Mijn dreumes van bijna 2 is de laatste tijd overal bang voor. Vooral voor onverwachte dingen en poppen:S Ook kan hij geen seconde alleen zijn, in een ander vertrek alleen blijven is niet meer aan de orde. Dus even rustig naar de wc is er niet meer bij. Nu gaat hij dus huilen als hij 's nachts wakker wordt en dat is vannacht 2x gebeurd. De eerste keer had ik hem er uit gehaald, maar was gewoon vrolijk toen hij bij mij was. De tweede keer (ongeveer 1,5 uur later) ging ik erheen en zei dat er niks aan de hand was en dat hij gewoon weer kon gaan slapen. Maar toen was het brullen en na een minuutje eruit te zijn geweest, is hij weer lekker gaan slapen tot 8.00 uur. Hoe zijn jullie met angsten omgegaan? En 's nachts? Laten huilen of er wel heen gaan? Ik ben er niet zo'n voorstander van om hem eruit te halen, maar ja, ben hoogzwanger en ben blij dat ie dan meteen weer gaat slapen. Dus dan is de stap alweer groter om hem in zijn bed te laten, als ik weet dat het langer duurt voordat ie dan weer in slaap valt. Pff hoop dat het maar een korte fase is want kan mijn rust goed gebruiken momenteel
misschien in de nacht een nachtlampje gebruiken? Altijd vertellen wat je gaat doen en misschien ook bij de wc laten zien dat jij er bent. Deur toch open laten? Ik zou hem in bed laten. Aaien en troosten en lekker gaan slapen. kan best een fase zijn hoor, hebben wij ook gehad bij het inslapen. Tja ik liet haar even doormeuten en heb nu de overloop ganglamp aanstaan als ze gaat slapen.
Een nachtlampje gebruik ik al een tijdje.. Toen is het even beter gegaan idd. Vertellen wat ik ga doen, doe ik ook. Als ik zeg 'mama gaat even plassen' dan zegt ie 'Jayden kijken'. Eigenlijk is ie de hele dag bij me haha.. Maar dat moet ook een keer ophouden, want over ruim een maand is de baby er. Maar als hij 's nachts wakker wordt, is het juist het ergste. Als ik dan weer wegga, moet hij echt heel hard huilen. Heb je haar ook echt laten huilen of deed ze dat niet?
ik heb haar laten huilen. Natuurlijk maar aankijken hoe erg het wordt en anders terug komen en zeggen: dat ze moest gaan slapen. Maar vergeet niet. Ik denk dat je kleine dreumes goed voelt dat er verandering op komst is en ik ben bang dat dat best het probleem nu is.