Nog meer mensen zonder babykamer...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Assi, 28 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    zo dat is snel ging dat hier maar zo snel hier wachttijden vanaf 4 jaar ofzo

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Als dat geen reden voor urgentie is wij hebben t ook gevraagd bij woonnet nou mooi niet dat wij het krijgen maar zo te lezen heb jij reden genoeg

3. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Nou ik hoop het! ze doen echt heel erg moeilijk!
    Ik heb zo goed mogelijk alles uitgetyped en meegegeven zodat ze mn verhaal snappen, maar het is nu maar afwachten !
    Zelf vind ik net als anderen om me heen het meer dan reden zat om urgentie te krijgen idd.
    Maar nu nog maar de vraag of die mensen een hart hebben en het er mee eens zijn..
    Als ik het wel krijg laat ik het zoiezo aan jullie weten, want dan spring ik echt een gat in de lucht!

xxx

4. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    ja dat is wel zo wij hebben ook veel spullen op die andere kamers staan.
    je hebt gelijk in ieder huis zul je aanpassingen moeten doen

5. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Ik kom even melden dat mijn urgentie door is *blijdschap dansje*
    Maakt niet uit hoeveel kamers, zolang he maat portiek, flat met of zonderlift of en bovenwooning is!
    Wel heb ik alleen urgentie voor een periode van 3mnd, maar dat moet genoeg zijn !
    Heb ik hopelijk nog voordat de kleine er is een huissie en een babykamer!
    Mijn blijdschap kan niet meer op! krijg ook eindelijk ww, maar dat is ook helaas maar voor een periode van 3mnd ( tot 1 dec.)
    Weet niet of ik recht op bijstand heb of iets dergelijks?
    Geniet van het weer damer, word weer super!

xxxx

6. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Gefeliciteerd meid!
    Je hebt zo kans dat je volgende week al wat hebt!, Ik duim voor je dat je snel je eigen plekje hebt hoor..
    Over die bijstand, moet je even bij je gemeente informeren..
    Ik zit nu in de ziektewet, maar dat was zo laag, dat ik aanvullende bijstand krijg.. Nu is het dan omgezet in zwangerschapsverlof uitkering, plus ook nog steeds aanvullende bijstand..
    Ik moet alleen wel kijken of ik in aanmerking kom voor een WW uitkering straks na mijn zwangerschapsverlof uitkering, maar waarschijnlijk zal dit niet het geval zijn en krijg ik volledige bijstand tot ik weer een baantje gevonden heb..
    Kzal ff goed uitvogelen hoe of wat & informeren, want straks heb je ook recht op aanvullende bijstand op je WW, als je alleenstaande ouder bent.. Je mag dan niet samenwonen en dergelijke, en zo wel, dan moet je allebei werkloos zijn eigenlijk.. Maar dat is per gemeente weer verschillend & dat moet je gewoon ff bij je eigen gemeente navragen hoe & wat allemaal..

7. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Bedankt! Ja ik ga wel samenwonen waar me vriend verdient maar het minimum aangezien hij begin dit jaar net 18 is geworden :oops:
    Dus heb ik denk wel recht op aanvullende bijstand ofzo.. ik ga denk ik maar contact opnemen met me contact persoon van het cwi, die weet veel beter hoe en wat ik kan gaan doen.
    Ww krijgen was voor mij een hell! nu pas toegekend gekregen van vorrig jaar en tot die tijd gewoon simpelweg zonder cent gezeten! kan je nagaan laten ze je 7mnd gewoon zo zitten...
    Zwangerschapsuitkering moet ik ook nu gaan aanvragen want daar moest ik mee wachen tot ik ww zou gaan krijgen, nu hoop ik niet dat ze zeggen dat ik er telaat mee ben want dat is allemaal de scchuld van het uwv zelf!
    Ik heb er nu eindelijk allemaal weer een goed gevoel over en denk dat alles nu o pzn pootjes terecht zal gaan komen :D
    Eindelijk verlost van dit gekkehuis hier! en eindelijk zelfstandig, zal wel ineens eng rustig zijn haha.

8. LittleMommy

Jaah, ze denken dat mensen het wel evenr edden zonder geld..
    Kzal die verlof uitkering maar snel aanvragen, want bij mij zou hij de 20ste van maart in gaan, blijkt dus dat er ook weer 4 weken over heen gaan voordat je dat krijg.. Dus kzit nu mooi de laatste maand ook zonder geld, krijg het uiterlijk pas de 20ste van April & ben de 30ste uitgerekend!..
    Kwas boos joh! Ik zei al tegen ze: me vaste lasten lopen wel door & stel ik ga eerder bevallen, hoe ga ik voeding kopen voor me kindje zonder geld ? (nietdat dat het geval zal zijn, maar kwas gewoon boos haha!) kreeg als antwoord: Jah mevrouw, dit is weer een nieuw soort uitkering & bij elke uitkering duurt het ronde de 4 weken na de aanvraag dat je je eerste betaling kijgt!
    Egt te belachelijk voor woorden! Zo wie zo ook omdat ik al in de ziektewet zat vanwege mijn zwangerschap, dus ze hoeven eigenlijk niks te controleren en te doen, gegevens en alles hebben ze eigenlijk al, dus het had zo in 1 keer door kunnen lopen..

Zal indd wel ff wennen voor je zijn jah, gezien je situatie thuis, maar ik denk dat je egt tot rust komt & lekker zult genieten van je eigen plekkie & alles, samen met je vriend.. Heerlijk hoor.. Je kan indd even je contactpersoon vragen van het CWI, hier is het zo dat je je bijstand via het CWI moet aanvragen, maar bij sommige kan het ook gewoon via de gemeente, maar daar kan hij/zij je vast wel alles over vertellen..

9. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Nou volgens mijn contact persoon kan ik die zwangerschaps uitkering wel op me buik schrijven, maar moet morgen ochtend direct komen voor bijstand.
    De papieren heb ik al, dus alleen een questie van erheen, praten met de persoon die erover gaat en klaar.
    Krijg dus een wwb ofzo :p
    Nou ben ik nog vrolijker dan hiervoor haha, op het laatste moment ziet alles er ineens weer zonnig voor me uit!
    Nu zit alleen me vriend moeilijk te doen dat ik in delft wil blijven wonen, hij komt namelijk uit zoetermeer en werkt daar ook.
    Maar ik heb daar helemaal niemand, plus dat ik de heledag "thuis" zit terwijl hij aan het werk is.
    Hij kan met de auto als ie binnenkort heeft afgereden en ik zou dan met het openbaar vervoer moeten me die kleine, dat vind ik gewoon geen doen.
    Volgens mij houd hij er totaal geen rekening mee hoe eenzaam ik dan ben in zo een andere stad.. buiten dat ik dan me me kleintje ben.
    Pff hoop dat ie zo weer bij zinnen in en we er normaal over kunnen praten zonder dat we bijde geirriteerd raken haha.

en @littlemommy: jeetje schiet ook lekker op de, vervelende kl*te instanties ook he.
    Wie weet beval je eerder, ookal ga je er niet van uit is de kans er toch..
    Maar je krijgt wel je volledige 16 weken neem ik aan toch?
    Hopen dat het iets sneller gaat, maar zal idd wel niet.
    Ze denken idd allemaal dat mensen het wel redden zonder geld en dat wel allemaal maar mensen om ons heen hebben die je uit de brand kunnen hebben en jouw rekeningen voor je betalen!
    Die zijn echt niet goed wijs hoor!
    En nieuwe soort uitkering tsja kan dan wel zo zijn, maar als ze er eenigzins in verdiept zijn weten hun ook dat je niet zo lang kan wachten erop en mogen ze wel wat extra vaart erachter zetten!
    Ik kan er zo boos om worden Pfff mensen leven tegenwoordig totaal niet meer met andere mensen mee..

10. LittleMommy

Jah een wwb indd! Maar eigenlijk zou jij ook gewoon recht hebben op de zwangerschapsverlof uitkering, maar kgeloof dat er een verschil is tussen mensen die nog werken en mensen die niet werken.. als je nog werkt kan je er namelijk voor kiezen om bijvoorbeel 4 weken voor je uitgerekende datum met verlof te gaan.. Als je neit werkt, is het automatisch 6 weken.. Je bent dan net iets te laat, maar je hebt er wel recht op volgens mij.. Want dat zou eigenlijk betekenen dat als jij het neit krijgt, dat de bijstand of WW jou kan verplichten om gelijk al te gaan werken na je zwangerschap, das ook te gek voor woorden! Kzal het morgen togg voor de ckerheid nog even overleggen met de persoon waar je een gesprek mee hebt, maar dat komt vast wel goed allemaal..
    Jaah ik krijg wel de 16 weken gewoon & krijg de 20ste van April wel alles in 1 keer uitbetaald vanaf 20 maart, omdat het toen ingegaan is..
    Gelukkig is mijn bijstand al wel toegewezen en krijg ik de eerste betaling 1 deze dagen, dus het is niet zoo hele erge ramp, maar met me vaste lasten is het wel iets minder, omdat dat vaak rond de 1ste allemaal komt, dus die dingen moet ik nu eventjes uit stellen tot 20 April, want wat ik krijg van de bijstand, is eigenlijk alleen een aanvulling & krijg ook nog met terugwerkende kracht vanaf februari, omdat ik et toen heb aangevvraagd, dus das ook weer iets extra's gelukkig.. De man van de verlof uitkering zei tegen mij dat ik het ook eerder kon krijgen, maar dat ik er het bestte vanuit kon gaan dat het uiterlijk pas 20 April werd, dus dat doe ik dan maar, dan kan het altijd nog meevallen togg..

Je vriend moet et maar eventjes door de vingers zien dat jullie in delft blijven, wees blij dat jullie binnenkort snel je eigen plekkie hebben & dan kun je dan altijd nog opnieuw gaan inschrijven ergens anders togg.. Et gaat er nu gewoon om dat jullie lekker je eigen plekkie krijgen & vanuit daar kun je altijd weer verder gaan kijken.. Misschien als je het hem zo verteld, dat ie wel bijdraaid..

11. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Tsja tegen mij zei ze van niet, omdat me ww liep tot 1 dec '08 en voor het aan te vragen heb je een lopende ww nodig, maar idd ik vraag het morgen met die man nog ff na.
    Hij zit daar geloof ik van de gemeente dus die zal het allemaal wel weten :p
    Vind het allemaal ook erg raar hoor! en snap er soms helemaal geen bal meer van, maargoed..
    Oke nou voor jou ziet het er dan idd wel goed uit zo, uiterlijk de 20ste zeggen ze.
    Heb je veel kans dat het er eerder is :)
    Hoe lang duurde heb bij jou voordat je bijstand erdoor was? zeker ook weer een paar weken?
    Precies! dat zei ik ook tegen me vrien, wees blij dat we nu uitzicht hebben op een huissie.
    Werd ook boos op hem en zei wil je het niet dan ga ik er toch lekker alleen zitten haha :p
    Weet toch wel dat ie bij me komt hoor, maar hij kan zo lekker proberen zn eigen zin door te drijven, maar ik ben daar veel beter in mwhahaha :p

En idd als we daar zitten blijf ik gewoon reageren voor andere huissies in de toekomst anders zak ik weer in plaats.
    Gaan er natuurlijk niet van uit dat we daar de rest van ons leven blijven zitten, en dan kunnen we altijd nog kijken.
    Ik ga niet daar wonen omdat zijn baas dat wilt en meneertje zelf ^^
    Weet zeker dat ik daar dood ongelukig zal worden, de mensen die ik daar wel ken heb ik allemaal ruzie mee, plus een gestorde ex die ons bijde niet met rust kan laten.
    Als hij weet dat ik ergens daar woon staat ie dalijk elke dag voor de deur Pff. weet dan al precies hoe het allemaal gaat lopen.

12. LittleMommy

Haha, omdat zijn baas het ook wil ? Had ie moeten zeggen tegen zijn baas: Regel jij een huissie voor ons dan :) Maar die draait vast wel bij joh, kzit ook nog in een klein flatje, en mijn vriend vind het ook maar niks, want kheb maar 1 slaapkamer & 1 woonkamer, klein keukentje en ook niet een al te grote douche/wc, maar hij is wel blij dat we het hebben & op onszelf zijn & de dingetjes voor elkaar hebben nu.. Khoop egt dat je snel iets krijgt, want het lijkt me ook niks om straks in bijvoorbeeld de laatste week nog te moeten gaan klussen en dergelijke & anders is het hopen dat je iets krijgt wat er al redelijk uitziet, dat je er zo in kan, dan kan je na je bevalling lekker rustig beetje bij beetje aan de slag..

Ik had op 13 feb een aanvraag gedaan voor mn bijstand & heb tussendoor 2 gesprekken gehad & werd vorige week maandag gebeld dat het toegewezen was, dus ook iets van 4 á 5 weken ongeveer..

13. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Ja want ik zei tegen me vriend dan heb je toch gewoon recht op reisvergoeding, waarop hij zei dat die dat niet gaat krijgen omdat zn baas dan zegt : ja je kan ook gewoon ik zoetermeer wonen.
    Nou sorry maar dat vind ik al helemaal een mooi verhaal, ten eerste heeft mijn vriend niets te kiezen en zou hij dan zelf dat geld moeten betalen om naar zn werk te kunnen komen elke maand..
    Maargoed ik weet niet hoe dat allemaal werkt daar..
    Okej ja je hebt groot gelijk, blij zijn met wat je op het moment hebt!
    Jij hebt tenmisnste een plekkie samen met je ventje en ookal is het wat klein, dalijk als de kleine er is woon je met teveel in een te kleine woning en heb je ook gewoon recht op een grotere woning lijkt mij.
    Ja ik hoop het ook, maar liever druk met klussen dan druk van de stres hier om me heen, aangezien ik hiet niet eens plek genoeg heb voor mijn eigen kleding op te bergen.
    Ultra klein zolderkamertje met een matras op de grond waar ik op slaap..
    Maar als het een beetje meezit kom ik snel in iets wat niet al teveel werk nodig heeft.

Oww ja dat is best wel kl*te om het zo maar te zeggen, tegen die tijd ben ik al aan het bevallen of zit ik er erg dicht tegenaan :(
    Geef ik ook dan wel ff door, dat ze wel een beetje haast moeten gaan maken omdat ik al zover ben.. wie weet hoe het allemaal loopt.
    Ben inieder geval bij dat er eindelijk schot in de zaak zit, en alles nu op gang is. Bijna alles dan :)
    Nu kan ik toch nog eenigzins meer gaan genieten van mn zwangerschap :D en wat minder stressen.

14. LittleMommy

Hmm, rare baas dan haha! Miss dat ie kan bespreken om de helft te vergoeden of iets..

Jah tegen die tijd is et al zover, kzie dat we 1 dag van elkaar verschillen :D

Maar je hebt nu al wel je WW uitkering togg ? Krijg je dat ook met terugwerkende kracht van toen je werkloos werd ? Anders moet je dat nog proberen erbij te vragen, mijn vriend was vorig jaar ook een tijdje werkloos en had de WW later aangevraagd, hij heeft namelijk niet egt verstand van die dingen, dus hij wist niet hoe of wat allemaal, toen hebben we nog kunnen regelen dat hij nog met terugwerkende kracht terug kreeg vanaf de dag dat hij werkloos was.. Alle beetjes helpen, helemaal als je straks ook nog moet klussen of nog dingen voor de beeb moet halen of iets.. ;)

Kan me voorstellen dat de situatie waarin je nu zit, dat je dat helemaal zat bent, maar nog ffies, dan heb je lekker je eigen plekkie.. Geen zorgen om je heen of geruzie en dergelijke van andere..

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nathalie,
    wat goed dat je urgentie hebt gekregen!
    Nou, jij hebt heel snel een eigen huisje, meis.
    Geniet ervan!

Iedereen adviseert mij ook om urgentie aan te vragen / te zeuren bij de woningcorporatie.
    Ik woon namelijk bij mijn broertje in huis en daar is het ook niet bepaald ideaal voor een baby.
    Maar urgentie krijgen is tegenwoordig haast onmogelijk zeggen ze!

Trouwens, de woningzoekenden onder ons...
    Gaan jullie voor een appartement of 1gezinswoning? En aan welke eisen moet het huis voldoen?
    Ik vind een appartement ook wel oke, als het maar redelijk nieuw is, energiezuinig, een lift en het liefst op de bovenste etage zodat ik geen gerommel boven mijn hoofd hoor de hele dag door ;)

16. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    @littlemommy: ja idd raare baas!
    Net belde me vriend op wat eerst een normaal gesprek was en eindigte weer ik gezeik over dat hij niet in delft wil wonen, en ik nattuurlijk niet in zoetermeer..
    Gaat hij mij de schuld geven dat het zo lang duurde dat ik me ww kreeg en ik er niet genoeg achteraan ging, toen brak bij mij toch echt me klomp!
    Ik heb boos opgehangen omdat ik nu echt even niet tegen die onzin kan! woedend word ik daarvan Bah :evil:
    Hij weet dondersgoed dat het niet mijn schuld is dat het zo lang duurde, ik kon alleen maar opvolgen wat hun zeggen dat ik moet doen en dat heb ik braaf gedaan, meer kon ik toch niet doen.
    Oww en nee ik heb heel me ww in 1x gekregen, zag het vanaag op me rekening staan, 3mnd.
    Maar ik geloof dat ze een fout hebben gemaakt want het is wel erg weinig! als ik zelf uitreken van de eerste 2mnd 75% en de derde 70% kom ik zeker niet uit op dat bedrag! :(
    1165euro Pff heb nu 1 iets kunnen aflossen de andere dingen kom ik nog voor tekort :(
    Voor de beeb heb ik gelukkig alles qua spullen maar moet idd wel luiers kunnen kopen en zalfjes e.d.

@assi: Idd het is verschrikkelijk moeilijk urgentie te krijgen, alleen in levensbedrijgende situaties.
    Dat was zegmaar ongv. bij mij wel het geval omdat de mensen om mij heen verschrikkelijk zijn.
    Stiefpa : alcholist en niet goed in zn hoofd
    Broer: blowd en drinkt dagelijks
    Moeder: overspannen
    Mijn broer en stiefpa waren laatst op de vuist gegaan met elkaar en ik heb ook dagelijk gezeik van hm aan me hoofd.
    Mijn kamer is een zolderkamertje met schuine muren en waar het in de zomer echt een broeikas is omdat de dakpannen direct hier op het plafon zitten zegmaar, en komt er ook nog eens bij dat het tocht.
    Dus ongezonde omgeving en gewoon veelste klein.
    Ik heb alles uitgebreid in meerder a4tjes hoe en wat mijn geval was en hier gewoon echt niet kan blijven met een baby.
    Ik denk dat als ik mn verhaal niet had meegegeven dat het ook niet was gelukt hoor, ze zijn veelste moeilijk en ze denken te simpel van die heeft toch een dak boven dr hoofd.
    Als jouw situatie ook echt niet gaat en zodanig ernstig is zou ik het ook gewoon proberen hoor!

Ik heb nu met urgentie alleen recht op een flat met of zonder lift, portiekwoning of bovenwoning.

xxxx

17. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

misschien een kamerschermpje toevoegen om toch wat meer verdeling te maken ook voor privacy? Veel plezier met de nieuwe inrichting, zelf heb ik met mijn eerste nog een paar weken in een slaapzak met zn tweeen op de bank doorgebracht, ach zolang je maar samen bent....

18. Butterfly27

20 jan 2009
    39
    0
    0
    Ook wij wonen in een flatje met een slaapkamer.
    Sta ook ingeschreven, nu een jaar. Gister nog op gesprek geweest. En ik sta nu actief op nummer 4.
    Ik heb ook verteld dat ik zwanger ben en dat ik met spoed een woning nodig ben. (niet dat ik urgentie krijg hoor). Maar mevrouw hielp mij goed en heeft gegevens genoteerd en mijn bevallingsdatum. Ze had er alle vertrouwen in dat ik binnen een paar maanden een woning zou hebben. Ze ging haar best doen zei ze! Dus ik hoop het zo! En anders moeten we dus ook met de kleine op de slaapkamer. Gaan we het ook met een kamerscherm doen. Moet lukken. Hoe dan ook het komt allemaal uiteindelijk op zn pootjes terecht...

19. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Nou ik hoop het ook voor je! bij mij zeiden ze alleen maar ja kleine kans dat je urgentie krijg en alleen maar negatief enz.
    Toch op het laatste moment gekregen.
    Nummer 4, zozo dat is wel beter! ik was meer dan een jaar al ingeschreven en ik stond niet eens 30ste lol.
    Ik hou de goede hoop voor je erin ! het is zoiezo mogelijk :D

xxx

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    mag ik vragen waar jij woont? mijn vriend en ik staan nu ook bijna een jaar ingeschreven en wonen ook in een 2 kamerwoning dus maar 1 slaapkamer maar wij eindigen alleen maar heel hoog contstant. wij reageren op 3 en 4kamerwoningen.

Deel Deze Pagina