Nog meer mensen die geen zwangerschapsverlof hebben?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door sandraske, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb het ook gedaan, bij de eerste. Toen de weeën begonnen zat ik nog achter mijn pc, tot het echt niet meer ging. Toen de baby 2 weken was nam ik hem mee naar kantoor om wat dingen te doen die niet langer meer uitgesteld konden worden. Ik was 2 weken te vroeg bevallen en om de een of andere reden was die mogelijkheid nooit in me opgekomen.
    Ik deed een hoop kleine klusjes tussendoor die geen uitstel konden lijden. Vanaf een week of 6 bracht ik de baby elke week een paar ochtendjes tussen de voedingen door bij mijn moeder om wat echt werk te kunnen doen en vanaf 8 weken ben ik weer begonnen met 3 dagen in de week werken en later 4. Ik moest ook nog afstuderen van mijn Post-HBO-opleiding trouwens, eindpresentatie had ik toen de baby 5 weken was.

Het ging prima, ik wist van te voren dat het zo zou moeten, dus ik was er al op ingesteld. Maar ik ben wel heel blij dat ik met de tweede en de derde wel echt verlof heb gehad. Mijn bedrijf is inmiddels groter, met meer personeel en een collega-vennoot, dus nu kon ik er echt even tussenuit.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

In mijn kraamweek is de bedoeling dat ik niet ga werken, daarna ga ik op de dagen dat de oudste op kdv is een uurtje werken en dat bouwen we gewoon langzaam weer op.. Werken kan desnoods vanuit mijn bed thuis met laptop maar de bedoeling is gewoon op de zaak (we wonen er naast)...

3. Nikaya

Nikaya Actief lid

27 mrt 2013
    428
    0
    0
    Gelderland
    ik heb ook geen verlof maar ik werk wel al vanaf het begin van de zwangerschap minder vanwege ernstige BI dat al vroeg begonnen is.

Ik ben newborn en baby fotograaf en vormgever en ik fotografeer dus al vanaf het begin van mijn zwangerschap niet meer en sinds een aantal weken zijn een ander deel van mijn werkzaamheden ook gestopt. Het enige dat ik nu nog doe is ontwerpen (o.a. geboortekaartjes) gelukkig is mijn website geheel geautomatiseerd dat klanten zelf hun teksten en foto's kunnen toevoegen en de bestellingen automatisch naar de drukker worden gestuurd. Op maat maak ik ook nog steeds wel kaartjes mits ik er genoeg tijd voor krijg dus geen spoed klussen.

Ik werk dus nu alleen op momenten dat het wel oke gaat. en neem veel rustpauzes tussendoor.

Na de bevalling ligt het er helemaal aan hoe het met mij gaat etc. dus kan geen indicatie geven wanneer ik dan weer begin met werken.

4. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik werk ook door tot de dag van de bevalling en bij mijn andere drie kindjes ging ik weer langzaam aan het werk toen de kraamverzorgster wegging. Het is wel voornamelijk administratief werk.

Deel Deze Pagina