ja ben er weer! Het was heel gezellig. Vanmorgen even rondje dorp gedaan, wat gewinkeld en mijn lieve paps had even pauze genomen van zijn werk om bakje koffie met ons te drinken Vanmiddag rotweer dus binnen gebleven maar ach altijd genoeg te kletsen!
Wat gek meid.. ik ben ook 1 keer op dag 17 ongesteld geworden heel gek, maar bij mij was het in het begin toen ik net met de pil was gestopt. Ik dacht toen aan ontpillen, maar dat kan het bij jou niet zijn. Je moet het maar zo zien, dan begint er weer een nieuwe ronde.. en nieuwe kansen! @ Lavendel.. oh ja stom natuurlijk jij hebt vakantie, helemaal vergeten!! Ach werken is niet meer erg, sinds mijn manager ontslagen is... Tja en de weekenden zitten bij ons soms vol door verplichtingen (werk van mijn vriend, zijn dochter die er regelmatig is... dat is verder niet erg, maar wil toch wel zonder haar weg), maar door de weeks is het ook niet mogelijk.. mijn vriend is door zijn eigen zaak vaak weg van huis en werkt veel uren. Ach komt vast helemaal goed!
Goedemorgen meiden! Hier een rotnacht gehad, weinig geslapen...en ik had mij gisteravond voorgenomen om vandaag maar eens wat nuttigs te gaan doen in huis dan alleen maar niets doen wat ik de afgelopen 2 dagen had gedaan. Dat gaat denk ik niet lukken. @ Juffie, fijn dat je weer terug bent en mooi dat je het gezellig hebt gehad. Jij komt zeker niet vaak bij je ouders? Hoe vaak zie je ze? Hier was het gister de hele dag wel mooi weer, jammer dat jullie dat niet de hele dag hebben gehad. @ Lientje, hebben jullie al nieuwe manager? Weekenden vol...erg he? Ik zou trouwens ook gaan voor een weekend met alleen je vent hoor. Gewoon posi blijven, er komt vast wel een moment dat je weer lekker weg kunt gaan @ All, heb vanavond 1e avond zwangerschapscursus, moet er nog zin in krijgen8)
Juffie, fijn dat je een leuke dag bij je ouders hebt gehad! Lavendel, balen dat je niet lekker hebt geslapen vanacht.. Spannend trouwens dat je vanavond je eerste cursus hebt. Die van mij begint pas 6 December geloof ik.
@ Truus, ja das echt niet grappig van dat slapen. Tis echt zeldzaam als ik goed slaap. Maargoed, mag er eigenlijk niet over klagen, maar moet het soms ff kwijt. Als ik niet goed slaap heb ik echt geen energie om wat te doen. Duik ook zo maar mijn bed in om nog ff wat te slapen. Hoest verder met jou?
Hier is het goed slapen ook zeldzaam hoor. Ik word of wakker omdat ik moet plassen of dat er een of ander kind bedenkt dat ie midden in de nacht een feestje moet gaan houden in mijn buik (dat vind ik dan weer niet erg ) of van die achterlijke bekken die pijn doen. Knap dat je zo meteen nog even terug gaat naar bed, daar gun ik mezelf echt geen tijd voor. Als ik echt mijn ogen niet meer open kan houden wil ik aan het eind van de middag nog wel eens een uurtje op de bank gaan liggen slapen maar daar houd het dan wel mee op. Verder ben ik door manlief aangestoken met een verkoudheidje, dus de komende nachten zal het nog wel beroerder slapen worden..
haha, ja die feestjes midden in de nacht zijn herkenbaar! die zijn wel leuk. Maar feestjes als last van je benen hebben, zuurbranden/misselijk, niet kunnen liggen...zijn feestjes die van mij niet hoeven ik moet gewoon naar bed, wil het ook niet, maar vanavond heb ik die zw.cursus, gelukkig van 19-20u valt mee. Maar als ik zo niet naar bed ga dan trek ik het niet. Mijn darmziekte speelt natuurlijk ook een stuk mee, als ik dat niet had gehad kon ik het misschien beter trekken. Hoe gaat het met jullie kamertje? Heb je al wat foto's? Hoorde gister van manlief dat ws eind deze week de laptop binnen is, zodra ie het doet kan ik ook wat meer met de pc. Dat stomme ding waar ik nu achter zit blijft zo traag. vervelend trouwens van je verkoudheid, beterschap!
Oh ja, maagzuur.. Ook zo'n leuke. Gelukkig zo slim geweest om een hele verzameling Rennies op mijn nachtkastje te leggen zodat ik in ieder geval mijn bed er niet voor uit hoef Maar wat voor last heb jij van je benen dan? Kamertje zijn we nog mee bezig, ben nu met de inbouwkast bezig. Die ga ik zo meteen denk ik nog even sauzen en dan van het weekend kunnen er nieuwe plankjes enzo in. Dan nog een nieuw vensterbankje voor het raam en dan kunnen de meubeltjes in elkaar. Dus die foto die ik laatst had geplaatst van het behang en het laminaat die is momenteel nog steeds het recentste. Hoe staat het er met jullie kamertje voor? Fijn dat je van de week je laptop binnen krijgt. Trage computers zijn zo irritant, daar kan ik echt niet tegen.
rennies? oja, dat zijn pillen tegen maagzuur toch? helpt het?? ik heb er sinds een week last van, ken het helemaal niet maagzuur...en ben bang dat dit een blijvertje is. Heb het zelfs met eten, als ik warm eet dan krijg ik halverwege het eten ook last van maagzuur. Tja en die benen...ze lijken wel dood als ik in bed lig. Geen gevoel in mijn benen, beetje onrustig. Kan het niet goed beschrijven maar tis heel irritant. Van een vriendin kreeg ik al de tip om een kussen onder m'n benen te doen, dat helpt weinig. Vannacht lag ik met kussen onder mijn benen, toen dat niet hielp deed ik voeteneind omhoog...en later ook mijn hoofdend vanwege het maagzuur/misselijkheid...je kunt wel raden hoe dubbelgevouwen ik in bed lag Vind je het nog leuk om met kamertje bezig te zijn? Mijn man is nog vooral bezig, maar binnenkort komt mijn tijd...inrichten en nadenken over kleuren etc. Ledikant en commode zitten nu goed in de verf. Vant weekend gaan we bij ikea kijken voor kast, als die er is zetten we alles op een plek en ga ik eens bekijken wat ik aan de aankleding ga doen. De muren zijn wit (glasvezel) en blijven zo. Zit er ook nog goed op, zit er nl nog maar 2 jaar op. Eerst dacht ik aan 1 muur een kleur geven, later aan een muurtekening, maar nu heb ik een mdfboom via internet besteld (en is net binnen!!) daar ga ik mij eens in verdiepen en die komt dan iig op de muur. Verder ligt vloerbedekking er ook nog maar 2 jaar in, dus dat blijft. Vanmiddag een wiegje opgehaald, een mozeswiegje. Ben er helemaal blij mee! Ja, hou maar op over die trage computer. Hoe vaak ik hier niet loop te mopperen over dat slome ding. Wil je net iets doen met foto's, of bericht plaatsen op zp en dan loopt ie weer vast...heel frustie. gebeurde nu natuurlijk ook weer... Maargoed, hopen dat laptop nu snel binnenkomt want ik wacht er al lang op!
Rennies helpen inderdaad tegen maagzuur, echt een uitvinding hoor! Zodra ik ga liggen dan komt alles omhoog, bah. Ben bang inderdaad dat je er heel je zwangerschap last van zult blijven houden. Kindje gaat tegen je maag aandrukken en dat klepje wat het maagzuur tegen moet houden gaat slechter werken omdat je een of ander hormoon hier voor aanmaakt. Dat van je benen is wel vervelend zeg.. Kan mij er niks bij voorstellen. Jammer dat de tip van je vriendin niet werkte. Wel grappig hoe je dus vanacht in bed lag, haha. Vind het opzich nog wel leuk om in het kamertje bezig te zijn alleen mijn bekken vinden het wat minder. Mijn man doet ook het meeste, samen met mijn vader maar ik vind het leuk om kleine dingentjes te doen, zit toch de hele dag maar thuis. M'n man is het er wel niet helemaal mee eens omdat ie ziet hoeveel klachten het weer opleverd maar ja als hij overdag aan het werk is kan ie mij toch niet tegenhouden Fijn dat jullie ledikantje en commode af zijn, dat zal ook nog wel een werkje geweest zijn. Weet je al welke kast je gaat halen bij Ikea? Fijn dat bij jullie de muren en de vloer al klaar zijn. Wij hadden 2 jaar geleden expres niks aan dit kamertje gedaan omdat ik het echt wou opknappen naar mijn zin en naar het geslacht van de baby als we eenmaal zwanger zouden zijn. Wat ga je precies met die MDF boom doen? Kan mij er niks bij voorstellen eigenlijk, ga je die tegen de muur aan plakken ofzo? Veel succes trouwens zo bij je zwangerschapcursus, ben benieuwd wat je er van vind.
@ Truus, ok dat wordt vandaag even het dorp in om Rennies te halen. Ik hoop toch wel dat het wel minder erg word, want om de rest vd zwangerschap zo rond te blijven lopen... Wat ben je toch ook eigenwijs he! Denk aan je lichaam. Zorg dat je man en vader het grote werk snel afhebben dan kan jij lekker je gang gaan met de kleine dingetjes en inrichten. Trouwens, heb je nog steeds therapie voor je bekken? Ik denk dat wij voor de pax kast van ikea gaan. Maar kan best zijn als we daar rondstruinen dat we nog anders tegenkomen. Wij zijn hier 3 jaar geleden komen wonen en twas een nieuwbouwhuis, dus als we niets deden aant kamertje was het wel erg kaal. Tot voor kort was het de logeerkamer. Die boom gaan we inderdaad tegen de muur bevestigen. Ben erg benieuwd hoe dat gaat worden.
goedemorgen! Lavendel: rennies werken inderdaad goed hoor. enne wat betreft maagzuur vrees ik dat ik je geen positief nieuws kan geven. De kans is zelfs aanwezig dat het nog wel wat erger wordt hoor omdat de kleine steeds meer ruimte in gaat nemen. HIer ook al wat last van maagzuur, bij Nathan ook behoorlijk last van gehad. Ben echt benieuwd naar jullie kamertjes trouwens!
Lavendel, ben bang dat Juffie gelijk heeft over het maagzuur, ik lees er niet echt positieve verhalen over dat het minder zou worden, alleen maar erger. Dus inslaan die Rennies! En ja, ik ben eigenwijs.. Heeft geen nut om het te ontkennen Ondanks dat ik onwijze spierpijn heb van gisteren die inbouwkast verven ga ik vandaag toch nog even snel nog een keer er over heen omdat het net niet helemaal mooi gedekt heeft. Dan kan van het weekend gewoon alles afgemaakt worden, anders moet m'n man dit van het weekend nog doen en dan kunnen er dus nog geen planken enzo in. Ik krijg inderdaad nog steeds therapie voor mijn bekken. Maar ik hoef niet iedere week te komen, tenzij het zo slecht gaat als een paar weken geleden dan moet ik gelijk bellen want daar mag ik dus echt niet meer mee rond blijven lopen. Ik moet nu volgende week woensdag weer heen, kijken wat ze dan is en of ze een beetje tevreden over mijn bekken is. Ik heb even gegoogled op die Pax kast, maar krijg zo veel verschillende kasten te zien dat ik niet weet welke het is. Ach je zult sowieso wel slagen bij Ikea, ze hebben daar zoveel keus! Logisch trouwens dat jullie het 2 jaar geleden gelijk behangt en gestoffeerd hebben dat kamertje. Ziet er inderdaad raar uit als het echt nog helemaal kaal is. Wij hebben een bestaande bouw gekocht, dus dat was al aangekleed. Het was niet mooi meer, maar dat is een ander verhaal. Omdat de vorige bewoners nogal kleurrijk waren (lees: knal blauwe verwarming, gele muren, oranje kozijen en paarse deuren..) hebben we toen alleen in dat kamertje de kozijnen en het houtwerk geverfd. Juffie, hoe staat het er met jullie babykamer voor? Moesten jullie daar nog wat aan doen of kan de baby er straks zo in?
he bah lavendel: Heb ik ook wel eens hoor! Een digi knuf voor jou hoor en dan hoop ik dat je je snel weer vrolijker voelt! Truus: hier kan de kleine er zo weer in ja. Het ledikantje staat nu op onze slaapkamer want de eerste weken ligt hij/ zij toch bij ons. En bevallen ga ik als het allemaal goed gaat op de babykamer doen dus daar staat dan het logeerbed (is nu nog Nathans bed, snap je hem nog)
Lavendel, hoort erbij hoor.. Heb er ook regelmatig last van. Gewoon even uithuilen, lucht meestal wel op! Dikke knuf. Juffie, moest even drie keer lezen maar volgens mij begrijp ik hem nu Maar waarom ga je niet lekker in je eigen bed bevallen, is daar een speciale reden voor?
truus: wij hebben een slaapkamer op zolder en daar mag je niet bevallen. Er moet stromend water op de verdieping zijn en 2 trappen af mag volgens mij ook niet. De vorige keer ben ik dus in de logeerkamer bevallen. maar aangezien dit Nathans nieuwe kamer is geworden moesten we wat anders bedenken.
Oh op die manier. Dat wist ik helemaal niet maar het klinkt eigenlijk wel logisch. Maar als je eenmaal bevallen bent mag je neem ik aan wel weer naar je eigen bed, of gaat de kraamzorg dan moeilijk doen dat ze 2 trappen moeten lopen?
De vorige keer mocht ik inderdaad gewoon in mijn eigen bed. Zolang die ook maar op hoogte is, anders is het weer niet arbo verantwoord. Maar gelukkig hebben wij een bed dat op de juiste hoogte kan!