Hoi allemaal, Afgelopen weken ben ik vaak met Sam van 9 weekjes oud gaan wandelen buiten en deed hem dan altijd een jasje aan en mutsje en hij lag dan onder een lakentje met fleecedekentje van de quinny zelf. Daaroverheen had ik dan ook altijd het windscherm van de quinny buzz zelf. Maar met dit weer weet ik niet zo goed hoe ik het moet doen. Is bovenstaande niet een beetje warm? Hoe doen jullie dat als het zonnetje schijnt en het is zo'n 15 gr? Bedankt alvast!
Hey, Sam is precies een jaar jonger als Ted is! Vorig jaar was het supermooi weer in April, dus dat is niet te vergelijken met nu. Het geen wat ik het eerste af deed was de windkap van de quinny, als het warm was dan ook de deken, dat hij alleen nog maar onder het lakentje lag. Natuurlijk had hij ook geen mutsje meer op, maar nogmaals vorig jaar was het boven de 20 graden, dus dat is niet te vergelijken. Hij heeft ook wel alleen in zijn romper in de wagen gelegen, maar dat zou ik nu niet aanraden Kijk gewoon naar wat je zelf fijn vindt, heb je je jas open, dan kan er ook wel wat van de wagen af. Succes enne gewoon je gevoel volgen
ik heb dekentje met lakentje en dan bodywarmer aan en dan komt ie soms nog zieknat uit de wandelwagen
ik reken altijd zo: wat ik zelf aanheb met een extra laagje. meestal is dat gewone kleding en een jas en dan nog een dekentje als extra laagje. Regelmatig voelen in het nekje hoe hij het heeft. Met het dekentje kun je het wel goed sturen. Voor de zekerheid kun je nog een extra deken onderin de bak meenemen, als je het toch te koud vind...? De handen mogen koud zijn, dat zegt niks.
Een dun jasje, een lakentje en een dekentje. Dat is wat ik op dit moment doe. Bij het wandelen, heb ik wel het windscherm over. Mijn zoon heeft het eerder te warm, dan te koud.
Geen mutsje meer nu he? Bedankt voor jullie reakties! Dus het windafdekscherm van de quinny zelf weg laten als ik jullie goed begrijp!
Ik heb het scherm er wel altijd op, maar dat is omdat Eva altijd de rand vasthoudt . Dat wil ik haar niet ontnemen . Eva heeft nu overdag een romper zonder mouwen en een dun t-shirt en broekje aan. Als we gaan wandelen krijgt ze een dun vestje aan (met capuchon, maar die is eigenlijk niet nodig) en ze ligt in de Lodger wrapper, maar die heb ik dan wel helemaal open.
Ik doe Lotte in haar gewone kleertjes met daar overheen slaapzakje zonder mouwen in de bak leggen dan de hoes (?) eroverheen en wandelen maar. Ow ja en wel de kap omhoog want er staat best wat wind. Ze heeft het niet koud, nu moet ik wel zeggen dat zij het niet gauw koud heeft.
hee die Pooh, Gaat het goed met Sam? Lekker he, om te wandelen met dit mooie weer. Mijn kraamverzorgster heeft mij geleerd dat de baby inderdaad 1 laagje extra moet dragen vergeleken bij jezelf. Dat ding van de Quinny heb ik er nooit overheen gehad, want ten eerste zei de kraam dat het veel te broeierig was en ten tweede kan ik mijn dochter dan zo slecht zien! Ik doe wel de kap omhoog. Mijn meisje heeft geen mutsje op, want dat vind ik zonde van haar mooie bos haar. Volgens mij hoeft dat qua warmte ook niet meer. Ik doe meestal gewone kleertjes + jasje + lakentje en quinny fleece dekentje. In het nekje kan je altijd voelen of je kindje het warm genoeg heeft. Mijn meisje heeft het ook eerder te warm dan te koud. xx MJ
Ymke heeft over haar gewone kleren een jasje, beetje tussen zomer en winter in. De capuchon doe ik wel over haar hoofd, maar mutsje heeft geen zin. Ik heb wel een lelijke muts (staat haar niet mooi) die een beetje te groot is en die doe ik op als het 's ochtends nog heel koud is. Ik doe er wel een deken over, maar tot haar middel ongeveer. Voel ook regelmatig het nekje.