Hier: ik heb nog net geen aftel kalender gemaakt voor de afspraak 4 juni. A.s. maandag zaad inleveren. Ik ben een beetje twijfelachtig over hoe ik het graag zie. Eigenlijk wil ik graag ivf. Omdat ze dan iig een bevrucht ei terug zetten. Ik ben met iui met zulk zwak zaad zo bang dat de teleurstelling steeds zo hoog is. Elke maand weer. En daar heb ik mn buik wel van vol na de afgelopen anderhalf jr. Dat kost me zo veel verdriet, en spanningen. Ik ben heel zenuwachtig.. zeker nu we bijna op het eind zitten. Eindelijk bijna een traject starten. Het zelf aanmodderen komt eindelijk tot een eind. Maar al het nieuwe is weer zo spannend en eng !! Ik ben in 1wk met een koolhydraatarm dieet wel al ruim 2 kg kwijt !! Ik vroeg me dagelijks af waarom ik in hemelsnaam mezelf dit nu ook nog aan doe, super zwaar, maar het resultaat is er. Bijna de helft kwijt van wat ik wilde. Nog 3 te gaan.
Help, Spannend allemaal. Zo'n semenanalyse ook, je kunt echt niet weten wat daar uitkomt he. Hopelijk ben je snel ongesteld (wat klinkt dat raar zeg) en kun je verder. Is het ziekenhuis in de zomer open? Ik las gister dat er aant ziekenhuizen hun poli's laten sluiten. Dreamer , hmm spatader. Het kan dus weinig kwaad? Of weet je dat echt pas na de voorlichting? Fijn dat de hormonen in elk geval goed waren. Vlindertje, wat irritant, typen voor niks! Ik heb het ook eens gehad. Hopelijk voel je je snel beter! Hier gaat het goed. Waarschijnlijk krijg ik vandaag mijn dossier en kan ik het doorsturen naar geertgen. Ben ook wel benieuwd wat er in staat eigenlijk. Hebben jullie verstand van tempen? Ik heb echt een heel vreemde dip. Kaartje kun je zien als je op mijn banner klikt.
Ik ken je gevoel. Ben ook bang dat er straks nog steeds niks gebeurd. Wat goed dat je afgevallen bent!
@Logan, komt je ei er niet aan? Ik heb trouwens niet gehoord dat ze dicht zijn, want heb 7 juli ook afspraak gepland staan, dus lijkt me niet. @Bo87: goed joh dat je al 2kg kwijt ben! Hoeveel moet je in totaal dan?
Ik denk het, maar door de lange cyclus van vorige keer verwachtte ik hem eigenlijk nog niet. Ik heb net mijn dossier gekregen, en gelezen natuurlijk. Ik zag dat de laatste keer mijn progesteron 4.7 was terwijl het in de luteale fase tussen 10 en 20 moet zijn volgens freya.
Ik hoop ook dat ze die spatader niet hoeven behandelen, zou het zonde van de tijd vinden om een paar maanden 'niks' te kunnen. Aan de andere kant als het dermate zinvol is dat we toch ineens natuurlijk zwanger kunnen worden en geen traject in hoeven.... maar goed, wat ik nu dus van de arts begreep, is dat het in principe niet zinvol is. Definitief hoor ik dat in ons volgende gesprek. Spannend Bo87 wat je volgende week te horen gaat krijgen! Kan me dat heel goed voorstellen! Bijna starten, maar wat gaat er dan allemaal op je af komen?! Vorige week zat ik ook met zo'n dubbel gevoel na ons gesprek in het zkh. Enerzijds opgelucht dat het nu allemaal duidelijk is en we dus een traject in gaan, aan de andere kant verdrietig als ik me realiseer dat dit dus de enige manier is waarop we zwanger zouden kunnen worden. Dubbel gevoel en mijn emoties/stemming gaan daar dus ook steeds tussen heen en weer. Vermoeiend! Maar.... weekendje Parijs voor de boeg, dus lekker afleiden Logan, hier geen verstand van tempen, nooit gedaan namelijk. Dus kan je daar niet mee helpen helaas. Weet je trouwens wat di progesteron waarde betekent? Wel laag dus... Mijn arts zei dat 20 normaal was, bij mij was ie vorige maand 50, dus dat zat wel goed.
Ben erg benieuwd Dreamer, het lijkt me inderdaad zonde tijd als ze dat nog eerst willen doen. Wat die waarde betekent, geen idee. Ik ben zo benieuwd naar maandag.
@logan: zie dat je temp weer aan het stijgen is. Hoe ligt je baarmoedermond hoog en open? Heb je rekbaar slijm? Kan zijn dat het je ei is. Zie wel een BD dus dat is in ieder geval goed getimed mocht het zo zijn! Spannend wat je temp de komende dagen doet! Weten jullie ouders het dat jullie bezig zijn? Ik vind het wel steeds lastiger om het voor ze en voor mijn werk achter te houden. Krijg toch steeds meer vragen waar ik ben geweest e.d. @hier: Mag nu in ene aanstaande maandag al komen voor bloedprikken en echo en hoef dus niet mijn ongesteldheid af te wachten!!
Baarmoedermond voel ik nooit. Slijm heb ik inderdaad wel, dus ik hoop dat we gister goed getimed hebben. Onze omgeving weet overal van. Mijn moeder heb ik het verteld toen we echt begonnen en de rest verteld bij de miskraam in augustus. Op zich heel fijn, als je eens een rot dag hebt dan begrijpen ze het ook. Familie is heel begripvol. Vrienden merk ik toch wel dat ze op me letten. Sla je eens alcohol over of een broodje filet voel je die ogen branden...
Mag ik mee kletsen? "Nieuw" in de MMM ben ik dan niet helemaal, dochter is uit IVF. Na mijn 2e bbz afgelopen april starten wij 1 juli opnieuw het traject. Alleen dan nog maar met 1 eierstok.
@hier; vanmorgen geweest voor de onderzoeken. Uit de echo bleek ik op mijn rechter eierstok 8 blaasjes te hebben zitten. En op de linker zei ze 'o dat is een ander verhaal, hier ziet het er erg onrustig uit' ze kon dus niet alle blaasjes volledig tellen maar minstens 10. Bij 11 kunnen ze al met zekerheid zeggen uit enkel een echo dat je PCOS hebt, maar grote kans dus dat dat het is. Daarna 8 buisjes bloed moeten laten aftappen. 7 juli moeten we terug voor het doorspreken van een beleidsplan/ behandelplan. Vriend zijn zaad ook ingeleverd daar krijgen we 16 juni de uitslag van. Maar ze begon al wel over hormonen en dat 80% daar wel goed op reageert en er zwanger mee werd. Dus voor nu afwachten tot na de vakantie!
Oei wat spannend Help. Je hebt wel lange cyclussen zie ik. Die zouden wel wat verklaren. Hopelijk geeft de vakantie je wat rust. Ik ga me klaarmaken, wij vertrekken zo voor intake.
Dankje Help! We zijn nu op de terugweg. Dossier was nog niet binnen maar er is afgesproken dat ik in mijn nieuwe cyclus op dag 12 of 13 terug kom voor een samenlevingstest en een echo. En dan na de eisprong progesteron prikken. Dan gaan ze waarschijnlijk beginnen met eerst de cyclus een handje te helpen.
Net ml zn potje in laten leveren. Nu dagen aftellen !! Wij rijden net hierheen voor eten met onze beste vriendjes.. kom ik binnen, dropt de bom... dat ze zwanger zijn. Totaal onverwacht... ik gun hun het allermeeste op de wereld !! Maar heb mn tranen dik moeten inslikken. Kan wel janken.... ik voel me blij en verdrietig tegelijk meiden... ze is nu nd gyn toe ... want ze moet dan per direct de bloedverdunners stoppen. Ik heb buikpijn ervan meiden... schiet mij maar lek !! Ik heb koppijn ..
Oohh bo wat naar! Dat is zo dubbel he? Je gunt het ze van harte maar toch. Ik moet zeggen dat ik ook angstig ben op verjaardagen en dat soort dingen. Altijd bang dat iemand met 'de' mededeling komt. Ik hoop dat jullie uitslagen goed zijn en dat jullie snel mogen volgen.
En Bo dat is idd heel erg dubbel en moeilijk. Je bent zo blij voor ze maar je voelt je zo rot omdat je het zelf ook zo graag wilt. Jij zal vast ook snel dat nieuws aan je vrienden mogen vertellen