Licht verhoogde factor 8. Wie ook?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anja1977, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Beste dames,

Vandaag ga ik van start met ICSI poging 3. Voorafgaand is er uitgebreid bloedonderzoek gedaan en daar is uitgekomen dat ik een licht verhoogde factor 8 heb. De arts vertelde dat ik vanaf de punctie aspirine moet nemen. Deze afwijking kan een oorzaak zijn van het niet nestelen en/of de miskraam.
    Wie heeft dit ook? Wat is er jou voorgeschreven? Wat kan ik zelf hier aan doen? Ik ben hier namelijk helemaal niet bekend mee.

Thanks!

2. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Heb 3x vroege miskraam gehad en heb nog 5 cryo's. Heb donderdag een gesprek maar wel interessant van die aspirine.

Ga t ook eens na vragen.

3. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Anja, ik heb het ook. Ook bij Gent eruit gekomen. Het is wel echt net te hoog maar met mijn historie krijg ik ook fraxiparine. Dat komt wel doordat wij een zoontje verloren zijn bij 23 weken door ernstige zwangerschapsvergifitiging en daarna 3 miskramen waarvan de laatste bij 9.3 weken. Normaal zou ze idd alleen asperine geven. Mijne was 180 ofzo. Nu inmiddels 7.2 weken ver in de 5e zwangerschap (krijg ook prednison, had ik bij de laatste ook). Vanochtend nog in Gent geweest voor de echo :). Dit is echt de eerste keer van alle zwangerschappen dat het perfect op (groei) schema ligt dus ik hoop dat die factor VIII echt de oorzaak was.

Verder wat je echt moet laten is veel Vitamine K eten, dus zowel in de multivitamine (daar mee stoppen) en in je voeding ook zorgen dat je de stolling niet nog eens extra activeert. Succes!

4. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een heftige dingen heb je meegemaakt zeg en wat heerlijk dat alles nu goed gaat!!
    Dank voor je reactie, vitamine K, waar zit dat vooral in?
    En fraxiparine ( daar lees ik meer over) wat is dat?

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hi Anja, ik had ook een verhoogde Factor VIII vorig jaar. Toen moest ik opnieuw laten prikken en toen was 'ie wel goed. Volgens de arts kon Factor VIII onder invloed van stress ook hoger uitvallen en daarom deden ze er destijds niets mee. Ik zal aan mijn arts nog eens voorleggen dat hij destijds verhoogd was en later niet meer en of dit wat betekend. Wordt dus vervolgd... :)

6. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Anja, Jordan het is idd een acute fase eiwit dus het kan veranderen. Het stijgt ook in zwangerschap als natuurlijk mechanisme om de stolling richting bevalling goed te krijgen. Beetje zelfde als protein S en C etc. Het zijn geen DNA afwijkingen zeg maar dus ze zijn variabel. Dr. S vind het ook lastig, normaal zou een kleine afwijking niet echt zo'n impact moeten hebben maar er zijn wel 100 stollings factoren die ze dan weer niet testen dus misschien is dit wel een indicator. Wat ik goed vind aan Gent ze kijken verder dan alleen een lab uitslag, bij was de geschiedenis de trigger om ook fraxiparine te krijgen (dat is elke dag een spuitje - bloedverdunner). Of het het is ik weet het niet maar als ik over 7 maanden eindelijk een kindje vast mag houden dan denk ik dat het meer dan toeval is dat het de 5e keer eventueel wel goed gaat met bloedverdunners. We moeten nog voorzichtig afwachten maar zal jullie op de hoogte houden :)!

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij jou dus ook, Jordan. Nog een keer aankaarten kan nooit kwaad.
    Oz2014, je zou idd denken dat t geen toeval is.
    Ik moet de aspirine vanaf de punctie nemen. Is dat niet te laat? Of werkt t snel?
    Je had t over vitamine K, ik las iets over koolsoorten en zuivel. Zit daar veel vitamine K in? Wat ben jij minder gaan eten?

8. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Anja, vooral in groene bladgroente zit het heel veel. Je kan googlen er zijn veel vitamine K lage dieeten. Rond de 90 is ok per dag. Zuivel volgends mij niet echt veel, eet ik niet zo dus niet goed nagekeken. Maar ik had bijv ochtend een shake met tarwegras en chlorella nou dat is dus echt teveel. Brocolli/spinazie etc ook. Best lastig maar ik wil nu alles doen dus laat het allemaal staan. Succes met je traject!

O en aspirine vanaf punctie klinkt ok. Ik nam het vanaf eisprong maar ik snap wel dat ze op moment van punctie je bloed niet verdund willen hebben. Het werkt echt snel volgens mij binnen een paar dagen.

9. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Laten broccoli en spinazie nou net m'n favo groente zijn
    :( ik ga idd even googlen.
    Dank je

Deel Deze Pagina