dagboek zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bgw, 30 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bgw

Bgw Actief lid

5 jan 2009
    101
    0
    0
    Hallo allemaal,
    ineens bedacht ik deze week dat het misschien leuk is een dagboek bij te houden van je zwangerschap. Hierin kun je al je kwaaltjes vermelden, hoe je buik groeide, wanneer je het je vrienden en familie vertelden en hoe je naar dat moment toewerkte.
    Het lijkt mij wel een grappig idee, zo kan je kind later als het groot is nalezen hoe mamma zich 9 maanden lang gevoeld heeft.
    wat vinden jullie hiervan?

groetjes BGW

2. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Die zwangerschapsdagboeken kun je bij je boekenwinkel kopen ;) Ik heb er 1 bij mijn dochter bijgehouden en nu doe ik het weer bij deze zwangerschap.
    Je kunt online ook een dagboek bijhouden, weet alleen niet op welke site dat is. Die kun je dan als de baby is geboren laten afdrukken en krijg je een mooi boek thuis gestuurd.

Groetjes

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
  4. Bgw

Bgw Actief lid

5 jan 2009
    101
    0
    0
    oh, dat wist ik helemaal niet dat die bestonden. Ik ga er gelijk 1 kopen deze week..

5. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    leuk! ik hou het ook bij alleen dan op de website dus met fotos van de echos en kadotjes enzo echt super leuk ook kunnen familie en vrienden berichtjes achterlaten echt super leuk

6. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook zo'n dagboek bijgehouden, ik zou het bij de volgende weer zo doen.

Lijkt me erg leuk om te vergelijken en het later terug te lezen.

7. Mama 2 Beeeeeee

27 feb 2009
    49
    0
    0
    Ik houd geen dagboek bij in een boekvorm, maar gewoon op mijn weblog. Zo kan de familie het lezen en heb ik nog een herinnering voor later.

Ik zou ook veel te weinig tijd hebben voor echt alles in een boek bij te houden.

xxx

8. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    Tijdens de zwangerschap heb ik geen dagboek bijgehouden..was er wel aan begonnen, maar stopte er toch maar mee..

Nu hou ik keurig netjes een dagboek bij..Is ook veel leuker..

9. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi meiden,

Dit is ook een leuk idee: ik heb al vanaf het begin een dagboek bijgehouden in de vorm van zo'n digitaal fotoboek. Erg leuk! Je schrijft er iedere keer je verhaaltjes in en af en toe 'plak' je er foto's bij. Ik maak dus overal foto's van en/of scan dingen in. Als het boek af is stuur je het naar de printcervice en binnen een week heb je je boek thuis. Het blijft erg mooi.

10. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb ook een dagboek gehaald. 9 maanden dagboek. die heb ik staat ook per week in hoe je kindje eruit ziet. en kun je vanalles in zetten over hoe je je voelt wat er in die tijd op het nieuws was hoe zwaar je om vang per week echt heel leuk vindt ik hem dus die hou ik bij voor de kleine voor later! of leuk voorjezelf omdat later terug te lezen. ;)

11. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ik hield zo'n dagboek bij. Heb hem hier liggen maar kom er gewoon niet aan toe! De weken vliegen zo snel voorbij en met het regelen van onze bruiloft schiet het er al helemaal bij in. Misschien dat ik zo eens ga googlen naar zo'n online dagboek (die je dan af kan laten drukken), want opzich vind ik dat wel een leuk idee... (En ik kan sneller typen dan schrijven ;) )

12. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ikzelf hou een dagboek bij, heb ik bij allemaal gedaan ik heb het negen maanden dagboek van bruna..heel duur maar wel zeker de moeite waard..online hou ik er ook 1 bij www.lovely.beebiesite.nl misschien een leuk idee ?

13. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ik wil ook graag zo'n dagboek kopen, vant weekend eens even naar kijken.

ik weet dat het echt heel leuk kan zijn voor je kind later.

mijn ouders zijn overleden, maar heb wel dus het zwangerschapsboek van mn moeder bij mij. dat is dus echt heel waardevol voor mij nu. kan ik toch een beetje kijken hoe het bij haar ging:)

groetjess

14. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb gewoon zelf een notitieboek gekocht en daarin schrijf ik af en toe wat!

Mijn moeder heeft het van mij ook gedaan en dat boekje heb ik dus gekregen en toen ik net wist dat ik zwanger was ben ik dat gaan lezen. Is heel bijzonder (heb ook weer elke bladzijde als ik weer wat las moeten janken dus manlief vond dat erg grappig)

15. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Heel leuk, ik heb er ook eentje.
    Schrijf er stukjes in, van bijvoorbeeld eerste keer gevoeld, eerste keer contact etc. Ook heel veel foto's van dingen die we meemaken en van de baby spulletjes. :D

16. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ik houd het bij op www.babyopkomst.nl. Daar kun je het na je zwagerschap ook laten afdrukken. Van week tot week wordt ook de ontwikkeling van de kleine weergegeven. Bovendien kun je zelf ook foto's invoegen. Erg leuk!

17. Pompoentje

20 nov 2008
    83
    0
    0
    ik heb ook gewoon een notitieboekje gekocht met een leuke giraf op de voorkant. Hier schrijf ik in als er iets bijzonders is gebeurd. Zoals de 1e echo, wanneer ik het de familie verteld heb en hoe we ons voelen als aankomende ouders.

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb een weblog ( al jaren trouwens) en heb nu een rubriek zwanger angemaakt waarin ik alles bijhoudt met foto's en al.

in mijn onderschrift staat de link mocht je het leuk vinden er te gaan kijken.

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik weet niet hoe vaak je wil schrijven? Ik heb van Anne geddes een boek en daar vul je vragen in over je zwangerschap. Maar ik heb ook een boek die heet zwangerzapsnotities en daar kan je elke dag in schrijven en daar staat ook gelijk informatie bij over je zwangerschap erg leuk!

20. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik heb ook zo'n boek gekocht. Erg leuk! Ik doe er ook foto's in van de testen, echo's en buikfoto's. Ook het ik het boek mam en pap vertellen over jou. Dat is ook zeker een aanrader. Dit is tot en met de pubertijd. Staan echt super leuke vragen in. Echt een leuk boek.

Groetjes

Deel Deze Pagina