kan pcos zijn... kan ook niet... Ik heb het en ik was bij mijn dochter de 1e ronde zwanger... maar ik heb daarvoor wel altijd rare cyclussen gehad. Het kan ook gewoon zijn dat je een keer een langere cyclus hebt gehad... langste cyclus was 350 dagen. 7 maanden na een bevalling valt wel mee hoor.. en sja 79 dagen toen was ik echt gefrustreerd. Ik vond die cyclussen van in de 40 dagen niet zo heel verschrikkelijk want dan kon ik tenminste ergens op bouwen. En het gaat met ups en downs. De ene keer heel erg gefrustreerd, de andere keer hoopvol. Ik ben blij dat ik heel snel (in de 2e officiele ronde, die van 79 dagen toen we ongeveer 3 maanden bezig waren) naar de huisarts ben gegaan. Ik zou het echt zonde vinden als we een jaar verspeeld hadden... en nu vind ik deze cyclus van 32 dagen zoooow luxe!
sweetvienna ik zie geen temp kaartje bij jou... tempen is echt een must bij onregelmatige cyclussen, dan heb je echt zoooo veel meer kans. En je weet waar je aan toe bent, wanneer je ei is etc...
ik ook ovu testen. Aan alleen tempen heb je niet zo veel vooraf. Je kan wel zien dat je ei is geweest maar niet dat hij er aan komt (of je moet heel goed zijn in slijm en baarmoederpositie lezen en heel precies kan ik dat niet)
Debby, dank voor je reactie. Ik zit nu op mobiel dus uitgebreid reageren is lastig. Ovutesten heb ik 1x gedaan, geen ei gevonden. Tempen ga ik misschien wel doen! zag er steeds het nut niet van in.
Ik hoop het niet.. mmja, ik trek het nog wel.. maar baal wel enorm.. Ik merk dat ik ook totaal geen zin meer heb om te klussen.. 't lijkt zo zinloos
Als je ouder dan 35 bent, "mag" je na een half jaar naar de huisarts, dus een goed idee dat je een afspraak hebt gemaakt.. ik ben benieuwd!
tempen is verslavend en zeeeeer nuttig... alleen met tempen weet je precies zeker wanneer je ei is geweest en of je goed geklust hebt. Zefs met ovu testen is het niet zeker wanneer je ei komt. Als je je piek niet hebt gevonden met ovu testen heb je misschien een korte lh piek en heb je hem net gemist. Enige oplossing is 2 x per dag testen.
haha ja, weet je ik lees fertilityfriend altijd in het engels dus al die woorden zoals cervix position denk ik altijd in het engels is lastig he... maar na 50 keer voelen snap ik het wel een beetje, wanneer die hoog is en wanneer laag en wanneer hard en wanneer zacht... maar open en dicht voel ik ook niet hoor...
oke jessie ik ga je nu moed inpraten! Je moet echt klussen om de dag juist nu! Je ei komt er binnen nu en 2/3 weken echt wel aan en als je hem mist ga je mega balen, juist omdat de cyclus zo lang heeft geduurd... en je weer zo lang moet wachten voor je volgende ei... Echt meid met mijn cyclus van 79 dagen heb ik hoogst waarschijnlijk mijn ei gemist en ik vond het vreselijk... als je ei is geweest heb je rust. In ieder geval 3 weken en misschien zelfs 9 maanden
Thanks ! Zit echt met een glimlach achter de computer! En dan nu maar hopen dat manlief zo thuiskomt.. vervelende vergadering..
Haha ja tuurlijk zit ik hier te lachen achter mijn pc Komt vast goed meid, maak je daar maar niet te druk om! Vervelend dat je zo'n last hebt van buikpijn.. Misschien komt het omdat je baarmoeder aan het oprekken is? @Mamatien, ik ben op het moment ook echt een zwakkeling hoor.. Die laatse 3 - 4 kilo zou ik er nog zo graag afwillen, maar heb er echt geen motivatie meer voor. Ach aan de andere kant, ik leef ook nog hoor. Geen zin om continue op te moeten letten wat ik eet. En als ik nou overgewicht zou hebben zou ik het nog tot daar aan toe vinden, maar dat heb ik niet. Goed in ieder geval dat je zo veel aan het zwemmen bent! @Sweetvienna, ik baal ook vreselijk van mijn lange cyclus, en kan het zeker niet accepteren. Maar goed, heb ook niet continue zin om mij er druk over te maken dus probeer het een beetje naast mij neer te leggen. Wat natuulijk niet altijd lukt. Maar het is fijn dat je hier dan zoveel lotgenoten hebt die je weer een beetje oppeppen! @Juffie, we gaan elkaar gewoon door deze laatste week heen slepen! Ben niet van plan om voor 14DPO te testen, dus word inderdaad nog een lange week @Jessie, ik sluit mij bij Deb aan hoor! Als je je ei gaat missen ga je echt gigantisch balen. Anders misschien toch ovutestjes iets voor jou? Zijn niet zo duur als je ze uit Engeland besteld. Zo volgens mij was dit het zo'n beetje. Voel me niet helemaal fit vandaag.. Met vlagen af en toe licht misselijk en beetje buikpij en vanmiddag ook hoofdpijn.. M'n man gaf me net een kus en die zei tjonge, wat ben jij warm zeg. Hoop niet dat er weer een griepje de kop op steekt want dan kan ik net als vorige maand mijn temp weer niet goed aflezen..
goedemorgen, hier een flinke daling. Hoop dat het een goed teken is maar dat zullen we morgen wel zien..
Goedemorgen meiden! @ Jessie: jaaaa je moet nu juist doorzetten hoor!!!! Straks heb je voor niets zo vaak geklust... (naja, hoop dat het ook nog wel btje leuk is natuurlijk ) @Juffie: Ohh hoop niet dat je ongi nu al door gaat zetten, zo wel erg vroeg zijn Laten we hopen dat ie morgen weer omhoog gaat!! Nou vandaag heb ik raar gedaan met tempen, nu weet ik niet goed welke temp ik moet invullen. Wat denken jullie? - ik werd wakker en dacht, ik heb al getempt en het opgeschreven 36.7. Toen bedacht ik me dat ik het nooit opschrijf, dus ik heb dat gedroomd (droom daar wel vaker over. - toen ging ik tempen, was het 36.6. Ik had echter het idee dat de thermometer niet goed zat, dus deed ik het meteen weer. - toen was het 36.8. Welke moet ik nou geloven? Ik hoop die laatste, maar als het 36.6 is, is het ook geen ramp (tenminste dan moet ie morgen wel verder omhoog gaan natuurlijk!!) Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
mamatien dat heb ik ook wel eens... ik zou gewoon 36.8 nemen. Je weet zeker dat ie toen goed zat! O ik droom ook wel eens over mijn temp hihi grappig he?
@ Deb, oh ben dus niet de enige met van die dromen! HAHA ik vind het altijd zo irritant, want dan twijfel ik altijd of ik het nou wel of niet gedaan heb. Maar ik kan mn temperatuur terug zien op mn thermometer, dus check ik het via dat altijd maar! Jouw temp ziet er nog goed uit fijn zeg!
ja ik ben blij met mijn temp! Ik denk echt wel dat je jij ook je ei hebt gehad hoor! Kan even duren voor die doorstijgt! O dan heb jij wel een supersonische thermometer zeg... ik heb zo een basal thermometer uit engeland besteld, die is speciaal hiervoor en heeft 2 cijfers achter de komma, vind ik wel fijn!
Goeiemorgen! Nou hier is temp weer 36.4, kan er geen touw meer aan vast knopen. Vind mijn temp wel erg raar vergeleken met anders. @Juffie, hoop dat het een goed teken voor je is, die daling! @Debby, mooi dat je temp weer omhoog is! @Mamatien, ik zou gewoon die 36.8 aanhouden.