Nog meer mensen hier gestart met foliumzuur?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Duckertje, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Het is dan eindelijk zover! We zijn gestart met foliumzuur.
    Voelt toch een heel klein beetje alsof we nu echt begonnen zijn! :)

Ik zal me trouwens even voorstellen. Ik ben 28 jaar en mijn aanstaande is nu 32 jaar. In april gaan we trouwen en we zouden dit graag met zijn drietjes doen. Over ongeveer een maand word ik 29 en vanaf dan zouden we ervoor willen gaan!

Nog meer meiden hier die ook met foliumzuur gaan beginnen?!

Groetjes, Duckertje

2. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Hai Duckertje!

Volgens mij is het normaal als je stopt met anticonceptie om zwanger te worden dat je gelijk met foliumzuur begint hoor want je moet zoiezo al 4 weken voor je zwanger bent al begonnen zijn met foliumzuur dus zodra dat je stopt met anticonceptie moet je eigenlijk al gelijk ermee beginnen....en doorgaan tot en met de 10de week van je zwangerschap!

Succes met zwanger worden!

3. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Debster84!

Ik ben in april gestopt met de nuvaring, maar we hebben het al die tijd veilig gedaan. Ik wilde eerst ontpillen en we wilden niet hoogzwanger voor het altaar staan!

Over een maand willen we dus gaan proberen om zwanger te worden, vandaar dat ik nu begonnen ben met foliumzuur. :)

Groetjes, Duckertje

4. Butterfly03

Butterfly03 Niet meer actief

hey,
    Ik heb in het begin dat ik ben gestopt met de pil foliumzuur geslikt maar had het gevoel dat mijn menstruatie daardoor uitbleef dus ben maar weer gestopt.

Kan dat trouwens?

groetjes

5. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Butterfly03,

Ik denk niet dat je menstruatie uit kan blijven door de foliumzuur....
    Mijn menstruatie begint nu redelijk regelmatig te worden dus ik moet even afwachten hoe dit deze maand gaat zijn.

Jouw cyclus is wel vrij onregelmatig he?! Slik je nu helemaal geen foliumzuur meer?

Groetjes, Duckertje

6. Isodora

Isodora Actief lid

4 jan 2010
    173
    0
    0
    Ik neem een totaal pil met foliumzuur en andere goed van pas komende vitamines. Altijd goed:)

7. Butterfly03

Duckertje,

nee ik slik helemaal geen foliumzuur meer omdat ik dus dacht dat het mijn menstruatie vertraagde.

Ja ik snap er zelf ook niks meer van,de laatste maanden zijn mijn cyclessen wel heel raar aan het doen ;)
    Zou niet weten hoe dat komt?!:S Soms denk ik dat er wat mis is met mijn lichaam,aangezien we toch alweer 9 maanden aan het "proberen" zijn.

Ik weet dat sommige mensen veel langer als ik bezig zijn,(hoop trouwens dat het snel raak is voor die meiden) maar wordt er wel erg onzekker over.

8. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Hee Duckertje!

Gefeliciteerd! Toch wel een bijzonder moment vond ik om te beginnen met foliumzuur.. sowieso om een moment te kiezen om er echt voor te gaan! Wij zitten pas in ronde 2, kan me het moment nog supergoed herinneren dat ik naar de drogist rende om foliumzuur te halen. Superleuk en ook heel spannend.. wordt het ineens 'echt' allemaal.

Veel succes met zwanger worden en veel plezier natuurlijk!
    Oh ja, en ook gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

Groetjes,
    Bosuiltje

9. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Dankjewel Bosuiltje! Het voelt inderdaad heel goed! :)

Butterfly03, inderdaad heel raar. Heb je van te voren lang de pil gebruikt? Misschien is het dan toch nog het ontpillen, maar dan wordt het zo best lang. Ik kan me voorstellen dat je er onzeker over bent!

Al denk ik wel dat het een goed idee is om weer foliumzuur te gaan gebruiken. Mocht het wel raak zijn! ;)

Groetjes, Duckertje

10. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ook ik ben gestart met foliumzuur!
    Wij gaan eind november voor de eerste!

11. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Leuk Norah12!
    Heb jij er ook zo'n zin in!

Groetjes, Duckertje

12. Buddha30

Buddha30 Actief lid

14 okt 2010
    170
    0
    0
    leerkracht
    Almere
    Ik ben ook gestart met foliumzuur!
    Ben eind augustus met de pil gestopt, en we zien wel hoe het loopt...
    Toch wel spannend vind ik!
    Ik ben afgelopen weekend 30 geworden, en toen ook ten huwelijk gevraagd (wij doen graag alles door mekaar :D) dus het zou erg leuk en grappig zijn als wij ook met zn drietjes zouden trouwen...
    Veel succes alvast Duckertje!

x

13. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    ik slik vitamine met filiumzuur maar vond het ook spannend haha. heb nog wel elke avond dat ik denk shit de pil ohh nee hoeft nie meer hah

14. alice1974

alice1974 Actief lid

11 okt 2010
    385
    0
    0
    bijna advocaat, nu samen met man 2 bedrijven; 1 in
    Barendrecht
    ik slik vanaf eind augustus foliumzuur. 23-9 ongi geworden en nu een spannende aankomende week. Moet ongeveer rond woensdag ongi worden maar hopen dat dat niet gebeurt natuurlijk;)
    Ik ga zaterdagochtend met mijn vriend naar vianden (luxemburg) voor een week dus dat wordt in de vakantie testen als ik niet ongi word.

15. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    @duckertje

Ik kan echt niet wachten! Daarom zit ik ook aldoor hier!
    Het kriebelt echt als ik erbij na denk!

16. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik ben eind augustus gestopt met de pil en sinds half september gebruik ik foliumzuur wat verpakt zit in de multivitaminen van VSM Puur Mama. Ik wist overigens niet dat je al een maand van tevoren moest beginnen, maar ik ben inmiddels een maand bezig dus dat komt wel goed.

17. Mayameid

Mayameid Actief lid

23 jul 2010
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook meteen na het stoppen v/d pil gestart met foliumzuur :d
    Nu ronde 4 in.. ben benieuwd :D
    Succes allemaal!!

18. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    ook ik ben begonnen sinds 2 weken met Foliumzuur :D soms vergeet ik m in te nemen zeg ik heel eerlijk maar das tot nu toe maar 2x gebeurd in het begin;)

19. Tijgertje1984

14 okt 2010
    79
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Overijssel
    Jaaaa, hier nog iemand die zojuist twee weken is gestart met foliumzuur! Vind het allemaal reuze spannend, net zoals iedereen hier! Ik hoop voor iedereen dat er snel een positieve zw test tevoorschijn komt! :)

20. Butterfly03

@ Duckertje,

Ik heb ongeveer 1,5 jaar de pil gebruikt, een van de lichtste varianten namelijk; evra pleisterpil.

Achja we zien wel hoop dat het deze maand raak is, en denk dat je gelijk heb toch maar weer beginnen met davitamon foliumzuur ;)

Groetjes

Deel Deze Pagina