Mijn jongste is net 6 maanden en ben er net achtergekomen dat ik zwanger ben. Totaal onverwacht van # 4 en blijk al 17 weken te zijn. Wordt een gezellige drukke boel thuis
En ook ik doe hier mee.. Na tig vage tuurtestjes een bloedtest gehad en ja hoorrrrrr... Ons 2e wondertje is onderweg.. Nu hopen dat het n plakkertje is.. Nog niet veel klachten.. Wat hartkloppingen en pijnlijke boobs.. Wel trekt litteken van kzs enorm mja.. eigen schuld.. gyn zei ook dat we een jaar moesten wachten.. 30-12-13 eerste afspaak gyn..
Jeetje, heb je nu al last van je litteken??? Ik was na 3 maanden weer zwanger en begin eigenlijk pas laatste week beetje zeurgevoel te krijgen bij het litteken (ben nu 32 weken...).
Mijn kzs was pas na 3,5mnd dicht ivm infectie aan de wond.. Pijn is n groot woord maar t trekt wel af en toe.. Naar gevoel aan de uiteindes..
Zozo... Wel gedurfd om dan zo snel zwanger te raken... Bij mij was het litteken heel goed geheeld door bijna niks doen eerste 6 weken dus redelijk verantwoord om snel voor nummer 2 te gaan.
Nou.. wij waren zo naief om er vanuit te gaan dat t niet meteen raak zou zijn.. Wel dus.. En nu moeten we het maar zien te handelen he.. Komt vast wel goed.. Bm was na 6 weken ook wel weer oke volgens nacontrole bij gyna maar de huid zat n infectie in.. die moest van binnenuit dicht groeien..
Na vandaag een goede echo te hebben gehad komt de realiteit weer wat dichterbij dat ons tweede kindje op komst is
Gefeliciteerd Ytest! Vandaag ook bij de gyn geweest en de bevallingsdatum is gepland... Vind het wel echt spannend (en een beetje gek haha) dat er nu echt een datum is! We hebben de kleine nog even snel gezien en alles zag er prima uit, altijd fijn !
Wat toevallig dat er meerder hier zijn die snel na een keizersnede weer zwanger zijn! Ik namelijk ook! Lees dat jullie weer voor een keizersnede hebben gekozen? Was dat verplicht of echt eigen keus? Ik loop tot 36 weken bij de verloskundige en die zegt dat een natuurlijke bevalling er waarschijnlijk wel in zit, ik zie dit zelf helemaal niet zitten en hoop dat de gyn er anders over denkt
Hier was het semi-verplicht en ik wilde het zelf ook. Ben een maand later als jou bevallen en eerste week van februari uitgerekend. Heb met de gyn de risico's besproken en een natuurlijke bevalling is zo snel gewoon ook redelijk riskant ivm scheuren baarmoeder én grote kans op uiteindelijke spoedsectio. Ik heb dan liever een geplande sectio waar de mogelijkheid is om bepaalde aspecten van de natuurlijke keizersnede te benutten. Bij spoed is dit niet mogelijk. Het risico dat er uiteindelijk toch een spoedsectio moet worden gedaan was voor mij en mijn partner de voornaamste reden om te kiezen voor een geplande ks. We zullen het 6 weken zwaar hebben na de operatie met 2 kleintjes, maar manlief is die 6 weken vrij zodat ik me op mijn herstel kan richten. Waarom zit je overigens bij de VK? Ik had bij de eerste een medische indicatie ivm mijn gezondheid en bij deze weer maar ik begreep dat je altijd na een keizersnede in het ziekenhuis moet bevallen en dat je altijd mag kiezen om naar de gyn te gaan ipv VK?
Mijn gyn wou liever voor een natuurlijke bevalling gaan. Maar ikzelf liever niet. Ik mocht dus kiezen. Het is een natuurlijke keizersnede geworden.
Ik ga vanaf 36 weken naar de gyn! Mocht ook niet kiezen, werd gewoon gezegd dat ik eerst naar de VK kon gaan.. Misschien dat de gyn anders over de risicos denkt maar de VK zet aan tot een gewone bevalling, bij mn dochter een spoedkeizersnede gehad, en idd het risico op nog een keer vind ik geen fijn gevoel. Ga zeker nog eens vragen wat nou de bedoeling is!
Ik begrijp je VK wel, die wil natuurlijk haar "bevallingsgeld". Als jij een keizersnede wil zal de gyn hier waarschijnlijk in meegaan. Waarom? Omdat je ook vrij snel weer zwanger bent en het risico op een spoedks zodoende hoger is. Geef dit ook vooral aan bij de gyn, dat je bang bent voor wederom een spoedks, dan zullen ze vast meegaan met een geplande ks! Maak je niet te druk om je VK maar ga maar gewoon in gesprek met de gyn. Succes!
Moet dus wel sowieso bij een gym bevallen, dus dan krijgt een verloskundige geen bevallingsgeld toch? Vind het moeilijk, aan de ene kant lijkt een natuurlijke bevalling me mooier, maar de risico's zijn er natuurlijk wel. Hoe gaan jullie dat straks kwa wagen doen? Ik ben op zoek naar een duowagen, en heb een draagvlak voor Ukkel aangeschaft.
Sorry voor de late reactie.. Maar ja, ik ben inderdaad maar twee maanden niet zwanger geweest tussendoor