Met mijn ziel onder de arm ben ik vandaag de dag doorgekomen. Blij dat ik eindelijk echt, echt besloten heb niet meer te roken. Opgelucht dat ik vandaag niet één keer de gedachte heb gehad om toch nog één keer een pakje te halen. Maar ik ben ook echt kwaad op mezelf. Jaren gerookt. Gestopt voor de eerste zwangerschap. Kostte heel veel moeite. Ik heb altijd gezegd het is dat ik moest stoppen omdat het om een zwangerschap ging, anders was het nooit gelukt. 3,5 jaar volledig rookvrij geweest. En vorig jaar in een gigantisch stom moment zo ineens begonnen. En nu moet ik dus stoppen. Niet voor een zwangerschap. Maar echt voor mezelf. En vooral ook echt nu. Want als ik nog een week wacht heb ik alweer een jaar gerookt. Een jaar lang het niet bestaande voordeel laten opwegen tegen de vele nadelen En als ik weer een jaar aan het roken ben word ik pas echt kwaad op mezelf. Hoe dan ook, vandaag ging best goed. Ik ben heel verslavingsgevoelig als het om roken gaat. En ik ben daarom blij dat de dag voorbij is en ik in ieder geval nog leef. Wat ik eigenlijk wil vragen; zijn er meer stoppers? En eventueel stoppers die het leuk vinden te kletsen? Eventueel een clubje maken zelfs?
Ik ben al jáááren gestopt, maar wil je even een hart onder de riem steken. De eerste week is moeilijk, maar het wordt steeds makkelijker. Echt. Laat je niet gekmaken en hou vol!
Oh vreselijk hè? Ik ben inmiddels 5 jaar gestopt. Het begin is zo ontzettend moeilijk. Ik leef met je mee. Het gevoel wanneer je er straks echt vanaf bent is het meer dan waard. Doorzetten hoor! Het levert je zoveel op!
Ik ben geen roker, maar wellicht helpt het om de aflevering van "Anita wordt opgenomen" van gisteravond terug te kijken (NPO1). Dat ging over patiënten met COPD, een ziekte die in ernstige gevallen vrijwel altijd veroorzaakt wordt door roken. Daar waren relatief jonge mensen met kinderen te zien wiens leven totaal ontnomen werd door de ziekte en zelfs kwamen te overlijden. Je doet het ook nu niet alleen voor jezelf, maar ook zodat je langer een moeder kunt zijn voor jouw kleine kinderen en zij in een rookvrije omgeving kunnen opgroeien. Succes!
Respect! Zet hem op, go for it! Ik ben een roker die jaloers is. In mijn zwangerschappen stopte ik zonder moeite en daarna weer begonnen en lukt het stoppen niet. En ik wil het echt graag maar blijf smoesjes verzinnen. Ik ga met je meelezen en hoop dat je topic me motiveert om ook te stoppen!
Succes, je kunt het! Hier inmiddels 4,5 jaar gestopt en geen seconde spijt van gehad. Ben gestopt i.v.m. zwangerschap en daarna nooit meer gedaan. Zo af en toe heb ik nog wel eens trek, dan loopt het water in mijn mond. Ik ruik dan even aan het pakje van mijn man en ben dan voorlopig weer genezen
Ik ben 9 dagen geleden gestopt.. als reactie slaap ik enorm laat en wordt continue wakker. Maar ik ga er vanuit dat dat uiteindelijk beter zal worden. Verder helemaal nergens last van eigenlijk. Ja heel soms denk ik wel oh nu zou een sigaret lekker zijn, om dan direct te denken nee het is niet lekker. Ben gestopt omdat ik het zo goor vond en omdat ik wil dat m'n zoontje opgroeit met een gezonde mama. Iemand gaf hier de tip om even naar de uitzending van Anita wordt opgenomen te kijken, ik heb die toevallig ook gekeken en ik kon alleen maar denken jaaaa kijk dit is waarom ik gestopt ben.. Heel veel succes, you can do it
En lees het boek van Alan Carr! Dat hielp mij. Ik ben echt een antiroker nu. Door het boek een gevoel van opluchting ipv dat ik ists mis! Dat is een stuk makkelijker volhouden!
Hier nog eentje.... 2 maanden na de bevalling weer begonnen. Stomme muts We zouden natuurlijk de stoute schoenen aan kunnen trekken en gewoon kunnen stoppen....?
Ik ben 5 jaar geleden gestopt, niet coldturkey, maar met pleisters. Heb gelijk stap 2 genomen en die wel 6 weken gebruikt en daarna nog kort de laatste stap. Het gaf mij net dat steuntje dat ik nodig had, zonder had ik het niet zo makkelijk gekund. Daarna was ik er ook helemaal vanaf en totaal geen behoefte meer aan gehad. Wat ik vooral heel fijn vond was dat ik ineens zoveel tijd overhield en dat ik niet hoefde te denken als ik wegging : " heb ik genoeg sigaretten bij me" en " mag ik daar roken?". Wat een bevrijding! Heel veel sterkte en succes!
Nu bijna 1,5 jaar gestopt. De gedachte die mij erg hielp is : in elke roker zit een stopper. Er is geen roker die stiekem niet een klein beetje wil stoppen. Ik was als zware roker (15 jaar 1 a 1,5 pakje per dag) altijd jaloers op mensen die het gelukt waren te stoppen. Dus: maak de rokers jaloers en stop!
wat knap van je! ik ben ook 4 jaar rookvrij geweest (met heel veel moeite gestopt) en een aantal maanden geleden weer begonnen.... en steeds weer een excuus om niet te stoppen (en een man die doorrookt grrr)....
Hier een exroker, inmiddels 11 jaar gestopt. Wij konden het destijds gewoon niet meer betalen en toen moesten we wel. Gelukkig is dat allang op de rit en roken we nog steeds niet. Al snel vond ik het vies ruiken en nu ben ik een echte anti hhahahahaha Als je de behoefte voelt, ga iets doen. Je geeft zelf aan dat je verslavingsgevoelig bent, misschien moet je eens gaan haken.. werkt ook nog eens heel ontspannen!
Mijn vriend is nu een week gestopt en die heeft een app die bijhoudt wat je al gewonnen hebt om het zo te zeggen en je kan ook met elkaar chatten ter steun etc. Misschien is dat ook nog wat om naar te kijken? Heel veel succes en je kan het!
Wauw wat ontzettend knap dat je doorzet. Ik rook zelf niet maar ben de dochter van een vrouw die tientallen jaren heeft gerookt en enorm verslaafd was. Nu heeft ze de zwaarste vorm van copd die je kunt voorstellen en ze is pas 58 jaar oud. Spelen met de kleinkinderen kan ze niet en meer dan 10 meter lopen zonder te stoppen en op adem te komen ook niet. Vaak denken mensen dat overkomt mij niet. Maar neem alsjeblieft, ook voor je kind/kinderen, het risico niet. Je kwaliteit van leven gaat zo hard achteruit. Neemt niet weg dat ik heb gezien hoe moeilijk het is om van de verslaving af te komen. Bij mijn moeder heeft Hypnotherapie en een programma stoppen met roken al het verschil gemaakt. Gewoon ter info voor je. Je bent een topper en dit gaat je lukken!
ik heb bij deze besloten om ook morgen "weer" te stoppen. Eigenlijk om definitief voor de tweede keer (en de laatste!) te stoppen. Waarom vandaag niet? dan kan ik vandaag nog eens nadenken wat het voordeel is van WEL roken... en dat het niet lekker is. ik ga wel graag even naar buiten, misschien dat ik dan even kan gaan voetballen in de tuin, of overgooien met een bal of een rondje lopen ofzo... onkruid wieden etc.
Daar dacht ik ook aan... misschien lukt het als je het als groepje doet en elkaar steunt door hier te schrijven enz.