Pijn in mn nek

Discussie in 'De lounge' gestart door Spikkel19, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hoi,

Ik vroeg mij af of iemand hier tips heeft voor pijn in je nek.. Want jeetje mina ik verga van de pijn in mijn nek en dus ook hoofdpijn. heb al paracetamol op ibu heb ik niet in huis :( hete douche maar niks werkt..

Ik denk dat het ook wel door spanning komt maar wil dr graag vanaf..

dus mijn vraag heeft iemand tips?

2. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    dan kunnen wij elkaar een handje geven!
    wat hier helpt...een man die goed kan masseren!
    is die niet in de buurt...pak een tennisbal en leg die onder je nek...bvb op de bank...en goed bewegen...succes!

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik lees ook even mee...

Komt bij mij door een ongeluk vroeger en in periodes van drukte speelt het weer op. Elke maand even naar de fysio om de boel los te laten trekken maar ik vrees dat hij afgelopen week net iets te hardhandig te werk is gegaan, in combinatie met de stress van de afgelopen weken.

Qua paracetamol: 2 nemen en even een half uurtje gaan liggen zodat het goed kan inwerken. Evt. vanavond voor het slapen gaan nog 2 nemen.
    Heb je iets ontspannends in huis, kamillethee ofzo, gebruik dat dan. Spanning slaat grotendeels op je schouders en dan blokkeert de boel ook. Een warm bad is beter dan een douche. Daar ga ik zometeen in bubbelen en kijken of het helpt.

Heb net ook al een uurtje op bed gelegen maar dat maakt niks uit helaas. Wil af en toe nog wel eens helpen. Misschien in combi met 2 pcm? Hoop dat je dan een gewillige man/vriend hebt die de zorg voor jullie kindje even op zich wil nemen.

Vraag me trouwens ook af in hoeverre weerswisselingen (luchtdruk) invloed hebben op spanningsgerelateerde klachten als nek/hoofdpijn...

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ja kleine meid ligt op bed dus dat scheelt die slaapt lekker 2 pcm zit er ook al in.. Bad heb ik helaas niet.. maar man man wat doet dit zeer zeg Pff hoop dat het dinsdag over is anders baal ik helemaal :(

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Heb er ookal de hele week last van, zwaar irritant en ook nog zweverig erbij!
    Pittenzak geeft hier wel even verlichting.

6. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL

7. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb exact hetzelfde... De laatste dagen is het weer erger en iedere dag als ik opsta weer raak... Blijkt hier ook extra gevoelig door de airco die 's nachts aanstaat. Raken mijn spieren extra stijf en heb ik dus hoofdpijn.
    Die hoofdpijn kan ik 9 van de 10 keer terugleiden naar een pijnlijke spier in mijn schouder of rug.

Hier werkt een paracetamol vooralsnog prima. En een dikke laag tijgerbalsem. Durf ook niks anders te nemen nu ik zwanger ben... Heb hier van een hele tijd geleden ook diclofenac liggen... Als het normaal, als ik niet zwanger ben, verschrikkelijk last heb, dan is zo'n pilletje echt hemels! Ontspannen mijn spieren ook gelijk.

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @lievemamatrix dyclofinac is idd ook een goede, Maar bij mij werkt dat helaas ook niet. heb een spierziekte dus dat maakt dat mijn spieren heel snel strak staan en dan echt mijn normale medicijnen nodig hebben.. Maar dat doe ik alleen als ik pijn in mn rug en benen heb.. Nu met mn nek dus niet
    Maar ik kan idd nog dyclo proberen..

9. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik heb fibromyalgie en daardoor ook vaak last van nekhoofdpijn (zo noem ik het altijd), dus inderdaad 'stijve' nek en daardoor ook erge hoofdpijn.

Bij mij werkt sarixell heel goed...en dat is ook het enige dat helpt!

Sterkte!

10. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Zie nu pas dat jullie dinsdag gaan trouwen. Hoop voor je dat het tegen die tijd weg is, en je van jullie dag kunt genieten zonder hoofdpijn!!

Enige wat ik kan zeggen - beetje dooddoener nu - is: "doe rustig aan".

Anders misschien morgen een spoedbezoekje aan de fysio?

11. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Bij mijn helpt warm water altijd. Of iets anders warm er op doen.
    Ook je nek gewoon warm houden.

12. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Eventueel smeren met spiralflor of voltaren ? Dat doe ik altijd èn , dat klinkt misschien heel tegenstrijdig ; koelen ! Die tip kreeg ik van de chiropractor , 10 min ( niet langer !!! ) een icepack in een doek er tegen aan leggen , ik doet dat nu altijd zodra mijn nek weer opspeelt en vind het super fijn !

En " trek " je schouders naar beneden, vaak als je nek pijn hebt trek je je schouders op wat nog meer spanningspijn geeft , probeer dit ook te doen als je ligt , waarbij je als het ware je nek wat lang maakt , maar houdt je rug recht !

Succes meid , hoop dat het gauw over is , die irritante rot pijn:)

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    De pijn was gister gelukkig over :)

14. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98