Wanneer met een kussen slapen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamvannu, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Onze zoon wordt in Augustus 2 jaar en we willen binnenkort voor een
    'echt' bed gaan kijken, maar wanneer moeten ze eigenlijks een
    kussen hebben? En zijn dat speciale?

2. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    geef het kind een kussen wanneer het erom vraagt. Ze zeggen dat veilig leeftijd vanaf 2,5 jaar is. Begin met peuterkussen, bijv te halen bij prental. Zijn zeer dunne kussens. Nooit dikke kussens gebruiken.

3. Mamvannu

OKe, ik had echt geen flauw idee! dank je!

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Wij hebben voor ons zoontje een eenpersoons bed gekocht toen hij net 2 was. En ook meteen een peuterkussen erbij. Dat is vanaf 2 jaar.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hebben ook een peuterkussen gekocht bij Hema, ze ging nu steeds vaker met haar hoofd op 1 van haar knuffels liggen en moest toch over naar een ander bed dus tja ;)

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    HIer ook rond de 2 , maar hij gebruikt liever zn beertje als kussentje (al ruim 2 jaar ;p)

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben een sierkussentje in bed wat ze nu steeds vaker als kussentje gebruikt, maar het is eigenlijk te dik... Dus ook wij gaan kijken voor een peuterkussen (hema of Ikea) .

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook vanaf 2, maar meestal wordt tussen de 2 en 4 gezegd. Net wanneer je kindje er aan toe is. Sommige kindjes slapen tot 4 nog prima zonder kussen. Mijn jochie ging een maand voordat hij 2 werd steeds vaker op knuffels liggen met zijn hoofd.

Hier ook die van de hema, die is toch wat dunner dan een volwassenkussen.

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Vanaf 2 jaar mag je een kussen gaan gebruiken.

10. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier ook die van de hema. 2 in 1 doos, die zijn al redelijk dun.

Ik ben ermee begonnen toen ze ongeveer 2 en een paar maanden was. Ze was erg verkouden en veel hoesten. Ik werd er gek van, dus een kussen van ons bed geplukt en in haar bed gelegd en hoppa, ze kreeg beter lucht en hoesten was een stuk minder. Daarna is het t bed niet meer uit geweest. Ze vind het heerlijk

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb deze voor Tygho, je kunt je gezicht helemaal erin graven en nog prima ademen.
    Hij is ook speciaal als 1e kussen.

Die van de hema, 2 in 1 doos hebben wij voor onszelf, ik zou me niet prettig voelen om Tygho zo'n kussen te geven,Liever eentje waar hij doorheen kan ademen.

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn was een maand ongeveer 20 maanden denk nog wel ietsjes eerder, maar dit meer op advies van de ha, omdat hij snel benauwd was, dan zou je denken doe je het toch juist niet, maar omdat hij hoger lag met zijn koppetje sliep hij dus veel beter.
    Eigelijk heb je dus niks aan mijn advies, ja of kijk goed naar je kindje wat hij/zij aangeeft

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
  14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier ook toen er een peuterbed kwam ook meteen een dekbed en kinderkussen aangeschaft.
    Heeft ze gekregen voor haar 2e verjaardag.

In de praktijk ligt ze alweer een maand of 2 achterstevoren in bed.
    voeten op het kussen en bovenlijf op het dubbelgevouwen dekbed :)
    nouja.. Van mij mag het :)
    daarvoor sliep ze overigens wel gewoon met hoofd op het kussen.

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier pikte Joris mijn kussen al in toen hij 1,5 jaar was. Dus toen had ik voor hem een kussen bij de ikea gehaald, zo'n peuterkussen... Alleen vond die die te dun, dus pikte nog mijn kussen voordat hij naar bed ging en sindsdien heeft hij een gewoon kussen...

16. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    De oudste vanaf een maand of 16/17 en de jongste vanaf 9 maanden. Ik had het idee dat ze er aan toe waren...

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje heeft sinds hij ongeveer 3 is, een klein kussentje van Cars in zijn bed liggen. Dat gebruikt hij als kussen, maar in de loop van de nacht belandt dat ding altijd op de grond (net als mijn eigen kussen, haha).

18. Mamvannu

bedankt voor jullie reacties!

Dan ga ik ook maar 1 halen! Bij ons op bed
    gaat hij er wel lekker op liggen (hij slaapt niet bij
    ons op bed hoor maar soms even lekker knuffelen he)

19. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    rond de 28 maanden kreeg ze een kussen , maar vaak genog gooit ze hem nog aan de kant of uit bed.

20. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dominique was 2 jaar en 10 maanden dat ze een groot bed kreeg en een kussen. Wel een speciaal "kinderkussen" waar ze ook doorheen zou kunnen ademen.

Deel Deze Pagina