Nog meer meiden hier met een lange cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Truus21, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    truus ik zou het ook doen als dat goed voelt. Kijk even weer een andere gedachte.
    Als morgen je ei is dan is morgen te laat om te klussen. En dan zou je zwanger moeten raken van gisteren. Het kan dan geen kwaad om nog wat extra zaadjes klaar te hebben liggen. Want de zaadkwaliteit van gisteren verandert daar niet door... haalt dit je over de streep?

Meid ik vind dit ook een van de moeilijkste dingen hoor!

2. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Goede morgen, wat een heerlijk discussiepunt, maar zo hebben wij het ook gedaan deze ronde. De meningen zijn inderdaad verdeeld, je leest overaL wat anders. Ik zou me vasthouden aan wat je gyn zegt. Maar 3 zaadjes die uiteindelijk overblijven, ik dacht toch altijd dat dat een paar honderd waren.

Lavendel, thnx voor de bemoedigende woorden, het heeft geholpen, de buik en rugpijn was zo weer weg.

Mijn temp weer is weer ietstie poetsie omhoog vandaag 37,1

3. mamatien

mamatien Niet meer actief

Lieve meiden,
    Even snel berichtje van mij! Heb helaas niet bij kunnen lezen, dus kan ff nergens op reageren. Vandaag is koninginnedag (joh;)) dus weet ik niet of ik op de comp kom! Vannacht ga ik voor 1 weekje op vakantie..

Dus waarschijnlijk spreek ik jullie pas weer volgende week zaterdag!

Ik heb denk ik trouwens mijn ei gehad :):) Hoop als ik terug ben van vakantie allemaal positieve berichten hier te lezen!

Fijne dag dames!
    xx

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Lonnekej, van harte gefeliciteerd!!!

@Truus, spannend!

@Mamatien, fijne vakantie

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Morning!

Nou toch maar niet geklust gister avond.. We gaan zo meteen of vanmiddag er nog maar even voor. In de lente springt je ei s' nachts of s' morgens en is daarna 12 uur vruchtbaar, dus stel je voor dat vanacht mijn ei is gesprongen aangezien ik wel een kleine temp verhoging heb, dan heeft het nog mooi tijd om te bevruchten.

Zo wat een gedoe zeg ;)

@Mirtjuh, mooi dat je temp weer een beetje gestegen is, volhouden zo!

@Mamatien, wat fijn dat je je ei hebt gehad! Fijne vakantie! :)

@Chebu, zeker spannend! :) Hoe is het met jou?

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Mamatien, fijne vakantie!

@Truus, inderdaad vandaag nog een keertje klussen en dan moet het genoeg geweest zijn hoor! Ik denk ook dat je ei vannacht is geweest gezien je temp..

@Lonnekej, gefeliciteerd!

@Lientjelove, toen ik "een cyclus oversloeg" was duurde deze 79 dagen, de cyclus ervoor 35 en erna 31.. dus het was niet precies 2x maar ietsje langer! Ik ga komende week naar de ha (voor uitstrijkje) dan meteen 'ns vragen wat hij daarover denkt.

7. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Debby, misschien idee om vandaag 2 keer te testen? Wat hij kan best vandaag maar ook morgen posi
    zijn.
    @ Truus, ik heb laatst gehoord van een gyn dat je gerust elke dag kan vrijen.
    Trouwens waarom maakte je mij gisteravond laat wakker? Lag ik net lekker te slapen...:x
    Tja, ga gewoon je man bespringen als je daar zin in hebt!! Ik vind het ook lastig, kan je niet het advies geven. De een zegt dit de ander dat...ga op je gevoel af en vertrouw.

@ Mamatien, wens je een fijne vakantie toe!!

@ Chebu hoest met jou?

@ all. ik heb vanmorgen 2 uur later getempt dan anders, zat op 36,9. Terwijl ik meestal tussen 36,6 en 36,8 zit.
    Wat denken jullie over het verschil?
    Heb trouwens ook ovutesten midstream bestel, zijn wel wat duurder maar volg week op vakantie wil ik niet klungelen met urine opvangen ;).

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Lavendel, dat valt nog best mee.. dat verschil. Als je nu al om 8 uur gaat tempen, is het straks op je vakantie ook betrouwbaarder (maar dan moet je nu wel elke dag tot 8 uur op bed kunnen blijven liggen, haha)! Bij mij scheelde het ook ongeveer 0.1 graad per uur..

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Volgens mij is ei ook sowieso geweest, ovutest was weer negatief. Zo en dan nu maar op het wachtbankje.. ;)

@Lavendel, sorry dat ik je heb wakker gemaakt gister avond ;)

Valt best mee je temp verschil trouwens.. Volgens mij komt dat wel goed als je om 8 uur gaat tempen, gewoon rekening ermee houden dat het iets kan afwijken.

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    kan jullie ook echt niet missen hoor. kom toch even snel bijlezen.

Truus: succes op het wachtbankje! Eindelijk!

mamatien: fijne vakantie!

mijn temp is ook wat omhoog. maar wel laat naar bed en 2 wijntjes dus ja niet echt betrouwbaar waarschijnlijk. We zullen zien morgen ochtend. Had wel buikpijn gisteravond en vannacht dus wie weet..

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kijk maar eens op youtube naar the great sperm race. Heel intressant!

12. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is je dochter dan al bij de eerste van die drie keer verwekt, hi hi...
    Tsja, het blijft lastig, je wilt natuurlijk geen kans missen.
    Succes allemaal!

13. mila86

mila86 Nieuw lid

30 apr 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden!

na lang twijfelen wil ik me toch toevoegen bij dit forum.. wat fijn om te lezen dat er zoveel meiden zijn met hetzelfde probleem..

ik zal even mijn verhaal vertellen..

mijn vriend en ik hebben vorig jaar maart besloten om aan een kleintje te beginnen.. maar helaas gaat dat dat niet vanzelfsprekend.. mijn cyclussen zijn lang en onregelmatig.. ik schommel tussen de 30 en 38 dagen.. ook bloed k voor mijn gevoel weinig.. 2 tot 3 dagen en dan is het weer voorbij.
    begin maart zijn we naar de huisarts gegaan om ons probleem voor te leggen en hij wimpelde ons een beetje af omdat ik 23 ben en nog zoveel tijd blablabla.. toch vertrouwde ik het niet en ben nog een x gegaan (ditmaal een vrouw) zij heeft bij mij bloedgeprikt rond dag 17 en kon zien dat de hormonen goed waren.

mijn vriend zijn zaad is ook 2 x onderzocht.. 1e x was heel slecht maar toen is de test niet goed gegaan (niet steriel potje, af laten koelen enz) de 2e keer wel goed uitgevoerd en was de uitslag heel goed. dus aan hem ligt het denk ik niet.

ik ben bang dat er bij mij iets niet goed zit maar durf niet meer naar de ha.. k wil volgende maand beginnen met ovulatietesten om te kijken of k een eisprong heb..

zit nu op dag 23 van mn cyclus dus maar weer afwachten wanneer k ongi wordt!

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    mila: welkom! cyclussen tot 35 dagen zijn nog normaal volgens mij dus daar zit jij nog wel redelijk in de buurt. Goed dat je bij de ha geweest bent. Je zou ook nog kunnen tempen. geeft heel duidelijk aan of je een eisprong gehad hebt.

15. Truus21

Truus21 Niet meer actief

@Mila, welkom! Cyclussen tot 35 dagen zijn normaal. Als je denkt dat je geen eisprong hebt kan je het beste gaan tempen.

@Juffie, jammer dat je temp niet helemaal betrouwbaar is. Hoop voor je dat ie hoog blijft en dat je nu eindelijk je eitje hebt gehad!

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Truus: hoop het ook. Vanavond maar geen wijntje;)

17. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Mila welkom! Je weet in ieder geval al dat het zaad goed is, moet je ook gewoon vanuit gaan. Om goed inzicht te krijgen in je cyclus is tempen een goed middel. Daarentegen ovutesten ook. Bij tempen zie je pas achteraf wanneer je je ei had. Maar als je dit een paar keer hebt gedaan krijg je wel goed beeld van je cyclus. Tis wel belangrijk dat je elke dag rond zelfde tijdstip tempt.

@ Juffie, lukt het om van de wijn af te blijven?!

@ Truus, hoest daar?!

18. Truus21

Truus21 Niet meer actief

@Juffie, haha nee verstandig!

@Lavendel, goed! :D Helemaal blij met mijn ei! En bij jou?

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hihi nee:) zat nog een bodempje in de fles en zit gezellig met vrienden op de bank:D Maar goed maakt niet uit. Nog niet eens 1 glas dus daar merk ik vast niets van morgen;)
    heb mezelf voorgenomen me niet te veel door het zwanger worden te laten beinvloeden;) dus doe ik ook maar niet.

Fijne avond meiden!

tot morgen

20. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Goede morgen allemaal, vandaag me temp weer iets gestegen naar 37,2
    Het begint nu wel aardig op een 2e tempstijging te lijken, maar durf nog niet te hopen.
    Ik werd wel wat bezweet wakker vanochtend, dus ga er maar vanuit dat het gewoon warm was op de slaapkamer en dat dat de verhoging veroorzaakt.

Mamatien, ja je zal het wel niet meer lezen, maar wens je een paar hele fijne dagen toe.
    Fijn dat je je ei hebt gehad! Maak ons blij als je terugkomt.

Truus, ik denk dat je ei ook al geweest is, dus duimen maar.

Juffie, hopelijk is vandaag je temp ook wat hoger met bijna 1 wijntje en de dag erop weer. Ik ben benieuwd.

Debby, heb het eerste deel gekeken nu van de great sperm race. Het bestaat uit 8 delen geloof ik, dus ik kijk hem niet in 1 keer uit. Ik vind het wel interessant hoor, heb hem even in mijn favorieten gezet. Als ik tijd over hebt kijk ik weer een deeltje. Bedankt.

Mila, welkom op het forum. Ik zelf schrijf hier ook nog maar sinds kort, maar ervaar het echt als positief om hier met de meiden te schrijven. Zoveel herkenbaarheid en het zijn stuk voor stuk schatten. Iedereen leeft met elkaar mee, hoe dan ook. Ik hoop dat jij het ook zo ervaar.

Deel Deze Pagina