Nog meer meiden hier met een lange cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Truus21, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ All...zo raar met die oven van ons. Heb ik er wat inzitten, en dan evenlater denk ik dat er iets aanbrand. Zo ruikt het, maar gelukkig was dat weer niet het geval. Misschien toch us schoonmaken??

@ Truus, het boek is uit: Jacoba, dochter van Holland van Simone van der Vlugt (geschiedenis in de vorm van roman). Mooi boek. Aanrader!

@ Debby, ja best beetje spannend. Maar probeer er zo weinig aan te denken. Hoewel ik het natuurlijk wel hoop! Maar ga ervanuit dat het niet raak is. Misschien wel niet goed deze gedachte.

@ mamatien a la leesmiep...zie hierboven voor het boek;) Wat jij zegt over menstruatie weinig is herken ik. Voor en tijdens pil was het altijd veel. Nu gewoon.

@ Ha Jessie, lekker heetgekookt vandaag? Die temp is vandaag bij jou wel heel erg omhoog gegaan. Klopt dit wel?

2. mamatien

mamatien Niet meer actief

@ Jessie: ohhh heerlijk sauna. Ik ga maandagavond :) Betere ontspanning is er niet he..

3. mamatien

@ Jessie: Zou je ei kunnen zijn?

4. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    even voor de leesmiepen onder ons...wat zeker een aanrader is het boek 'Haar naam was Sarah' van Tatiana de Rosnay.
    Janken!!!

verder een fijne avond, ben zo weg naar verjaardag.

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Mmh tja, uurtje later dan normaal en een glaasje wijn gisteravond, dus ik weet het niet! Vrijdag heb ik voor de grap 2x getempt, beiden in bed, ongeveer een half uur na elkaar, en dat scheelde 0.1°C.

Weet wel dat ik vorige maand net voordat ik ongi werd een temp van 36.8/36.9 had, maar dat was dan uit bed, naar badkamer, thermometer pakken, terwijl ik nu in bed temp, dus ik weet niet hoe dat zich verhoudt?

6. mamatien

@ Lavendel, dat trouwens je banner zegt dat je 2 dagen overtijd bent. Je hebt natuurlijk zelf ingevuld hoelang je denkt dat je cyclus is. Je had dus blijkbaar ingevuld dat je cyclus 40 dagen zou zijn deze maand. Is helaas langer.. Maar goed, als ik naar je temp kijk.. Blijft er mega goede hoop :)

7. mamatien

Haar naam was sarah idd super mooi boek :)

Millenium trilogie ook erg leuk.. :p (als we toch bezig zijn hihi)

8. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    werd je wakker en ging je meteen tempen? of was je al een poosje wakker....en ging je toen pas tempen?

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Heb ik ook liggen.. moet ik nog aan beginnen, maar een aanrader dus? :D

@Lavendel, eh, snooze-functie van de wekker ;) niet echt wakker ook niet meer diep in slaap..

Conclusie: onbetrouwbare temp (vandaar ander kleur bolletje), zegt pas iets als ie morgen en vooral ook maandag nog hoog/hoger is..

10. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ik snap er geen reet van jo van dat hele cylcuscalculatorberekengedoe :) Mijn gem cyclus is nu 40 dagen, dat moet je invullen en dan komt je NOD eruit...
    mijn laatste cyclus was de langste, dus ik ga er vanuit dat ik nu wel weer dag 46 ga halen. Eerder ga ik ook echt niet testen.
    Had eigenlijk gehoopt dat cyclus nu korter zou zijn :(

11. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    kun je dat ook nog doen ander kleur bolletje:(
    nou even afwachten wat ie morgen doet...ik zou het nu niet weten

12. mamatien

@ Jessie: ja is aanrader. 1e boek moet je wel ff doorheen in het begin, maar als je er eenmaal in zit is die vet spannend. Boek 2 daarentegen.. Vanaf het begin tot het eind mega spannend!! Heb zelfs een nachts doorgelezen omdat ik het zo spannend vond! haha..

@ Lavendel: cyclus uitrekenen is ook erg lastig, zeker als die onregelmatig is. Maar je NOD is over het algemeen ongeveer 14 dagen na je eisprong. Dus omdat bij jou je ei op dag 34 was, zou ik als ik jou was op dag 48 testen. (Soms is de tijd tussen ei en NOD ook wel eens korter of langer, bijv 11 dagen of 17 dagen.. maar 14 is gemiddeld)

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Jep, ik heb een standaard tijd ingesteld waarop ik temp en als ik daar (meer dan een kwartier) van afwijk, vul ik een andere tijd in en maakt FF het bolletje automatisch wit.
    Je kan een temp ook nog "weggooien" (discard), dan krijgt ie een zwart randje, ik weet niet precies wat dat inhoudt..

14. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    zoiets had ik ook al gedacht ;)
    nou we zullen zien hoe het deze maand gaat...

15. mamatien

@ Jessie: trouwens, jij houdt dus blijkbaar ook van lezen, en ik gok dat je ook van psychiatrie houdt (anders wil je niet op iets met schrizofrenie promoveren), zou je het boek 'het wolvemeisje van Kristin Hannah' eens moeten lezen. Die is echt zoooooo mooi!
    (ik ben zelf (school)maatschappelijk werker en heb hiervoor met mensen met psychiatrische stoornis gewerkt.. vandaar die interesse :p)

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik ben biotechnoloog, maar wel met interesse voor psychiatrie, vind mijn promotie-onderwerp zeker nog wel heel interessant (ook al heb ik het helemaal gehad op het moment :p) dus ik heb 'm genoteerd..

17. mamatien

Biotechnoog, dat klinkt interessant.. Wat betekent dat precies?

18. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    wat een geklets hier zeg. Gezellig hoor!

Hier ook een leesmiep. De milleniumtriologie staat hier ook in de kast. Vond ze ook alle drie super! Ze worden vond ik steeds beter.

ehm nu heb ik veel bijgelezen maar bijna alles weer vergeten.

Weet iemand trouwens of een glaasje wijn invloed heeft op je temp?

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    :) Na 12 jaar vind ik het nog steeds moeilijk om uit te leggen wat ik studeer/gestudeerd heb.. maar processen zoals het maken van kaas, het brouwen van bier zijn klassieke voorbeelden van biotechnologie. Het komt grof gezegd naar op het gebruik maken van biologische systemen (bijvoorbeeld cellen/gisten/bacteriën) om dingen te maken. Zo bestaat mijn werk nu uit het gebruiken van cellen om vaccins te maken.

20. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    :D dat vroeg ik me ook al af.. iemand het antwoord? Misschien ff vragen in het temp topic?

Deel Deze Pagina