Hey meiden, mag ik ook even mee kletsen. Ik zal eerst iets over mezelf vertellen, ik heb vorig jaar een miskraam gehad en daarna was mijn cyclus helemaal van slag. Varierend van 20 dagen tot 50 dagen, Pas in oktober was het weer redelijk op schema 35 dagen. En in januari van dit jaar heb ik een cyclus overgeslagen omdat ik griep en koorts heb gehad. En nu ben ik een dikke week overtijd...snap er soms helemaal niets meer van. Heb wel ovutesten gebruikt, maar kon mijn ei ook niet vinden. Dus we wachten wel af....!!! Maar is wel erg frustrerend...:x Liefs Juliette
Debby82@ Thx Nog even wachten ...zucht....tot 16.00 uur Mamatien@ Thx Meid Ben benieuwd Music4life@ Innesteling? Spannend Truus@ Jeetje pas na 2 jaaaaar Ik werdt na 6 mnd al doorgestuurd naar de gyn...Mijn HA kon zich helemaal inleven in mijn situatie gelukkig, en vroeg wat wij zelf het liefste hadden doorsturen of gewoon eerst weer een kuurtje....Nou het antwoord was al vrij snel duidelijk hihi GYN natuurlijk. Misschien kun je een second-apinion aanvragen 78juliette@ Dus jij kunt je ei ook al niet vindenBen je al wel naar de gun geweest hiervoor?
Wat vreemd dat je je ei niet kon vinden! Erg frustrerend, kan het mij helemaal voorstellen. Op de hoeveelste dag in je cyclus zit je nu?
Ja dat gaat natuurlijk never nooit niet gebeuren, 2 jaar wachten! Mijn mond viel ook bijna open van verbazing toen ie dat zei. Snap dat ook niet want volgens mij word er overal 1 jaar gehanteerd. En in gevallen van lange cyclussen een half jaar. Nou is jou situatie natuurlijk nog net wel even anders als de mijne, maar had toch wel verwacht dat mijn HA iets meer medeleven kon tonen. En als ie had gezegd, kijk het nog een half jaar aan en kom dan terug had ik er ook vrede mee gehad (denk ik ). Tenminste dan had ik mij er beter bij neer kunnen leggen dan dit, 2 jaar wachten. Hoe zou je dat trouwens kunnen doen, een second opinion aanvragen?
Ja dat is natuurlijk ook zo, mijn mentruatie bleef geheel uit...Maar idd volgens mij na 1 jaar sturen ze je toch door naar de gyn Ja de ha kon het idd wel even anders brengen, en zich wat meer in jou verdiepen ipv in zichzelf Tja een second appinion aanvragen, dan moet je gewoon een ander arts op bellen denk ik en vragen hierover. Ik heb het trouwens nog nooit hoeven doen...nog niet tenminste Maar kan me echt voorstellen dat je geen 2 jaar nog wilt wachten, dat had ik ook niet gedaan. Je wordt al geleefd. En dan duurt het wachten nog langer. EN het kan ook niet goed zijn voor je humeur, daar heb ik erg last van...En mijn partner
Ja normaal gesproken 1 jaar inderdaad. 2 jaar heb ik ook nog nooit van gehoord. Nou ja, ik kijk het nog een paar maanden aan. Mocht het dan nog niet gelukt zijn en mijn cyclus nog zo lang ga ik terug. Wil ie weer niet meewerken stap ik over naar een andere HA.
Groot gelijk heb je, gewoon een andere dokter zoeken dan. Ik heb ook nog nooit gehoord dat ze je 2 jaar laten wachten, en wie zijn hun om dat te bepalen voor jou !!! Ik ben in feb. naar de gyn geweest en hij zei dat ik tot mei moest wachten omdat we dan officieel een jaar "bezig"zijn. En dat ik zwanger ben geweest werkt in mijn nadeel, omdat ik wel zwanger KAN worden had hij gezegd. En ik moest daarbij ook nog afvallen. Ben nu op dag 44 van mijn cyclus, dan heb ik liever gewoon ongestelf worden, dan kan ik weer verder, dit schiet niet op.
Hallo allemaal, Wat een uitgebreid topic zeg! Ik heb niet alles terug gelezen zoals jullie wel zullen snappen In het kort ons verhaal. Al vanaf mijn jeugd erg lange cyclussen gehad en altijd de angst gehad dat ik niet zwanger zou kunnen worden. Toen wij voor het echt gingen, ook weer lange cyclussen. Na een half jaar naar de huisarts gegaan, hij stuurde ons gelukkig meteen door naar het ziekenhuis, na onderzoeken, sperma, samenlevingsonderzoek etc. chlomid gekregen. Gelukkig sloeg deze eerste kuur meteen aan en was ik de eerste ronde al zwanger! Inmiddels is ons zoontje ruim 7 maanden en zijn we aan het nadenken over een tweede. Ook omdat ik bang ben dat het weer lang duurt. Ik ben begonnen met temperaturen, ik doe dit niet elke dag, maar om een dag of 3, op die manier kan ik wel zien of ik mijn ei al heb gehad of niet. De vorige keer was mijn cyclus 8 weken! Dat is ook zo frustrerend omdat je niet weet wanneer je ongesteld moet worden en dus denkt/hoopt dat je zwanger bent. Wij zijn er nog niet heel actief mee bezig, maar als het zo lukt, zou het super zijn. Ze zeggen dat je na een bevalling vruchtbaarder bent, afwachten dus... Een advies, niet te lang blijven lopen en gewoon naar de huisarts en je niet laten afschepen. Ook zou ik beginnen met temperaturen om ook zelf ook inzicht te hebben in je cyclus. De gyn vond het bij ons erg fijn dat ik dat gedaan had. Toen ik op controle was toen ik zwanger was, zei hij ook: Mocht het weer nodig zijn, je weet het recept he? Dus mocht het bij ons bij een tweede te lang duren, verwacht ik dat we weer "makkelijk" in het ziekenhuis terecht kunnen. Maar voorlopig eerst maar eens zonder artsen proberen. @typje, zie dat je vandaag de uitslag krijgt, spannend! @truusje, ik zou zeker naar een andere HA gaan, voor jezelf opkomen hoor! Liefs Sam
Ik vind het best wel een beetje schandalig! @Juliette, welkom in de club met de lange cyclussen. Hopelijk ben je hier snel weer weg met goed nieuws
@Sammetjen, welkom! Hopelijk gaat het jullie lukken zonder ziekenhuis behandelingen zwanger te raken. We hebben besloten het nog een paar maanden aan te kijken. Omdat ik ook net sinds vorige ronde ben gaan tempen en ovutesten ben gaan gebruiken, kunnen we nu gericht klussen. Als het dan nog niet gelukt is ga ik zeer zeker de HA opnieuw opzoeken en dan houd ik mijn poot stijf.
Ook even wat teruggelezen.. Truus, ik zou ook eens kijken wat je zorgverzekering zegt over een second opinion. Ik weet nl. dat ik vanuit mijn zorgverzekering nog niet eens een doorverwijzing naar de gyn nodig heb. Wat dus erg fijn is, mocht mn HA niet meewerken(wat ik ook wel van hem verwacht, wat hij werkt nooit ergens aan mee!) Hier ook 'n lange cyclus, waar ik me ook zorgen over maak. We zijn deze maand pas gericht bezig voor een kindje (dus nu ook pas ronde 1) In nov. gestopt met de pil..cyclus van 34,44 en 46 dagen. Voel niks van eisprong en ga dus ook beginnen met ovutesten. Hoop dat deze meer duidelijkheid geven. Ik heb me voorgenomen wanneer binnen 6 mnden niks is, toch een afspraak te maken met de HA..en dan eens zien wat hij te melden heeft!
@ Lonneke: Dat is idd nog een goede tip, van die zorgverzereking! Ik dacht echter dat je altijd overal een verwijzing van nodig had voor zorgverzekering.. (maar goed, heb me er ook nooit in verdiept haha) Als jij over 6 mnden nog niet zwanger bent, kan je idd naar de HA. Moet je gewoon tellen vanaf het moment dat je gestopt met de pil bent Weet die HA toch niet.. Je gaat trouwen zie ik, gefeliciteerd!
mamatien, dankjewel Misschien dat de zorgverzekering tips heeft..huisartsen hebben zoveel macht (en daar maken ze volgens mij zo veel misbruik van) Bah! Mijn ha is een kl**t, altijd moeilijk doen, nooit serieus nemen, wat meestal ten gevolge heeft dat ik zo'n 3x terug moet, voordat ik het juiste middel of een doorverwijzing krijg. En meestal was hij er al achter gekomen als hij de 1e keer goed geluisterd had. Mamatien, daar dacht ik ook al aan..HA weet toch niet wanneer we precies zijn begonnen
Bedankt voor de tip! Ga ik zeker onthouden, is het informeren waard. Jou cyclus begon mooi toen je stopte met de pil, 34 dagen. Maar hij word steeds langer.. Nou hopelijk word ie toch nog wat korter, of is het gewoon snel raak!
@Truus21, was een idioot.. helaas heb ik in een ander topic ook al iemand "ontmoet" met zo'n ha, en dat was nog wel een vrouw (niet dat dat anders zou moeten zijn, maar je denkt toch dat die zich meer inleven).. meisje met zeer korte LF, "ach komt u over 2-3 jaar maar terug".. echt ongelofelijk! Gewoon voor een second opinion gaan hoor.. misschien zoals je zegt nog een ronde zelf proberen met tempen en ovu-testen, maar het is gewoon niet normaal. En na een jaar mag je zeker naar de gyn.. en tja dat jij dan nog maar 6-8 kansen hebt gehad, daar kan jij toch niets aan doen!? @all, is jullie ongi ook heftiger na zo'n lange cyclus..? Ook veel meer dan bij eerste "echte" ongi..
Oh het is dus niet alleen mijn HA. Ja het is inderdaad belachelijk. Niet zo zeer het feit dat ie mij niet gelijk doorstuurde maar om het feit dat je pas na 2 jaar doorgestuurd gaat worden. Nou daar ga ik ook zeker niet mee akkoord als het tegen die tijd nog niet is gelukt. Mijn ongi is trouwens niet heftiger na zo'n lange cyclus. Bij mij is het altijd vrijwel hetzelfde. Met of zonder pil.
deze maand ben ik voor het eerst gestart met ovutesten...heb daar dus geen ervaring mee. En ben wel benieuwd wanneer de test positief wordt...iemand ervaring/idee?
Truus: M'n cyclussen worden inderdaad langer..hoop nu hetzelfde of minder, maar in ieder geval niet langer! Jessie: Mijn ongi is heftiger dan toen met de pil..voordat ik ooi tmet de pil begon was ik ook zwaar ongi, maar dan ook echt in combinatie met er ziek van zijn. Dat heb ik nu gelukkig niet meer!
Bij mij was ie afgelopen ronde positief op dag 28-29-30. Ik had toen een cyclus van 42 dagen. Dus als ik zo naar jou gemiddelde kijk denk ik dat ie ook ongeveer bij die dagen ergens in de buurt zit.