Bij de eerste: Van wakker worden tot geboorte 4 uurtjes en 2 persweeen. Bij de tweede: Van wakker worden tot geboorte 2 uurtjes en 1 perswee. Bij beide geen weeen gehad. Dus mocht er een derde komen (waarschijnlijk wel), dan wil ik niet weten hoe het dan gaat.
Ik heb 2 volle dagen ontsluitingsweeen gehad waarvan ik 1 volle dag dacht dat het indaling was dus ik liep er gewoon mee rond. Volgende dag bloeden en naar het ziekenhuis, de ontsluiting ging maar tot 5cm op de 3e dag.. Ik was 34 en halve week zwanger. Omdat de ontsluiting zo traag ging hebben ze de vliezen door geprikt en meteen kwam er een weeen storm en is de kleine in 9 minuten geboren in 3/4 persweeen. Heftig dat je niet kunt bijkomen na een heftige wee, maar aan 1 kant wel blij dat het zo snel ging.
Mijn eerste bevalling duurde 3 uur en 45 min. De vk was net op tijd. Zei haar aan de telefoon dat ze het maar rustig aan moest doen. Had zelf die gemiddelde cm per uur in gedachte. En het was nog goed vol te houden. Toen ze binnenkwam kon ze nog net haar handschoenen en schort aan doen en toen was meneer er al.
Mijn eerste bavalling van mijn dochtertje was 2,5 uur. De 2e bevalling van mijn zoontje was maar 1 uur en een kwartier. Maar ik vond het wel heftig hoor, de weeen waren echt niet op te vangen en de persweeen niet weg te zuchten. Had liever gehad dat het iets langer duurde.
mn bevalling van alyssa duurde 5uurtjes en die van daymian 1uur 45min. moet wel zeggen dat ik het heftig vond zo snel. wel fijn dat het snel gegaan is, maar ik kon het in mn koppie niet bijbenen en dat vond ik heftig. liefs doris
Bij de eerste 11 uur lichte weeën gehad. Persen 55 minuten. Bij de tweede 2 uur weeën storm gehad en 12 minuten persen! Tweede bevalling was geweldig. Lekker thuis, mega turbo bevalling maar goed te doen, al was die weeën storm niet grappig. Maar 's avonds zat ik alweer lekker aan tafel biefstuk te eten!
Hier ook een snelle bevalling van de eerste. Ik lag met 36 wk in het ziekenhuis met gebroken vliezen, maar verder gebeurde er niet veel. Dus besloten ze me met 36 wk en 4 dgn in te gaan leiden. De nacht voor het inleiden begon ik een beetje krampjes te krijgen...s'ochtend om half 8 kwamen ze me halen om naar de verloskamer te gaan. Toen ik daar aan kwam wilde ze eerst inwendig voelen...ik bleek al 6 cm ontsluiting te hebben! Dus ze braken nogmaals de vliezen...en vervolgens had ik binnen een uur volledige ontluiting. Na 3 persweeën werd Damien gelanceerd...mijn bevalling heeft dus zo een 2 uur en 15 minuten geduurd. De Gyn adviseerde me dan ook bij een eventuele tweede ,bij het eerste krampje meteen te bellen hihi...
1e keer: 5 uur en 22 minuten 2e keer: 4 uur en 45 minuten niet zo snel als de meeste van jullie, maar je hoort me niet klagen!
1e: 3 uur VO, meepersen, lukte niet, ziekenhuis, 3 uur, dus 6 uurtjes incl. rit naar het zkhs in de ambu (hier een half uur!). 2e: 1 uur 50 minuten, met maar 1 perswee, meneer vloog letterlijk naar buiten! Dus straks de 3e, doe maar een uurtje of 4, dat moet op te vangen zijn. Zo snel als bij de 2e is totaal niet bij te benen.....
eerste bevalling geweldig 10 uur met fijne gelijdelijke weeen. goed optevangen. wel ruim 1,5 uur geperst geen persweeen gehad. Ook nog een flinke knip. maar wat een fijne bevalling en geen ene nawee gehad. tweede bevalling 19:00 vliezen doorgeprikt, enorme weeenstorm, kon ze totaal niet opvangen 2xpersweeen om 21:35 ons zoontje geboren. Vreselijke bevalling en heel veel naweeen gehad. vond het zo snel echt niet fijn.