Nog meer thuisblijfmama's?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door goudje, 22 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goudje

goudje Lid

4 jul 2007
    52
    0
    0
    Hallo,

Zijn hier nog meer thuisblijfmama's? Ik ben ook een thuisblijfmama en ik geniet enorm van mijn meisje, maar soms vind ik het wel stil!

Soms heb ik echt behoefte om even gezellig met iemand iets af te spreken, maar ja we wonen in een vreemde stad, dus zoveel mensen ken ik hier ook nog niet en helemaal niet zoveel mensen met kinderen. Hoe doen jullie dit?
    Hebben jullie iedere dag mensen over de vloer of zijn jullie ook dagen alleen met je kindje? Ben benieuwd!

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben tot voor kort thuisblijf moeder geweest en heb hoe ik er ook va hield er voor gekozen 1 dag in de week of twee dagen achter elkaar te werken in de 2 weken. Ik heb er puur voor gekozen dat ik me steeds meer opgesloten voelde in me eigen huis en ik heel hard heb moeten werken voor me papieren en echt het idee had het te laten versloffen. Ik ben nu 6 weken weer aan het werk en ik vind het heerlijk en heb het gevoel ervoor de oude ik weer te krijgen. gelukkig vind daan het ook erg leuk bij opa en oma en zwaait hij lief als ik weg ga. ik heb ook veel en veel meer geduld en kan nu echt zeggen vandaag doe ik niks vandaag is helemaal voor daan.
    ik werk op inval basis dus als daan ziek is of zometeen de kleine ook niet de start heeft kan ik gewoon weer thuis blijven zonder het geheig van een werkgever

3. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hey,

hier nog een thuis blijf moeder!
    ja stil he! mijn man iis vrachtwagen chauffeur dus is echt heel veel weg.
    de rest qua familie en vrienden werken allemaal full-time.
    Een vriendin van mij heeft ook een baby, precies een maand ouder als xander en die blijft ook thuis af en toe gaan we eve bakkie doen bij elkaar, maar dat is het wel voor mij.
    Af en toe een wandeling maken, en voor de rest nu eigelijk heel weinig, xander heeft veel last van krampjes waardoor hij heel veel huilt dus ben daar eigelijk de hele dag mee bezig, misschien als dat straks bij hem over is en het mooier weer is dat we er wat meer op uit gaan.

groetjes miranda

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    mijn vriend is ook chaffeur en bijna niet thuis daardoor vond ik de last helemaal zo groot worden na een jaar en heerlijk om er even niet alleen voor te staan. Voor de krampen heb je de druppels van VSM al geprobeerd en avent of B free flessen? helemaal super voor darmkrampen.

5. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik ben niet echt een thuisblijfmama maar had ook ouderschapsverlof opgenomen. Ik zit nu al thuis vanaf half oktober, en begin 13 mei weer met werken.

aan de ene kant geniet je van je kleine, en denk ik ook wel dat het goed voor hem is. aan de andere kant wordt ik af en toe helemaal gek. Voel me net een kluizenaar en elke dag ergens heen gaan is weer teveel voor de kleine.

6. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hier nog een thuisblijf mama :) . Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind.
    's Morgens gaan we standaard naar de supermarkt of een rondje lopen. Kom dan wel bekenden tegen, maak een praatje. 's Middags gaan we of fietsen of op visite bij iemand, meestal opa en oma (niet elke dag natuurlijk, 1 maal per week), rondje rijden in de auto, naar de kinderboerderij enz. We ondernemen best veel saampjes. Ik geniet met volle teugen en heb niet het idee dat ik iets mis in de buitenwereld. Ik ben ook altijd nogal op mezelf geweest. Veel vrienden heb ik niet en hoef ik ook niet. Ik heb 20 jaar gewerkt en geniet er nu echt van dat het niet hoeft! Misschien dat ik over een tijdje wel weer wil werken, maar ik moet er nu niet aan denken. Er is zoveel te doen/zien/beleven als je een kleintje hebt....vind ik tenminste.

7. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Ik ben ook een thuisblijfmoeder en dat bevalt me erg goed.
    Mijn vriend werkt met 5 ploegen,dus voor ons erg praktisch dat ik thuis ben voor de kids.
    Geniet volop van mijn kids en heb wel vriendinnen, maar ben vooral veel thuis met de kids.
    Spreek geregeld wat af met mijn zussen of vriendinnen, maar niet vaak. Komt ook wel doordat mijn oudste op school zit en dan op tijd weer thuis moet zijn.

8. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    @fleur1
    ja allemaal al geprobeerd, en de enige fles die hij kan hebben zijn de difrax flessen, hij drinkt zo gulsig en hard dat hij alle spenen vacium zuigt, zelfs de difrax flessen dus moet de fles om de 3 a 4 teugen uit ze mond halen.
    Na nog eve ander half uur en dan naar het cb.

9. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Hier nog een thuisblijfmama. Ik vind het heerlijk om samen met mijn dochtertje lekker thuis te zijn. We gaan elke dag even lekker wandelen of fietsen, even naar de winkel of gezellig bij iemand op de koffie. Het is niet altijd even leuk, maar zou niet anders willen.

10. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Ik ben ook een trotse thuisblijfmoeder zolang het kan!:D
    Haal hier mijn voldoening uit! ;)

11. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    hier ook een thuisblijf moeder ik geniet er lekker van wel vindt ik de dagen vaak het zelfde wandelen fietsen boodschappen doen huisschoonmaken en soms op visite maar wil het niet missen heb zelf alles kunnen zien van mijn dochtertje het eerste keer omrollen kruipen zitten enz dat vergeet ik nooit meer erg leuk ! :) :) :)

12. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hier ook een thuisblijf mama. Ik vind het prima zo en nu ze goed zit gaat ze binnenkort mee op de fiets en gaan we vaker op stap saampjes. Wij vermaken ons wel samen en er is altijd wel wat te doen, babyzwemmen of ik ga een ochtend sporten en dan gaat ze in de opvang daar, een ochtend boodschappen doen of gewoon een beetje de stad in....het is maar net wat je er zelf van maakt en soms is het stilletjes maar daar houd ik wel van. Ga ik een tijdschrift op de bank lezen op iets anders en er is natuurlijk altijd het huishouden :( Ik spreek geregeld af met vriendinnen voor de lunch of gewoon in het weekend dus mij hoor je niet klagen.

Groetjes, M

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb het 4 maandn vol gehouden en wilde toch weer gaan werken hoor. ik miste me sociale contacten heel erg en wilde meer dan 24 uur moeder zijn en werk nu 12 tot 16 uur per week en deze combi bevalt me prima. respect voor de vrouwen die dit wel volhouden hoor. ik wilde persee huismoeder worden maar voelde me er gewoon niet goed bij. ik geniet znu veel meer van me meisje dan toen ik huismoeder was. alicia gata de dagen uren die ik werk naar een gastouder die ik al een tijdje ken dus dat bevalt ook prima

14. goudje

goudje Lid

4 jul 2007
    52
    0
    0
    Ik herken jullie verhalen wel ja! Het is echt heerlijk om van mijn dochtertje te genieten, je ziet gewoon alles van dr! En we gaan ook vaak even een rondje wandelen, even op visite, en nu met dat mooie weer is het helemaal lekker! Maar toch heb ik ook weleens dat ik het stil vind en alle dagen wel hetzelfde zijn, aan de andere kant zou ik het allemaal toch niet willen missen.....

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hier een werkende mama die er af en toe van droomt om thuisblijfmama te zijn. Lijkt me heel erg fijn! Maar ik heb het ook zo nodig om te werken en me daarin uit te leven. Mijn kind haalt het beste uit me, maar mijn werk ook. Ben wel minder gaan werken en ik geniet enorm van de dagen dat ik weer 'mamadag' heb! Morgen dus, joepieeeeeee!

16. Ik ben ook tbm en het bevalt me goed maar mis ook wel vaak de aanspraak. Vandaag was een heerlijke dag en ben dan ook de hele dag op pad geweest . Dat scheelt zoveel !

17. Niet meer actief

Hier ook een thuisblijfmama, maar toch ook weer niet helemaal.
    Ik ben na de geboorte van de oudste 2 gewoon blijven werken (buitenshuis), maar na de geboorte van de jongste heb ik besloten om thuis te blijven.

Ik moet zeggen dat ik er enorm van geniet om iedere dag voor mijn kinderen thuis te zijn. Nu gaan de oudste 2 wel naar school, maar als zij thuiskomen dan ben ik er met een kopje thee. Ook kunnen ze altijd wel spelen met vriendinnetjes en dat was wel anders toen ik nog 4 dagen werkte. Dan was het altijd maar weer afwachten of het wel kon ivm de oppas.

Ik verveel me geen moment en kan alles lekker in mijn eigen tempo doen.

Nu moet ik zeggen dat ik niet helemaal niet meer werk. Mijn man heeft namelijk een eigen bedrijf en nadat ik gestopt ben met werken buitenshuis heb ik daarvan de administratie e.d. op mij genomen en dat doe ik in mijn eigen tempo tussen de rest door. Nadeel is dat je nooit echt vrij bent van je werk of je gezin en dat het nog wel eens voorkomt dat alles door elkaar heen loopt, zodat het weleens voorkomt dat er 6 meiden aan mijn keukentafel zitten te spelen en ik de administratie aan dezelfde tafel doe, maar op dit moment zou ik het niet anders willen.
    Collega's mis ik soms wel eens, maar ik heb genoeg mensen om me heen die langskomen of waar ik naar toe ga voor een kopje thee ofzo.

gr. Naja

18. MamaDjem

MamaDjem Niet meer actief

Ik ben zó jaloers op jullie!
    Ik wil ook heel graag stoppen met werken om volop van mijn 2 oogappeltjes te genieten. Maar wij zijn het financieel echt nodig. Hoe doen jullie dit dan? Wij redden het nu echt krap. Dus als ik zou stoppen met werken lukt het echt niet.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ben tijdelijk thuisblijfmama. Ik ben aan het solliciteren, want ik wil gewoon weer aan het werk, dat mis ik. Al ben ik wel blij dat ik al die maanden voor haar heb kunnen zorgen en haar ontwikkeling helemaal meekrijg. Het is ook niet dat ik zit te duimendraaien, integendeel, de dagen vliegen voorbij en ik heb het ontzettend druk. En inderdaad, financieel vind ik het ook wel lekker om wat extra te besteden te hebben.

20. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hier nog een fulltime mama. Bewust voor gekozen en vind het heerlijk, maar wel heel herkenbaar dat de dagen vaak een beetje het zelfde zijn en ik af en toe wel de muren op me af zie komen. Nou woon ik in een plaats waar ik bijna niemand ken dus ff een bakkie bij iemand doen zit er ook niet in. En mijn ouders wonen een uur rijden met de auto van mij vandaan wat ik erg jammer vind. Maar ik probeer wel zo veel mogelijk uit elke dag te halen en vooral te genieten van mijn kleine mannetje. En inderdaad je bent er bij als hij alles voor het eerst doet. Zo leuk!

Deel Deze Pagina