Nu al eerste echo afspraak?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Patronique, Dec 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patronique

Patronique Actief lid

Nov 1, 2010
    102
    0
    0
    Limburg
    Hallo Meiden,

Ik heb zaterdag 17.45 uur en zondag met ochtend urine positief getest met kruitvat 2>5.
    Nu heb ik vanmorgen een verloskundige gebeld omdat ik wilde vragen hoe en wat natuurlijk want wij zijn zwanger van ons 1ste kindje.
    Ik ben 28 oktober 2010 gestopt met de pil en dat was in de 2e week van de strip.
    Ik ben toen na 32 dagen ongesteld geworden dat was 18-11-2010 en duurde 3 dagen en nu dus zwanger.
    Nu heb ik aankomende maandag 27-12-2010 de eerste afspraak bij de verloskundige.
    Zij zegt dan maken we meteen een eerste echo..
    Volgens de berekeningen op de site's zou ik volgende week dan in week 5 zitten. Is er maandag dan al iets te zien op de echo?
    ik neem aan dat zij weet waar ze het over heeft haha maar wil toch even graag jullie ervaringen en meningen horen..

Liefs Patronique.

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Gefeliciteerd!!

Er zal maandag vast een vruchtzakje te zien zijn, maar meer nog niet.. Waarschijnlijk wil ze even kijken hoe ver je bent, omdat je zo kort gestopt bent met de pil.

Succes!!

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het kan zijn dat je nog niets ziet, alleen wat verdikt bm slijm. dus hou er rekening mee dat het een teleurstelling kan worden.

4. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Gefeliciteerd!!!
    Bij mij is er ook al in week 5 een echo gemaakt.
    Er was toen een vruchtzakje te zien met daarin een puntje.
    Dus er is wel heel weinig te zien, maar ze kunnen dus wel al zien of er een vruchtzakje zit.

Succes!:D

Groetjes
    Masu

5. Patronique

Patronique Actief lid

Nov 1, 2010
    102
    0
    0
    Limburg
    Oke dank jullie wel alvast voor de reacties!
    Ik ben benieuwd maandag spannend hoor allemaal..

6. Patronique

Patronique Actief lid

Nov 1, 2010
    102
    0
    0
    Limburg
    Net nog even met haar gebeld en ze zei dat ze wel al iets zou kunnen zien maandag, eventueel of het 1 of 2 vrucht zakjes zijn en of het goed ligt maar dat er verder nog niks tot niet veel te zien zal zijn nee.
    Maar heb de afspraak toch maar laten staan..

7. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    gefeliciteerd met je zwangerschap!
    ik vind het eerlijk gezegd wel vreemd dat je meteen een echo krijgt, meestal krijg je alleen zo een vroege echo ivm mediche redenen zoals een eerdere miskraam oid.
    de gemiddelde nederlander krijgt maar 2x een echo vergoed, dat is de termijn echo van rond de 12 weken en de 20 weken echo??
    zal het voor de zekerheid wel even na vragen of je dit niet allemaal straks zelf moet gaan betalen...
    geniet van je zwangerschap!

8. Joosie

Joosie Bekend lid

Sep 27, 2008
    614
    0
    0
    Ik kreeg met 6.1 week de eerste echo, wat wij konden zien was alleen het vruchtzakje. 5 dagen laten mochten we weer terug komen en toen zagen we echt iets, zelf het hartje zagen we toen kloppen.

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Het antwoord op je vraag is hierboven al genoemd, maar wil je toch nog even feliciteren met je zwangerschap!! :)

10. Patronique

Patronique Actief lid

Nov 1, 2010
    102
    0
    0
    Limburg
    Dank je wel voor je felicitatie nog :D
    En bedankt voor al jullie reacties.
    Ik zal maandag laten weten hoe het geweest is!

Share This Page