Nog meer mensen die WEL van schoon houden?

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik werk gewoon 40 uur hoor, vaak nog meer zelfs. Voordat ik wegga kan ik stofzuigen en kan ook als ook thuis kom. Binnen een half uurtje is het gedaan.

Bed doen we altijd samen is dan echt in 5 minuten gedaan.

2. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat is het fijne als je het bijhoudt, dan is het niet zo veel werk

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat je daar nog van zou schrikken, nee dat vind ik wel echt vies, das max een week hier, in de zomer vaker, omdat mijn man nogal zweet

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Het is maar net hoeveel tijd je hebt (fulltime huismoeder of werk je ook x aantal uur buitenshuis, sociale 'verplichtingen' etc) en wat je belangrijk vind denk ik.

Zelf zou ik wel iets meer in het huishouden willen doen. Doe alles eigenlijk wel maar vaak met 'franse slag'. En zaken als 'ramen lappen' gebeuren hier bijvoorbeeld zelden (gelukkig glazenwassers voor buiten). Maar elke dag stofzuigen, dweilen en het hele huis poetsen? Nee, dat vind ik niet nodig.

xxx

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ondanks mijn werk, huishouden, huisdieren en partner heb ik gelukkig nog steeds tijd om te sporten, leuke dingen te doen met partner, familie en vrienden. Als dat niet zo was, zou het ws wwn ander verrhaal worden. Voorlopig voel ik me hier goed bij.

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hier met ups en downs, de ene week is alles aan kant en de andere week is het hier een zwijnenstal. Hangt van het weer af (soms zit ik gewoon liever in het zonnetje dan dat ik stofzuig), mijn humeur (als ik moe ben of ongesteld moet worden kan het huishouden het lekker bekijken grrrrrr):D, vaak ben ik met m'n hobbies bezig en denk ik 'ach ik doe het straks wel', zijn m'n kindjes strontvervelend en kan ik ze beter meenemen naar de speeltuin dan dat ze elkaar de koppen inslaan terwijl ik iets in huis doe, en soms knal ik 3 uurtjes en is het hele huis steriel.
    Geen pijl op te trekken dus! :D

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij werken veel, maar zijn ook erg op schoon en netjes. We kunnen allebei niet tegen troep en viezigheid. Ik vooral niet tegen troep, mijn man niet tegen stof etc. Dus ruim ik vooral op, en maakt hij vooral schoon :D

Zuigen elke dag minstens een keer omdat we 2 katten hebben, wc dagelijks, afwassen meteen na eten (net als tafel schoonmaken), beddengoed minstens 1 keer per week (nu met borstvoeding van een baby vaker omdat ik lek :)), badhanddoeken 2 keer per week, handdoeken voor handenwassen bij wc/keuken elke dag, vaatdoekje elke dag.

Best hysterisch als ik het zo zie haha :D

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Gezin van 2 personen, nu een baby, geen huisdieren.

Vaatwasser elke dag in en uitruimen
    Bed verschonen elke week, soms extra onderlaken schoon erop
    Stofzuigen 3 keer per week
    Wc elke week heel grondig ( tegels, achterlangs, enz..) om de dag heel de pot en bril grondig
    Wassen, elke dag een klein wasje vooral nu sinds de kleine er is.
    Nat afstoffen alles elke week
    Dweilen elke week ( alleen de keuken is tegels hier)
    Douche drogen we helemaal , na elke douchebeurt, ook zo de wasbak,vloer,raamkozijn.
    Handdoeken elke douchebeurt een schone, zowel man als ik.
    Vaatdoeken en theedoeken elke dag in de was.
    Om de dag schone kleren, man doet er iets langer mee, die heeft ze maar 2 uurtjes aan in de avond.

Strijken en ramen zemen heb ik een hekel aan, en doe ik dan ook zo min mogelijk....:)

Dit deed ik ook elke week toen ik nog 40 uur werkte.
    Dat was makkelijk met horeca, dan ben je halve dagen overdag thuis, en heb je tijd zat voor t huishouden.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Dan kruip je vers gedoucht zo je vieze nestje in?

Een keer per maand is wel heel weinig, ik vind t al stinken na een week.
    Vooral na een maand sexen, zweten, kwijlen, enz vind ik t heel erg ranzig sorry..
    Vind jij dat niet vies, nu je t zo lees? :) :)

10. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Hahaha ik heb al de neiging als we een halve week voorbij zijn om ons bed te verschonen.
    Ik vindt het ook heerlijk om in een schoon en fris bed te slapen.
    Als het heel warm is dan verschoon ik ons bed 2 keer per week.
    Moet er dus niet aan denken om een maand onder het zelfde beddengoed te liggen brrrr

11. augustus

augustus Niet meer actief

Hier ook hoor. 2 x per week de badkamer, 1 x vluchtig en 1 x grondig. WC elke dag vluchtig en 1 x per week grondig. Elke week schoon beddengoed. Stofzuig elke dag. Huis is altijd aan kant. Ik wordt zo onrustig als mn huis vies en rommelig is. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd zeggen ze altijd, wat mij betreft klopt dat.

12. Milujem

Milujem Niet meer actief

Zijn wij soms stiekem tweeling? :p

Dit had ik op kunnen schrijven :)

13. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Iedereen doet het op zijn manier. Als er overdag niemand thuis is wordt het ook niet zo vies. Ik werk 40+ uur per week en mijn man ook dus iedere dag de hele lijst dat lukt niet. Wel stogzuig ik 1x per week en iedere dag ff met de swiffer. 1 of 2 x per week dweilen. Wel iedere week beddengoed, maar gewoon omdat ik graag in een net opgedekt bed slaap. Handdoeken wel iedere keer een nieuwe.
    Maar iedereen doet het op zijn manier natuurlijk. Dr is geen fout of goed.

14. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Ik hou ook van gewoon schoon! Iedere dag douchen, huis dagelijks bijhouden. Ik loop niet met een doekje achter mijn kinderen, maar gewone hygiene vind ik wel belangrijk.

15. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Nou....ik werk in de thuiszorg en ik ben wel eens in huizen geweest, die waren echt wel fout :$
    heb zulke smerige keukens en toiletten gezien brrrrr
    en als er al dik een week een dikke plakkaat diarree naast de pot ligt ,vind ik dat behoorlijk fout!

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik snap niet dat sommige mensen hun bed verschonen na 1 maand, je doet toch ook niet 1 maand lang dezelfde kleren aan?

En idd zoals iemand hier al zegt: lekker een maand in zweten (iedereen zweet, vooral zomers), sexen, huidschilfers, etc. Brrrr

In je bed breng je zowat 50% van je hele leven in door, juist dát moet dan echt schoon zijn

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

bed wordt in de zomer elke week verschoond hoor...vooral als het warm is geweest!

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik douche 's ochtends altijd, dus nee.
    En sexen, zweten en kwijlen, tja, ik merk er niets van. Om het ranzig te noemen gaat me dan ook nogal ver. En het punt is, ik slaap er nog lekker in, het ruikt nog schoon (heb misschien heel goed wasmiddel;)). Want ik ben ontzettend gevoelig voor vieze luchtjes, ik ruik het op meters afstand. Handdoekjes bij het toilet vervang ik bijvoorbeeld elke dag omdat natte handdoeken die opdrogen ontzettend gaan stinken.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Toevoeging aan het bovenste: het helpt misschien ook als je gewoon in een schone pyjama slaapt. Van mensen die naakt of bijna naakt tussen de lakens kruipen begrijp ik dat de lakens niet fris blijven.

Ik kan persoonlijk niet naakt slapen, zelfs als het ontzettend warm is heb ik een pyjama aan.

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Oke, als je er tevreden mee bent, goed hoor!
    Ik dacht dat je er misschien anders over zou denken nu ik t zo had uitgelegd.
    Maakt niet uit, maar ranzig, ja dat vind ik t nog steeds.

Deel Deze Pagina