truus meid wat schrikken. Ik hoop toch dat je kindje nog een weekje of 3 mag blijven zitten... Vanaf 34 weken doen ze volgens mij geen weeënremmers meer, hopelijk krijg je geen weeën! mamatien mooie buik al hoor! juffie super leuk kamertje en schattige foto van Nathan! jessie weekendje weg klinkt super. lavendel kan je op je werk veel zitten? Hopelijk hoef je morgen niet veel te staan! ummie ik hoop dat je man zijn vaste contract krijgt! Ik weet niet meer wie het vroeg maar mijn dochters kamer is inderdaad pip. Behang en beddengoed. Hier had ik gisteren zo een last van mijn bekken dat ik moest huilen. Omdat mijn man moest werken heeft mijn moeder mijn dochter opgehaald en kon ik in bad en vanmorgen uitslapen. Vanmiddag heb ik haar weer opgehaald en ben langs een vriendin gaan. Morgen is het papadag en kan ik uitslapen want papa gaat met mijn dochter naar zijn vader en langs zijn tante. Lekker rustig.
hey meiden, ik ben (dankzij jesse) terug van weg geweest.... Veel meegemaakt ondertussen... en begin vanaf deze week met het spuiten van puregon.. ik zal van de week het verhaal even plaatsen hier! Leuk om te zien dat er zwangeren zijn!
Truus, wat schrikken meid! Hoop echt dat je kleine nog eventjes wil blijven zitten en hopelijk mag je ook snel weer naar huis. Wel fijn dat je berichtjes kan versturen vanuit het ziekenhuis! Had je trouwens je pretecho nog wel gehad zaterdag? Mamatien, mooi buikje hoor!! Debby, wat vervelend dat je zo last hebt van je bekken. Fijn dat je moeder zo snel kan bijspringen! Geniet vandaag maar van je 'vrije' dagje en hopelijk gaat het dan weer wat beter. Lavendel, succes vandaag met werken. Nog een paar daagjes en dan kun je van je verlof genieten. Wel knap hoor dat je het zo lang hebt volgehouden. Jessie, dat klinkt echt als een gezellig weekendje. En misschien ook een leuke afleiding nu je op het wachtbankje zit. Wendy, welkom terug!!
Dank jullie meiden.. was jullie even kwijt.. ons verhaal, zal jullie even updaten.. ik heb 3 rondes clomid gehad, helaas zonder resultaat.. In de 3de ronde had mijn man eindelijk tijd om zijn zwemmers te laten testen, de volgende dag werd ik gebeld door de gyn.. het was niet goed 0,0 zaadcellen gevonden. Zoals jullie begrijpen.. onze wereld werd onder onze voeten vandaan geschopt.. wat was dit erg... Gelijk zijn we opzoek gegaan naar alternatieven en op de wachtlijst voor een kid ( donor) behandeling gegaan voor t geval dat.. 2 maanden later nieuwe semenanalyse, en er zat weer niks in. Ondertussen hadden we besloten om voor een donor te gaan, zijn daarna heerlijk een week op vakantie gegaan naar turkije ( lastminute. we moesten ff weg) en van elkaar en de omgeving genoten. Sinds de eerste uitslag van ries, zijn we naar elkaar toegegroeid.. wel is het zo dat het ons leven heel erg beheerst.. Paar dagen voor kerst, een van de dagen dat ik het even moeilijk had.. werd ik gebeld door het ziekenhuis, we mochten eerder komen (JEEEJ!!)het bleek achteraf een foutje van hun te zijn maar die afspraak pakken ze me niet meer af! Na veel heen en weer gegooi in het ziekenhuis en een aantal misverstanden zijn we nu eindelijk aan de beurt ( half jaar eerder dan verwacht) op 12 januari, aanstaande woensdag, krijg ik de prikinstructie en begin ik met puregon. Uiteraard eerst met provera. Daarna hebben we op de 24ste de donorselectie en kunnen we daarna beginnen met de inseminaties!! Kan niet w8en meiden! Dit wordt dus officieel ronde 1....zo spannend!!
Goeiemiddag! Vandaag lijkt het wat beter te gaan als gisteren qua de pijn in mijn buik. CTG is nog steeds goed er is gelukkig geen weeenactiviteit op te zien dus dat is goed nieuws! Verder nog steeds wel buikpijn maak gelukkig in mindere mate. Vanochtend is nog mijn urine onderzocht en daar is een beetje eiwit in aangetroffen maar dat was verder niet erg volgens de verpleegkundige. Lavendel, verstandig van je dat je gisteren niet naar je broer bent gegaan en lekker thuis bent gebleven! Wel vervelend hoor van je niet slapen en rugpijn enzo.. Het mag voor jou toch ook onderhand wel eens makkelijker worden want je blijft ook maar kwakkelen! Debby, hier remmen ze tot 35 weken, dus mocht het nodig zijn gaan ze er nog wel alles aan doen om het tegen te houden. Ben ik wel blij om. Wat klote van je bekken zeg.. Maar wel fijn dat je moeder zo snel bij kon springen en Emma van je over nam! Gaat het nu weer wat beter? Wendy, welkom terug. Wat fijn dat jullie kunnen beginnen met kid. Hopelijk is het snel raak. Ummie, ja pretecho hebben we s' middags nog wel gehad. Kleintje was erg druk en lag steeds met zijn handjes voor het gezicht maar we hebben toch een paar mooie foto's ervan en alles op dvd. Hij was steeds aan het gapen en zijn tong aan het uitsteken, erg grappig Zat nog even naar je FF te kijken, maar je temp ziet er mooi uit! Wanneer is je NOD?
truus fijn dat je je beter voelt! Moet je nu de hele tijd in het ziekenhuis blijven tot de bevalling? Wel goed dat ze tot 35 weken remmen daar, 34 weken is net zo een grens dat je echt niet wilt dat de baby geboren wordt. Hopelijk blijft ie toch nog een week of 3 in je buik! wendy welkom terug meid. Ik heb je af en toe langs zien komen in andere topics. Konden ze echt helemaal geen 1 zaadcel vinden bij je man? Ook niet met tese en mese? Of wilden jullie daar niet voor gaan? Succes meid! Ummie ei is weer geweest zo te zien, spannend! Tot wanneer moeten jullie het nu zelf proberen? Ik voel me een stuk beter. Maar stil zitten lukt me niet. Heb last van nesteldrang denk ik en dat is niet goed voor mijn bekken haha. Ik heb net mijn dochters hele kledingkast uitgezocht en alle kleertjes verplaatst naar haar nieuwe kamer. Gisteren alle babywas gedaan dus mijn man kan vanavond alles strijken en dan kan alles in de kast gelegd worden. Verder moet ik straks nog even kijken wat ik van alle te kleine kleertjes van mijn dochter op marktplaats wil zetten en wat ik voor een rommelmarkt bewaar (hele zolder staat al vol dus van de zomer ga ik echt een keer op een rommelmarkt staan). ik ga zo maar even douchen want dat heb ik nog niet eens gedaan O en ik heb woensdag een afspraak bij een bekkentherapeut. Ben benieuwd of ze wat voor me kunnen doen.
Debby, nou dat mag ik toch hopen van niet.. Dan ga ik liever elke dag even naar het ziekenhuis voor een CTG enzo want ik lig hier nu ook maar een beetje doelloos te liggen en buikpijn hebben kan ik thuis ook.. Hoop ook dat ie het nog even volhoud in mijn buik! Fijn dat je je weer wat beter voelt! Hoop ook voor je dat de bekkentherapeut wat voor je kan betekennen! Enne doe voor de rest maar rustig aan want lees dat je het flink op je heupen al hebt. Oh trouwens, weet niet of ik het verteld heb maar baby loopt ook 2 weken voor op de groei en word geschat op 36 weken nog wat en is al 2500-2600 gram dus als ie nu ter wereld komt dan komt het vast wel in orde!
@Truus, jeetje, echt een grote baby dus. Mocht je toch tot aan de 40 weken komen, laat ze dat dan nog een keertje schatten, want met jouw bekken lijkt me dat je er niet een super-size kind uit wilt persen?! @Debby, vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken.. daar had ik gister helemaal overheen gelezen. Sorry! Goed luisteren naar je lichaam hè? Je kleintje heeft meer aan een moeder die na de bevalling ook nog wat kan dan aan een brandschone kledingkast.
Jessie, ja hij is dus wel aardig aan de grote kant maar ik verwacht geen reuze baby hoor, gewoon ietsje groter als het gemiddelde. En ze zeggen dat als je bekkenproblemen hebt dat de bevalling makkelijker zou moeten gaan, omdat ie er dan makkelijker door heen past ofzo. Hoop in ieder geval dat ze tegen die tijd nog wel een schatting maken van hoe of wat.
Zo na een dagje werken kom ik ff gluren . @ Deb, ik kan wel zitten, en probeer dat zoveel mogelijk te doen. Maar is erg lastig! Ik heb een combinatiegroep, dus je rent van de een naar de ander. Heb een hoge kruk voor de klas, en daar probeer ik wat meer op te zitten dan anders. Maar dan zit ik net en voor ik het weet sta ik weer met beide benen op de grond! J Zo te lezen heb je het op je heupen maarruh denk je wel aan jezelf en aan de kleine?! @ Wendy welkom terug. En wat fijn dat de afspraak eerder is en je daardoor eerder kan beginnen. Hoop dat jullie wens snel in vervulling gaat. @ Truus, ik kwakkelen tja dat schijnt erbij te horen he. Maar ik jij en Deb hebben het veel zwaarder! Als ik je goed begrijp lig je nog steeds int ziekenhuis? Fijn dat er geen weeenactiviteit was, zo houden he! En toen was ik alles kwijt nouja sorry als ik iemand heb overgeslagen. Ik heb gewerkt vandaag en heb nu helemaal niet het gevoel dat het maandag is! Ben net klaar, en duik zo mijn bed in. Heb weer superlast van mijn rug, weet niet wat dat is de laatste tijd. Ik kan gewoon niet meer zitten, daarom zo maar naar bed dan kan ik liggen. Nog 2 dagen werken gek hoor! Mijn moeder is vandaag nog teruggeweest, heeft de laatste dingen gestreken en daarnaast kon ze het niet laten om te stofzuigen, en andere huishoudelijke klusjes te doen. Echt lief!
Truus, fijn dat het weer ietsje beter gaat. Idd hopen dat je snel weer naar huis mag, lijkt me echt saai de hele dag in het ziekenhuis. Loop je daar wel een beetje rond of moet je echt in je bed liggen de hele tijd. Leuk dat je nog grappige foto's en dvd van de kleine hebt! Blijkbaar vermaakt die zich dus nog prima in je buik. Wendy, tsjee wat een verhaal zeg. Lijkt me heel heftig. Ik hoop voor je dat het nu allemaal snel gaat lukken. Debby, wat is trouwens tese en mese enzo. Ben zo slecht in die termen. Debby, grappig hoor je nesteldrang. Maar idd wat Jessie zegt, denk ook wel aan jezelf dat is het belangrijkste! Juffie en Lavendel, hoe ging het vandaag met jullie met werken?? Eitje is hier weer geweest, maar heb me voorgenomen om vanaf nu niet meer te gaan tempen. Ik weet dat eitje is geweest, dus dat is het belangrijkste. De vorige keer maakte ik mijzelf echt gek met tempen. Lag ik de halve nacht al wakker omdat ik zo benieuwd was wat mijn temp zou zijn. Vooral de laatste paar nachten voor ongi was dit echt erg. Dus ik ga het nu zo proberen, hopen dat het beter gaat.
het ging best, heb vanmorgen het 'gewone' werk gedaan, en vanmiddag lekker spelletjes gedaan, dansje aangeleerd, voorgelezen...was vandaag de laatste dag dat ik ze alleen had. morgen en overmorgen is mijn invaller erbij. dus wou vandaag nog ff genieten van het alleen zijn met de kids. maar moet zeggen dat ik nu wel moe ben, heb ondertussen spullen klaargezet voor morgen, en duik zo mijn bed in. dan kan ik liggen enkrijgt mijn rug hopelijk ook rust... mooi dat je ei isgeweest. Kan me voorstellend at je nu ff niet gaat tempen. Laat dat maar achterwege, niet te veel aan denken en ondertussen blijf ik wel voor je duimen ok? kan het heel erg kwaad als ik voor het slapen ga 2paracetmol neem voor mijn rugpijn?
lavendel jij moet het ook rustig aan doen meid! Probeer toch maar wat meer te gaan zitten... En zo zwaar is het nou ook weer niet hoor... bekkenklachten zijn niet echt leuk maar ja ik weet waar ik het voor doe. En hopelijk kan de bekkentherapeut woendag wat voor me doen. Truus helpt die therapie bij jou? En wat doen ze dan? Truus ik weet hoe saai het zkh is helaas... heb wat afgejankt in de tijd dat ik in het zkh lag (stomme hormonen ) maar meid echt elke dag dat je nu langer de beeb bij je mag houden is meegenomen! ummie ja ik ken dat die zenuwen voor het tempen maar kan je dat echt niet tempen? Ik kon het echt niet laten hoor nesteldrang: gelukkig helpt mijn man me. Ik zeg gewoon wat ie moet doen en dan doet ie het, lief he Hij heeft vanmiddag ruim 2 uur staan strijken maar het is nu wel allemaal gedaan. Ik heb alles gevouwen en netjes in de kast gelegd en heb alvast een begin gemaakt met de ziekenhuistas. Is echt een goed gevoel zo! Morgen kan ik niet veel doen want dan ben ik alleen met mijn dochter. Woensdag overdag is de kleine bij mijn moeder dus dan kunnen mijn man en ik weer verder
Lavendel, lijkt mij een goed idee dat je 2 paracetamol neemt voor het slapen gaan, wellicht slaap je dan ook wat beter als je minder pijn hebt. Ik lig inderdaad nog in het ziekenhuis. Wil van de gyn morgen nou ook wel eens weten wat ie nu precies wil en hoe lang hij mij hier nog wil houden want word een beetje simpel van het antwoord: dan kijken we morgen wel weer.. Ummie, heel verstandig dat je stopt met tempen nu je weet dat je ei geweest is. Ik had dat ook altijd heel erg dat ik zo benieuwd was want mijn temp de volgende dag zou zijn.
Debby, dat is ook zo inderdaad en daar doen we het uiteindelijk ook voor! Hoop echt dat ie voorlopig nog wil blijven zitten want ben opzich het zwanger zijn nog helemaal niet zat! Mijn bekkentherapeut leert mij gewoon hoe ik het beste kan bewegen en wat ik kan doen als ik pijn krijg. Verder controleert ze hoe het ervoor staat met mijn bekken maar verder doet ze niet zoveel. Althans niet in de zin van dat ze zelf mijn bekken recht gaat zetten ofzo. Wat fijn ook dat je man zo goed je mee helpt! Ik ben ook blij dat ik zo'n makkelijke man heb die zo goed mee helpt in het huishouden. Mijn moeder heeft ook al beloofd om straks alles mee schoon te gaan maken enzo dus daar ben ik ook erg blij mee omdat ik het waarschijnlijk als ik ontslagen word uit het ziekenhuis toch nog rustiger aan moet gaan doen.
ik kom ook alleen even zwaaien.. Ik ben ook weer moe na een hele dag werken. Reageren doe ik dus even niet, sorry tot morgen!
Lavendel, volgens mij ben je echt een lieve juf dat je zo betrokken bent bij je kids en dat je zo graag nog even van ze wil genieten. Slaap lekker vannacht en dan nog 2 daagjes... Debby, wat lief dat je man zo goed helpt. En kan me ook voorstellen dat je de ziekenhuistas al klaar hebt liggen. Straks komt ie net zo vroeg als Emma. Wanneer heb je weer controle bij de gyn? Tempen, ja ik denk wel dat het mij lukt om niet te tempen. Weet je, ik zeg gewoon tegen mijzelf, het wordt er niet anders van. Als ik niet zwanger ben dan ben ik gewoon niet zwanger en dat wordt niet anders als ik elke nacht lig te zenuwen vanwege mijn temp. Soms moet ik mijzelf echt even zo streng toespreken .
ummie wat knap dat je zo streng bent voor jezelf... ik denk dat ik mijn man had moeten vragen hem te verstoppen ofzo Ik moet volgende week vrijdag pas weer op controle. Dan ben ik al weer 35+3. Maar ik meet elke dag zelf mijn bloeddruk. Dat is ook weer zo een controledingetje Maar ik wil geen risico lopen.