flink verstopt

Discussion in 'Zwangerschap' started by dolfijntje1985, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

Mar 28, 2007
    977
    1
    18
    hey meiden

ik zit flink verstopt en elke keer als ik naar de wc ga moet ik flink persen en komt er elke keer wel iets uit maar elke keer maar een paar keuteltjes zeg maar.
    maar nou ben ik heel bang dat als ik te hard pers dat het slecht is voor de kleine.
    ik heb ook al de hele nacht en dag pijn in mijn buik en constant harde buiken dus ben bang als ik ga persen dat ik michien de kleine naar beneden druk of kan dat niet. en kan het kwaad als ik zo hard pers.
    alvast bedankt voor jullie reactie's.

liefs diane

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    heey,

ik denk niet dat het kwaad kan hoor dat je perst... wel raad ik je aan het niet teveel te doen ivm aambeien :oops: ik heb die fout wel gemaakt en heb er dus me hele zwangerschap mee gelopen en nu nog :oops:

en moet je wel echt naar de wc :oops: zijn het niet al voorweeen ik had namelijk toen ik ging bevallen buikpijn en dacht dat ik steeds moet poepen ondertussen waren het weeen....

maar ik denk zelf dat het verder geen kwaad kan alleen oppassen voor aambeien raad ik aan..

(maar ik ben nog jong dus agghh haha mij raad zal misschien niet super serieus worden genomen ;) ) hoop het wel natuurlijk

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    heey,

ik denk niet dat het kwaad kan hoor dat je perst... wel raad ik je aan het niet teveel te doen ivm aambeien :oops: ik heb die fout wel gemaakt en heb er dus me hele zwangerschap mee gelopen en nu nog :oops:

en moet je wel echt naar de wc :oops: zijn het niet al voorweeen ik had namelijk toen ik ging bevallen buikpijn en dacht dat ik steeds moet poepen ondertussen waren het weeen....

maar ik denk zelf dat het verder geen kwaad kan alleen oppassen voor aambeien raad ik aan..

(maar ik ben nog jong dus agghh haha mij raad zal misschien niet super serieus worden genomen ;) ) hoop het wel natuurlijk

4. mrietje

mrietje Bekend lid

Nov 4, 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Gekke Natassie ;). Je hebt jouw kindje al en dus ook jouw ervaring. Waarom die niet serieus nemen? Ik denk ook dat het niet erg is. Alleen balen als je er aambeien van krijgt. Goed op je eten letten helpt misschien ook wel. Succes ermee :D.

xxx

5. moedergans

moedergans Actief lid

Apr 13, 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    Heb ik nu ook snel last van en dus idd ook snel aambeien.. auw auw.
    De v.k. raadde me metamucil aan. Gewoon bij de apotheek verkrijgbaar zonder recept.

't is een poedertje dat je oplost in een glas water (div smaken, sinaasappel is best lekker) en bevat ispaghula vezels oid. Maakt je ontlasting wat makkelijker. En je krijgt er geen kramp van (heb ik snel last van en was bang om dan weeën op te wekken).

Doet bij mij wonderen als't weer eens vast zit.
    Kan ook receptje krijgen via huisarts, maar vaak hoeft dat niet.

Al met al weer een praatje over poep, maar er zijn dus hulp middeltjes.
    Dit is dus geen laxeer middel maar iets met extra vezels wat de stoelgang vergemakkelijkt.

6. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben niet zwanger maar heb wel de ervaring.
    Ik zit namelijk altijd verstopt na mn eisprong.
    Laatste keer zo erg, dat ik het gevoel had een blinde darm ontsteking te hebben. Zo zeer dat dat deed; heb een paar dagen krom gelopen van de pijn.
    HA schreef Lactulose voor. Dit zijn ook poeders, oplossen in water, zit een citrussmaakje aan.
    Dit poedertje is ook te gebruiken tijdens zwangerschap, want mijn HA hield rekening met een evt. bevruchting (ivm de tijd na mn eisprong)
    Ik weet niet of je deze ook zonder recept kan krijgen trouwens.

Mijn schoonzus heeft hele goede ervaringen met klisma's. Ze zat dan wel 2 uur op de wc, maar ja, je moet het toch kwijt. Volgens haar is het zo bij de apotheek of drogist te halen. Ik weet alleen het merk niet.

Verder zou je roosvicee Laxo kunnen proberen. Drink ik nu elke dag een flinke beker van voordat ik ga werken.

Maar idd, pas op met persen ivm aambeien... die zijn echt geen pretje!

7. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Volgens mij, heb ik gelezen, dat het harde drukken niet echt goed is. VSM MAMA heeft een darm flora poedertje waar je een drankje van kan maken om je stoelgang wat gemakkelijker te maken. Het is speciaal gemaakt voor de laatste 2 maanden van de zwangerschap...ideetje misschien!

Hoop dat je er wat aan heb. ;)

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    anders even naar je huisarts bellen voor lactose siroop ik heb door het persen bij de zwangerschap van Daan ook te hard geperst en die aambeien zijn echt niet lekker.

De lactose siroop is helemaal super en je moet snel naar de wc

9. Mees

Mees Actief lid

Aug 15, 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Ik heb er vanaf dag 1 ook last van, en ben gelijk begonnen met lactulose, maar heb daar heel veel buikpijn van gekregen. Het is altijd net teveel of net te weinig lijkt wel... vandaag ben ik maar weer met Metamucil begonnen, dat werkt niet supergoed bij mij, maar ik krijg er tenminste geen diaree/buikpijn van...
    Heel veel succes!

Groetjes Jessica

10. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hier komt de zoveelste aanrader (tja welke moet je nu nemen he ;) ): Floradix.
    Zie ook bij onderwerp 'Tips tegen moeheid' want daar werkt het ook tegen.
    Ik zat ook helemaal vast en alles loopt weer 'gesmeerd' nu ik Floradix gebruik. Is mij aangeraden door de VK.
    Mijn moeder heeft het 1x gebruikt en zat de volgende ochtend ook blij te zijn op het toilet haha.
    En het is natuurlijk spul, geschikt voor het hele gezin, dus geen troep. Ik heb het gehaald bij De Tuinen.
    Succes!

Share This Page