nog meer mensen die zwanger willen worden met overgewicht??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door petrab, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje

zustertje Niet meer actief

Onze wens om een kindje te krijgen is ook mega groot (zijn ook druk bezig om weer zwanger te raken) pas een miskraam gehad met 9 weken. Maar daarom kun je nu wel afvallen is alleen maar beter.

En als je positief test gewoon meer eten maar wel gezond. Waar ik mee afgevallen ben is met maximaal 1400 calorieen op een dag te eten (kun je uitrekenen op voedingswijzer.nl) en in het clubje 10 kilo afvallen meekletsen.
    En het is echt niet moeilijk je kunt gerust eens uit eten of wat dan ook als je de dag erna maar weer verder gaat.

Wil je veel afvallen?

2. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies, alle kilo's die je nu kwijt bent helpen alleen maar als je straks zwanger bent!
    De site van het voedingscentrum ken ik idd, heb ik al eens vaker gebruikt om af te vallen. Verder dan 12 kg ben ik echter nooit gekomen.
    Ik zou nu wel een kilo of 25 moeten af vallen om een beetje in de buurt te komen van een gezond gewicht, maar dat klinkt als zó ontzettend veel...:( Dat is bijna niet te overzien...
    Wat ik nu probeer is meer bewegen (fietsen naar het werk, is ook maar 5 km, kan dus makkelijk:)), gezonder eten (minder vet en suiker) en in het weekend lekker fietsen en wandelen met m'n mannetje.
    Ik werk helaas in een snackfabriek, dus niet snaaien overdag is heel moeilijk, vooral met collega's die de hele middag door zitten te snoepen. ;)
    Heb wel diep respect voor je, dat je zoveel kilo's kwijt geraakt bent!

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik weeg ongeveer 20 tot 25 kilo te zwaar en ik was in de derde ronde zwanger. denk nu ook zwanger te zijn, maar nog niet getest. Best snel allemaal dus en allemaal zonder hulp.

4. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    oeehh spannend Sahi!

Ik ben ook zonder problemen zwanger geworden en heb een voorbeeldige zwangerschap gehad! helemaal nergens last van gehad:)

Wanneer ga je testen??

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik heb ook iets overgewicht, en we zitten in de MMM (medische malle molen) en ook daar hebben ze me geadviseerd om een BMI van 27 te hebben. Ik heb nu een BMI van 29.

Officieel zou ik eerst een afvaltraject in moeten gaan, voordat ze met de onderzoeken zouden beginnen, maar ze hebben t door de vingers gekeken en ik mag tijdens alle onderzoeken afvallen.

Ik loop wel bij een dietiste, maar ik eet niet verkeerd en beweeg voldoende.
    Ik ben aangekomen na mijn miskraam vorig jaar juli en hoop nu dat ik het er weer een beetje af kan krijgen.
    Ondertussen hebben we wel alle onderzoeken gehad en alles was prima bij ons, dus moeten we weer 6 mnd zelf proberen, en dat geeft me nu niet echt de drive om af te vallen.

6. crootje

crootje Nieuw lid

19 apr 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

ik denk dat ik hier wel thuis hoor, hahaha
    ik heb ook overgewicht ben nu alles bij elkaar ruim anderhalf jaar bezig met zwanger worden en dat is tot op heden niet gelukt,
    Ben 2 dagen geleden weer ongesteld geworden en heb dus een flinke dip! merk ook gewoon dat iedere keer als ikweer ongesteld word het moeilijker is om er overheen te komen.

een beetje van mijn verhaal,
    ik ben 9 maanden bezig geweest met mijn vorige vriend zwanger te worden toen dit uiteindelijk lukte waren we allebij vreselijk gelukkig maar toen ik een miskraam kreeg stond ik er plotseling helemaal alleen voor ikkreeg de miskraam op 14 weken en voor mij was het al echt ons kind ik dacht voor hem ook... dat hij me zo alleen heeft gelaten heeft me erg aan het denken gezet we hebben er veel over gepraat en zijn er niet uitgekomen.

nu heb ikeen nieuwe vriend waar ik inmiddels alweer een behoorlijke tijd mee samen ben hij is wat ouder als ik en heeft een hele andere kijk op het leven als mijn ex gelukkig.
    Wij proberen al weer enige tijd een wondertje te krijgen en (10 mnd) dat is tot op heden niet gelukt.

ik heb overgewicht ik ben 165 en weeg 99 kg en er is meeen heletijd terug al door de huis arts gezegd dat ik waarschijnlijk PCO zou hebben ?!?! ik heb alleen een keurig regelmatige cyclus van 28 dagen en hierop heb ik dus de huisarts gebeld ik heb nu met haar afgesproken dat ze eindelijk gaat uitzoeken wat er aan de hand is en na die onderzoeken gaat ze me doorsturen naar de gyn.

sorrie voor het hele verhaal maar dan weten jullie ook iets van mij

groetjes

7. C78

C78 Niet meer actief

Dan zijn de gyn's bij mij erg makkelijk! Ik moet afvallen naar een BMI van 31... Ik zat op 34 en nu op 33!
    27 is dan wel heel erg laag!!
    Gelukkiig hoef ik daar niet op te wachten :D

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik woog 112 kilo bij 1.80m toen ik zwanger raakte van Ties, de allereerst vrijpartij zonder condoom!

heb een probleemloze zwangerschap en makkelijke bevalling gehad. 5 weken na de bevalling was ik met bv alweer ongesteld, en ook gelijk alweer regelmatig.

overgewicht kán invloed hebben, maar hoeft absoluut niet!!

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ben aan het afvallen omdat ik een gezonder gewicht wil als ik zwanger ben en niet omdat ik bang ben dat ik niet zwanger raak door mijn gewicht ;)
    Hoeveel vrouwen hier hebben wel een gezond gewicht en raken niet zwanger? Heel veel zegt echt niks maar het is wel veel beter om lichter te zijn :)

10. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Hier ook overgewicht. Bij mijn zoontje weegde ik zwaarder dan nu maar in de 1ste ronde raak, vond de zwangerschap wel zwaar moet ik zeggen.
    Vond me ook niet mooi zwanger, ben nu 30 kilo kwijt dus als ik nu zwanger ben hoop ik dat het leuker is.

11. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Ik heb ook last van overgewicht (zo'n 30 kilo) en ben zeker van plan af te vallen. Heb een tijdje stil gestaan omdat ik pas getrouwd ben en wel wilde dat mijn trouwjurk mooi zou zitten na het afmeten in de winkel. Ik hoop dat de kinderwens me alleen maar sterker maakt om door te zetten en me niet op mijn kop te laten zitten en nu eens af te vallen. Probeer er 10 kwijt te raken en dan te stabiliseren. Hopelijk ben ik voor het einde van het jaar al een eindje op weg, want de kinderwens is er ook nog steeds en die wordt steeds groter. Dus als mijn man groen licht geeft, dan denk ik dat we er toch voor gaan...
    Fijn om hier verhalen te lezen van vrouwen die met hetzelfde te maken hebben als ik!

DutchDiva

Deel Deze Pagina