over een draaipoging maar weet eerlijk gezegd niet of ik het had laten doen. Heb er tuurlijk wel over na gedacht, maar kwam er niet echt uit. Wat had jij gedaan? Nog maar 1 weekje werken, lekker zeg! Snap dat je er voor gekozen hebt die maandag dan gewoon te accepteren, had ik denk ik ook gedaan. Vooral ook als je zo'n leuke klas hebt! Fijn dat je moeder komt strijken, is het heel erg als ik ze dat ik niks gestreken heb? Zal mij straks wel doodschamen als de kraamzorg er is.. (Niet dat het zo verkreukeld is hoor, valt wel mee.) Debby, wat fijn dat alles bij jou weer goed was bij de gyn en dat je bloeddruk er zo mooi uitziet! Moet een hele geruststelling voor je zijn. Mooi ook dat je kleine jongen al met zijn kopje naar beneden ligt! Juffie, hoe is het? Heb je gisteren nog een leuke avond gehad? Oh en Lavendel, hier ook last van hormoontjes hoor. Denk dat het een beetje bij de laatste loodjes hoort want ik had er de rest van de zwangerschap niet zo'n last van. Enne, je man heeft toch het boek van Kluun gelezen? Daar staat nog zo in dat ie in dat soort situaties mee moet veren en er absoluut niet tegen in moet gaan (weet heus wel dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is )
truus super goed nieuws van je bloeddruk! haha heb je haar gewoon in de war gemaakt nou wel leuk toch nog een echootje! lavendel gelukkig vind je je werk leuk maar ja ook leuke dingen kunnen te vermoeiend zijn. Ik vind mijn werk ook super leuk maar ik kan nu echt niet meer werken. Ten eerste zou ik niet weten hoe ik er moest komen want dat stuk lopen/fietsen naar de trein is al echt te ver voor mij en mijn bekken en verder weet ik zeker dat ik als ik aankom al zo moe ben dat ze me naar huis kunnen sturen... hormonen: ook hier lekker aanwezig. Kan leuk uit mijn slof schieten tegen mijn man. Maar aan de andere kant ben ik ook wel weer iets zachter soms naar hem toe. Vind al snel dingen goed ofzo. Mijn man is echt een beetje aan het nestelen haha... alles moet opgeruimd zijn en ik moet de kleertjes gaan wassen en vandaag moest en zou de kamer van mijn dochter af. En hij had van de week personeelsuitje, nou haat ik dat want hij komt altijd stomdronken thuis en we krijgen dan altijd ruzie omdat hij ruzie gaat lopen zoeken. Komt ie van de week gewoon hardstikke nuchter thuis. Hij had er geen zin meer in zei die
Truus, wat fijn dat je bloeddruk weer goed is en dat de kleine goed ligt! En natuurlijk helemaal leuk dat je een echo hebt gehad . Lavendel, je hebt dus een hele carriereswitch gemaakt destijds. Enne ik kan me voorstellen dat je die rechtenvakken niet leuk vond hoor. Rechten is ook echt iets, je vindt het leuk of niet. En van een paar vakjes kun je volgens mij niet enthousiast raken. Tsja, weet je, op dit moment zou ik eigenlijk het liefste gewoon even thuis blijven. Even niet werken, gewoon een paar jaartjes bij m'n dochter thuis. Straks gaat ze naar school en dan wil ik eigenlijk gewoon bij haar zijn. Dat maakt het ook wel dubbel om te gaan werken. Financieel gezien zou het missch net kunnen als ik zou stoppen met werken, maar dan wordt het wel krap. En eerst maar even wachten tot mijn man een vaste baan heeft, dan zien we wel verder... Debby, fijn dat je man deze keer nuchter thuiskwam . En ook leuk om te horen van jullie nestelverhalen (opruimen, strijken etcetera...). Ik ben zo benieuwd wie van jullie als eerste gaat bevallen! Enne, wie is de mol???
Ja die echo was een leuke verassing, alleen jammer dat de kleine zo groot is dat ie er niet helemaal meer op past. Kreeg daarom ook geen echo foto's mee. Ach hopelijk zaterdag een mooie 3D echo! Debby, haha die man van jou, grappig. Merk ook dat mijn man ook wel aan het veranderen is hoor, hij zegt ook zelf dat het echt allemaal begint te kriebelen en dat de zenuwtjes wat toe beginnen te slaan omdat het bijna zo ver is. Ummie, daar ben ik ook wel erg benieuwd naar! Lavendel, Juffie, Debby en ik zitten heel dicht op elkaar natuurlijk.