Nog meer meiden hier met een lange cyclus?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Truus21, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi wendyenrichard wat fijn dat je clomid hebt gekregen! Kreeg je dat direct toen de diagnose was gesteld? Daar hoop ik eigelijk ook op... en is het zaad van je man ook getest?

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    EsDa: Balen:(

wendyenrichard: fijn dat je nu direct met de clomid kan beginnen!

Mijn cyclussen zijn gewoon lang maar niet extreem lang ofzo en ben al 2 x zwanger geworden met een lange cyclus. HIer is naar de ha gaan dus niet nodig gelukkig! Moet gewoon wat meer geduld hebben;)

3. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @debby, Ik heb eerst 6 maanden moeten wachten op mijn afspraak, toen deze er eenmaal door was kreeg ik na een kort gesprekje een inwendige echo en bleek dus pco te hebben, had echt extreeeeeeeeeeeeem veel eitjes zij de gyn. gelukkig geen cyste. Voor ik de inwendige echo kreeg toen had ze het al over opwekken en Clomid, en de echo bevestigde dit dus.
    Ik kreeg provera mee ( veel bijwerkingen van gehad!) op de menstruatie op te wekken en heb afgelopen zondag een ontrekkingsbloeding gekregen. Morgenochtend moet ik bloed prikken en daarna neem ik mijn eerste Clomid 50gr pil. Ben erg benieuwt naar die bijwerkingen ( zijn toch hormonen en lees veel over aankomen en opvliegers). Had de gyn net nog aan de lijn, ik zit nog in het begintraject en moet dus eerst mijn hormoonwaardes afwachten. Als deze Clomid niet aanslaat ga ik 50 gr omhoog.. en dan weer afwachten, ze gaan max tot 150 gr.

Mijn man moet zijn zaad nog inleveren, waarschijnlijk doen we dat deze donderdag, het komt niet zo goed uit met zijn werk deze weken.. dus das wel balen! We hadden laatste geprobeerd maar het onthouden ging iets moeilijk dan verwacht.. 2 dagen is genoeg.. maar we hadden daarvoor al paar dagen niks gedaan en hij was ik citeer: " zo geil als een otter" dus ja... viel beetje in t water... Deze week hopelijk een nieuwe poging!

als je vragen hebt hoor ik het wel

4. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

volgens mij heb ik gister m'n ei gevoeld! zijn gelijk wezen klussen, maar weet niet of we niet al te laat waren...

daarbij is mijn cyclus ook zo onregelmatig als wat en voel ik mijn ei normaal nooit. mijn vorige cyclussen waren 52 en 78 dagen. heb het idee dat ik toen ook geen ei gehad heb.

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

@wendyenrichard, wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt en gelijk aan de Clomid kunt beginnen!

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Jippie, eitje is terecht. Ik blijf dat tempen tricky vinden, want vanochtend was een half uur verschil dus weer 0.2 graden (thermometer meet 0.1 nauwkeurig).. maar goed, bij het gemiddelde van die 2 zet FF zelf mijn ei op dag 20, bij de temp op het normale tijdstip ook, bij een half uur eerder niet en dan moet ik zelf die data van vorig weekend bewerken en dan twijfelt ie tussen dag 17 en 20.. en ach, zo kan ik ook niet te vroeg gaan testen (al is Koninginnedag wel een reden om te testen wellicht). Maar jullie begrijpen ik ben superblij met m'n ei.

@Truus, bij jou dus nog steeds een flat-line.. wel aan middag-baby-dancing gedaan, zie ik.. tenminste nu al een PM ;)

@Bijtjuh, spannend hoor..

@Wendyenrichard, fijn dat je nu mag beginnen met de clomid. Hopen dat het meteen aanslaat!

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    jessie: fijn dat je eitje gevonden is. succes op het wachtbankje!

Truus: nog steeds niets zie ik:(

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Haha inderdaad :p

Fijn dat je eitje terecht is! Goed geklust? Gelukkig ook niet zo'n lange cylcus deze keer.

@Juffie, bij jou ook nog steeds geen ei zie ik.. Duurt ook lang!

9. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

Sep 29, 2009
    3,042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Dag dames!

Truus: nog steeds geen ei :(

Jessie: succes op het wachtbankje :)

Hier temp ineens omhoog geschoten ben denk ik ziek aan het worden. Voel me ook zwakjes terwijl ik dat normaal niet heb tijdens m'n ongi :(. Ga lekker op de bank hangen en vroeg slapen vandaag :)

Fijne avond nog allemaal!

10. Miems

Miems Actief lid

Apr 18, 2010
    325
    0
    0
    Hey meiden, graag wil ik me ook hier aan melden. Ik zal kort mijn verhaal uitleggen.

Ik ben in januari 2009 gestopt met de pil. Toen werd ik pas in maart 2009 ongesteld. Daarna pas weer in Juni 2009.

Daarna werd ik maar niet ongesteld, toen heb ik in Oktober 2009 met opzet de pil geslikt voor 1 week omdat ik zo de bloeding dacht op te wekken. Ik kreeg toen een bloeding, maar ja dat was natuurlijk alleen omdat ik dat met de pil heb opgewekt.en niet natuurlijk.

Sins Oktober 2009 was ik niet meer ongi geworden tot aan 3 Maart 2010..

En nu zit ik al op dag 48 van mijn cyclus en nog steeds geen ongi..

Ik word er een beetje gek van.

11. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    miems ben je al bij de huisarts geweest? Je bent al meer dan een jaar bezig...

Truus nog steeds geen ei! Zwaar irritant!

12. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o wendyenrichard jij kreeg eerst clomid en daarna pas zaadtest. Hopelijk hebben wij dat ook. Ik moet volgende week dinsdag naar de gyn, voor de 2e keer, krijg dan ook een echo en uitslag bloed. Ben wel nerveus hoor!

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    @Yasmin, wil je geen valse hoop geven maar ben je wel echt ongi? Ook omdat ik zie dat je maar Light hebt ingevuld in FF.. innesteling kan dip geven en kan een beetje bloed geven.. Maar misschien word je inderdaad wel ziek, beterschap in dat geval!

@Truus, volgens FF zijn de kansen "good", op dag -2 en +1.. nou ja, het is in elk geval beter dan de vorige rondes!

@Miems, bezoekje aan de ha lijkt me geen slecht idee in jouw geval.. 4x ongi waarvan eentje "opgewekt" in een jaar lijkt mij niet normaal!

14. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Pff Truus waar blijf je ei nu?:(:(

15. mamatien

mamatien Niet meer actief

Hoi meiden :)
    Jessie: wat fijn dat je je ei hebt! Nu is het weer 2 weekjes spannend..!!
    Truus: Nog steeds niet :mad: Jeetje zegt, dit slaat wel door, zo lang dat het duurt :(
    Debby: Wanneer mag je nou naar de gyn?
    @ Miens: HA bezoek lijkt mij idd geen overbodige luxe!

Mijn ovu test (van kruidvat..) was vandaag positief :) Afgelopen dagen (heb niet alle dagen getest) was het streepje bijna net zo donker als de controlestreep. Vandaag was hij duidelijk donkerder! Ook als ik naar mn temp kijk kan het goed zijn dat mn ei vandaag/morgen/overmorgen komt... Ik vind het nu alweer spannend :)

Ik heb vandaag voor een vermogen aan kleding gekocht! Mocht ik straks zwanger zijn, kan ik die broeken al snel niet meer aan hihi! (Gelukkig zijn de jurkjes en truitjes allemaal wijd, dus die kunnen tijdens zwangerschap ook!)
    Was wel raar hoor, maar ik dacht: daar ga ik nu ff geen rekening mee houden :)

16. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mamatien hopelijk heb je je ei! Maar ik heb niet zo heel veel goede dingen over die kruidvat dingen gelezen eigelijk.

Ik moet 27 april naar de gyn, dus volgende week dinsdag.
    Het leek zo ver weg 5 weken geleden, maar nu nog maar 1 weekje. Ik begin zenuwachtig te worden.
    Eigelijk wil ik het liefst deze cyclus nog zonder hulp van de gyn afmaken als ik een redelijk normale cyclus heb, dus bijvoorbeeld tot dag 35 kijken of ik een ei heb ofzo. Wil het nog even proberen. Maar ik hoop wel dat ik direct clomid meekrijg en dat ze niet weer van alles gaan verzinnen om verder te testen. We gaan 7 mei ook op vakantie dus heb niet veel tijd om terug te komen...

17. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en mamatien ik "moest" pas met een week of 16 zwangerschapskleding. Dus als je nu zwanger bent dan hoef je dat pas over 3 maanden... dan is het eind juli en wil je misschien al weer wat anders ;)
    Ik heb trouwens ook veel jurkjes enzo gewoon aangehad tijdens mijn zwangerschap.

18. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

vervelend is dat he! ik ben nu ook 1,5 jaar gestopt met de pil maar bij mij zit er ook telkens een paar maand tussen. m'n vorige 2 cyclussen waren 52 en 78 dagen.. en moet je eerlijk zeggen dat ik er ook gek van word. Nou dacht ik gister m'n ei gevoeld te hebben, dus ben benieuwd of ik over 2 weken ongi word.. (maar zal wel weer niet) :x

19. EsDa

EsDa Actief lid

Nov 26, 2008
    123
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik ben naar de huisarts geweest toen ik 3maanden niet ong werd. hij verwees mij door naar de gyn en die ik toen kreeg zei dat er niks aan de hand was en dat het kwam door de pil. daarna moest ik onverwachts weer naar de gyn en toen was mijn gyn weg uit het ziekenhuis. dus ik kreeg een andere. hij keek nog geen 5min met een inwendige echo en zei gelijk dat ik PCO had.
    Nou snap ik het niet meer zo goed. wie moet ik nou vertrouwen?
    Ik ga denk ik binnekort maar een nieuwe afspraak maken voor de zekerheid!

onder tussen zit ik nu op dag 48 en nog steeds geen ong te bekennen. wel had ik zondag avond 2druppeltjes bloed in mijn ondergoed.

20. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Goeiemorgen meiden!

@Yasmin, wat doet je temp raar :$ Normaal daalt je temp tijdens je ongi en bij jou schiet ie vet omhoog :( Weet je zeker dat je ongi bent?

@Miems, welkom! Ik denk dat in jou geval het niet onverstandig is een bezoekje aan de huisarts te wagen. Jou cyclussen duren echt abnormaal lang..

@Jessie, fijn dat FF een 'good' geeft! Nou ik ga voor je duimen dat het raak is!

@Chebu, ei = kwijt nog steeds :x

@Mamatien, wat fijn dat je gisteren een positieve ovu had! Je temp was ook al ietsje gestegen. Ben heel benieuwd wat je temp vandaag heeft gedaan!

@EsDa, als je twijfelt over de diagnose van die ene gyn zou ik nog een keer terug gaan naar die andere die in eerste instantie je niet wou helpen en hem vragen of hij ook even van binnen wil kijken. Denk dat je dan ook wel een diagnose krijgt..

Hier, temp vanochtend gestegen naar 36.4. Maaaaaaaaaarrrr ik heb slecht geslapen, dus zal nog wel geen ei zijn geweest. Ben om 5 uur een hele poos wakker geweest en liggen draaien en woelen dus mijn temp is niet betrouwbaar..

Share This Page