Wederom een verhaal over buren Wij zijn sinds kort van de zolderkamer (voor), een verdieping omlaag (achter) gaan slapen. Dit omdat die kamer naast de toekomstige babykamer ligt en ik niet meer al die trappen kon lopen. Nu hoorde ik van een andere buurvrouw al eens dat onze buurvrouw (niet naast ons, maar daarnaast) haar kids al vroeg in de tuin 'dumpt'. Ik stelde me er niet zoveel bij voor, totdat wij dus op die andere kamer zijn gaan slapen. De kinderen worden bij mooi weer (ook bij minder mooi weer), om 8.30/9.00uur de tuin in gelaten, meestal zonder toezicht. Ze hebben 3 kinderen, de jongste zal een jaar of 2 zijn en de oudste 5? Het probleem is dus, dat het schuin onder ons raam is. De kinderen bleren de boel bij elkaar, maken ruzie, spelen met lawaaierig speelgoed (ratels e.d.). Roepen steeds herhaaldelijk: Mama, mama, mama.. Om gek van te worden. Mijn man werkt doorgaans 6 dagen in de week, zou dus graag op zondag lekker uit willen slapen.. Niet te doen dus.. Zelfs met ons raam dicht, hoor je ze nog. Als de kleine zometeen geboren is en we hebben gebroken nachten, moet ik er niet aan denken dat ik dan alweer zo vroeg m'n bed uitgetrommeld wordt omdat ik niet kan slapen, of dat de kleine er misschien wakker van wordt. Mijn vraag aan jullie, kan ik de buurvrouw hierop aanspreken? Of is dat overdreven?
Om heel eerlijk te zijn vind ik het niet een hele rare tijd. Tegen die tijd ben je straks vast ook sowieso wel elke dag wakker En kinderen hoor je nou eenmaal, ook al is het soms niet leuk, maar het hoort er wel bij. Ze horen die van jullie straks vast ook.
Tuurlijk kan je haar erop aan spreken... Je kan niet verwachten dat ze muisstil zijn, maar ze kunnen zeker wat minder scheeuwerig zijn.. Wij hebben ook buren die ontzettend lawaaierig zijn, zelf heb ik er nog niet zn last van omdat we aan de "goeie" kant slapen.. Maar wen er maar vast aan om vroeg wakker te zijn, straks met een kleine .. Succes met de laatste loodjes!
Het ligt er wel een beetje aan wat voor herrie het is! Is het gewoon speel herrie... ja dan kan je er niet zoveel aan doen denk ik, jij wilt straks ook dat je kindjes dat buiten doen, maar is het echt alleen maar schreeuwen en huilen.. kan je het natuurlijk altijd gewoon even aankaarten. Misschien heeftje buurvrouw het niet eens door, omdat ze dat al gewend is Enne praten kan nooit kwaad!
Ik snap dat ik straks, als mijn kind/kinderen, die leeftijd hebben ook wakker ben. Maar ik zou de mijne niet vrijwel elke dag in de tuin 'dumpen', laten ruzieen, schreeuwen en zeker niet zonder toezicht.
Ja je kan vragen of zij tegen de tijd dat jij bevallen bent een uurtje later de kinderen naar buiten doet? Maar Of dat nut heeft met een baby? Maar echt een vreem tijdstip vind ik het niet zeker niet met goed weer en 3 kinderen als moeder zijn is het heerlijk dat zij dan naar buiten kunnen en jij ff een klein dingetje kan doen. Wij hebben een ontzettende gehorige woning dus wij horen alles wat er buiten en bij de buren gebeurd. Moet zeggen dat onze baby er vanaf dag 1 geen last van heeft en gewoon lekker doorslaapt. Je kindje mag best een beetje aan geluiden van buiten af wennen. Dus nee heb je ja kan je krijgen
Ja hoor, tuurlijk moet je de buren erop aanspreken! Dit is gewoon heel erg aso gedrag van die kinderen, logisch ook als ze niet worden opgevoed door hun ouders. Kinderen hoeven echt niet te fluisteren in de tuin, maar onze kinderen wisten bvb dat als ze echt herrie zouden maken in de tuin ze onmiddelijk weer naar binnen konden. Je kan (en moet) kinderen echt wel leren zachtjes te doen wanneer andere mensen daar last van hebben!
Hoe oud zijn de kinderen eigenlijk? Ik denk trouwens dat je vrijwel meteen niet meer tot na 9 uur zult slapen als je baby is geboren. Ik snap trouwens de irritatie wel hoor! Onze achterburen dumpen hun hond elke ochtend vroeg in de tuin, waar die dan non-stop gaat zitten blaffen. Echt mega irritant! Alleen denk ik niet dat je echt wat aan de situatie kunt doen aangezien het een vrij normale tijd is dat je geluid van je buren kunt verwachten. En dat jij je kinderen niet buiten "dumpt" wil niet zeggen dat zij dat dan ook niet zouden moeten doen. Iedereen heeft daar andere ideeen over, en dat is niet per se fout.
ik vind het ook normaal dat kinderen gewoon buiten spelen op dat tijd stip bij mooi weer zeker.en ja kinderen maken herrie maar er is bij ons wel een grens hoor als ze gaan schreeuwen dan komen ze weer naar binnen.ik zou gewoon even met je buurvrouw gaan praten misschien heeft ze het niet door dat iemand er last van heeft en aj als niemand iets zegt kan ze er ookniks mee natuurlijk.
HIHI Kylie, ik denk dat je straks nog eerder beneden zit als dat de buurtkindjes wakker zijn Maar vervelend is het zeker wel, je zou aan de buurvrouw kunnen vragen of ze de kinderen eens toe kan spreken of ze wat zachter kunnen doen. Hier hebben wij een buurman die echt de godsganze dag met motors in de achtertuin bezig is, heb ik toch liever mijn buurtkindjes .
Tja, hier ook twee gezinnen naast ons. De één met drie kinderen, de ander met vijf. En bij beiden is het de hele dag gezeur en gekrijs. Vind het aan de ene kant enorm irritant, wij zijn zelf helemaal niet lawaaiig. Aan de andere kant vind ik het soms ook gewoon sneu, blijkbaar kunnen ze de kids niet aan. Als er een ingegrepen wordt dan staat mams zelf ook te tetteren en te schreeuwen tegen ze. Dus...ik zeg niks, heb liever gekrijs van die kids dan gekrijs van die moeder haha! Moest trouwens wel lachen toen onze dochter laatst 's avonds echt moord in brand schreeuwde. Kreeg de volgende dag een opmerking van de buurvrouw "goh, die heeft wel een hard geluid he?" Hadden ze dus mooi eens last van mijn kind
Idd kan je er wel wat van zeggen. Dan gewoon dat ze bijvoorbeeld op die zondag niet zo hard schreeuwen. Je kan idd ook vragen of ze wat minder lawaai maken maar het zijn nog altijd kinderen en ik denk niet dat die iets zonder lawaaï kunnen En geloof me jij bent dadelijk wel eerder wakker dan die tijd. En niet als je kindje op die leeftijd is maar zo gauw als hij/zij geboren is al
Op die leeftijd kan je ze makkelijk leren zich netjes te gedragen hoor! Maar ja, als ze voor galg en rad opgroeien omdat ze van hun ouders altijd alles maar mogen dan krijg je dit soort irritant en aso gedrag.
Je kunt het aan kaarten zodat ze er rekening mee kunnen houden maar denk niet dat het veel zin heeft. Voor mij een reden dat ik niet meer tegenover een speeltuin wil wonen. Kinderen in de zomer en tieners/volwassenen in de avonden. Kinderen snap ik en zeg ik niets van maar de dronken en blowende volwassenen is echt geen pretje midden in de nacht.
Ik zou het eens met de buuf erover hebben. Kids maken eenmaal herrie, maar wel vervelend dat jij er zo'n last van hebt.
Ik vind 9 uur een normale tijd hoor. Mijn dochter mag echt niet lopen schreeuwen in de tuin, maar haar poppenwagen hoor je ook goed. Ik vind 9 uur geen tijd om heel zachtjes te moeten doen.
ik zou geen commentaar geven op 't spelen en lawaai van het spelen. Het zit kinderen! Esmée Maakt hier al een Hoop lawaai; zingen tegen haar pop, etc. Ik zou zelf ook niet over de tijd beginnen. Esmée staat 's ochtends om 7 uur al aan de achterdeur te roepen dat ze na buiten wilt 't zijn wel kinderen he.. Zou eerder wat van het geschreeuw zeggen, een kind dat mama roept kan toch geen kwaad?
Ach kom zeg, het zijn kinderen, die maken nou eenmaal geluid en lawaai als ze aan het spelen zijn. Om nou te zeggen dat het asso is... Jou kindjes maken zeker nooit eens herrie.