Hoi, Amai, superrrrlang geleden dat ik hier nog een berichtje schreef... Mijn laatste cyclus heeft 31 maanden geduurd, oftewel: 1 zwangerschap en 22 maanden borstvoeding Sorry, maar ik kon het niet laten... ben eigenlijk wel fier op die prestatie. We hebben al twee kindjes en wie weet komt er nog wel eens een derde. Ondertussen kom ik gezellig wat mee lezen. Aan alle bezige bijtjes: veel succes!!! Groetjes Elpee
Hoi mjansen83, Ik ben nu in mn 2de ronde van de tabletten ik slik primolud en clomid. De primolud is om mn ongesteldheid op te wekken en de clomid is voor mn eitjes. Ik heb een onregelmatige cyclus de langste was 73 dagen, vandaar dat mn gyn deze tabletten heeft voorgeschreven het is nu wel korter geworden, want de vorige keer was het 47 dagen. ps we zijn al 2 jaar bezig. liefs
hoi meiden. @music4life, lekker van de ongie af nu lekker veel klussen! Ik zit vandaag op dag 49 en nog niks te bekennen. Ik heb zitten nadenken over hoe dat is geweest en ik heb eigelijk altijd een rare cylus gehad. Ben ook een keer een jaar niet ongesteld geweest, de dokter wilde toen wel een medicijn voorschrijven om mijn menstruatie op te wekken (vermoed dat dat primolud is???) maar dat hoefte van mij toen niet omdat ik niet bezig was zwanger te worden ofzo. Ik wil eigelijk wel een keer naar de dokter gaan om het bespreken. Maar ik denk dat hij het gewoon op afwachten zal gooien of niet? Kijk ik hoef niet perse hulp om zwanger te worden, we zijn pas vanaf eind november bezig, maar ik zou het wel fijn vinden als mijn cyclus een keer bekeken wordt. Of ik geen pcos heb ofzo. Volgens mij is dat bloed prikken en een echo maken... Maar dat doen ze zeker niet?
@Debby, je kan altijd langs je HA gaan met de vraag voor een doorverwijzing naar de gyn omdat je denkt dat er iets niet helemaal goed zit. Nee heb je, ja kan je krijgen denk ik maar zo! En aangezien je cyclussen best lang zijn is er sowieso een reden om eerder aan de bel te trekken ipv een jaar afwachten!
bedankt voor je reactie. Het gebruik van ovu-testen en tempen zegt mij allemaal niets. Ben even wezen googlen op internet, maar ik vind tempen behoorlijk intensief. Elke morgen moet je op dezelfde tijd tempen. En een maand lang. Als ik daarnaast ook ovu-testen doe ben ik bang dat ik te veel bezig ben met de kinderwens. En dat wil ik niet...misschien dat ik eerst komende weken even alleen ovu-testen doe. Want voor tempen ben ik nu al te laat....afgelopen zondag begon ik met ongi, maar eigenlijk is deze pas vandaag echt door gaan zetten. En dan had ik toch vanmorgen al moeten beginnen met tempen? Of is een dagje te laat niet erg?
Begrijpelijk hoor! Je bent er dan vrij intensief mee bezig. Tempen moet inderdaad elke ochtend op hetzelfde tijdstip voordat je opstaat. Ik zelf zet mijn wekker er echt voor, ook in het weekend. Ovutesten kan je gewoon s' middags doen en dan weet je wanneer je aan de klus moet omdat je eitje dan binnen 24-48 uur springt. Stel dat je nog wel wilt gaan tempen nu, dat kan nu nog wel. Je zit in het begin van je nieuwe cyclus dus dat je een paar dagen hebt gemist is niet zo'n probleem.
bedankt allemaal voor het meedenken en meeleven, echt fijn om met jullie te praten over deze dingen, heb echt het gevoel begrepen te worden, heel fijn! @ bridget01 jij slikt dus alleen de tabletten, ik hoop er ook snel mee te kunnen beginnen, want mijn cyclus is nu al ongeveer 90 of meer dagen (3,5 mnd.) geen menstruatie dus. maar wat ik me nu afvraag: voordat ik met de pil begon had ik altijd een regelmatige cyclus. ik weet dat omdat ik altijd precies tegelijk ongesteld werd met mijn moeder en mijn zus en ik kan me herinneren dat ik altijd zo'n verschrikkelijke pijn had in mijn onderbuik, dus ik neem aan dat ik wel altijd een eisprong gehad heb...? hoop echt dat mijn hormonen me niet in de steek laten en dat ze snel hun werk gaan doen! lieve groetjes
wat ik me nog afvroeg: ik ben begonnen met het slikken van teunisbloemolie capsules, schijnt je menstruatie ook van te worden gereguleerd en schijnt je cyclus te verkorten, kent iemand dit en heeft iemand er ervaring mee? ik ben gisteren begonnen met 2 capsules per dag, en merkte vandaag al een zeurpijn rechts in mijn onderbuik. liefs,
Dat heb ik ook geslikt, die teunisbloemolie capsules! Ik had niet het idee dat het werkte en vond ze daarom te duur om ze door te blijven slikken. Hopelijk werkt het bij jou wel, dat zou mooi zijn!
mjansen83: Je hebt wel geluk, dat je nu al doorgestuurd werd! Toen ik bij de dokter was, (voor iets anders) toen benoemde ik dat ik gestopt was met de pil. Zij gaf toen aan dat het nog wel jaar kan duren dus dat ik geen stress hoef te hebben en dat ik anders na een jaar terug kan komen. Dat heet ontpillen. Lavendel82: temperaturen maakt niet uit als je de eerste dagen mist, het gaat er uiteindelijk om dat je goed verschil kan zien in voor de eisprong en erna. Dus als je paar dagen mist is geen probleem, er blijven genoeg dagen over om je ei te kunnen zien. Ik ben vorige x pas op dag 16 begonnen (jaja, lange cyclus..) en ook ik zag mn ei in de grafiek... (dit is natuurlijk wel erg laat) Deze x ben ik op dag 5 begonnen (dus het weekend nog even kunnen uitslapen hihi) Ik zit nu pas op dag 7... Dus duurt nog ff voor mn ei..
@mamatien: ik heb inderdaad geluk gehad, de HA melde wel al dat het ontpillen idd. lang kon gaan duren, maar willen zo graag kinderen en had verwacht dat het eerder makkelijk zou gaan dan moeilijk (omdat ik om me heen altijd hoorde: veilig vrijen, let op dat je niet zwanger raakt hoor, goed je pil slikken, niet wetende dat het misschien moeilijker is om zwanger te raken dan niet zwanger).. maar zoals je al zegt, zit ik nog in de beginfase.. maar bedankt voor je reactie!
Mjansen: Beginfase of niet.. Het blijft gewoon heel naar!! Dat heb ik zelf ook hoor... Nu is er collegaatje van me op mn werk onverwachts zwanger.. Dan denk ik.. hoe kan dat nou, wij doen zo ons best en dan lukt het niet, zo iemand vergeet paar x de pil en is meteen zwanger Maar goed.. Bij ons moet het ook goedkomen, dat kan niet anders.. Duurt alleen wat langer..
Ik zit nu inmiddels alweer op dag 4 van de nieuwe cyclus. Ben op de 28e feb ongesteld geworden. Cyclus was 35 dagen. Da's voor mijn doen echt heel goed. Nu op naar een nieuwe. Mijn temp is helaas nog echt hoog, maar dat schijnt ook normaal te zijn tijdens de menstruatie. Hopelijk deze ronde meer geluk. Laat die december-vlak-voor-de-kerst-baby maar komen. Ben overigens weer begonnen met het slikken van bepaalde vitaminepillen die ik toen ik zwanger werd van mijn 1e ook slikte. (Niet te krijgen in NL) en met magnesium. Dat werkte ook heel goed de vorige cyclus.
Nou meiden, het duurt ff, maar tis me eindelijk gelukt om dat FF goed in te vullen en te delen met jullie (zie mijn handtekening) Nu snap ik dus nog 1 ding niet (wat ik vorige x ook al vroeg, alleen toen kon ik de grafiek niet laten zien) Zoals je bij de FF van Chebu hierboven kan zien, staat bij haar vorige grafiek de rode eisprong lijn en de 3 delen van de cyclus gekleurd. Bij mij staat dat niet. De 1e dag, toen ik alles aan het invullen was, stond dat er bij mij ook, maar sindsdien is dat weg. Ik heb geen idee hoe ik dat terug krijg. Kan iemand mij daarbij helpen?!
@lavendel begrijpelijk hoor... maar ik kan dat niet! @ontpillen. Daar heb ik geen last van want ik was niet aan de pil sinds ik bevallen ben (ongeveer 9 maanden geleden) en ik heb altijd een rare cyclus gehad. @ff sorry weet niet hoe het werkt. Ik ga daar volgende cyclus mee beginnen. Ik heb nu al dagen dat ik echt mega ongesteldheidskrampen heb en ik ben gewoon nog steeds niet ongie. Ik snap er echt de ballen van. Vandaag is dag 50. Ik heb besloten dat ik dinsdag naar de dokter ga. En ik ga zeggen dat ik al vanaf de geboorte van Emma bezig ben want ik wil doorgesteurd worden. Ik lieg niet helemaal. We hebben af en toe een condoom gebruikt maar vaker niet dan wel, heb alleen geen ovu testen gebruikt. We hadden eigelijk al wel verwacht "per ongeluk" zwanger te worden. Meiden een vraagje aan jullie. Niet beledigend bedoeld ofzo, maar hebben jullie overgewicht? Ik heb een bmi van 33 en ik weet dat het mee kan spelen maar ik weet bijna zeker dat dat niet zo is. Zelfs toen ik slanker was heb ik altijd een rotcyclus gehad...
@Debby, nee ik heb geen overgewicht. @Mamatien, volgens mij moet je iets invullen waarop FF bijna zeker weet dat je eisprong was. Hmm, maar heb ook geen idee. Bij mij stonden de kleurtjes eropeens.
@ Chebu: Hmm, miss moet ik dan gewoon deze ronde afwachten, als ik hem geheel invul.. Jij hebt dus iig niets ingevuld, dat gebeurde vanzelf..?! @ Debby, Mijn BMI is 21,5. Dat is dus prima. Als ik jou handtekening lees, begrijp ik dat je al een kind hebt. Ik zou me daarom niet zo heel druk maken als ik jou was.. Dat komt heus wel goed, het is immers de 1e keer ook gelukt! Je lichaam moet gewoon weer wennen aan het niet-zwanger zijn, dat kan helaas even duren..
mamatien ik weet ook zeker dat het goed gaat komen hoor. Ik ben alleen ongeduldig. En ik baal ook gewoon van die idiote cyclus...
Jeetje meiden, lekker veel gekletst gisteren! @Debby, ik heb ook geen overgewicht. Je bent nog steeds niet ongi zie ik? Nog wel een test gedaan ondertussen?