Wat leuk dat dit topoverleg beetje gaat lopen en bij de clubs is geplaatst. Hier ondertussen 15 weken zwanger. Ik ben precies 20 weken als zl 1 wordt, dat vind ik wel erg bijzonder. De 20weken echo maar na zijn verjaardag gepland. Ik ben nu druk met bedenken wat hij voor z'n verjaardag wil (alles zonder muziek?). Ik heb nog helemaal geen opmerkingen gekregen dat het snel is of wel druk zal worden. Krijg wel de opmerking dat ze veel aan elkaar gaan hebben. Daar heb ik niet zoveel mee. Dat ligt toch aan het karakter en niet het leeftijdsverschil.
Oh wat een fijn topic!! We hebben een zoon van bijna 4 (bijna basisschooltijd!) Een dochter van bijna 6mnd, zij was 4.5 mnd oud toen we er achter kwamen dat ik in verwachting was!! Ze schelen straks hooguit 13maanden. Eerst erg geschrokken, maar wat vond mijn man het grappig!! Hij ging meteen plannen maken om de zolder te verbouwen (isoleren/stucen/wandje plaatsen) Die is nu bijna klaar, daar gaat de oudste heen. Dus... het probleem van geen kamer voor de baby is al opgelost. Maargoed, omdat we daar dus zo ijverig mee bezig waren, was er bij mijn vader ergens in zijn achterhoofd al een kwartje gevallen. Haha. Mijn moeder vertelde hem dat ze hoopte van niet, omdat ik het dan wel heel druk kreeg!! Uiteindelijk hebben we het maar verteld ze vinden het allemaal erg leuk! Gelukkig oudste bijna naar de basisschool... hij is er ook echt aan toe!!! Dan kan ik ook lekker mijn rustmomentjes pakken. Nu gaat dat natuurlijk niet, hij slaapt niet meer in de middag Dochter slaapt helaas niet zo goed.... ben echtkapot, moe, blegh. Maargoed.... hoop dat die energieloze weekjes snel voorbij zijn!
Hallo dames Mijn zoontje is net een jaar er ben erachter gekomen dat ik zwanger ben van nr 2. Het kwam behoorlijk onverwachts maar beginnen nu aan het idee te wennen. Ik heb even een praktische vraag. Hoe doen jullie het met de babykamer. Schaffen jullie een nieuw bedje ledikantje en kledingkast aan voor de baby? Of zou mijn zoon straks al in een ander bedje kunnen. Hij is dan 1 jaar en 9 maanden. Alvast bedankt
Gefeliciteerd... 1jr en 9 mnd ertussen, prima toch?! Schaf hier alleen een extra ledikantje aan. De commode gebruik ik eigenlijk nooit.... doe alles op ons bed We hebben nog een extra kast staan... alles even mooi schilderen en we hebben een babykamer. Ben daar niet zo moeilijk in. Voor een meisje lila met grijs en wit. een jongen nu mintgroen met grijs en wit. kan niet wachten om te beginnen!!
Mijn dochter ligt in een juniorbed en mijn zoon in een meegroei ledikantje. Voor dit kindje eerst de wagenbak en we hebben een ledikantje gekregen. Het is even behelpen aangezien we maar 2 slaapkamers hebben. Onze zoon heeft een eigen kamer en onze dochters komen op onze kamer. Volle bak haha
Wij wilden het bij één kindje houden. Dat hadden we besloten afgelopen jaar aangezien het een hele zware tijd is geweest. Ik heb een pnd gehad waarvoor ik nog steeds in behandeling ben incl medicatie. Ik heb altijd gedacht en gezegt; ik begin hier nooit weer aan. En nu... Nu is het onverwachts op ons pad gekomen. In shock waren we. Een tweede kans! Ik denk dat ik een 2e hands wiegje koop. En dat de baby daar ongeveer een half jaar in kan. Dan gaat ledikantje van mn zoon naar de baby en krijgt hij een echt bedje. Ga bij nader inzien ook geen commode kopen. Vind het overbodig. Alleen een kast voor kleertjes. Denk ook een 2e hands en dan opknappen. Gelukkig hebben wij een kamer over. @sam86 jullie babytje komt ook vlot achter de ander aan Niet raar bedoeld hoor. Lag het in de lijn der verwachting?
Ik ben alleen bang dat het heel druk wordt. Maar jullie hebben zelfs nog een kindje extra dan valt het vast mee. Hoe ervaren jullie die drukte?
Theebeeb Nee!! Wij zouden het bij 2 laten! Wij wouden niet nog een keer de MMM door. Ik moest alleen wachten op mijn eerste menstruatie zodat er een spiraal geplaatst kon worden. Ben nog aan het wachten haha Niemand had verwacht dat ik spontaan zwanger zou worden. Ik was 3 weken en een paar dagen toen ik erachter kwam. Dus een hoop te vroege echo's en bloedonderzoeken gehad bij de gyn, want die kon het niet geloven. Vanwege het katholieke beleid kreeg ik ook geen vroege abortus. De eerste tijd kon ik alleen maar roepen dat ik het niet wou... Bij de abortuskliniek in Utrecht kon ik het niet. Jaren MMM en dit kindje werd ons letterlijk in de schoot geworpen. Het zal heel zwaar worden (denk ik tenminste) maar ze is zoooo welkom nu!
Van 0 naar 1 vond ik heel makkelijk qua drukte. Van 1 naar 2 was wel even flink aanpoten. Onze zoon was namelijk een huilbaby en nog als hij zijn keeltje opengooid gaat dat van 0 naar 100 door merg en been. Eerst was het de reflux, maar nu is het gewoon zijn karakter denk ik. Luna is nu 3 en heel rustig. Weet wat ze wilt en kan zich prima vermaken. Wel erg toe aan school al. Nu eerst maar bevallen binnenkort en dan zien we wel hoe het gaat lopen Ben er helemaal klaar voor!
Wow Sam hoe bijzonder! Dit moest zo zijn! Hier in de babykamer n inbouwkast waar ik een soort open boekenkast met planken vd jysk in heb gemaakt Commode wordt kwa luiers en rompers gedeeld Ik had al twee ledikantjes.. Een op z'n eigen kamer en een bij ons Drie keer raden waar zl slaapt... Juist Ben er nog ni helemaal uit hoe straks want beiden op 1 kamer gaat m denk nie worden..
De oudste gaat naar een grotere kamer en nr2 mag eerst in de wieg bij ons en dan naar de babykamer. Wij hebben gelukkig genoeg ruimte. Ben alleen aan het kijken of ik een 2e ledikant erbij wil. Vind het zonde geld als het maar een paar maanden gebruikt wordt.
@amazen gefeliciteerd @theebeeb ook jij gefeliciteerd. Hier zit tussen de eerste 2 nog geen 20 maanden. Ik heb geen extra ledikantje gekocht onze dochter is over gegaan naar een peuterbedje en dat gaat echt super. Nu zal er ongeveer 15 maanden tussen zitten de baby komt eerst bij ons op de kamer in het wiegje en daarna naar het ledikant waar onze zoon nu in slaapt en die gaat dan over naar een peuterbedje. Ik vond de overgang van 1 naar 2 kindjes helemaal niet zo zwaar en ging eigenlijk echt vanzelf. ben benieuwd hoe de overgang van 2 naar 3 gaat zal vast druk worden met 3 kindjes onder de 3 maar komt vast ook wel goed.
Toch voel ik mij nog steeds een beetje schuldig naar de baby toe. Ik was zo in shock... @ wondertje wow bij jou volgen ze elkaar ook snel op hihi Ook zo benieuwd naar hoe dat samen zal gaan? 3 verschillende persoontjes die zo samen opgroeien!
Gelukkig heel veel steun van ouders en schoonouders. Ik heb overmorgen de 12 weken echo, ben heel zenuwachtig!
Het gaat sinds deze week juist weer veel beter. De afgelopen weken heb ik heel veel last van misselijkheid en duizeliheid gehad. In de avond lag ik helemaal ineengekrompen van de krampen. Nu ga ik halve dagen naar school en het is echt een goede beslissing geweest. Het is dat onze dochter een heel makkelijk meisje is.
AmberPepijn Let wel echt op jezelf hoor. Ik ben nu 36 weken zwanger. Hier zit er 6 weken tussen en het is echt oppassen dat je je grenzen niet teveel opzoekt. Ikzelf vind het met de week zwaarder worden nu, maar mijn lichaam is het ook echt zat nu hihi Spannend de 12 weken echo!! Wij mogen 5 februari voor de laatste keer via een echo kijken als het goed is
@sam hier zometeen idd ook 3 kindjes onder 3. Al ben ik onverwachts zwanger van nummer 3 wilde het bij 2 kindjes laten. Maar inmiddels zijn we helemaal aan het idee gewend en is dit kindje heel erg welkom.