Hallo dames, Ik ben samen met mijn man aan het rondkijken voor een ander huis. Wij willen graag terug naar ons vertrouwde dorp (wonen nu in de stad). En nu hebben we twee huizen gezien die ons beide aanspreken. Maaaaaaarrrrr.... We kunnen niet kiezen! Om even simpel te zeggen, de een is groter dan de ander, maar dus ook duurder... De ander is dus wat kleiner maar voelt wel knusser aan.. Even wat op een rijtje: Huis A: Ruime woonkamer met open haard en vloerverwarming. Keuken aangebouwd aan achterzijde (waardoor woonkamer dus groter is geworden) Keuken is van 2012 3 slaapkamers op eerste verdieping Badkamer met bad en aparte douche Tweede verdieping Zolderkamer (kan als slaapkamer gebruikt worden) Klein kamertje (wordt nu gebruikt als kantoortje) Wasruimte waar ook cv ketel hangt (cv ketel is van 2010) Nog met vlizotrap een klein bergruimte te bereiken. (Dus soort 3e verdieping nog) Buiten/tuin: er staat een grote garage van 9 meter lang. De tuin is hierdoor dus erg klein en smal geworden. Huis B: Woonkamer is wat kleiner (keuken ligt hier naast de woonkamer, open keuken) dus de keuken maakt hier de woonkamer wat kleiner Keuken is van 2013 Geen open haard, geen vloerverwarming. Eerste verdieping: 3 ruime slaapkamers Moderne badkamer (met bad en douche) van 2013 Cv ketel van 2013 Geen zolder. Buiten/tuin: Achter een grote tuin Voor een aangebouwde (ruime) garage Dus even kort nog: Huis A heeft een grotere woonkamer en zolder Huis B heeft kleinere woonkamer en geen zolder Huis A is goed onderhouden maar heeft een aantal dingen die niet onze smaak is, dus moeten we nog aan klussen (lees verven, nieuwe vloer, en slaapkamers opnieuw gestuct of behangen) Huis B is ook goed onderhouden en wel onze smaak (alleen kleine dingen wat afwerken (lees wat plinten afwerken) wanden en plafonds zijn pas gestuct dus hoeven we niks aan te doen. Alleen buiten moeten we een keer schilderen. Beide huizen hebben hardhouten kozijnen en deuren met dubbel glas. Huis B is dus in zijn geheel kleiner (geen zolder bv) maar dat vinden wij ook geen pre. We zijn nu met zijn drietjes, in de toekomst misschien met vier maar daar hebben we dus genoeg ruimte voor in dat huis. Ik weet echt niet wat we moeten kiezen.... Huis A is dus wat groter, maar moeten we meer aan doen. En is ook duurder (vraagprijs) Huis B is wat kleiner maar hoeven we vrijwel niks aan te doen en voelt ook goed. (En groot genoeg voor eventuele gezinsuitbreiding in de toekomst) Hier zouden we eventueel wel beneden naar achter willen uitbouwen (dus woonkamer verlengen) maar dit hoeft niet meteen en kan b.w.v. Ook over 10 jaar... Het is stiekem toch wat langer verhaal geworden, maar het is zo moeilijk vind ik Ik ben zo'n piekeraar en ben bang dat als we voor het een kiezen dat ik dan denk 'had ik maar..' Huis A is groter, maar huis B vind ik gezelliger/knusser. Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen van de huizen? Maar op basis van deze gegevens, wat zouden jullie doen?
Lastig inderdaad. Heb je ze beide al eens bezichtigd? Ik zou het sowieso dan nog een keer doen en vooral afgaan op je gevoel. Wat voel je? Waar voel je je het prettigst? Een keus zal je toch moeten maken. Achteraf denken 'had ik maar' kan met alles zijn. Dus ja, volg je gevoel, intuïtie! Heel veel succes!!
Moeilijke keuze. Denk dat jullie moeten kijken welke ruimtes jullie het belangrijkst vinden. Hoe hoog zou de hypotheek zijn? Groter huis = meer vaste lasten (denk aan stookkosten) het zal toch een kwestie worden + en - op een rijtje zetten. En inderdaad: ga op je gevoel af. (persoonlijk zou ik kiezen voor het grootste huis mits ik de woonlasten acceptabel vind)
Ja, het is zo moeilijk We hebben ze allebei al een keer bezichtigd. En ik had bij huis A niet meteen een goed gevoel.. Bij huis B wel.. Maar ik twijfel dus ook omdat huis A wel groter is.. Maar nogmaals, huis B zou wel groot genoeg zijn voor ons (ook met gezinsuitbreiding)
Tja, het is heel persoonlijk; uit jouw post heb ik het idee dat je onbewust al voor woning B hebt gekozen. Ik hou van ruimte, en als ik het zou kunnen betalen zou ik zelf persoonlijk dus voor woning A gaan. Ik bedoel, dat het niet naar mijn smaak is; tja, daar heb ik dan 30-40 jaar de tijd voor om te veranderen
Ik heb inderdaad wel een lichte voorkeur voor huis B, maar dat is puur het gevoel. Die voelde meteen goed en huis A heb ik langer over zitten dubben...maar je hebt gelijk, dat huis kunnen we natuurlijk wel naar onze smaak maken..
Weet iemand of ik hier ook links mag plaatsen van de huizen? Is misschien makkelijker voor jullie om te beoordelen..?
Tegenwoordig kun je flink wat van de vraagprijs afkrijgen, hebben wij ook gedaan vorig jaar. Je zou voor huis A een maximumprijs kunnen bedenken wat jullie voor het huis zouden willen betalen, en anders kunnen jullie voor huis B kiezen. Als ik jullie was zou ik het niet te veel laten afhangen van wat kluswerk, zolang er geen daken/keukens/badkamers etc. vervangen moeten worden is dat meestal wel op te lossen.
Ik zou bij beide nog eens gaan kijken en dan ook echt verder kijken dus buurt, scholen, sportclubs en welke geiznssamenstellingen er wonen en dat ook mee laten wegen.
Bij huis B: is daar een dakopbouw mogelijk? Stel dat je die ruimte van een zolder toch mist, dan zou dit ideaal zijn voor de toekomst, wanneer je misschien ook meer geld hebt.
Huis A Huis te koop: Johan Brouwerstraat 35 5684 WB Best - Kenmerken [funda] Huis B Huis te koop: Johan Frisopark 13 5684 GC Best [funda]