Nog meer meiden hier met een lange cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Truus21, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    happymarie je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden he! Zit je nu op dag 43? En is het je eerste cyclus na de pil?

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik zit alweer op dag 19 en nog geen ei gehad. Nog 5 dagen tot ei hopelijk, anders word ik gek...

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    niet gek laten maken chebu! Die onzekerheid is het ergste he!

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Debby, ik weet het, maar het is zo verrekte moeilijk.
    Bij jou schiet het ook niet erg op he, met die cyclus:$

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nou aan de ene kant balen dat je ongi bent geworden, maar aan de andere kant ook fijn. Dus morgen naar de gyn toe, spannend! Ben heel benieuwd of ie je wat kan vertellen. Knap trouwens dat jullie heel die 70 dagen om de dag geklust hebben!

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

@Debby, jij ook nog geen ongi dus? Pff schiet ook niet op!

@Chebu, nou hopelijk komt jou eitje er ook snel aan! Dat wachten duurt allemaal zo lang, bah..

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik doe af en toe nog wel een ovulatie test (ik heb er toch een stuk of 100 gekregen van vriendinnen die niet meer zwanger willen worden) en net deed ik er weer een en die was echt mega positief. Test lijntje was 2 keer zo donker als het controle streepje. Alhoewel ik de betrouwbaarheid ernstig betwijfel indien ik pco heb kan het vast geen kwaad als ik vanavond aan de klus ga.
    Mocht het zo zijn dan zou ik cyclus van 79 of 80 dagen hebben. Ongeveer 2 keer zo lang als mijn "normale" cyclus. Zou ik gewoon een menstruatie overgeslagen kunnen hebben? Ik weet toch echt zeker dat ik niet ongesteld ben geweest, maar ga me toch afvragen of ik niet gek wordt hihi.
    Nou ben benieuwd...

Trouwens had net mijn vriendin aan de lijn die bij de zelfde gyn als ik liep en die zei dat ik van te voren een vragenlijst toegezonden had moeten krijgen. Heb ik dus niet gehad. Ik ga maandag dus wat vroeger naar de gyn. Kan ik in ieder geval niet weggestuurd worden om een vragenlijstje...

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    truus nee helaas, is dag 65 vandaag...

9. mamatien

mamatien Niet meer actief

@ Debby: posi test is goed teken..!! Laten we hopen dat het gewoon lukt deze x..

Willen jullie naar mijn temp kaartje kijken?! Ik snap echt geen zak van mn lichaam... Afgelopen woensdag had ik voor het eerst een ovu test waar het teststreepje bijna even donker was als de controle streep (dus niet even donker...) Maar goed.. Mn temp is ook raar..! Wat denken jullie ervan?!

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb niet heel veel verstand van tempen maar ik denk dat je je ei tussen dan 20 en 22 hebt gehad. Zoals ik het zie is er eerst een daling geweest en daarna omhoog gegaan. Dus lijkt me duidelijk dat dat het gevolg van een ei is... en ook omdat ie hoog blijft.
    Maar ik dacht dat ff zelf aangaf wanneer je ei was?

11. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Je temp is mooi stabiel. Ik denk dat je ei er nog aan zit te komen, want in je temp is nog geen eisprong te zien en je hebt ook nog geen positieve ovutest gehad. Wel goed dat je ovutest bijna positief is, nog een paar dagen geduld denk ik.

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hoi dames, ik heb hier een tijdje geleden een vraag gesteld, maar denk ik dat ik me nu maar eens officieel kom melden.. Mag ik mee kletsen?

Verhaal is weinig spannend, staat in banner.. "grappig" dat ik Debby zie praten over een "menstruatie overgeslagen hebben", dat was ook mijn hoop. En het kan natuurlijk ook nog steeds als ik deze week ongi word. Plan is om nog zeker een week af te wachten, te testen en dan 'ns te informeren bij de ha wat hun beleid is in dit soort gevallen..

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Jessie denk dat we zo een beetje in hetzelfde schuitje zitten... Ik heb dan wel geen pil geslikt maar ben ook 30 november officieel begonnen. Daarvoor ook wel nauwelijks anticonceptie gebruikt maar niet echt gericht geklust.
    Ik heb 22 maart een afspraak bij de gyn. Ik denk dat jij hier ook wel voor in aanmerking komt hoor.
    Doe je aan tempen/ovulatietesten?
    En heb je last van overgewicht?
    Ik las namelijk dat ziekenhuizen niks doen boven een bmi van 35/32/30 (afhankelijk van je gyn). Ikzelf heb een bmi van 31 en ben aan het afvallen dus heb goede hoop...

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Nee, ik heb nog niet officieel getempt, wel een paar keer voor de grap, was oraal rond de 36.6.. maar ja, ik wist natuurlijk niet of dat voor of na mijn eisprong was, dus toen maar voorgenomen om dat de volgende ronde te gaan doen (alleen jammer dat die nog niet begonnen is, haha). Het is een tijdje geleden dat ik op de weegschaal heb gestaan maar als ik nog weeg wat ik een aantal maanden geleden woog heb ik een BMI van 22-23, dus dat is prima volgens mij..

Ik ben wel benieuwd wat de ha zegt. Ik heb wel eens gehoord dat mensen na een half jaar niet-ongi pas terug mochten komen.. lijkt me ook niet echt logisch, want je hebt dan toch maar heel weinig kans en dan zit je zo aan het jaar dat je doorgestuurd kan worden naar de gyn. Ik hoop zelf dat ik iets krijg om mijn ongi op te wekken, misschien dat dat mijn lichaam reset?

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik had wel na mijn doorverwijzing binnen 2 weken een afspraak bij de gyn hoor... Dat zou je eind mei je doorverwijzing kunnen krijgen. Maar ik zou gewoon zeggen dat je al een half jaar niet ongie bent geworden. Weten zij veel!

16. 1982marieke

13 mrt 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Dames, ben gister bij de gyn geweest en heb voor mij goed nieuws gehad. Ik ben namelijk niet in de overgang!!! en dat was mijn grootste angst, want daar is gewoon echt weinig aan te doen. Wel heb ik waarschijnlijk PCO, officieel heb ik nog geen diagnose, omdat gister mijn bloeduitslagen nogniet bekend waren. Wel mag ik nu beginnen met clomid. Vanaf vandaag 3e dag t/m dag 7. Dit voor de zekerheid, als ik namelijk vandaag niet zou starten, dan moest ik weer een cyclus afwachten en tja dat kan bij mij erg lang duren... dus ben erg blij met deze afspraken. Mocht ik toch geen pco blijken te hebben, dan moet ik gewoon weer stoppen met die clomid.

Debby: Jij hebt maandag een afspraak bij de gyn?? Heel veel succes gewenst alvast en hoop voor je dat je morgen ongesteld wordt of nog beter.... zwanger...

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja maandag al weer! wat super meedenkend van de gyn dat je nu al weer mag beginnen! Wanneer is je volgende afspraak met de gyn?
    Heel veel succes met de clomid, laat je ons weten hoe het je is vergaan?

18. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wat fijn dat je niet in de overgang bent! Wat een geruststelling moet dat voor je zijn. Wel minder dat je evt. PCO hebt maar als dat met Clomid op te lossen is komt het vast goed!

Nou ik heb ook mijn stap gemaakt naar de huisarts, ik kan 29 Maart terecht. Ben benieuwd wat hij zegt over mijn lange cyclussen en of ie me evt. door gaat sturen naar de gyn.. We zijn nu toch al 6 maanden bezig en mijn cyclus is tussen de 42 en 50 dagen.

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dat zou een beetje raar zijn, want ik ben eind begin februari nog bij de ha geweest voor een schimmelinfectie. Dus als ik in april ga zeggen dat ik al een half jaar niet ongi ben geweest zou ik toen "verzwegen" hebben dat ik al 4 maanden niet ongi was geweest ;)

@1982Marieke, fijn dat het niet een vervroegde overgang is, en ook superfijn dat je zo'n meedenkende gyn hebt die je meteen aan de clomid zet, scheelt toch weer een (lange) ronde!

@Truus21, spannend! Ik ben heel benieuwd wat je ha gaat zeggen/doen..

20. mamatien

mamatien Niet meer actief

@Marieke: Fijn zeg, dat je niet in de overgang zit!! Zal grote geruststelling voor je zijn!!

@ Truus: Afspraak bij de HA! Spannend hoor.. Wat maakt dat je nu hiervoor kiest? Ik hoop dat er wat uit komt voor je!!

Bij mij nog geen posi ovutest :S Mn temp gaat echter wel steeds meer omhoog.. :S Snap er geen snars van!

Deel Deze Pagina