Ik mag morgen voor een groeiecho en dan hoop ik een plan te krijgen voor de laatste weken. Mijn lichaam is er niet meer zo blij mee dus hoop dat ze snel zelf komt of dat ze mij een beetje gaan helpen. Inmiddels al 3x getoucheerd in de hoop om het allemaal iets te verspoedigen. Mijn baarmoederhals was de 23ste nog 4cm. Wil alleen niet teveel "klagen" aangezien we eigenlijk gewoon geen sex hadden moeten hebben tot het spiraaltje er in zat haha. Voel mij deze zwangerschap wel veel sneller een zeur...
Wow...al weer heel wat berichten sinds ik hier voor het laatst ben geweest. Mijn oudste was 22 maanden oud toen de nu jongste geboren werd (hij is gisteren 5 maanden oud geworden...klinkt toch beter dan 4 maanden!)...wij hebben toen geen extra ledikant gekocht, maar een juniorbed voor de oudste. De oudste slaapt sinds begin januari in het juniorbed (de wieg werd toen te klein voor onze kleine man)...pff hij was er duidelijk nog niet aan toen: het heeft een dikke 3 weken geduurd voordat hij er aan gewend was, nu gaat het goed! Grappig om verschillende ervaringen te lezen wat betreft de overgang van 0 naar 1 en 1 naar 2....mijn oudste was een huilbaby (nog steeds een druktemaker), misschien daarom dat ik de overgang van 1 naar 2 absoluut niet heftig vond. Mijn tweede is een gemakkelijk en tevreden baby. Vandaag bij de huisarts geweest voor een verwijzing naar de gynaecoloog. Over 2 weken krijg ik mijn eerste echo...spannend! Inmiddels voel ik mij echt zwanger: misselijk, moe, opgeblazen darmen (begint een buikje te komen, merk het aan mijn broeken...nu al?!) Hoe hebben jullie het nieuws weer zwanger te zijn naar buiten gebracht? Ik zie er erg tegen op om dit aan mijn (schoon)ouders te moeten mededelen (bij mijn andere 2 hing ik gelijk aan de telefoon zodra ik een positieve test had). Beiden hebben al vaak tegen ons gezegd: 2 is genoeg!
Moeders83 Hier direct verteld. Gelijk onze zorgen gedeeld. Vooral ik heb echt een paar weken nodig gehad om het te verwerken en te accepteren. Daarna toen ik het zeker wist gelijk verteld dat het een welkom kindje is. Natuurlijk nog een hoop commentaar, maar het is onze keuze. Hier was nr 1 een voorbeeld baby/kind. Julian een echte huilbaby.... Dat maakte de overgang van 1 naar 2 hier zo heftig. Nu heel benieuwd naar nr 3
@sam86 Ben echt benieuwd hoe jij de overgang van 2 naar 3 gaat ervaren (maar goed, dit zegt natuurlijk niks over hoe het bij mij gaat lopen straks...) ....nog even en dan is het zover zo te lezen....spannend! Hoe waren jouw voorafgaande bevallingen? Mijn eerste bevalling was een hel: inleiding vanwege hoge bloeddruk, na uren weeenstorm bleef ik steken op 2 cm, toen ruggeprik, op het laatst kritiek: schouderdystocie. Mijn tweede bevalling was een eitje (oké zwangerschap, voortraject was niet bepaald prettig): met 36 weken ingeleid vanwege complicaties...nadat de vliezen waren gebroken was meneertje er binnen een dikke 4 uur...zat op 8 cm ontsluiting toen ik persweeen voelde, 7 minuten later werd hij geboren...helemaal verbaasd, huh nu al?!
Hier t grote nieuws ook gelijk verteld! Iedereen reageerde gelukkig positief Wat kunnen bevallingen verschillen he Ben ook zo benieuwd hoe t nu zal gaan Bij de eerste duurde t zooo lang allemaal
Hier graag weer eenzelfde soort bevalling alleen dan graag een week of 2-3 later. Amberpepijn, hoe was je echo? D83, morgen ook een echo. Leuk hoor. Ik mag vanavond weer voor het eerst naar mn zwangerschapssportclubje. Heb er echt onwijs zin in want merk dat ik teveel op de bank zit en daar gaat vermoeidheid ook niet van over.
Mijn eerste bevalling was met 37+4 spontaan. Doordat ik al 4 weken voorweeën had wel een ruggenprik gehad. Bevalling was pijnlijk maar goed te doen. Julian was met 38+5 en een hel! Vliezen werden gebroken, pomp eraan met weeopwekkers, weeënstorm, geen pijnstilling en binnen 1 uur en 50 minuten was hij daar. Nog geen 3 uur later helemaal flabbergasted in de auto! Deze bevalling... Zo natuurlijk mogelijk hoop ik haha Overgang van 2 naar 3... Vind het heel spannend! Nog maar even hihi Ben heel benieuwd hoe het morgen zal gaan. De Temazepam heeft geweldig geholpen met slapen, maar dit mag alleen om de dag. Hopelijk kan ik vanavond goed slapen. Vanaf morgen weer alleen thuis met de kids. Mijn man was anderhalve maand "vrij" heel naar, maar het voordeel was dat ik volledig werd ontzien. Nu moet hij om 4u vannacht opstaan en om 4.30 weg tot 22u dus zal hij de laatste periode niet kunnen helpen helaas hihi
Dat is ook niet fijn gepland Sam. Maar daar doe je weinig aan en je begint wel wat frisser aan je laatste loodjes. Hier bevallen met 36,3. Gebroken vliezen, wat ik eerst ontkende en dacht dat m'n blaas kapot was. 12 uur later lichte weeën, 5 uur daarna heftiger en 3,5 uur later was hij der. Omdat hij prematuur geboren is en ze dachten aan een infectie een paar dagen ziekenhuis. Eenmaal thuis ging het steeds beter en na 2 weken zag en merkte je niks van zijn prematuurheid. Ik heb lichte spierpijn van gisteren. En ik vind het heerlijk!
De 12 weken echo was super! Kleintje was zeer actief en zag er perfect uit alles aan de bovenkant van het gemiddelde. Over een maandje hebben we de geslachtsecho, ben echt ontzettend benieuwd of we nu een mannetje of weer een meisje krijgen. Ook even een heel trots momentje, onze klene meid kan zichzelf op har buik door de kamer verplaatsen! Ik legde haar op de grond om even iets in de keuken te pakken en toen ik terugkwam lag ze een paar meter verderop. Daarna haar nog even aangemoedigd om naar me toe te komen en met veel inspanning schoof ze zichzelf op haar buik vooruit. Pas 16 weken oud, ze gaat echt snel in haar ontwikkeling. Fotootje van kleintje!
@AmberPepijn Mooie echofoto! Wow jouw dochtertje is een vroege, echt super knap dat zij al kan buikschuiven! Wat denk jij zelf dat het wordt: een jongen of een meisje? @Flipske Bij mijn zoontje was ook amper te zien dat hij prematuur was: geen couveuse, temperatuur gelijk goed, suikergehalte ook...hij had alleen moeite met drinken. @sam86 hoop dat jij deze keer geen helse bevalling krijgt....dan zal het ook wel geen huilbaby worden (ben er van overtuigd dat een helse bevalling meestal ook een huilbaby tot gevolg heeft) Super veel succes met de laatste loodjes! Mijn man en ik hebben besloten om na de eerste echo (19-2) het aan onze (schoon)ouders te gaan vertellen....
Hallo dames, Vanochtend bij de vk geweest en dat liep toch heel anders dan verwacht. Mijn bloedwaardes waren niet goed dus besloot ze te toucheren. 1cm ontsluiting en verstreken bm. Gelijk gestript. Nu volop weeën. Manlief onderweg naar huis en dan tas pakken en maar naar het ziekenhuis. Mooie echo AmberPepijn!
Ik was er ook echt verbaasd over dat ze dat deed! Ik denk zelf dat we nou een mannetje krijgen, het voelt gewoon anders dan bij aimée!
Goed dankje. Hij wordt weer net zo n flinke als zl. Als ie zo blijft groeien scheelt t zo n 200 gram met 34 wk Moet 6 maart weer terug 4 dg na zl z'n eerste verjaardag Dat ik dan al zoooo ver ben!
Dan schelen onze zls een paar dagen hier van de 7e. Al bezig met de voorbereidingen van zijn eerste feestje? Spannend Sam, hopelijk gaat alles vlot en voorspoedig en heb je snel een gezond kindje in je armen.
@ Amber, mooie foto!! En wat gaat je meisje idd snel!!! Jongste hier bijna 6mnd, zij rolt alleen nog van rug naar buik. Terug lukt nog niet, en dan word ze heel boos!! @ Sam, spannend hoor!!!! Is jullie wonder er inmiddels al?!