Hier ook soms maar dat is echt zelden. Ik let op kleding omdat ik het belangrijk vindt dat mijn dochter er netjes en verzorgd uitziet aan het begin van de dag in ieder geval Dus valt het mij op dat als dat bij andere kindjes niet zo is. En ja ik ken ook de meeste kindjes bij naam op de groep en ook de meeste ouders. Maar ik zal wel een uitzondering zijn.. als de grasvlekken op de knieen zitten, is het denk ik niet gewassen
Haha ja inderdaad ik word altijd bijna misselijk als ik zie hoe die koelkasten eruit zien en dan nog niet over de huizen te spreken, gatver., vind het vooral zielig als er dan nog kinderen in leven ook Wij hebben onder ons ook zo'n buurvrouw die daar met haar zoon woont. Het is een gallerij dus iedereen loopt langs, die keuken is een vieze gore bende daar en dat ze dan gewoon durft om niks voor het raam te hebben snap ik ook niet gelukkig hoef ik er niet op visite
Dat heb ik ook, vond het ook ltijd vies als kinderen met allemaal snot rond hun neus lopen (ik snuit de neus dan constant van mijn kinderen) en soms kan je bij de mond zien wat ze gegeten hebben of ze hebben een zwarte mond Erg vies ongekamde haren is ook not done hier
ik stofzuig en dweil elke dag. handen altijd wassen na toilet en thuiskomst. altijd doekjes voor de kids bij. handdoek gebruik ik vaker dan 1x. bedden 2x per week. toilet en badkamer 1x per week tenzij het echy eerder moet. opruimen en afwas elke dag als de kids smiddags en savonds op bed liggen
Mijn buurvrouw ook.. wonen er met 4 kinderen en lopen altijd in dure kleding en hebben 2 dikke auto's.. maar dat huis! Het stinkt verschrikkelijk, schimmel.. De ramen van de slaapkamers (ook van de kinderen) zijn sinds vorig jaar april niet meer open geweest (toen kwamen er namelijk nieuwe ramen). Mijn man is er 1 keer binnen geweest en het zal dus overal onder de schimmel, vuilniszakken in huis.. En dan ging ze lopen zeiken dat ze een streep stoepkrijt van mijn dochter vies vond en bij een andere buurvrouw dat ze s'avonds de slang van haar droger niet uit het raam mocht hangen want dat was ook vies. En als ze dan eens een keer vuilnis gaat weggooien in de ondergrondse container gaat ze heel overdreven in de weer met zo'n flesje ontsmettingsmiddel haha. Ze hebben overigens een restaurant, wil niet weten hoe die keuken eruit ziet
Heb ik gedaan. Nu word er gedaan alsof de mensen in dat topic vieze mensen zijn. Je kunt ook te schoon zijn. Met kinderen red je het simpel weg niet altijd en vinden tijd met hun man en kinderen belangrijker dan dweilen.
Stofzuigen/afstoffen elke dag (soms 2 x per dag), moet ook wel want heb 2 katten en een kind dat graag op de grond speelt. Dweilen om de dag. Bedden 1 x per week. Toilet elke dag een doekje erover heen en 1 x in de week samen met de badkamer een grondige beurt. Afwassen en opruimen elke dag. Qua persoonlijke hygiene, elke dag douchen, elke dag een schone handdoek en elke dag schoon ondergoed/kleding. En heb écht geen smetvrees
Hallo tulip Ik herken mezelf in jou verhaal ! Stofzuig zelf ook elke dag voordat ik naar het werk ga dweil me vloer om de dag heb plavuizen . Heb ook een hond dus al die haren moeten dan ook weg . Als mensen hier binnen komen zeggen ze oh het is hier altijd opgeruimd en schoon . Kan echt niet tegen troep en houd dus van een opgeruimd huis . Ik verschoon ook 1 x per week me bed. En maak ook de wc elke dag schoon . Dus je bent niet de enige
Raar dat sommige van die mensen wel uren per dag op ZP kunnen rondhangen maar "te druk" zijn voor een keer te stofzuigen Een uurtje per dag kan er echt wel af Of een halfuurtje. Stofzuigen en stoffen zijn zo gedaan hoor Waarom mogen ze ons in het ander topic wel smetvrezerig noemen maar wij die anderen niet onhygiënisch vinden?
Ik ben schoon, mijn huis is schoon en mijn kinderen zijn schoon. Maar te schoon is ook niet goed en daarbij heb ik wel meer te doen dan alleen maar schoonmaken!
N.a.v. alle eerdere topics begon ik bijna aan mezelf twijfelen, ik heb toch echt geen smetvrees maar t is hier wel altijd redelijk netjes en schoon. Elke dag gaat de stofzuiger door t huis (moet ook echt wel met een baby en een peuter), beddegoed wordt wekelijks gewassen, toilet elke dag schoongemaakt en we gebruiken allemaal elke dag een schone handdoek en poetsen ook dagelijks onze tanden
Stofzuigen 1 a 2 keer week beneden, badkamer 3 x per week (ik verlies nogal veel haren na het harenwassen ). Wc boven en beneden zeker 1 x per week schoonmaken, als er veel bezoek komt altijd extra. Beddengoed 1 x per 2 weken. Voor de rest iedere dag schoon vaatdoekje, paar keer per week schone theedoeken en handdoeken. Dus volgens mij niet overdreven netjes, maar wel lekker opgeruimd en fris
O trouwens met een half uur a 1 uur red ik het echt niet. Ja zoals je schrijft stofzuigen en stoffen wel, maar de dingen die hier nog meer geschreven worden (dagelijks de wc, badkamer, wasje draaien enz) en daarbij eten koken, tafels afvegen, kinderen wassen, haren kammen, was opvouwen enz. enz. enz. ......... Ik wil van het leven genieten!
ik geniet ontzettend van het leven hoor, das weer echt een vergelijking van niks. Als je het niet elke dag bij houdt, ben je toch juist 1 dag in de week uuuuren bezig om het schoon te krijgen??
de kraamverzorgster vond het hier destijds ook heerlijk schoon zei ze, bij sommige mensen had zij het idee dat het schoner was toen zij geweest was dan ervoor.
Oh ja hoor ik ben hier de hele dag en heb niks beter te doen. Zal maar niet vertellen wat ik allemaal gedaan heb. Handige aan een ipad is dat je soms even kunt kijken. Dus niet meteen oordelem vind onhygienisch nogal een groot woord. Misschien hecht iedereen er andere waarden aan. Niet gelijk een reden om zo neerbuigend te doen daarover.
Hier ook schoon hoor. Trouwens handdoek hergebruiken hangt ervan af. Als je hem op de grond gooit en je voeten ermee afdroogt kan ik me voor stellen dat men dat goor vindt maar als je deze enkel gebruikt om jezelf te drogen zonder je voeten e.d. dan kan je deze wel hergebruiken mits je hem meteen ophangt op de verwarming om te drogen. Anders is het een muffe toestand en ook niet fris.
Nou eerlijk... Ik ben liever 1 dag goed bezig dan elke dag hoor.. Schoonmaken is verre van mn hobby! En ondanks dat het geen excuus is.. Werk ook in de huishoudelijke hulp, dus als ik 2x per dg heb getofzuigd, wc's en badkamers heb gedaan heb ik echt niet altijd zin om dat nog een keer te doen als ik thuis kom... Tuurlijk doe ik wel wasjes en afwassen en koken e.d Maar als t bijvoorbeeld lekker weer is laat ik de rotzooi lekker rondslingeren en ga wat leuks doen met mn zoontje de rest komt weer wel, het loopt gelukkig niet weg dus dag scheelt