Ik ben even benieuwd of er meer mensen zijn die al zo veel echo's hebben ? Ik heb een medische indicatie en heb nu al 6 echo's van het ziekenhuis Van 8, 10, 12, 16, 20, en 21 weken ( en dan nog de 4D echo, maar die hebben we zelf betaald ) Het heeft dus wel z'n voordelen, zo'n medische indicatie Ik hoop op meer van deze gevallen. Ben benieuwd naar jullie reactie's.
Vanwege een medische indicatie sta ik onder begeleiding van de gynaecoloog en bij elke controle om de 4 weken krijg ik een echo + een uitgebreidde 20 weken en 30 weken echo. Ik zie ook alleen de leuke kanten ervan en het stelt me gerust. Als ik naar je woonplaats kijk sta je vast ook onder controle in Delft?
ik sta ook onder controle bij de gyn. En vanwege hoge bloeddruk moet ik 2 keer in de week op controle komen en krijg dan ook altijd een echo-onderzoek. Maar helaas geven ze maar zelden een foto mee Maar is toch altijd leuk om de kleine weer ff in beeld te zien
wij met 7, 11, 14, 16, 18, 20, en 25 weken (moet nog komen) tot nu toe. hahaha dus mag ik ook mee doen ?
Ja klopt idd Maar ook soms in Naaldwijk, want daar zit onze gynaecoloog ook vaak. Waar woon jij dan ? In Delft ? Daar hebben wij ons hele leven n.l. gewoont, en zijn daar ook allebei geboren. Pas sinds een half jaartje wonen we in De Lier Wat leuk om te horen dat er meer zijn met zo veel echo's. Het stelt mij ook gerust hoor En het is idd erg leuk om de kleine vaak in beeld te zien....enne, gewoon vragen om die foto's joh Wij krijgen ze tot nu toe gewoon standaard mee, maar anders had ik ze ook gevraagd hoor.
ik zit ook onder controle wegens medicijnen! ik heb met 5,6,8,10,12,14 weken een ego gehad! het is wel leuk want als je gewoon zit krijg je twee ego's en wij zien ons kindje echt groeien en dat is zo bijzonder om tezien!
Dames wat ben ik toch jaloers op jullie :O haha leuk hoor.. Ik heb en krijg jammer genoeg maar 1 echo in mijn zwangerschap.. Ik heb de 18 weken echo gehad, omdat mijn verloskundige zijn toen ik 4 weken zwanger was.. Nee u krijgt alleen nog een echo als u 20 weken ben omdat we niet weten of het slecht is voor het kind :O Echt terleur gesteld was ik heel vaak onzeker.. Toen ik bij de 18 weken echo aan kwam zij de vrouw wat een onzin ze hadden je zo wie zo een echo moeten laten maken met een paar weken om de juiste lengte en dag vast testellen Dus die heb ik moeten missen voor niet.. Maar wel heel erg leuk voor jullie zo veel echo van je kleintje Groetjes Brenda
Wij met 6, 9 , 12 , 14 weken . Eind van de maand krijgen we de 20 weken echo met 21 weken... We gaan ook nog voor een 3D echo, betaal ik uiteraad zelf (echo`s wegens medische indicatie)
wegens medische indicatie heb ik mijn vorige zwangerschap heb ik ook veel echo gehad en bij deze krijg ik dat weer heb tot nu toe er al drie gehad en moet voorlopig om de drie weken komen. bij mij is een stukje baarmoedermond verwijderd en iedere controle moet word die gemeten rond de 24 weken moet ik iedere 2 weken naar de gyn. de vorige zwangerschap heeft mijn baarmoedermond het goed uitgehouden hoop dat het nu weer goed gaat.
Al gehad (allen bij gynae): 5.3 weken 6.6 weken 8.3 weken 11.3 weken 15.3 weken 19.3 weken 23.3 weken nu volgen nog: 25.1 weken pretecho (deze zaterdag) 26.3 weken gynae en te zien hoever ik geraak: 29.3 weken gynae 30.1 weken pretecho 32.3 weken gynae 34.3 weken gynae 35.1 weken pretecho 35.3 weken gynae 36.3 weken gynae 37.3 weken gynae 38.3 weken gynae 39.3 weken gynae Dat zou een totaal zijn van 19 echo's Waarvan 16 bij de gynae (verplicht) Ik wil minstens de echo van 36.3 weken halen! (en dan zou ik in totaal 16 echo's gekregen hebben) Reden van aantal echo's: voorgeschiedenis platliggen wegens kans op vroeggeboorte, weeënremmers sinds 15.5 weken en nu al 1.5 cm opening.
zo dat zijn er idd er veel platliggertje..wow.. ik echo's met 6,9,12,16,18 weken over 2 weken weer 1... en dan afwachten of ik bij de gyn mag blijven dan volgen er nog meer...
Ik heb zo'n vermoeden dat ik me hierbij kan aansluiten. Ik ben nog maar pril zwanger (6.0 weken) maar heb een echo gehad met 5.0, vandaag met 6.0 en maandag met 6.4 weken...dus ik ga al naar de 3e echo! Ook ik heb een medische indicatie. Bij mijn vorige zwangerschap had ik zwangerschapsvergiftiging, maar nu blijkt dat ik dat standaard heb ook al ben ik niet zwanger...dus inprincipe vergiftig ik mezelf (de nieren) en met een zwangerschap wordt dat alleen erger. Maar ik heb goede hoop, want uit mijn vorige zwangerschap is een prachtige dochter van nu alweer 2,5 jaar gekomen!
Natasja, ik vraag me iets af ivm die vergiftiging. Kan je dat ook krijgen als je resus positief is? Ik hoor altijd dat het alleen zou voorkomen bij moeders met resus negatief, maar begin te denken dat iedereen dat wel kan hebben?
Volgens mij ben ik A+....maar nu ik erover aan het nadenken kom beginnen ik toch te twijfelen Ik ga het de volgende keer eens navragen. Maar als dat zo is dan heb je idd gelijk...volgens mij kan iedereen het krijgen. Groetjes, Natasja
ik krijg om de 2 weken een echo ben nu 6 weken en heb er al 5 gehad omdat ze eerst dachten dat het buitenbaarmoederlijk was.
ik heb met 9 weken 18 een pret 20 de 20 wk 26 een 3d daarna vanaf week 30 elke week. en een week in het ziekenhuis gelegen en toen elke dag . ik heb er totaal 19 gehad.
In België krijg je (bij de meeste) gyneacologen (hier gaan we allemaal naar de gyn ipv de verloskundige) een maandelijkse controle. Dit wil ook zeggen iedere maand een echo om te zien of alles nog oké is enzo, soms krijg ik zelfs meerdere foto's mee (is altijd geweldig natuurlijk om je uk te zien)! Ikzelf heb echo's van 6w2d, 7w5d, 11w5d, 15w5d, 19w5d, 24w1d, pretecho's van 27w4d, 28w1d en nu 32w5d. Ook nog 3 in de tussentijd in het ziekenhuis maar daar heb ik geen foto's van gekregen. Omdat ik nu verder ben in de zwangerschap wordt ik om de 2 weken opgevolgd, dus ook alle 2 weken een echo, en na 37 weken is het zelfs om de week ... Er zullen natuurlijk ook gyneacologen zijn die dit niet doen, die gewoon de termijnecho's doen. Ik heb geluk met de onze .
(ikke ook zo'n gelukkige Belgische!) Waar ben jij geweest voor je pretecho? Ik ga zaterdag naar Waterloo (twas dat of Gent, en ben van 't brusselse, dermee)
Eerlijk gezegd ben ik bij deze zwangerschap de tel al kwijt geraakt. Ik schat dat ik nu al tussen de 15 en 20 echo's heb gehad. Nu is mijn controle wel wat versoepeld, maar krijg ik wel iedere keer dat ik naar de gyn moet, een echo.
ik stond onder controle, maar het gaat zo goed dat ik niet meer hoef. Heb ook diverse echo's gehad 5 weken 8 weken 13 weken 16 weken 18 weken (zelf betaald pretecho) 22 weken 26 weken (zelf betaald) vond dat ik er al veel had gehad