hier op dagen dat ik vrij ben flink aan de poets Handdoeken moeten als vrouw zijnde elke dag schoon zijn dus elke dag schone Stofzuig op de dagen dat ik vrij ben Wc doe ik met een doekje als ik ga soms meerdere keren per dag Elke dag schone theedoeken gastendoekjes en vaatdoekjes. Ben alleen geen opruim type dus ondanks dat het schoon is is het wel altijd een rommeltje maar dat is vaak speelgoed van onze dochter Ook vind het ERG belangrijk dat Z elke dag schone kleren aankrijgt Dus ik heb mega veel was in het weekend wat soms wel eens blijft liggen maar ik zal mezelf en onze dochter nooit echt kleren van de vorige dag aan doen Zelfs een pyjama moet elke dag schoon Bedden verschonen wil nog wel eens vergeten maar doel is 1 keer in de week. Zie ik dat Z dr laken vies is dan doe ik die een keer extra.
Ah een topic voor mij met mijn rare tik! Ik ben een ADHD met een schoonmaaktic Alles moet schoon zijn en krijg de kriebels van vlekken Kan ook echt niet tegen vieze keukenkastjes bijv Heb witte muren en witte meubels en zo ruim mogelijk opgezet Geen verzamel hoekjes enz, kan ik echt niet tegen! Elke dag moet ik iets doen en zoiezo moet het elke dag gewoon "aan kant" zijn Soms heel vervelend want ik zit mijzelf er wel eens mee in de weg Vind ik het echt niet goed genoeg hier Maar vaak als ik weer zo een gevoel heb ga ik op visite bij iemand En bij de meeste is het een *****zooi in mijn visie en dan ben ik weer helemaal happy met m'n huisje O en m'n dochter mag gewoon spelen en rommelen hoor Daar is ze tenslotte kind voor
Ja wij hebben hier ipv een groter vrijstaand huis een rijtjeshuis in goedkopere stad gekocht zodat ik niet hoef te werken dat was een stap terug maar daardoor heb ik dus nu wel tijd genoeg, komt dus niet vanzelf aangewaaid zoals veel mensen denken..
I love it een schoon huis elke dag ff een stofzuiger er door ,een lekker fris aanrecht en wc Ach ja somigge zeggen jij ben zo schoon je heb smetvrees tja ,dat komt omdat ik vraag willen jullie je schoenen uit doen heb lichte vloerbedekking vind dat zo goor .jammer dam voel mijn er prettig bij doe echt niet elke week mijn ramen over zo 1 keer per mnd voldoende
das wel vervelend idd, ik heb er zelf geen last van, op een dag dat het 30 graden is en ik ineens besluit om met dochter naar het strand te rijden laat ik de boel ook de boel...dat kan ook als je alles netjes bijhoudt Maar goed mijn keuken is weer lekker helemaal uitgedaan, tot groot genoegen van onze dochter, want die vind het heerlijk om met water bezig te zijn. Sopje voor haar gemaakt en zij heeft haar eigen keukenspulletjes gedaan...
Ik heb in deze 'warme' maanden altijd een ander schoonmaak ritueel dan in de koude maanden. In de warme maanden; - Stofzuigen elke dag & als het nodig is 2 keer per dag - Dweilen elke dag - Afstoffen elke dag - Douche schoonmaken om de dag - Wc goed poetsen elke dag - Bedden verschonen 2x per week - 3 wasmachines was per dag - 4x per dag afwassen In de koude maanden; - Stofzuigen elke dag - Dweilen elke dag - Afstoffen elke dag - Douche schoonmaken om de dag - Wc goed poetsen elke dag - Bedden verschonen 1x per week - 3 wasmachines was per dag - 4x per dag afwassen Zaterdag haal ik alle meubels e.d. van de want en word alles nog een grondig aangepakt. Voor de ramen hebben we n glazenwasser Ik werk 3 hele dagen en 2 halve dagen..
O dat doe ik ook hoor, alleen zodra we thuiskomen of die meíd ligt op bed. Dan ga ik weer Maar heb een luien man kwa huishouden dus elke dag ,mede door hem ( en huisdieren),wat te doen...
haha opvoeden die vent van je zo en gestofzuigd en gedweild en de poppen/verkleedkleren zijn gewassen en hangen op....heerlijk
Die is nIet meer op te voeden Ach ja heb verder geen verplichtingen (meer) Vandaag weinig want ik heb een zieke dreumes die alleen maar bij mij wil liggen.... Vent heeft wel gezogen voor mij! Omdat ik moest werken (laatste werkdagen van de opzegtermijn)
Dit is op zich toch wel normaal? Ik was alleen niet af dat doet de afwasmachine En de wasmachine staat hier niet elke dag aan. Vind het wel knap dat je het naast je werk nog doet. Ik zou daar dan iemand voor nemen. Voor de ramen hebben wij ook gewoon een glazenwasser.
Ik ben alleen heel erg schoon als het op mijn huis aankomt, hou alles elke dag bij. Voor de rest ben ik nietzo bacterie bang. Als me huisje maar wel schoon is!
Eerlijk gezegd word ik beetje moe van wel of niet schoon en al die topics. Iedereen houdt het schoon op hun eigen manier. En de één doet dat iets meer dan de ander. Iemand die elke avond doucht voor het slapen gaan en alleen slaapt zal iets langer met beddengoed doen. Iemand die bijna nooit thuis is zal minder vaak stofzuigen, dweilen, poetsen dan een gezin dat bijna altijd thuis is. Het is maar net wat je gewend bent. Iemand die twee dagen een handdoek gebruikt is toch niet vies? En iemand die elke dag een nieuwe pakt is toch niet hysterisch.
Nou ik ben niet bang voor vieze handen ofzo Pak rustig een oude stoffige ruimte aan voor renovatie Maar in dat andere topic worden dingen genoemd die gewoon horen bij normale sociale hygiëne Bewijst wel weer hoeveel heldere viezerikken er bestaan
In mijn ogen ook normaal truus wil ik ook wel maar ik denk zelf altijd met de handen gaat het sneller .. Een hulp ja hebben er wel over nagedacht, maar we zijn overeengekomen dat dat hem niet gaat worden, gewoon omdat ik er dan als nog bij wil zijn en altijd zal zeggen hoe ik het zelf doe en me ga ergeren haha. Ik moest dus laatst bij de buren de konijn en hamster voeren, en die zijn gewoon zo het huis uit gestapt, in de gang rook je de bedden Bordjes met korsten op het aanrecht, nou ja zo kan het dus ook .
Ik poets wel constant, gewoon omdat ik het leuk vind en de geur van schoonmaak middelen vind ik heerlen. Stofzuigen iedere dag, dweilen normaal 2x per dag maar nu met pup vaker ivm nog niet zindelijk. Badkamer dagelijks alleen 1 keer pw de tegels, wc hoort bij de badkamer, woonkamer iedere dag nat stoffen, slaapkamers om de dag stoffen ( bij ons staat alleen een bed dus is niks te stoffen ) iedere dag stofzuigen en om de dag dweilen, ik woon in een woonwagen dus alles gelijkvloers daarom pak ik dagelijks alles even mee. Bedden verschoon ik 2 of 3x per week. Swinters 1 of 2 keer.
je hoeft er niet moe van te worden als je het topic niet opent. Inde 2voorgaande topics werden mensen die wel schoon maakten voor gek gezet. Ik vraag ook niet of alle viezerikken hun mening hier weer komen spuien, de titel lijkt mij duidelijk. Dit is voor mensen die wel van schoon houden!!
o wow, ik dacht dat ik een tic had, maar jij hebt m ook!! en nog heviger *dit inspireert mij dan altijd weer tot nog meer drift* Nou ik kon mijn meid nog even op bed liggen, ze lag diep genoeg. Heb nog even mijn "emmer ronde" kunnen doen en het bed kunnen verschonen inclusief was aanzetten, en opvouwen. Emmer ronde houdt bij mij in, alles wat je met een emmer sop en een doek en droogdoek schoon kan maken. Dus alle kasten, aanrechtkastjes,koelkast,deurklinken, buitenkant keukenapparatuur, wastafels,toilet,kinderstoel,vensterbanken,bankstel (melkspetters en kwijlhandjes) en de randjes van de stopcontacten Wie houdt er trouwens een lijst bij? Ik probeer het wel eens ,maar loopt altijd in het honderd omdat ik altijd doe waar mijn oog opvalt
Ik ben een enorme poetser..... We waren laatst op vakantie en daar was geen stofzuiger, ik werd gek! Ik moet gewoon 2x per dag stofzuigen. Als mn man weer eens gek van me wordt, ga ik gewoon de garage doen haha. Kan ook heel slecht stil zitten hoor