Nog meer mensen die WEL van schoon houden?

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tja ik heb zoiets zolang je ergens niet dood aangaat of ziek van wordt vindt ik het best.

2. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Dit is toch "normaal" dit heb ik bijvoorbeeld standaard van huis meegekregen....

3. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Dat ik ranzige kanten heb betekent niet dat ik niet van schoon hou. Je ken hier van de vloer vreten alst mot

4. Triskele

Triskele Niet meer actief

als dat telt onder gek noem mij dan ook maar gestoord , maar liever gestoord dan, ik ben eigenlijk helemaal niet zo panisch want juist omdat het hier schoon is en iets valt pik ik het van de grond en eet het gewoon nog op ofzo, doe niet zo moeilijk.

Sommige dingen zijn ook eigenlijk meer een kwestie van opvoeding, gebruik als dat ik dat zelf heb verzonnen, ik ben erger dan mijn moeder, alhoewel ze vroeger toen wij klein waren wel redelijk hetzelfde was.

Ik heb gewoon meegekregen dat je zuinig en schoon moet zijn op je eigendommen, heeft te maken met mijn zelfwaarde e.d. niet perse met dat ik bacteriën angst heb ofzo..

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Aan de mensen die elke dag hun wc schoonmaken met een doekje: hoe vaak maak je je toetsenbord van je computer/laptop schoon??

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Amen!

7. Triskele

Ik ben thuisblijfmoeder als ik het huis niet kon combineren met thuis zou ik meer thuis willen zijn maar goed dat is een keuze die wij hebben en niet iedereen heeft, ons gezin, huis komt op de eerste plek qua mijn zorg (echt vreselijk ouderwets ik weet het zo ben ik opgevoed en voel me daar fijn bij, het geeft ook een bepaalde rust in je hoofd)

8. SeaShell

Elke dag bij het stoffen. Stof ik er standaard bij (doe alles elke dag nat af)

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Vind het een beetje een nare topic. Alsof de andere niet schoon zijn. Zijn genoeg mensen die geen tijd hebben om elke dag te stofzuigen. En niet bij iedereen is het. En twee keer een handdoek gebruiken jeetje wat een verschrikking zeg. Je droogt je schone lijf toch af. En het handdoekje in wc daar drogen meerdere mensen hun handen aan af. Oh bah wat ontzettend smerig

10. Triskele

elke week eigenlijk uitgebreid met een tandenborstel, ik typ namelijk heel veel dus vind dat belangrijk, net zoals de telefoon (ook mobiel) verder gewoon met het afstoffen mee.. (net als tv, computerscherm en de rest)

11. SeaShell

En wat in de ogen van andere mensen smetvrees is, is dus gewoon NORMAAL schoon

12. tulip

tulip Niet meer actief

dan ben ik oprecht blij dat ik niet normaal ben.

13. Triskele

aahhh dat wist ik zoiezo al van mezelf (heb wel een beetje zelfkennis) LOL! :D

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Triskele, juist dat is de methode. Grondig schoonmakene en dan vooral ook tussen de toetsen. Toetsenborden zijn een grote bron van ziektekiemen dan wc-brillen. Vooral bij bedrijven, op scholen etc.

Net als de muis trouwens.

15. Triskele

Ja heb wel ooit een schoonmaakmuts (zo noem ik mezelf ook dus is geen kat) op een kantoor gehad die deed het met een compleet verdronken tandenborstel en toen was het toetsenbord kapot haha je moet het wel een beetje afdrogen (dus niet zeiknat)

*voordat mensen met een zeiknatte tandenborstel bezig gaan hihi*

16. tulip

tulip Niet meer actief

nee dat andere zijn nare topics, alsof je gestoord bent als je wel elke week je huis poetst en na toiletgebruik je handen wast. Dan moet je die andere topics maar eens goed lezen. ;)

17. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik hou ook van schoon en soms van te schoon zelfs. Ik kan niets uit handen geven omdat ik wil dat het op mijn manier gebeurt en ik dan echt een pietje precies ben :)

18. Triskele

Ik ben trouwens eigenlijk nooit zo lang bezig per dag want het is ook een kwestie van bijhouden als je het zo doet (het word nooit echt supervies namelijk) ik denk een uurtje bewust en dan tussen de dagelijkse dingen door doe ik vast ook wel wat (soms gaat het zelfs onbewust)

19. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hehe eindelijk een topic voor de NIET ranzige mensen ;)

Maar het vorige topic ging meer over hygiene bij zichzelf volgens mij. En ik ben extreem schoon op mezelf!

Kan me gewoon niet voorstellen dat iemand zijn handen niet wast na een wc bezoek, of niet zijn tandenpoetst of make-up eraf haalt. En een maand met je beddengoed is ook te smerig.
    En ja ik douche elke dag met een schone handdoek want het idee dat die handdoek door mijn bilnaad is heengegaan en daarna over mijn gezicht. Uuh nee daar bedank ik voor!!

Ik heb geen smetvrees maar ik vind heel veel dingen wel vies maar gelukkig denk ik er niet altijd over na hoor. Maar de normale dingen zoals handen wassen, tandenpoetsen enzo vind ik eigenlijk gewoon normaal dat je dat doet.

En ook mijn huis is altijd netjes wat ik ook niet meer dan normaal vind en nee ik poets echt niet elke dag hoor maar kwestie van bijhouden ;)

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb ranzige trekjes

Maar mn huis is spik en span!

Stofzuigen doe ik 2x per dag ( ochtend ivm kruipend zoontje ) En voor dat mijn man thuis komt en omdat ik 2 katten heb die extreem verharen.

Dwijlen doe ik ook elke dag ( heb een klein huis dus zo gedaan )
    Mn kleding is altijd gewassen en gestreken.
    En mn bed doe ik om de 2 a 3 weken in de winter en in de zomer elke week. ( en ik was ook mn dekbed op 90 graden )
    Mn aanrecht doe ik eigenlijk best vaak als ik eten heb gemaakt ff dettol sprayen doekje er over heen klaar!
    Wc elke dag met een chloor doekje en 3x per week grondig.
    Badkamer 1x per week grondig en na het douchen doogtrekken met een trekker.

Ik douche om de dag dit omdat ik een extreem droge huid heb en dus niet elke dag kan douchen. Was me zelf wel als ik niet douche. Handdoek gaat 2 dagen mee zo ook de handdoek in de keuken.
    Oh en mn vaatdoekje maar 1 dag.

Dus uhm ondanks mijn vieze trekjes ben ik best schoon :D

Deel Deze Pagina