Waar haal je de tijd vandaan? Ik moet al mijn schoonmaakwerk opmmijn vrije dagen doen in de tijd dat mijn baby slaapt. Ik ben al trots als het gelukt is te zuigen en te dweilen. En dan als ik geluk heb nog de badkamer kan doen...
ik denk dat je het hier al zegt, "op je vrije dagen" dus waarschijnlijk werk je veel? Kijk ik heb alleen een woensdagklant nog voor aankomende maand (thuiszorg) en ik heb mijn eigen bedrijfje (fotograaf) waar ik de tijd zelf kan indelen....... dus dan is het al makkelijker
dit doe ik ook precies zo, van de kids zelfs vaker, handdoek gebruik ik zelf 2 of 3x, dingen als keukenkastjes en koelkast gewoon bijhouden, elke x dat je het bijvult
Uhh.. ik moet wel een beetje lachen hoor om al dit soort topics. In dit topic valt me weer op dat sommigen toch ècht wel een soort van smetvrees hebben, net als me in het 'ranzige' topic opvalt dat sommige mensen er geen 'normaal' hygiënisch gedrag op nahouden. (bijv. het niet handen wassen na toiletgebruik). Voor de rest vind ik alles zwaar overtrokken en ik voel me nergens thuishoren 'snif' want ik ben beslist geen poetsfreak maar alles is hier schoon en wordt gewoon bijgehouden. Wat niet betekent dat er nooit ergens een plukje kattenhaar ligt of een beetje stof op de vensterbank trouwens. Maakt het je nu echt beter dan je 'buurvrouw' bijv. als je kans ziet om 2 x per dag te stofzuigen? Ik zou ten eerste niet weten wanneer ik dat zou moeten doen en ten tweede zijn er dan vast nog 10 dingen die ik leuker vind om te doen en dat dus doe. Daarbij... ik was vroeger heel erg perfectionistisch en alles was altijd brandschoon. Sinds er dingen in mijn leven gebeurd zijn die nogal wat teweeg hebben gebracht, kan ik alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik dat 'gedrag' achter me heb gelaten. Het leven is zoveel relaxter nu!! Nu denk ik 8 van de 10 keer als ik iets niet heb afgekregen; 'morgen is er weer een dag' en duik lekker naast mijn mannetje op de bank. Jaren geleden was dat niet gebeurd en had ik het beslist af willen maken of behoorlijk de pé ingehad als het niet was gelukt. Dat soort trekjes duiden wel op een soort van neurotisch gedrag, weet ik dus uit ervaring. Maar goed, iedereen moet gewoon doen wat het beste voor haar werkt en daarnaast misschien ook accepteren dat er ook andere manieren zijn.
Vraagje voor iedereen in dit topic die nette pakken draagt voor het werk: hoe vaak laat je het stomen? Pantalon/jasje. Wat is normaal?
Niet Ik was pakken binnestebuiten op 30 graden uit laten hangen en met een doek (tegen het glimmen) strijken. Is net zo netjes (althans als je netjes strijkt) en altijd fris wanneer je wilt. Ik was alles zelf, ook wollen winterjassen en zelfs mijn trouwjapon.
wou net zeggen LANG LEVE DE BOX, dat is ook goed voor om leren zichzelf bezig te houden even een uurtje ofzo..
ja idd of je nu 24/7 poetst of niet, ik krijg altijd een beetje jeuk van ouders die niks kunnen doen als de kinderen wakker zijn. Zeker met baby's..die kunnen zichzelf wel even vermaken hoor
Ik denk dat baby's inderdaad het makkelijkste zijn juist qua schoonmaken als ze wakker zijn. Ze trekken nog niks overhoop, willen niet constant om je nek hangen, smijten geen wasknijpers of onderbroeken van het balkon of willen niet gedwongen meehelpen haha.
Ik houd ook van schoon maar ben niet panisch voor andermans glazen, stoeprandjes, etc. Een handdoek gebruik ik een week en zie niet in wat daar 'niet schoon' aan zou zijn. Voor mijn gezicht en haar gebruik ik een aparte handdoek die ik een keer per twee dagen verwissel. Het beddengoed hoeft voor mij ook niet elke week verschoond te worden. Een keer per maand of per drie weken (of iets vaker in de zomer) is prima. We douchen elke dag dus zie niet in hoe beddengoed zo vuil kan worden dat het elke week eraf moet. Stofzuigen doe ik echt niet vaker dan twee keer per week. Heb er een grondige hekel aan en zo vaak is gewoon niet nodig hier (hebben parket).
In mijn geval is een opgeruimd huis een opgeruimd hoofd, het brengt mij dus veel rust als ik alles aan kant heb.....komt mijn gemoedsrust dus alleen maar ten goede en neurotisch? ja dat klopt, hoort een beetje bij mijn adhd krijg er ook therapieën voor
als je je afdroogt heb je schilfers, en bacteriën vinden die heerlijk dat is dus de reden waarom je je handdoeken vaker verschoond en op 60 graden wast idem aan je beddengoed, plus dat je er ook nog eens lekker in ligt te zweten, en al je talg in de lakens komt ik vind 1 x per maand bed verwisselen dan echt te weinig, hier gaat het meteen zodra het niet meer wasgoed achtig ruikt en dat is in de zomer wel iets sneller (4? dagen) dan winter (1-1,5 week)
ik heb een drukke peuter maar die vermakat zich uitstekend, speelt veel op zn kamer...en ik kan gewoon mn gang gaan.. en idd met baby is het nog makkelijker, ik heb ook een draagzak, dus stel dat het ehct niet gaat, is dat ook nog es een optie... maar bij mn oudste ook nooit een probleem geweest, juist had ik toen een routine, na de eerste voeding speeld ehij even in de box en dan ee dik bepaalde dingen..maar hij lag ook veel op zn speelkleed, nou dan kan je ook gewoon een hoop doen..
Ik hou ook van schoon, stofzuig iedere dag, dweil 3 x in de week, maak elke dag de wc's schoon en verschoon ook 3x in de week mijn bed. Nee ik heb geen smetvrees, hou gewoon van schoon en opgeruimd.
Jeetje, ik hou ook erg van schoon en opgeruimd, maar hoe krijgen mensen het voor elkaar om Iedere dag te zuigen/dweilen/wc's en badkamer te doen en meerdere keren per week bedden te verschonen? Ik neem aan dat die personen niet of weinig buitenshuis werken? Ik moet ook gewoon nog werken, en op mijn vrije dagen probeer ik idd het schoonmaken zoveel mogelijk tijdens de dutjes van mijn zoontje te plannen, omdat ik die tijd zoveel mogelijk met hem wil doorbrengen. Dat wil niet zeggen dat ik nooit stofzuig of dweil waar hij bij is, maar ik ga niet uitgebreid de badkamer staan soppen. Ik denk dat ik zo'n 3 keer in de week stofzuig, 1 à 2 keer dweil, beddengoed en badkamer 1 keer in de week. Strijken zo 1 keer in het half jaar . Het enige dat ik wel echt dagelijks doe is de was (en vaat + keuken en zo).