Ik heb zelf twee honden (bull terriers) en die zijn prima met de kleine. Toen de eerste werd geboren kwamen mensen met kraamvisite ook vragen ben je niet bang dat ze je kleine iets aan doen! Nou vragen ze dat ook bij mensen met een Golden retriever (niet dat daar iets mis mee is)? Ze zijn er rustig aan gewend en ik laat ze ook nooit bij de kleine alleen, niet om de honden maar de kleine kan ook iets bij hun doen!
Wij hebben ook een hond (bordeaux dog) Ik ben ook nog eens gastouder. 8) Dus hier dagelijks kinderen over de vloer van alle leeftijden. Het enige wat ik dus doe en wat de hond gewend is dat de hond overdag niet in de kamer is. Hij heeft een stuk grond waar hij kan lopen en met slecht weer ligt hij in de hal. S'avonds is hij altijd bij ons in de kamer. Als de kinderen buiten spelen hebben ze geen last van de hond die is aan de voor kant van het huis. Maar ik laat nooit kinderen alleen met de hond. Het is en blijft een dier... en kinderen zijn kinderen die alles willen uitproberen We hebben achter konijnen en kippen. Dat is voor de kinderen het gedeelte waar ze mogen spelen en met dieren leren omgaan. Ze mogen ook nooit zonder toezicht de dieren uit hun hok halen. Beetje streng misschien maar niet alle kinderen hebben dieren thuis. Ik zou mijn hond niet weg doen omdat een ander het eng of gevaarlijk vind. Hond /kat ook niet anders behandelen dan anders...
Mijn schoonmoeder vond het ook onverantwoord als wij onze 2 katten en labrador zouden houden. Ik heb astma, dus dacht ze dat de baby ook astma zou hebben. Ik voelde me hierdoor ook erg beledigd. Ze vond ook de hond te wild (wat wil je het is een jong beestje ) Maar we trekken ons er niks van aan. Het zijn onze dieren en het is ons kind... Maar inderdaad. Er zijn hele verhalen over hoe je je hond aan de baby moet laten wennen... Die heb ik inmiddels ook al uitgebried bestudeerd...
Luna, wij hebben vroeger een rotweiler gehad. Die is gehaald vlak na mijn geboorte was nog wel een pup maar al een grootte . Dus die kon meteen wennen aan mij, en ze beschermde mij als dr eigen kindje. Als ik stout was en iemand schreeuwde tegen mij kwam ze voor mij staan. En als ik een speen in mijn mond had wou zij ook één.. Ik denk dat je de hond gewoon straks zoveel mogelijk moet betrekken bij de zwangerschap, en des noods een pop moet kopen om te kijken hoe die daar op reageert. Als het niet gaat moet je er helaas aan toegeven en zal je hond weg moeten, maar als het prima gaat waarom dan weg doen .
hier nog iemand met een kinderwens, en dieren. we hebben een hond (boerenfox) en ik heb een groot paard. natuurlijk gaan mijn dieren niet weg als er kinderen komen! het zijn geen stukken vuil die je even aan de weg zet! ik blijf ook rijden zolang als het gaat, wel alleen op mijn eigen brave paard. en ik doe heus voorzichtig. maar waarom stoppen met iets waar je je zo prettig bij voelt? en het is nog goed voor je rug ook. onze hond is heel lief met kinderen, en als ze ze zat is, loopt ze gewoon weg. prima dus. natuurlijk nooit ermee alleen laten, je weet nooit. maar weg doen: abslouut niet. zeker weten dat mijn schoonouders (niet bepaald dierenvrienden...) daar ook over gaan zeuren als het zo ver is. nou, dan hebben ze lekker pech! mijn huis, mijn dieren, mijn kind. mijn beslissing. mijn keus.
Wij hebben vier honden; twee chihuahua's, een amerikaanse stafford en een duitse herder. Maar we doen ze uiteraard niet weg als we zwanger zijn hoor! Je moet gewoon voorzichtig zijn en de hond nooit alleen laten met de baby. Ook een vuile pamper/doek meenemen vanuit het ziekenhuis dat de hond de geur gewoon wordt.. Mijn zus heeft een baby en mijn honden doen héél beschermend tegenover haar! vooral mijn chihuahua reutje, hij wil steeds bij de baby zijn en gromt tegen iedereen die haar wil 'aanvallen' Dus gewoon lekker je beestjes houden en ze betrekken bij de baby maar vooral voorzichtig zijn!
goede tip om een doek mee te nemen met de geur! Ik heb het er net met de buuf over gehad. Die heeft ook sinds een maand een kleine en twee hondjes, 2 katten en 1 rat. Ze heeft daar niet zoveel commentaar op gehad maar wel weer andere dingen waar haar schoonouders hele andere ideeën over hebben. Volgens mij is dat toch moeilijk hoor. Als je van die schoonouders hebt die je hun mening op willen leggen. Gelukkig zijn mijn eigen ouders niet zo moeilijk. Die hebben zoiets van. We zien wel! haha Wel leuk al die beestjes. Ik dacht dat wij de enigen waren met zo'n beestenbende. Ik heb ook een paardje. Ben benieuwd of ik ons kind straks ook kan opzadelen met de paardenziekte! Doeg meissies.
Hee Luna! Wij hebben een franse Bulldog, ook een reu en hij is nog verschrikkelijk druk en speels. Hij is ook pas 10 maanden oud! Wij gaan ht gewoon proberen. Ik zou de hond nooit wegdoen voor dat je het geprobeerd hebt! dadelijk gaat het juist heeeeel goed en heb je spijt dat je hem hebt weggedaan. En daarbij staat de Bulldog bekend als een zeeeeeer kind vriendelijke hond! SUCCES! XXXX
Nou wij hebben 5 katten thuis. En die beschouwen we als onze kindjes, dus een 6e kindje is van harte welkom en de katjes gaan we daarvoor echt niet weg doen. Ook al vinden mensen het misschien onhygienisch omdat ze buiten komen en van alles mee naar binnen nemen, ook wel eens een muis of een kikkertje. En dan natuurlijk de kattenharen en zo. Keerjte extra stofzuigen dan maar! De hond van mijn schoonouders wil alleen maar leuk spelen met mijn nichtje van 10 maanden als ze op de grond zit. En is echt heel voorzichtig met haar.
Hoi, zonde dat je schoonouders er zo over denken... Met de juiste maatregelen kan het gewoon heel goed gaan. Wij hebben zelf ook een hond. Yara, een golden retriever kruising. Ze is vreselijk druk en springt tegen iedereen op. Pas geleden hadden we een feestje en toen kwam er een kindje van net 2 mee. dus even voorzichtig aangekeken, en ze deed zo voorzichtig met dat kindje. Op een gegeven moment werd het kind zelfs vervelend tegen de hond (staart trekken enzo) en dat kon ze nog hebben. Toen heb ik ze wel even weggedaan hoor want je moet dat ook niet toestaan natuurlijk. was mooi om te zien, want als je als volwassene met haar speelt moet je haar af en toe echt corrigeren als ze weer eens te wild word en boven in je nek springt! En idd, nooit alleen laten met de kleine want hoe lief je hond ook is, hij is nooit voor 100 procent te vertouwen. Als ik eenmaal zwanger ben ga ik ook zeker even langs een hondenschool voor extra tips/opvoeding. Maar ze gaat dus echt niet weg hoor!
dat klopt mijn schoonouders hebben een andere kijk op dieren dan ons en mijn kant van de familie. Ze hebben zelf een kat. Die kat is één keer aangereden door een auto. De kat lag in een hoekje te kreperen en er werd niet mee naar de dierenarts gegaan. Mijn vriend en ik kenden elkaar pas 2 weken en ik durfde er niets van te zeggen. Maar dat tekent een beetje hun affectie met dieren. Als ik zo de hoeveelheid dieren hier zie dan valt het bij ons nog mee! En we zullen er goed op letten dat we de honden zeker niet alleen laten bij het kind. Ook niet als ik naar de wc moet hoor! Heb blijven dieren.
Hay hay, Ik heb ook 2 franse bulldog teefjes en wij gaan binnenkort ook beginnen met klussen. En er is op dit moment ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de honden weg te doen zonder het eerst geprobeerd te hebben. Het zijn voor mij ook net kinderen. Ik heb ook al wat tips gelezen hier over hoe je je hond kan betrekken bij de baby, maar als er mensen zijn die nog meer tips hebben... Groetjes
Sjemig! Nou, hiervan gaan me de haren rechtovereind staan. Ik kan zulke mensen wel wat . Neem dan geen huisdier als je te beroerd bent om ermee naar de dierenarts te gaan. Dat zegt inderdaad iets over die mensen. Ze weten inderdaad niet wat affectie voor dieren inhoudt. Ik vind het heel erg voor die kat, maar vind het ook sneu voor die mensen dat ze zo'n gebrek aan liefde voor een dier hebben. Triest gewoon.
Hoi hoi, Wij hebben een bordercollie-mix (en een paar konijnen en vissen ). Ons zoontje kwam geheel onverwachts 5 weken te vroeg. Ik was heel toevallig nèt in een ziekenhuis toen m'n vliezen onaangekondigd braken ) en dus heel plotseling ineens bijna 2 weken 'gewoon' weg voor dat beest. Toen ons zoontje na bijna 2 weken weer naar huis mocht (was al die tijd bij hem in het ziekenhuis gebleven), bood m'n man heel lief aan het autostoeltje + kind voor me naar binnen te dragen, maar heb hem toen -ook heel lief - uitgelegd dat ik dacht dat het beter voor de hond zou zijn als ìk dat toch zou doen. Ben dus met stoeltje en kind naar binnen gegaan, stoeltje neer gezet, hond begroet en gelijk ons zoontje voor z'n neus gehouden met de worden 'kijk, dit is de baby!'. Vervolgens heeft de hond eventjes aan hem geroken, toen een lik over z'n voetjes gegeven en ging tevreden weer op z'n plekje liggen. HET WAS DUS GOED! Nu, 1,5 jaar later, zijn de 2 dikke maatjes! De hond knort eigenlijk alleen als ons zoontje van de bank afkomt en daarbij bovenop de hond staat. Maar hij doet dan verder niets, ja, staat geïrriteerd op en loopt weg. 8) En ook dat zal overgaan, als zoonlief straks oud genoeg is om ècht te begrijpen dat de hond het niet zo fijn vindt als hij bovenop hem staat O en hondlief ook geleerd heeft voor de zekerheid gelìjk weg te gaan, zodra zoonlief op de bank bezig is... Verder kunnen die 2 alles van elkaar hebben! Je moet er alleen altijd rekening meehouden dat zowel honden als kinderen in zekere mate onberekenbaar blijven en ze idd nooit helemaal alleen met elkaar laten! Misschien nog een tip: ik heb de hond vanaf het begin van m'n zwangerschap altijd bij me laten ruiken als hij dat wilde (nou ja, niet als er iemand anders bij was ), vooral om hem op die manier voor te bereiden op de komende verandering... Het gekke is, dat onze hond snel heel erg jalours is als ik met andere mensen bezig ben, maar vooral bij m'n man. Ben ik met de kleine bezig, is hij echter helemaal nìet jalours (wil alleen wel graag meespelen dan, maar jammert niet zo als bij anderen)...
Hoi Luna, Je moet wel de hond laten wennen als er een baby is. Voor hem is het ook allemaal nieuw, en een baby ruikt ook nog eens heel anders dan een volwassene. Als je een baby alleen laat met een hond dan vind ik het wel onverantwoord, maar het is heus niet raar als je een kind en een hond hebt! Kijk maar eens op http://www.metdierenmeermens.nl/index.p ... Binit%5D=1 Ik hou zowiezo niet van mensen die zo tegen anderen praten, zo van: "Je moet het zo doen anders ben je onverantwoord". Tips geven mag, maar commanderen niet! Veel succes met zwanger worden en sterkte met je schoonouders
Wij hebben 2 katten. Moet er niet aan denken een van m'n schatjes weg te doen vanwege de baby! Mijn ouders hebben ook een hond en die is nu al super beschermend tegenover mij. Niemand mag aan mn zwangere buik komen, dan komt hij snel op mn schoot zitten of gaat tussen mij en die andere persoon in staan Ik denk dat zo'n hond snel genoeg door heeft dat er een kleintje op komst is en dat als je je hond er een beetje bij betrekt en alles langzaam aan doet er niks aan de hand is. Ik verwacht in elk geval geen problemen. Toen ik baby was kroop ik ook over de vloer en m'n ouders hadden destijds ook een hond. Was alleen maar handig, want als mn luier vol was werd ik steeds ontzettend besnuffeld. (wisten mn ouders meteen wat ze te doen stond )
mij is vertelt gooi maar een vieze luier naar de hond laat de hond even ruiken dan raken ze eraan gewend en je hebt een super lieve hond.paar mensen uit mijn omgeving melde mij dat omdat ik wel graag een hondje wil hebben maar mijn vriend vind het dus niet verstandig.of het al in hun aart zat dat weet ik niet maar ik geloof erin.
rompertje mee naar huis laten nemen die de baby direct na de bevalling aan heeft gehad. heb ik ook gedaan ging perfect
ik denk nog steeds dat 9 van de 10 keer een aard van de hond in het karacter van het baasje zit. of te wel zo baas zo hond natuurlijk heb je ook honden waar gewoon een hele grote steek bij los zit. maar dat merk je volgensmij al vrij snel aan hoe de hond vanaf het begin af aan reageerd. het blijft natuurlijk wel een feit dat je een hond en kind nooit alleen moet laten zoals ik in het begin heb gezegt.
Wij hebben ook 2 honden....wel kleintjes maar honden zijn honden. Je moet gewoon NOOIT een hond alleen laten met een baby....en zorg ervoor dat de hond ook zijn portie aandacht krijgt. Mocht het niet goed gaan kan je altijd nog andere maatregelen nemen! Maar een hond doe je niet weg omdat je een kind wilt....dat vind ik erg onvrantwoordelijk gedrag! Succes meid, Groetjes Debby