Langer dan drie uur aan 1 stuk slapen heb ik al 7 jaar niet meer gedaan ( sinds de zwangerschap van de eerste ) Sindsdien moet ik elke twee uur plassen, als ik ophoud om de blaas te trainen lig ik de hele nacht wakker terwijl ik als ik ga plassen zo weer verder kan slapen, Onze dochter begon met wakker zijn van 00.00 tot 06.00 toen ze 8 maand was ( daarvoor sliep ze door van 20.00 tot 07.30) toen kreeg ze met 14 maanden buisjes en de neusamandelen werden verwijderd, toen sliep ze van 20.00 tot 23.00 en van 00.00 tot 03.00 en daarna om 06.00 weer een uurtje. Nu slaapt ze soms door tot 03.00 uur zonder in de avond wakker te worden, daarna gaat ze om 06.00 uur weer slapen Of ze word om 04.00 wakker en gaat dan pas 11.00 uur weer een uurtje slapen ( langer slapen lukt haar vaak niet ) soms 1,5 uur en heeeeel zelden 2 uurtjes op een dag. Ooooh ik zou er bijna een moord voor doen dat ze de dag begint om 05.30 met een big smile zal ik haar dan uit haar bedje halen Onze middelste had het ook zo, zij sliep pas Door nadat de keel amandelen eruit waren, nog even wachten tot ze in oktober 2 word dat gaan de keel amandelen eruit.
Heel herkenbaar. Mijn zoon was een echte huilbaby, mede dankzij reflux en KMA. Het eerste jaar was een drama met slapen en ik merk nog steeds dat iedere keer huilen een enorme stress-reactie bij mij teweeg brengt. Het gaat nu heel vaak goed, maar momenteel weer een periode dat hij iedere keer hard huilend wakker wordt 's morgens (en met pech ook 's nachts af en toe) zonder dat we weten waarom. De vermoeidheid klopt inderdaad weer aan, omdat het mij in zulke periodes eigenlijk niet lukt te ontspannen, ook overdag niet. Middagslaapjes zijn hier ook zeldzaam. Mede om deze enorme stress steeds bij mij twijfelden wij ook erg over een tweede kindje. Om medische redenen kan dat sowieso niet meer, maar de kans is groot dat ik het ook niet nog eens zou aandurven, dus dat vind ik wel heel begrijpelijk.
Dank voor de verhalen allemaal... Toch wel veel vermoeide mama's dus. Het lijkt zo ongewoon als je er over praat maar er zijn er dus meer! Ja die Ibuprofen daar baal ik ook zo van.. Troep. Hier ging het vrij goed. Om21.15u lag ik er in (ML was weg) en om 22.00u begon ze standaard te huilen. Even laten liggen. Ze sliep weer in en een half uur later weer. ik was te moe om eruit te gaan.. Maar ze sliep steeds vanzelf toch weer in. En dan ben je minder moe dan echt eruit. Oh ja dat doorslapen van jezelf terwijl je kindje het al wel doet. Ook heel herkenbaar
heel herkenbaar oudste is beetje zorgenkindje, veel aandacht nodig beide meiden zijn rond 6 / 630 uur wakker ook in het weekend pff 5 van de 7 nachten is er wel 1 die x komt, jongste in bed geplast, oudste bang voor de regen etc ga zelf op tijd naar bed en de meiden gaan regelmatig uit logeren om zelf bij te tanken
Niet herkenbaar, wij hebben een heel makkelijk ventje.. soms heeft hij z'n dag en niet en wil hij niet slapen, en loop ik 100 x de trap op en af, maar de dag erna slaapt tie dan bijna weer de hele dag, om het goed te maken denk ik Maar goed zo'n dag heeft iedereen wel eens.. ik snap het wel hoor, soms ben je het gewoon effe zat.. maar ik moet zeggen dat ik wel heel veel energie krijg van J.
Dat is de reden dat er hier 4 jaar tussen beide kinderen zit. Pas na 2,5 jaar durfde ik voorzichtig te hopen dat we een tweede toch zouden aandurven, toen onze oudste drie jaar en drie maanden was zijn we gaan proberen en toen was het in drie maanden raak. Godzijdank is de tweede tot nu toe een véééééééél betere slaper dan de eerste.
Hier ook heel herkenbaar. Mijn dochter heeft nu periodes dat het beter gaat maar van de winter was ze weer veel ziek. Ik ga er door de weeks s'nachts uit en mijn man in het weekend. Als het heel erg is gaan we nacht om nacht, maar ja ik vind zijn nachtrust ook belangrijk want hij maakt veel km's op de weg.
Nou ja die van mij zijn 7 en 5 en nr3 is nu 'pas' onderweg. OK, heeft niet alles te maken met het niet doorslapen, maar het was wel belangrijk dat ik eerst weer eens mezelf werd zeg maar. De tweede sliep namelijk pas met 3,5 jaar door..daarvoor gemiddeld 3-4 keer per nacht eruit, killing. Ik hoop dat dit toch weer een betere slaper wordt.
Maar dit gaat niet over zo'n dag heeft iedereen wel eens,.... Dit gaat om chronsiche slaap gebrek en kinderen die elke nacht nog tig keer wakker worden Zo heb ik vannacht weer 3,5 uur in de woonkamer moeten zitten met het gekrijs van onze jongste zodat de rest kan blijven slapen, En als je dan ook nog niet overdag terug kunt naar bed omdat je zorg hebt voor andere kinderen of moet werken is dat echt wel heel zwaar ookal krijg je energie van je kindje
Ja die hoop had ik ook..... Hier werd elk kind een slechtere slaper haha dus mijn tip....houd daar rekening mee .. Ga van het ergste uit, ga er van uit dat je er weer 3,5 jaar mee zit... Alles eerder is dan zoveel opluchting
Ja ik houd rekening met 4 tropenjaren-nachten Ik was toch zo verwend met de eerste, met 8 weken doorslapen en daarna alleen als ie ziek was was het hommeles, maar die nachten waren op 2 handen te tellen in een jaar. Hoe anders kan de volgende dan zijn he.
Ja onze eerste was juist erg dachten we, tot 15 maanden,daarna en nu nog een super slaper, als hij al ziek word slaapt hij nog door, Onze tweede sliep met 14 weken door, maar 2 maanden later lag ze in het ziekenhuis met reflux en koemelk en sindsdien is ze aan het klungelen geweest elke nacht huilen ziek zwak en misselijk tot 3 jaar na keel neus en oren sliep ze eindelijk Door en nu alleen als ze de griep heeft zo een keer of 5 per jaar word ze wakker met overgeven maar verder een goede slaper, De jongste sliep tot 8 maanden voorbeeldig, wij hielden rekening met de eerste jaren net als onze dochter, wat waanden we ons gelukkig, ze sliep zo heerlijk, maar vanaf 8 maand begon zij te klungelen met keel neus en oren en astma, sinds dien nog geen nacht door geslapen en echt hele nachten wakker schreeuwen en krijsen. Zo sneu. Dus eigenlijk best spannend wat de vierde hier gaat doen we wanen ons iig niet zo snel meer gelukkig als hij of zij doorslaapt we wachten de eerste vier jaar maar gewoon af Al met al nu al 6 jaar gebroken nachten
Hier ook herkenbaar helaas! Beide kinderen hadden verborgen reflux, en de jongste had er ook KMA en KISS bij. Ook zijn beide echte KNO kindjes.... Veel oorontstekingen, verkouden, etc. In februari zijn bij de jongste buisjes geplaatst en zijn neusamandel verwijderd. En in april bij de oudste buisjes, neusamandel en keelamandelen eruit. De jongste heeft ook regelmatig een rode keel, en keelpijn.... Dus hij zal met een poosje nog wel een keer heen moeten voor zijn keelamandelen. Dus eigenlijk hebben we hier nu al ruim 3,5 jaar gebroken nachten... Met uitzondering van af en toe eens een nacht doorslapen. Vreselijk! Ik ben zelf heel veel afgevallen, omdat ik altijd maar door moet gaan met huishouden, werk en de kinderen en ook altijd moe. Hoop dat deze periode nog eens voorbij gaat als de jongste 4 jaar oud is. Kan nu al niet wachten...
Ai Hippo dat is wel echt erg zo lang op zijn Hier in het begin van de nacht hommeles geweest maar daarna gelukkig weer doorgeslapen. En toch ben ik nog steeds zooo moe he. Ik ging net naar de supermarkt en dat was druk, ik was wel alleen trouwens. Dan kom ik daar dus gewoon met hoofdpijn vandaan,wat nu gelukkig wel weer zakt. Ik kan gewoon niks hebben ofzo. En wacht nog steeds tot ik 'mezelf' weer ben inderdaad maar of dat ooit komt... Soms sta ik op het punt om naar de HA te gaan maar als ik dan de achtergrond vertel, dan vinden ze het logisch dat je moe bent en tja kinderen hebben is zwaar en zo.. Schiet niet echt op denk ik.
Hier ook een mama die enorm op haar tandvlees loopt. De jongste is ruim 3 en heeft nog nooit een nacht doorgeslapen. Hij word nog minimaal 2x per nacht wakker en man,man wat ben ik moe. De oudste van nu 6.5 slaapt ook pas sinds 2 jaar door. Denk dat ik minstens een jaar nodig heb om bij te tanken voordat ik weer de oude ben. Heel naar want je hele leven lijdt eronder (moe, geen zin om leuke dingen te doen, iedere dag vroeg op bed, geen fut voor sporten......)
We hebben die periode wel gehad een paar maanden geleden. Zoontje sliep al heel lang slecht...in de avond en nacht vaak wakker. En wij maar bij zn bedje zitten (want ja hij moet toch in zn eigen bed slapen) toen een keer het ledikant als co sleeper naast ons bed gezet en toen hij wakker werd daarin gelegd. Meneertje tukte in 1 keer verder. Op zn eigen kamertje lukt dat niet. Dus nu gaat hij elke avond in zn eigen bed slapen en als hij wakker wordt proberen we hem uiteraard terug te leggen maar als dat niet lukt gaat hij in de co sleeper. Het maakt mij geen zier meer uit wat een ander daarvan vindt of wat "hoort" met 2 jaar. Wij slapen en hij slaapt. Win win situatie lijkt mij.
Heeft je oudste hier geen moeite mee. Wij hebben dit ook een tijdje gedaan maar toen kwam er een enorme protest actie van oudste die het "oneerlijk" vond en hadden we iedere nacht ineens 2 wakkere kids
Nee die slaapt door en merkt dus pas s ochtends dat hij bij ons ligt en we hebben gezegd dat.hij daar pas vroeg in de ochtend komt zodat zij nog even lekker kan slapen Toen hij zo hard en lang huilde s nachts werd ze wel wakker daarom konden we hem daar ook niet laten liggen. Als hij nu 1 of 2 keer gilt slaapt ze gewoon door.
Reeds geprobeerd, helaas zorgde het bij ons voor 3 wakkere mensen. Naast zijn bedje gaat inmiddels meestal binnen 5 minuten goed. Als het echt niet lukt, dan neem ik hem soms bij ons in bed, maar dat kan alleen als hij midden in de nacht wakker wordt. Als hij wakker wordt vanaf 5.30 moeten we hem echt negeren. Alle andere opties zorgen voor een compleet chagrijnige moeder en vader en een uitermate wakker kind die tijdens het eten in zijn toetje in slaap valt.
dat is jammer, wij slapen gelukkig alledrie perfect. We merken ook eigenlijk niet dat hij er is..behalve de keren dat hij tijdens zn slaapje over mijn man heen klimt en hij ineens tussenin ligt Maar wordt wel een beetje moe van het commentaar om mij heen.