@blike: super meid!!!!! nog even afwachten of die donkerder gaat worden, hoop het voor je meid!! @lonneke: het drinken gaat meestal wel goed, ik moet er wel echt goed op letten en mezelf aanzetten tot drinken maar ja het lukt me wel gelukkig! wij hebben onze auto terug hij was gisteren klaar dus gisteravond gelijk terug omgeruild! we zijn het met de garage eens geworden over de kosten! hun betalen ruim 1300,- de rest betalen wij (nog geen 700,-) ben heeeel blij dat we deze deal hebben kunnen maken scheelt ons weer bijna 300,- als met hun voorstel!
Blike: Supernieuws! hopen dat ie nu donkerder wordt! Alvast een voorzichtige proficiat vanuit hier! Naomi: Fijn dat jullie auto weer terug is en jullie een goede regeling hebben kunnen treffen. Dat is wel fijn dus! En het drinken lukt dus wel, gelukkig. Hier geen nieuws eigenlijk
Wat een rust weer Hier vannacht overigens ontdekt dat mijn tepels lekken en nu net zag ik het in m'n BH. Lol, het zijn druppels, dus dat valt nog mee..zolang het niet gaat gieten Heb jij dat ook al Naomi? Vanmiddag bezoek was ewl gezellig. Zojuist door m'n benen gezakt (voor de zoveelste keer) toen ik van de wc kwam en de huiskamer inliep. Manlief schrok zich kapot. (en anders ik wel weer)
hoe komt het dat je door je benen gezakt bent? is ook schrikken natuurlijk!! lekkende tepels nog niet echt veel last van, in een zwarte bh zie ik vaak wel wat wittigs zitten maar ik merk nooit geen natte plekken. als ik lichtjes in mn boobs knijp komt er wel spul uit, inderdaad zolang het niet gaar gieten hihi. kan wel merken dat het steeds makkelijker eruit komt, dus binnenkort loop het misschien wel ahahaha.
Waarschijnlijk door de BI, heb ik al een paar keer gehad, maar is toch iedere keer schrikken..vooral omdat ik er steeds niet op bedacht ben als het me gebeurd. Meestal is het in één been en blijf ik dus nog staan op het andere been. Nogal irri. Moet er in ieder geval maar een beetje mee op letten! En die lekkende boobs haha, tja, het is niet veel maar het viel me wel op! Vind het wel grappig, zolang het niet gaat stromen Heb overigens vanmiddag mooie grote onderbroeken aangeschaft voor na de bevalling, die had ik nog niet..en zag ze liggen bij de zeeman. Ook meteen leuke sokjes voor de kleine gekocht (naar aanleiding dat je vertelde dat je sokjes hebt gekocht Het zijn nu nog steeds 'kleine' dingetjes die we moeten kopen, maar ach het grootste deel is er. Jij er al helemaal klaar voor??
hihi ja het is wel grappig zolang ze niet gaan stromen wat voor onderbroeken heb je gekocht?? ik heb 2 zw.schapsonderbroeken van de hema maar die kan ik niet aan na de bevalling denk ik... ze hebben er wel leuke sokjes he! de maillots zijn ook leuk daar heb een witte met paarse hartjes en andere dingetjes erop en op de kont een groot hart hihi! hier hebben we volgens mij toch echt wel alles nu, wil nog wat luiers halen. heb vorige week 3 pakken voor 15,- kunnen scoren dus wil deze week eigenlijk nog eens 3 pakken halen kunnen we in ieder geval even vooruit hihi. verder ben ik er klaar voor hoor! nog een paar weekjes en dan mag ze van mij komen heb vandaag mn bevallingsplan gemaakt dat volgende keer met de vk eens bespreken!
Ik heb van die hipsters gekocht. Draag normaal gesproken strings en hipsters is al veel stof voor me Leek me wel zo handig met al dat kraamverband na de bevalling. Heb ze gewoon in XXL gekocht, vielen volgens mij wel groot uit. (heb er iig flink aan zitten trekken in de winkel om te zien hoe ver ze gingen haha) En er zaten ook nog 'leuke' bij, maar heb wel voor donkere gekozen. Dan zie je niet zo veel, was m'n gedachte er achter Ze hadden inderdaad leuke maillotjes enzo ja, heb ook die met dat grote hart op de kont. En nog van die kniekousen, dat leek me wel handig, die trekt ze niet zo snel uit(hoop/denk ik) Met paars geruit en roze geruit. Waren de luiers ergens in de aanbieding? En heb je echt pampers gekocht of bv. kruidvat merk? Echt zo'n bevallingsplan met wat je wel/niet wil? Lastig om te maken of viel 't mee? Ik heb er hier nog niets over gehoord of VK dit wil of niet. De volgende keer of de keer er na wilde ze wel ove rde bevalling gaan hebben, dus dan moet manlief sowieso mee.
@lonneke: hipsters vind ik niet zo lekker zitten, dus zal maar op jacht gaan naar grote oma onderbroeken hahahaah. lekker charmant inderdaad ik zou ook voor donkere gaan hoor! hihi grappig dat je dezelfde maillot hebt hmmmm kniekousen heb ik niet voor haar. ze moet ze maar aanlaten de luiers waren in de aanbieding bij de etos, 3 pakken voor 25,- ik had nog een kortingsbon van 10,- dus kwam op 15,- voor 3 pakken uit!! zijn wel de echte pampers. in het begin wil ik alleen pampers gebruiken, soms kunnen ze niet tegen de goedkopere namelijk. dat kunnen we later altijd nog uitproberen.. ja in dat bevallingsplan staat inderdaad wat ik wel en niet wil. viel wel mee hoor ik had een voorbeeldje dan is ie zo gemaakt. als je wilt wil ik hem je best toesturen dan kun je er zelf ook 1 maken, lijkt me toch wel makkelijk dan gebeurt het zoals wij willen en niet zoals hun willen, tenzij het niet anders kan natuurlijk!
Qua luiers waren we ook al aan het denken, denk ook dat we maar eerst voor pampers gaan..overstappen kunnen we nog altijd daarna. Stuur me dat bevallingsplan maar eens door als je wilt, ben wel benieuwd. Wie weet heb ik er wat aan Vannacht 'slechte' nacht gehad..vanmorgen pas in slaap gevallen en nu dus tot 11.30u geslapen. Rug/bekken zijn weer lastig vandaag, dus zal niet veel worden hier (Zal wel weer door de nacht komen)
nou mijn testje was vandaag al een stuk donkerder en de CB-digital zei "zwanger"!! Ben helemaal in de wolken
Bevallingsplan: Naam: Carola Geboortedatum: 24-05-1987 Plaats van bevallen: hopelijk thuis Kind: 1e kindje Aanwezig: mijn man Uitgerekende datum: 04-01-2011 Begeleiding van de bevalling: verloskundige, geen stagiaires/leerlingen ik wil er zo min mogelijk mensen bij hebben. Houding: ik wil indien mogelijk zelf de houding uitkiezen die ik op dat moment het prettigste vind. Tips zijn altijd welkom! Ik wil graag de mogelijkheid hebben tot een warme douche zodat ik me het beste kan ontspannen. Het persen zou ik graag op een baarkruk willen doen met mijn man achter me. Pijnbestrijding: ik heb het liefste geen pijnbestrijding, mocht ik er op het moment zelf wel om vragen omdat de pijn me te veel wordt wil ik dat er op dit verzoek in gegaan wordt, welke soort pijnbestrijding moet op dat moment maar bekeken worden. Ik ben best bang voor naalden, dus daar graag rekening mee houden zover dat kan. Fotos: ik wil dat er gelijk na de geboorte fotos van de kleine gemaakt worden, fotos van de bevalling hoef ik niet. Mijn man wilt graag de 1e paar minuten filmen na haar geboorte. Na de geboorte: ik wil de kleine gelijk op mijn borst/buik (indien medisch verantwoord natuurlijk). We zouden het fijn vinden om even alleen gelaten te worden met de kleine zodat we even met zn 3tjes aan elkaar kunnen wennen. Navelstreng: T. wilt de navelstreng doorknippen. Hier wil ik graag fotos van hebben!! Hechten: als er gehecht moet worden wil ik dat dit gebeurt door een ervaren iemand. Borstvoeding: ik wil dat de kleine binnen het uur bij me drinkt, graag hulp bij het juist aanleggen. Onderzoeken en wegen: graag waar wij bij zijn. Wassen: het liefste ben ik erbij met het 1e badje, T. wilt de kleine als 1e in bad doen graag goede begeleiding en uitleg hierbij. Aankleden: ook dit doen we het liefste zelf. Bezoek: wij zullen zelf aangeven wanneer we familie gaan bellen, onze ouders mogen gelijk komen als we gebeld hebben, broers en zussen ong. 3 tot 4 uur na de bevalling zodat we de tijd hebben om te douchen en bij te komen. Medisch ingrijpen: als dit nodig is, wil ik wel dat er verteld wordt wat er gedaan wordt zodat ik niet voor verassingen kom te staan. Eventuele keizersnede: ik wil dat T. bij de geboorte is, er mogen fotos gemaakt worden. Als het mogelijk is wil ik dat T. bij de kleine blijft, als ik op de OK lig. Wanneer ik klaar/helder ben wil ik graag even tijd met zn 3en hebben. Ziekenhuisverblijf: ik wil als het mogelijk is dat de kleine bij mij op de kamer blijft, zodat ik haar makkelijk kan voeden en aan haar kan wennen. Voeding: borstvoeding, mocht het echt niet kunnen om 1 of andere reden dan flesvoeding. De 1e fles wil ik graag zelf geven met bij zijn van T. Algemeen: Ik zie niet op tegen de bevalling. Ik ben bang voor naalden zoals hierboven al ergens staat. Graag daar rekening mee houden. Ik zal hierdoor niet snel voor pijnbestrijding kiezen, mocht ik dit wel aangeven dan wil ik dat het ook gebeurt want dan zal het teveel pijn doen om het zonder te kunnen. Ik wil dat er op mijn ademhaling gelet wordt, als ik veel pijn heb wil ik weleens anders/verkeerd gaan ademen waardoor ik ga hyperventileren, iemand die me verteld hoe ik moet ademen en er ook een beetje op let is fijn! alsjeblieft lonneke
Blike: Super meid! Gefeliciteeeeerd Thanks Naomi. Ziet er goed uit en is wel handig volgens mij. Zal m'n VK eens vragen of ze dit graag wilt hebben van me of niet. Mij lijkthet ewl fijn.
Zo dames ik kom even weer buurten! Zal ook even een update van deze kant geven! hihi Ik heb net even de was die er al even lag maar eens opgevouwen! Omdat ik niet gewend ben om 32 uur te werken schieten zulke dingen,hoe slecht ook, erbij in! Straks met hondje even naar de Dierenarts, denk dat ze een ontstoken oogje heeft. Dus even kijken of we daar iets mee kunnen doen. Ook zometeen nog maar even weer poetsen in huis voor zover me dat lukt, heb nogal snel last van mijn rug en na het was opvouwen doet hij weer verschrikkelijk veel pijn. Nu eerst maar even een boodschappenlijstje opstellen en dat vanmiddag als manlief thuis is maar even halen. Morgenvroeg (hoe laat precies weten we nog niet) komt ons neefje! En zondagavond word hij weer opgehaald! Even proef draaien! haha! Nee hoor, even mijn zus uit de brand helpen ! Maandag heb ik een gesprek met mijn leidinggevende, hij wil het over mijn toekomst hebben! Spannend dus! En weet niet of ik het positief of negatief in moet zien! Nou een behoorlijk verhaal! haha! Hoe gaat alles met jullie dames? Oh Echt Blike ik ben zo blij voor je! Ik hoop dat ik zulk nieuws ook snel mag brengen! hihi!
@mamma2be: wat balen dat je hondje waarschijnlijk oogontsteking heeft! hopelijk kan de da jullie een zalfje voorschrijven zodat het snel over is! druk druk druk dus bij jou! last van je rug is nooit fijn ik ken het helaas, doe maar wat rustiger aan dan meid! leuk dat je neefje komt logeren! spannend dat gesprek maar zal vast positief zijn als ze het zo zeggen!
Mamma2be: Fijn om weer een update van je te lezen Hoop dat de dierenarts een zalfje geeft voor het oogje, vind dat altijd zo zielig uitzien Doe 'n beetje rustig aan als je snel last van je rug hebt..de was loopt niet weg Nee, je snapt vast wat ik bedoel. Let op jezelf Leuk dat je neefje komt logeren (tenminste als het een leuk neefje is? haha) en succes met je gesprek maandag! Spannend! Ben benieuwd of het 'negatief' of 'positief' is, maar zal wel goed komen denk ik als ik je verhalen zo lees! Hier ga ik het niet over m'n nacht hebben, want dat begint gewoon met een dikke K M'n rug is weer lastig, bah. Vanavond naar Holiday on Ice. Hoop dat het dan wel wat beter gaat met m'n rug
heej allemaal, ja voel me eigenlijk prima, nog geen last van kwaaltjes. Maarja is nog vroeg, dus kan allemaal nog komen We gaan het dit weekend aan onze ouders vertellen! vind ik zo spannend
Blike, die komen mss nog wel Dus geniet d'r maar van dat je nog geen 'vervelende' kwaaltjes hebt. Leuk aan je ouders vertellen? Gaan jullie het op een speciale manier vertellen? Hier niet veel nieuws, weer veel rugpijn. Gisteren was toch weer wat te veel van het goede en ja, daa rmoet ik het nu mee doen dan. Ach ja, was wel leuk, een avond met z'n twee er op uit.