Goed dat de kleine niet meer in een stuit ligt Truus! @Lavendel, ik hoop dat je je nog even kunt opladen dit weekend, en dan nog een laatste weekje werken! Maar dan moet je wel nog weer beginnen voor de zomervakantie denk ik, of niet? Is natuurlijk nog héél ver weg! @boerderij, ik doe zelf helemaal niets op de boerderij, ik heb natuurlijk ook gewoon een baan van 40(+) uur in de week en tot een paar weken geleden kwam daar ook nog het werk van mijn promotie bij.. dus genoeg te doen. Manlief runt de boerderij samen met z'n ouders, dus zij hebben de boel ook draaiende gehouden toen wij op vakantie waren
goedemorgen, wat een geklets zeg, Gezellig Moet nu alleen naar mijn werk dus ga weer niet reageren, sorry Gisteravond pas kwart voor 7 thuis uit mijn werk dus toen helemaal niets meer gedaan (behalve nog even met Nathan gespeeld) Heb de hele week al erg last van mijn rug, weet soms niet hoe ik moet zitten Laatste loodjes gaan heir ook tellen dus. Verder heeft de kleine mijn ribben beurs geduwt. Alles doet pijn hier dus.. Zo dat was even flink klagen op de vroege ochtend Hoop dat ik vanavond weer eens kan reageren maar morgen vieren we de verjaardag van Nathan dus dat betekent vanavond nog wel even boodschappen doen en alles klaarmaken voor morgen. Fijne dag! xxx
jessie fijn dat jij niet zoveel hoeft te doen op de boerderij. Woon je dan ook bij je schoonouders? juffie balen van je rugpijn... sterkte meid! Ik ben ook benieuwd wie er als eerste gaat bevallen. Waarschijnlijk wordt het een hele golf van bevallingen haha... In theorie is lavendel de eerste natuurlijk. Spannend! Hier heeft mijn dochter vannacht voor het eerst in haar nieuwe peuterbed geslapen. Ik was er helemaal zenuwachtig van. Maar ze is 1 keertje wakker geweest om 6.15 en uiteindelijk heeft uitgeslapen tot 8.30 en dat is laat voor haar. Ben benieuwd hoe het vanmiddag gaat...
Goedemorgen meiden, Heb alles bijgelezen, maar gister en vanochtend weer overgegegeven, gister al om 19.15 in slaap gevallen tot vanmorgen 6.30u!! Concentreren lukt me niet, dus heb ff baal dagen.. Weet daarom ook niet meer zo goed wat jullie allemaal geschreven hebben, ook al heb ik het net gelezen :S Las wel goed nieuws dat de baby van Truus gedraaid is En Lavendel bijna met verlof! Zal t weekend weer proberen beter mee te lezen en op iedereen te reageren! xx
Goedemorgen allemaal, heb weer redelijk geslapen dus ben weer blij. Alhoewel, mijn moeder heeft net gebeld en ze komt waarschijnlijk vandaag niet dat vind ik wel weer jammer. @ Truus, wat fijn dat je bloeddruk weer goed was! En dat de kleine is gedraaid. Jij weet wel hoe je ervoor kunt zorgen dat je een extra echo krijgt!! Ik weet ook niet goed of ik een draaipoging had gedaan. Had er wel over nagedacht, maar ik had zoiets van. Eerst maar afwachten, dan goed laten informeren door VK en dan zien we wel weer verder. Maargoed, we hoeven er beide nu niet meer over na te denken. Ik hoop dat ze zo blijven liggen. Was het kindje ook al een beetje ingedaald? Trouwens, dat ze nu al bij jou gekeken hebben voor die stuit. Ik dacht dat het meestal rond 35 weken was omdat de kans dan kleiner is dat het nog gaat draaien. @ Werken, truus ik kan je wel zoenen!! Fijn om te lezen dat je mijn keuze voor maandag extra werken wel begrijpt. @ Hormonen, tja die man van mij heeft in 1 adem het boek van Kluun uitgelezen. Maar hij kan zo verrekte eigenwijs zijn. Hij heeft tegen iedereen grote mond over meeveren, maar het in de praktijk brengen schijnt ontzettend moeilijk voor hem te zijn. @ Deb, je hebt gelijk. Leuke dingen kunnen ook vermoeiend zijn. Maar ik haal er wel voldoening uit. Mocht ik nu een kleintje thuis al hebben rondlopen dan had ik zeer waarschijnlijk andere keuzes gemaakt. Dan was ik met de kerst al met verlof gegaan, en had ik er niet voor gekozen om dagje extra te werken. Hoe gaat het verder met jou bekken eigenlijk? Red je het nog een beetje? Grappig trouwens van je man dat hij geen zin meer had en dat ie nuchter thuis kwam!! @ Ummie, was je dochter nu 3 jaar? Jammer dat je man nog geen vaste baan heeft, is hij net ergens nieuw begonnen ofzo? @ Wie is de mol .geen idee. Ik vind het een leuk programma, maar zit altijd op het verkeerde spoor. Ik moet trouwens ook zeggen dat ik geen enkel persoon ken die meedoet. @ Truus, he ga je een 3d echo laten maken? Leuk! @ Jes, ja inderdaad kom ik terug voor de zomervakantie. Waarschijnlijk ergens in mei. Na de meivakantie. En ik heb laat zomervakantie dus volgens mij moet ik nog 2 maanden werken. Wat grappig zeg dat je een beetje een boerin bent. Had ik niet bij jou gedacht. @ Juffie, wat vervelend van je rug zeg. Misschien zit het wel in de lucht, ik heb deze week ook idioot veel last van mijn onderrug. Hopelijk gaat het snel over. Ok, dus je moet nog de verjaardag vieren. Hoop dat je daar nog energie voor hebt en wens je veel plezier. En denk het weekend ook aan jezelf he! @ Bevallen, is dat zo dat ik de eerste ben? Ow, grappig dat wist ik eigenlijk niet (meer). Maar ja, waarschijnlijk zal het niet de praktijk zijn dat ik als eerste ga bevallen. Ze zeggen toch vaak dat de eerste langer op zich laat wachten? @ Deb, wat goed van je dochter zeg! @ Mamatien, wat vervelend. Doe rustig aan, denk aan jezelf
lavendel je werkt toch in het onderwijs? Kan je geen fulltime ouderschapsverlof opnemen tegen 70% van je salaris? Ik hoor altijd dat iedereen in het onderwijs dat doet... bekken: ja het gaat wel. Soms wel pijn maar het is niet alleen pijn. ook dat ik gewoon onhandig loop. Een klein stukje is vaak al te ver voor me...
@ Deb, ja werk in het onderwijs. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet heb nagedacht over mogelijkheden van ouderschapsverlof. Voor mij was het zoiets van, na het zw.verlof ga ik gewoon weer aant werk. En heb dit nog nooit meegemaakt met collega's en vriendinnen die ook in onderwijs werken. Iedereen gaat gewoon weer aan de bak. @ Bekken gelukkig het niet alleen maar pijn, maar wel heel vervelend dat je zo weinig kunt. Hoe doe je dat met je dochter, of red je het wel? @ All, nou was ik gisteravond (ondanks de hevige hormonen) wel zo lief om tegen mijn man te zeggen dat hij wel met de auto naar z'n werk kon gaan. Mijn moeder zou komen en ik had gedacht dat ik wel met haar auto even wat dingen kon regelen....tja, en nu zit ik hier. Mamsie kan niet komen, en ik zit zonder auto. niet heel handig8)
Goeiemorgen! Juffie, je hebt het er maar druk mee zeg, vraag mij echt af hoe je dat doet! Het lukt mij nog geen eens om alleen het huishouden te runnen dus vind het zo knap van je! Denk wel aan jezelf hoor.. Debby, wat goed dat Emma het zo goed in haar nieuwe bed heeft gedaan! Daar hoor je ook wel eens andere verhalen over. Mamatien, jee wat vervelend van je overgeven zeg! Doe maar rustig aan.. Lavendel, haha ja inderdaad ik weet het wel voor elkaar te krijgen iedere keer met die echo's. Heb nu al in totaal 4 gehad bij mijn verloskundige terwijl je recht hebt op 1 bij hun, de termijnbepaling. Hier is kindje nog niet ingedaald, ligt echt nog boven het bekken. Is ie bij jou al wel een beetje ingedaald dan? Hormonen, ja die mannen he.. Die van mij probeert meestal wel om zich gewoon stil te houden maar dat lukt hem ook niet altijd. Ach begrijp het ook wel, als de rollen omgedraaid waren had ik mij waarschijnlijk ook niet stil kunnen houden Oh die 3D echo is trouwens poging 2 hoor. Bij de eerste 3D echo lag de kleine dus in stuit en zagen we niks andere als handjes en voetjes voor het gezicht dus nu mogen we morgen gratis terug komen in de hoop dat de kleine dan wel meewerkt.
Leuk is dat he.. Hier een man die ook geregeld de auto mee neemt terwijl ie een kwartiertje fietsen van zijn werk af woont. Het goeie excuus van hem is dat het zo koud is s' ochtends als je net uit bed komt 8) Maar goed, ze beseffen niet dat ze door de auto mee te nemen je wel een hele dag aan huis kluisteren, vooral met al die sneeuw! Ik durf dan namelijk echt niet te lopen of te fietsen..
Niet bij m'n schoonouders, maar het zijn wel onze buren.. maar ze komen echt niet zomaar binnenlopen hoor. Ik heb ze best wel duidelijk gemaakt dat ik daar niet op zat te wachten! Zo, hier zit de werkweek er weer op, met vanochtend nog een gaaf compliment over mijn bijdrage aan een overleg. Helemaal happy dus Dit weekend weg met de vrienden.. vast gezellig! Maar ik ga dus niet meer online zijn voor zondagavond.
lavendel ok nou ik zou toch maar eens kijken, lijkt me wel lekker mee genomen. Al neem je maar 1 dag in de week verlof, volgens mij scheelt je dat dan heel weinig geld als je die dag ook nog eens 70% uitbetaald krijgt... sja ik moet soms idd wel wat doen met mijn dochter. Vind het wel zwaar maar ze is zowieso 1 dag in de week bij mijn moeder en mijn man is vaak overdag thuis dus die doet veel en als het echt niet gaat zet ik de tv aan en dan vermaakt ze zich wel. Ze is niet moeilijk gelukkig. Jessie veel plezier. Misschien wel makkelijk met oppas straks dat je schoonouders zo dichtbij zitten. truus ik vind autorijden juist eng met die gladheid. Gelukkig wordt het dit weekend tot 13 (!) graden dus even geen gladheid...
@ Truus, veel plezier bij de 3d. Hoop dat je nu wel wat meer kunt zien dan de vorige keer. Kindje van ons ligt al wel met kopje naar beneden, maar nog niet genoeg ingedaald. Mochten de vliezen nu breken moet ik gaan liggen J @Jessie, waarschijnlijk lees je dit niet meer maar wel veel plezier het weekend! Waar ging je heen? En leuk van het compliment! Dat is altijd fijn he als je waardering krijgt. @ Deb, misschien moet ik dat van het verlof onthouden voor als er ooit nog een keer een 2e komt. Ik weet dat ik natuurlijk recht heb op het verlof als ik dat zou willen, maar probleem is wel dat iemand mij dan moet vervangen. En dat gaat heel moeilijk. Fijn dat je een makkelijke dochter hebt! Misschien wel goed dat ze al kan lopen en dat je nog niet met een hummel zit die je veel moet tillen. @ All, mijn moeder is toch nog gekomen. Ze voelde zich erg schuldig en is gauw op en neer gegaan om het babyspul te strijken. Erg lief van haar. Wij gaan zo naar een feest van vrienden. Heb vanmiddag lekker kunnen slapen dus hoop het wat langer vol te houden dan anders. Fijne avond allemaal en alvast een goed weekend!
Jessie, veel plezier! Debby, gelukkig inderdaad even geen gladheid meer, ben ik erg blij om! Kan ik tenminste weer eens fatsoenlijk een blokje om met de hond, die komt overdag als mijn man niet thuis is niet verder als het grasveld voor het huis.. Lavendel, wat lief dat je moeder toch is gekomen! Veel plezier vanavond, hoop dat je het volhoud!
ach lavendel je kan ouderschapsverlof opnemen tot je kind 12 is geloof ik dus je kan het altijd nog doen. Maar jij bent wel heel erg trouw aan je werk! Denk dat dat misschien wel een beetje veranderd als de baby er is...
hoi meiden, zo lig uitgeteld met de laptop op de bank. Vanavond na het eten nog boodschappen gedaan en taart gemaakt. Mijn man heeft de slingers opgehangen en ik de kinderstoel versierd en feesthoed gemaakt. Wij zijn klaar voor het feest morgen Pff echt op nu maar ga toch een poging wagen om wat te reageren.. Truus: wat fijn dat de kleine niet meer in stuit ligt! Lavendel: wat lief van je moeder zeg dat ze toch ngo gekomen is en de kleertjes heeft gestreken. Hoop dat je het vanavond kan volhouden Oh en wat betreft ouderschapsverlof. Ik ga dat waarschijnlijk wel doen na mijn verlof. niet fulltime vrij denk ik maar wil eigenlijk een periode 2 dagen per week minder werken. Jessie: complimenten krijgen is altijd leuk! Goed gedaan... Debby: wat hebben jullie een mooi kamertje gemaakt voor jullie dochter zeg! Echt heel lief. Zag de foto;s op hyves. Wieisdemol: Ik heb gisteren ook weer gekeken. Ben altijd heel slecht in het raden dus ga nu nog maar geen voorspelling doen Ehm en nu weet ik het dus niet meer Wil jullie in iedergeval een fijn weekend wensen. Weet niet of ik nog langs kom voor zondag.. xxx
Ha meiden, wat is er weer veel gekletst. hier een drukke dag achter de rug en zit nu eindelijk weer even lekker op de bank achter de compu. Juffie, ik vind het zo knap van je. Volgens mij ben je echt zo druk met werk en thuis en alles en je gaat gewoon door. Wel een beetje je rust nemen hoor. En groot gelijk als je straks verlof zou willen nemen. Dat zou mij ook heerlijk lijken. Veel plezier morgen met het feestje! Lavendel, wat lief dat je moeder toch gekomen is vandaag. Ja, daar zijn het moeders voor, toch. Onze dochter wordt in maart alweer 4 jaar. Ze is echt al een grote meid geworden. Ik vind het wel spannend hoor dat ze straks naar school gaat. En mijn man werkt straks alweer drie jaar bij dit bedrijf. Dus zijn laatste jaarcontract. Het is dan vast of helemaal niets... Zoals het er nu naar uitziet willen ze het contract gaan verlengen, maar is toch altijd afwachten of het ook echt doorgaat, zeker in deze tijd. Debby, wat goed van je dochter! Dat is echt weer zo'n grote stap vind ik, een groot bedje. Bij mijn dochter was ik ook bang dat ze eruit zou vallen enzo, maar ging ook gelijk goed. Jessie, veel plezier dit weekend! En Truus ook veel plezier morgen met je echo! Hopelijk werkt de kleine dit keer wat beter mee.
Goedemorgen, Kom toch nog even langs vandaag Ummie: Je dochter dus al bijna 4. Lijkt me ook echt spannend als ze dan naar de basisschool mogen. Wat is de naam van je dochter eigenlijk?? Of wil je dat niet vertellen, snap ik ook hoor als je helemaal anoniem wil blijven. All: was vanmorgen 10 voor 5 al wakker en kon niet meer slapen:x Half 7 was Nathan wakker dus we zitten nu voor de tv met een broodje Vanmiddag maar even slapen denk ik.. Fijne dag!
Goedemorgen!! @ Lavendel: Nou laat die vliezen dan nog maar even heel Is dat zo joh, da je in het onderwijs 70% betaald krijgt van ouderschapsverlof. Bij ons krijg je 25% betaald mits je het jaar daarop niet minder uur gaat werken of van baan wisselt.. Dus daar hebben we weer weinig aan! @ Juffie: Vandaag party Veel plezier! @ Truus: Heb je vandaag nou je echo? Spannend!! Fijn zeg, datt je kindje niet meer in stuit ligt! @ Jessie: Veel pelzier met je weekendje weg! Waar gaan jullie heen? @ Ummie: Ohh dat zijn zeker spannende dingen in deze tijd van het jaar! Hoop dat het contract verlengd wordt! Je dochter is alweer 4 joh.. Dat wist ik helemala niet! Wat onwisj leuk!
Hallo meiden, Het was gister een bijzondere avond, we hadden een feest van vrienden en pas om 11 uur s avonds gingen we naar huis. Toen ik in de auto zat kakte ik wel helemaal in, nu ben ik best wel wat sloom en duf. Maar wel bijzonder dat ik gisteravond nog zo actief was. Lang geleden dat ik tot zo laat nog actief was. Misschien wel omdat ik gistermiddag lekker heb kunnen slapen en dat mijn moeder toch nog is gekomen. De reden trouwens dat mijn moeder in eerste instantie niet zou komen was dat mijn vader niet goed was en ze naar de dokter moesten voor onderzoeken. Mijn vader is met een kuur naar huis gestuurd en ging naar bed, en mijn moeder dacht dat ze mijn pa wel alleen kon laten en is gauw op en neer gegaan. Echt lief! @ Deb, uhm merk je dat ik trouw ben aan je werk? Dat klopt inderdaad wel ja ben ook wel benieuwd hoe ik straks ben als de kleine er is. Lees ik nou goed dat het kamertje van je dochter af is? En naar tevredenheid? @ Juffie, maar jij had volledig een klas he? Dus als jij minder gaat werken kan er een duo naast je komen? Ik zit dus met een duo die niet meer mag en kan werken, als ik dan ook nog bijv een dag inlever moet er voor die ene dag nog een ander komen en dan staan er 3 leerkrachten voor de klas. Dat kan niet. En ik werk maar 3 dagen, in jouw geval kan ik het mij wel voorstellen dat je tijdelijk wat minder gaat werken. Hahaha ben jij zo vroeg wakker door de zenuwen van je zoons verjaardag? Mijn man gaat trouwens wel een dagje ouderschapsverlof opnemen. Hoop dat dit allemaal gaat lukken met zn werk. @ Ummie, wat spannend zeg dat je dochter naar school gaat. Ik neem aan dat je al een school hebt uigezocht, maar is toch altijd afwachten hoe het gaat. Heb je een school in de buurt? Heeft jouw man elke keer een jaar contract gekregen? Ik dacht dat je na 2 keer jaarcontract een vast contract moest krijgen..of heb ik dat mis? @ Mamatien, geen idee hoe dat dus precies zit met ouderschapsverlof. Maar zou wel raar zijn als in het onderwijs 70% is en jij 25%. Voel je je weer beter? @ Truus, hoe was de echo? @ All, het lijkt wel een beetje storm hier buiten. Het waait, niet normaal zeg! En het regent beetje ongezellig. Verder ben ik wat bezig voor school, even wat dingen afronden. En ga ik zo fotos op de computer zetten en uitzoeken. Verder vandaag lekker dagje thuis, morgen naar mijn broer en dan ist weekend alweer om. En jullie nog plannen?
meiden even ego, maar ik wil even weten in hoeverre kan mijn kindje zich nog draaien? afgelopen dinsdag bleek dus bij de vk dat de kleine niet meer in stuit lag, ik merkte dit ook wel doordat ik de hik onderin mijn buik voelde. Nu had ik vannacht en vanmorgen rare steken en gedraai in mijn buik. Sinds eind van de morgen heeft de kleine al een paar keer de hik gehad, maar nu voel ik de hik duidelijk bovenin mijn buik. En ik voel onderin mijn buik getrappel (voetjes...?) kan het zijn dat die dondersteen weer in stuit is gaan liggen? ik weet het ff niet zo goed en word er nu beetje onzeker van.