Nog meer 'nieuwe' MMM dames?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Logan, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    Hallo dames,

Mag ik hier ook meeschrijven?
    We hebben besloten om opnieuw de MMM in te gaan voor een 3e wondertje.
    Op 12 juni hebben we de intake bij Geertgen. Hier zijn we in 2011 al in behandeling geweest met een zwangerschap tot gevolg! In verband met PCOS heb ik toen Gonal f gespoten om een eisprong te krijgen. In 2012 ben ik met ontzettend veel geluk spontaan zwanger geworden van onze tweede zoon. Omdat mijn cyclussen de afgelopen driekwart jaar weer erg onregelmatig zijn (24-78 dagen) gaan we het traject weer in. Onze huisarts staat er gelukkig ook weer positief tegenover. Hopelijk lukt het ook deze keer met de "gebruiksaanwijzing" die de vorige keer werkte. Ik vind het fijn om hier te kletsen over alles wat nog op ons af gaat komen. Veel succes dames!

2. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Hallo koolmees, welkom! Tuurlijk mag je meeschrijven, gezellig! O spannend, lijkt me wel fijn om naar vertrouwde omgeving terug te gaan waar je eerder ook mooi resultaat heb weten te krijgen. Hopelijk loopt alles weer voorspoedig

3. Logan

Logan Niet meer actief

Abb, wat spannend! Ik kan me voorstellen dat je met zulke verhalen in je achterhoofd twijfels hebt. Ik ben benieuwd wat bij jullie het plan is.

Koolmees, ook Geertgen! Ik heb 1 juni de intake. Welke arts heb jij?
    Ik hoop dat, omdat er toch een succesmethode is bij je ;), ze snel resultaat bij je hebben.

Nou, ik ga naar de huisarts voor de verwijzing.

4. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Hier 10 dpo WEER negatieve test. Iedere x weet ik het... maar iedere x word ik er somber van. Gelukkig morgen de intake. Zucht.. kan wel weer janken.

5. Logan

Logan Niet meer actief

Logisch meid! Ik denk dat iedereen hier dat herkent... knuffel!

6. Logan

Logan Niet meer actief

Ik krijg wat van mijn huisarts! Op 1 juni heb ik een intake bij t Geertgen en daarvoor is alles in orde, behalve de verwijzing. Vandaag een afspraak omdat de arts me eerst wilde zien. Ik moest naar een arts in opleiding die eerst een paar jaar op de fertiliteitsafdeling gewerkt heeft. Ze wilde me geen verwijzing geven voor t Geertgen maar wel voor een psycholoog. Ze noemde dezelfde redenen op (alles is goed, vanaf maart een jaar bezig, 60 procent kans aankomend jaar blabla).
    Morgen moet ik bellen want ze gaat het met de arts overleggen maar medisch stond ze er niet achter. Ik ben zo kwaad en zo verdrietig.

7. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Abb: oei, wat spannend als dat in je familie al meerdere keren is voor gekomen. Dan ga je toch bang zijn dat het bij jou misschien ook niet helemaal goed is, kan ik me voorstellen... Goed dat je dat nu gaat laten onderzoeken in elk geval. Wie weet, weet je vrijdag al meer!
    Bij je man zit het dus niet helemaal goed? Hebben ze daar al iets over gezegd verder of niet? Bij ons wat het 1e resultaat zo slecht, dat ze al gelijk zeiden dat we rekening moesten houden met IVF.

Welkom Koolmees! Fijn dat je al een keer succesvol in behandeling bent geweest en zelfs al spontaan zwanger. Hopelijk geeft dit je vertrouwen voor deze keer!

@Bo87: ah, niet leuk! Je hoopt toch elke ronde opnieuw dat je toch een keer dat geluk hebt. Digi knuffel voor jou! Wel vroeg nog op 10 dpo... Zo vroeg durfde ik nooit te testen.

@Logan: voor jou ook een digi knuffel! Snap dat je boos en verdrietig bent! Je denkt die verwijzing even te regelen en dan gaan ze daar moeilijk over doen :$
    Ik snap het trouwens niet helemaal... Hoezo zegt ze een jaar bezig? Je zit toch in ronde 34 begrijp ik uit je handtekening?

8. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Logan dit ga je niet menen. Wat een kreng !! De psycholoog... waar haalt ze het lef vandaan. En ze rekenen met een jaar vanaf de laatste x dat het is fout gegaan he ? Beter krijg je gewoon een verwijzing !! Anders zou ik een andere arts regelen !!!

9. Logan

Logan Niet meer actief

Ze rekenen inderdaad vanaf de laatste zwangerschap. Volgens hun is het ronde 13 maar zo voelt dat niet voor mij.

10. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Nieuwe dokter fixen. Je hebt dus al eerder onderzoeken gehad ??

11. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    Het is inderdaad te hopen hier dat deze keer het resultaat weer net zo positief is. Maakt ook dat ik er veel vertrouwen in heb dat het zal lukken. Hoewel het ook best kan zijn dat het heel anders loopt en het straks een grote domper is. Maar goed dat zien we dan wel weer. Nu staan we er wel positief in.
    Wat herken ik jullie verhalen nog goed van de periode dat we in hetzelfde schuitje zaten. De frustratie, het lange wachten, de angst dat het nooit zou lukken, etc. Ik hoop dat jullie net als ik toen er over een tijd op terug kunnen kijken als moeder en te vinden dat dit het allemaal waard is geweest. Maar dat het nu ontzettend moeilijk is begrijp ik maar al te goed. Het is erg zwaar om er midden in te zitten en nog steeds met lege handen te staan. Hier duurde het toen ruim twee jaar voor het raak was.

@Logan: ik geloof dat we dr Migchels hebben dan? We moeten hier nog wel even goed kijken naar het financiele plaatje omdat onze verzekering maar ongeveer 70% zal vergoeden omdat ze geen contract met Geertgen hebben.
    Jeetje wat vreselijk dat de huisarts niet meewerkt! Is er geen andere huisarts (misschien zelfde praktijk) waar je het voor kan leggen? Superbalen zeg!

12. Logan

Logan Niet meer actief

Bo, zodra we eenmaal bij Geertgen geweest zijn ga ik inderdaad naar een andere huisarts. We zijn verhuisd en toen hebben we ons aangesloten bij een huisarts in onze woonplaats. Ik ga vragen of de oude mij weer terug wil. Het is tien minuten afstand dus ik denk niet dat het een probleem is.

Koolmeesje, ik heb dr bax. Dr Migchels staat wel op het formulier wat in moet vullen voor het doorsturen van het dossier.

De verwijzing heb ik gekregen. Op dringend verzoek van de patiënt, en geen medische verwijzing. Maar goed, wat er bij Geertgen gebeurd eventueel heeft de huisarts niets mee te maken.

13. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Fijn dat je toch de verwijzing hebt gekregen Logan!
    Lijkt me fijn om er met vertrouwen in te staan Koolmees. Wat later komt zie je wel, hopelijk gaat het voorspoedig als de vorige keer. Maar je zal inderdaad al onze verhalen wel herkennen. Dat vind ik zo fijn hier op dit forum, allemaal meiden in dezelfde situatie.

Wij hebben gisteren ons gesprek gehad. Mijn uitslagen van bloed en cyclusanalyse waren allemaal goed, dat hadden we ook verwacht. Mijn man zijn zaadanalyse was vergelijkbaar met de vorige keer, ietsje beter zelfs. Maar nog steeds van zo'n kwaliteit dat we een traject in moeten.
    We hebben nu over 2 weken een voorlichtingsbijeenkomst over IVF en daarna een gesprek met de arts over wanneer we gaan beginnen. Dit zal nog even afhangen van waar in mijn cyclus ik me dan bevindt. Voor die tijd krijgt mijn man nog een echo en heeft hij moeten bloed prikken op hormoonwaardes. Over 1 of 2 rondes zal het allemaal echt gaan beginnen!
    Voelde me na het gesprek in 1e instantie opgelucht, maar daarna toch even een dip. Het drong even door dat we dus echt via een traject zwanger zullen moeten gaan worden, moeilijk :(

14. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Hi meiden,

Intake hebben we gehad.. Het is echt een fijn zkh waar we nu zitten. De gyn zei dat we 1 prima uitslag hebben en 1 dramatische.. maar bij beide was de beweeglijkheid verre van goed.. zoals planning, 1 juni nieuwe analyse. Ze wilde me eerst pas 10 juni voor uitslag. Toen heb ik vriendelijk gezegd dat ik dat niet aankan, zo n tijd. Nu 4 juni uitslag en duidelijkheid. Het kan of 3 x iui worden, zonder hormonen. Of direct door voor ivf. Geen verplichte bijeenkomst, niks gehoord over de verplichte consultatie bij de uroloog. Alles is al ķlaar om te mogen aanmelden voor ivf. Alle formulieren en aanvragen zijn al klaar voor evt. Verzenden. Ze gaan ons hoe dan ook behandelen. Ik ben mega opgelucht. Nog 15 dagen dan hebben we ons traject ingezet... spannend allemaal he.

15. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Fijn dat je opgelucht bent nu! En goed dat je die afspraak een week eerder hebt weten te maken. Waar mogelijk probeer ik dat ook steeds te doen, zoda we niet te lang hoeven te wachten op uitslagen.
    Spannend welk traject het voor jullie gaat worden dus! Hopelijk blijken de uitslagen positief en is IUI een optie.
    Voor jullie geen bijeenkomst dus, verschilt blijkbaar echt per zkh... En wat voor verplichte consultatie bij uroloog is dat? Die ken ik namelijk niet, maar misschien doet ons zkh dat dan weer niet.

16. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Het vorige zkh zei dat de uroloog een echo en bloed zou onderzoeken op hormonen. Daar zeiden ze hier ook niets over ... en de bijeenkomst is niet daar .. ben blij toe !!

Ook jij dus het traject in.. spannend meis. Ik hoop ook dat het toch nog iui kan worden bij mij. Maar bij jullie staat ivf vast ? We lopen nu wel gelijk op he ..

Logan .. gelukkig heb je toch een verwijzing. Wat flauw zeg dat ze erop gezet hebben op eigen verzoek. Wat een rot arts !!

17. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    O ja, dat is dus wat bij mijn man wel gaat gebeuren.... Maar meer voor een soort extra check nog. Arts verwacht er in principe geen gekke dingen van, maar wil het voor de zekerheid toch laten doen. Nou, prima, wij moeten toch even wachten op die voorlichting.
    Gaan ze jullie dan in een gesprek meer info geven over iVF als het dat traject gaat worden?
    We lopen inderdaad aardig gelijk op dan! Hier staat IVF inderdaad vast, of eigenlijk ICSI op basis van de uitkomst van de zaadonderzoeken. Alleen we mogen mee doen aan een onderzoek als we willen. Het verschil tussen IVF en ICSI bij verminderde zaadkwaliteit blijkt willekeurig bepaald en nu willen ze onderzoeken of het echt uit maakt. Komende tijd dus nadenken of we me willen doen aan het onderzoek.... Zo ja, dan wordt het IVF of iCSI, en anders sowieso ICSI dus.

18. Logan

Logan Niet meer actief

#58 Logan, 20 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2015
    Wat fijn dat er wat gaat gebeuren! Ik kan me voorstellen dat het even moeilijk voelde. Een tijdje terug had ik ook dat besef, dat je 'ook zo iemand bent'. Was heel naar. Probeer het positief te zien, er gaat wat gebeuren!! :) krijg je ook hormonen met ivf?

Wat voor echo maken ze bij mannen trouwens?
    Ja echt een rot arts. Echt de manier waarop alles geschreven is ook, net alsof ik een labiel persoon ben.

Fijn dat ze naar je luisteren qua datum. Dat lange wachten is ook zo vreselijk. Ik ben benieuwd waar uiteindelijk voor gekozen word straks. Heb je zelf enig idee? Of hangt het echt af van de uitslagen?

19. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Logan: ik zie het zeker ook wel positief hoor. Voelt alsof we eindelijk een echte kans gaan krijgen! Want eigenlijk hebben we dat achteraf gezien het afgelopen jaar helemaal niet gehad.
    Ik ga inderdaad hormonen krijgen. Weet nog niet wat allemaal, daar zullen we op die bijeenkomst meer over horen verwacht ik. Maar in elk geval hormonen om te zorgen dat er meerdere eicellen tegelijk gaan rijpen en om je eigen cyclus te onderdrukken. Ik ben benieuwd... Zie er wel tegenop mezelf te moeten gaan spuiten :(

20. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Dreamer en Bo: fijn dat jullie de behandeling in zicht hebben, hopelijk snel met een goed resultaat! Dat mezelf spuiten vond ik toen ook erg eng/spannend vooraf, maar mij is het toen heel erg mee gevallen. Het is niet moeilijk en ging na een aantal keer steeds makkelijker tot het bijna vanzelf ging.
    @Logan: fijn dat de verwijzing alsnog geregeld is! Heeft jullie verzekering wel een contract met Geertgen?

Deel Deze Pagina