Nou fijn dan.. Ik wacht wel af. Moest gisteren helaas tegen manlief zeggen dat ik wat besteld had en dat als het kwam hij het niet open mocht maken want moest onverwacht weg.. Voor niks gezegd dus.
misschien wel verschil maar het belangrijkste wat erin zit is foliumzuur. De rest is eigelijk gewoon een multi-vitaminepil zonder vitamine a omdat te veel vitamine a tijden de zwangerschap niet goed is.
@ Deb, tja laat een echo? volgens vk ben ik dan 10 weken maar ik zeg kleine 8. Hoop wel dat ze wat kunnen zien! ik weet nog niet wat ik met werk doe. Ik werk nu 4 dagen, maar ging sowieso naar 3 dagen. Heb er eigenlijk nog niet echt over nagedacht. Zit meer te denken wanneer moet ik het m'n baas en collega's vertellen... En wat ga jij doen met je werk?
@ Truus, balen dat je het voor niets hebt gezegd! Vroeg ie er verder nog na? @ Debby, dus als ik straks die van de kv heb hoef ik geen foliumzuur pillen meer in te nemen? daar heb ik nog half potje van.
ik ga het op mijn werk vertellen als ik een goede echo heb of misschien bij de 2e goede echo want ik krijg na deze echo 3 weken later weer een echo. Ik werk nu 3 dagen en dat bevalt me wel. Ik neem 10 uur per week ouderschapsverlof op en krijg daarom iets van 175 euro per maand van de belastingdienst. Tijdens mijn zwangerschapsverlof krijg ik gewoon fulltime doorbetaald (heerlijk) en daarna neem ik misschien nog een maandje fulltime ouderschapsverlof en 5 weken vakantie op. Ik vind 10 weken zo jong voor een kindje om dan weer te gaan werken. Mijn dochter was 23 weken maar dat kwam omdat ze te vroeg geboren was en ik dus die hele 16 weken na mijn bevalling kreeg. En daarna moest ik aan mijn galblaas geopereerd worden dus kon ik ook 3 weken niet werken en daarna nam ik nog 4 weken vakantie op. Heerlijk!
Ja tuurlijk vroeg ie erna. Maar heb niks gezegd Foliumzuur zit er in, dus hoef je niet extra mee te nemen.
nee die zitten er al in. Je kon ook alleen die foliumzuur nemen als je voor de rest goed gevarieerd eet. Maar ik vind het wel een fijn idee om zo een multivitamine te hebben. Maar dat hoeft niet dus.
@ Deb, hoeveel weken ben je met de 1e echo? Is er ook iets van richtlijn ofzo dat je voor bepaald aantal weken het moet vertellen? Misschien stomme vraag hoor... Als ik het zo bekijk zal ik met de kerstvakantie met verlof gaan, geen idee wanneer ik terug kom dan ben er echt niet mee bezig. Begin je altijd weer met 10 weken dan? ik dacht 16... @ Truus, nieuwsgierig vent heb je zeg! ok zal zo us kieken bij de kruidvat
lavendel je hebt 16 weken verlof en je kan zelf kiezen of je dat 4 tot 6 weken voor je bevalling opneemt. Maar als je te vroeg bevalt krijg je alsnog die weken dus dat is wel lekker. Ik ben 7 weken met de eerste echo, maar denk dat ik dan tot 10 weken wacht. Al hoeft het van mij niet geheim te blijven. Volgens mij ben je wettelijk verplicht 5 weken voor je met verlof wilt je werkgever in te lichten. Maar ik zou het lekker met 12 weken vertellen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is een heeeeel klein frummeltje, ziet op en als ik goed kijk....jaja....zie ik er nog een! het zijn er 2!!!!!!!!!
@ Deb, bedankt voor de info! dat van 4/6 weken wist ik wel. Maar je hebt dus totaal 16 weken verlof, als je dus 4 weken van tevoren opneemt heb je na bevalling nog 12. Begrijp ik dat goed zo? Als ik de 1e echo heb, das over 10 dagen, denk ik dat ik net 8 weken zwanger ben. Misschien nog wel minder?? Ik weet het niet..., een week later begint voor mij de vakantie. Mijn moeder zei gister joh om het dan al te vertellen, is wel vroeg. Wacht maar tot na je vakantie. 5 weken voor je verlof...zouden er mensen zijn die dat echt doen??
ja dat klopt! pfff ik dacht even dat japan een penalty kreeg... nou misschien mensen die er laat achter komen?