Na de discussies over kerstpakketten en fooien voor bezorgers, ben ik weleens benieuwd hoeveel mensen er daadwerkelijk nog een eindejaarsuitkering krijgen. Let wel, het gaat dus wel om een echte eindejaarsuitkering of 13e maand, de extra uitbetaling dus. Het gaat dus niet om de 13e uitbetaling als je per 4 weken betaald krijgt, want dat is geen extra betaling. Ik doe er even een poll bij..
Ik krijg wel een eindejaarsuitkering, dit is cao gerelateerd, maar helaas is het niet zoveel als een 13e maand. Het gaat om dacht ik ongeveer 6% van mijn jaarsalaris, maar ben er erg blij mee.
Hier staat het ook in het Cao maar dan 8% van jaarsalaris..helaas gaat er heeeeelll veeeeeelll naar de belastingdienst.. De etters!!
Wij krijgen geen eindejaarsuitkering helaas (en geen kerstpakket). Het vreemde is wel de reden waarom we dit niet krijgen eigenlijk. Ons bedrijf is onderdeel van een Duits moederbedrijf, op de Duitse vestigingen krijgen ze wel elk jaar een leuk bedrag uitgekeerd. Op de vraag waarom zij wel en wij niet, kregen we te horen 'jullie krijgen al vakantiegeld'. Euh..bizarre vergelijking, maar zij vinden dus dat wij die uitkering eerder in het jaar al krijgen.
Ja blijkbaar krijgt mijn man het ook...ik wist het niet eens Ook iets van zoveel procent van het jaarloon
HA! I wish! Nee dus, ik krijg geen eindejaars- of winstuitkering. Overigens krijgen wij ook geen reiskostenvergoeding (ik blij dat ik op minder dan 5 minuten fietsen van mijn werk woon ), hebben we geen pensioenregeling en is ons salaris ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Bij ons kom je dus zeker niet werken als je rijk wilt worden .
Hier overigens ook een 14e maand. Wordt in mei uitbetaald..is dus eigenlijk het vakantiegeld, maar houden we dus een stuk meer aan over dan het "gewone" vakantiegeld.
Anders gestemd, hier geen eindejaarsuitkering, wel een kerstpakket. Maar wij krijgen een bonus die gekoppeld is aan de beoordeling van m'n pfp en aan de winst die t bedrijf gemaakt heeft.
Ja, in november al eindejaarsuitkering gehad. Heerlijk altijd! Afgelopen donderdag heb ik mijn kerstpakket opgehaald. Ik krijg ook nog altijd kleine attenties van mijn patiënten.
13e maand is gewoon je eigen geld toch . Als je per 4 weken betaald krijgt ipv per maand hou je altijd een paar dagen over omdat een maand vaak langer is dan 4 weken . Dus de extra dagen bij elkaar opgeteld is een maand extra . Dus geen extraatjes ofzo toch ?
Wat is lelo? Ik googlde 'm maar dat was niet verstandig, kreeg alleen maar hits mbt v.ibrators hahaha